تیوال سحر صیدی | دیوار
S3 : 21:18:26
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سحر صیدی
درباره نمایش ملاقات i
به غیر از ریتم نسبتاً کند نمایش که یه جاهایی حس می شد و سکوت های بین دیالوگ ها که محسوس بود، طراحی صحنه و دکور و لباس عالی بود.
در مورد نمایشنامه هم خب تقریباً از وسطای کار مشخص بود که آخرش چی میشه ولی دوست داشتنی بود بازیها
به خصوص رضا بهبودی که همیشه عالیه
حمیدرضا مرادی، امیر مسعود، Negin Fooladi و ماه منیر تقوی این را خواندند
فرزاد و جهان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سحر صیدی
درباره نمایش سیزده i
جناب کوشکی! من در تحیرم که چه دغدغه هایی توی ذهن شما میگذره که تونستین همچین نمایشنامه ای بنویسین و به اجرا دربیارین! این نمایش علیرغم اینکه کاملا می دونستم برام سردرد میاره، با اختلاف یکی از بهترین نمایش هایی بود که دیدم! به خصوص ازین جهت که نمایشنامه اقتباسی نبود و خب تماماً تفکر و دغدغه های کارگردان رو ریخت روی دایره! به عریان ترین شکل ممکن تمام کثافت کاری های بشر به اسم دین، به اسم تعصب، به اسم عشق و به اسم انسان بودن رو در قالب یه کار قوی با این همه بازیگر که اکثراً تازه کار بودن بردین روی صحنه و من واقعا بهتون تبریک می گم!
از اون نمایش هایی که بعدش نمی دونی چطوری توصیفش کنی!
ازین نمایش نمیشه گذشت و حرفی نزد؛ توی یه گوشه ازین شهر، توی یه سالن خیلی ساده و معمولی، چنتا ستاره دارن یه شاهکارو رو صحنه میبرن به اسم «زندگی در تئاتر» ، ازون نمایش هایی که موقع دیدنش همزمان می خندی و گریه می کنی! ازونایی که با دیدنش به خودت میگی: هی ! زندگی هنوزم یه چیزای‌ خوبی داره! از اینکه انقدر هنرمندین ممنونم!
سحر صیدی
درباره نمایش تروما i
متاسفانه اصلا شبیه نمایش نبود! بیشتر شبیه یه مصاحبه بود! در حدی که مجبور شدم وسط کار بیام بیرون!
خانم صیدی گرامی
با سلام
ظاهرا نمایش های مونولوگ چندان باب پسند سرکار نیست.
۰۲ آذر ۱۳۹۷
جناب آقای جعفریان
اتفاقا من از نمایش مونولوگ بدم نمیاد، خیلی وقت ها می تونه خیلی هم هنرمندانه تر باشه!
اما مشکل من با این نمایش این بود که کار هنری ای توش ندیدم! انگار کارگردان صرفا یه سری دغدغه شو تحت عنوان یه سری دیالوگ از طریق چنتا سلبریتی به مخاطب ... دیدن ادامه » می خواست منتقل کنه که به نظر من چندان هم موفق نبود! چون خیلی وقتا مخاطب احساس می کرد یه نفر داره براش lecture میده نه اینکه بازی میکنه ! البته من به عنوان مخاطب عام تیاتر دارم نظر میدم. واقعا تو ذوقم خورد
۰۲ آذر ۱۳۹۷
با احترام
اولا خیلی خوشحالم که این نمایش را دیدید و متاسف شدم به دلیل اینکه نپسنیدید.
دوما صرفاً مواردی که عرض میکنم نظر شخصی بنده است و حمل بر گذاره خاصی نیست. از این رو پوزش میطلبم.
اگر بخواهیم جز به جز این نمایش را بررسی کنیم.
در ابتدا میتوانیم بگوییم، نمایش از سه مونولوگ تشکیل شده، مونولوگ ها در دو بخش مونولوگ ساده یا راوی و مونولوگ نمایشی تقسیم شدند.
برای مثال آقای سیاحی هم بعنوان راوی خود و هم بعنوان شخصیت به بازی پرداختن .
این بخش نمایش که هر کدام از بازیگران حدود یک ربع به اجرا پرداختن بعنوان نقطه اوج نمایش و بخش انتقال نتیجه به مخاطب دیده میشود.
مثال بازی آقای سیاحی برای این عنوان کردم که بگویم در باب اجرا و بازی نقش ایشان بقدری خوب و زیرپوستی بود که واقعا متحر شدم .
استفاده از دیالوگ های خوب و اجرا بی نقص از نکات خوب هر سه بازیگر بود.
اینکه ... دیدن ادامه » اجرایی بدون توپوق و مشکل فنی باشد اصلا حسن نیست چون باید این گونه باشد.
خانم دهقان و خانم طباطبایی نیز در این قسمت بنحو قابل قبولی ظاهر شدند. مخصوصا خانم طباطبایی که یخ نمایش را شکست.
این نمایش بیشتر بدنبال موضوع خاصی بود که محوریت آن مربوط به انسان های استثنایی است. و بواسطه آنها مواردی را به مخاطبین متذکر میشود، ترس، فوبیا، شکستن تابوها، پارادوکس ها، قضاوت و موارد دیگر.
ایده دوچرخه ها که خودش نیاز به بحث جداگانه دارد که در بخش پارادوکسیکال نمایش میگنجد. دوچرخه که کار میکند ولی حتی یک سانتیمتر به جلو نمیرود، دست پا میزند، ولی حرکتی صورت نمی گردد، این موضوع را میتوان به تمام نمایش تعمیم داد. اصولا ما در مونولوگ ها هیچ میزانسن و یا جلو بصری نمیبینیم حتی ماتریوشکا هم این چنین بود اما نمایش تروکا سمبلی از بین دیالوگ های خود استخراج میکند و آن همین دوچرخه است.
بنظرم نمایش تروما هم از لحاظ فنی و بازی و متن بهترین مونولوگ امسال در حال حاضر قرار میگیرد.
ترس و لرز، ال اس دی، از خط زرد فاصله بگیرد تماماً مونولوگ هایی بودند که ایرادات فنی در کار داشتند
تا قبل تروما فقط شلوار جین آبی بود در بین تمام مونولوگ های امسال بهتر درخشید.
البته جا دراد از نمایش پس از برخورد جسم سخت به سر هم نام ببرم.

باتشکر و احترام
۰۳ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سحر صیدی
درباره نمایش هملت i
یک نمایش فوق العاده جذاب! تا حالا نشده بود که نزدیک دو ساعت توی سالن تیاتر بشینم و کمترین احساس خستگی ای بهم دست نده! تمام مدت درگیر بازی این هنرمندا بودم! گرچه چندباری بعضی از بازیگرا تپق داشتند اما در کل به عنوان تیمی که اکثرا اولین بازیشون بود تحسین برانگیز بودند! برای من یکی از خاص ترین صحنه ها، صحنه ی اجرای نمایش توی دربار پادشاه بود که واقعا بدیع و به یادماندنی شد برام.
تبریک به جناب میکاییل شهرستانی عزیز
نمایش رو دوست داشتم اما نه در حد و اندازه ی ماتریوشکا!
به نظرم بازی رضا بهبودی بسیار درخشنده بود و دیدنی و البته شاید به خاطر جذابیت بیشتر نقش شون بود که به نظرم بهتر از پارسا پیروزفر اومد بازی شون.
نمایش یه کم ریتم کندی داشت اما یهو تموم شد و خب، آدمو به فکر فرو می برد
سپیده، میترا، رضا تهوری، جهان، امیر، عاطفه گندم آبادی، یاسمن و محمد لهاک این را خواندند
Justice این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد
بعد از کتابش، حالا نمایش عالی و بی تکلف، با یه میزانسن فوق العاده و حرفه ای
با این که فیلمش رو دیده بودم، اما نمی شد ازش گذشت! و البته باید اعتراف کنم که شاید خیلی وقتا یه نمایشنامه باید همون نمایشنامه باقی بمونه تا زیبایی خودش رو نشون بده! حتی اگه "رومن پولانسکی" اونو بسازه! به نظر من این نمایش فوق العاده بود و واقعا از جناب علی سرابی غیر از این انتظار نمیشه داشت! با اینکه انتهای سالن نشسته بودم و با وجود مشکلات همیشگی سالن شهرزاد، بازم صدای بازیگرا به وضوح میومد و شاهد یه اجرای هنرمندانه بودم!
فقط یه جاهای صدای خانم بنی آدم انگار ضعیف بود و درست شنیده نمی شد که خب فکر کنم به خاطر تون صداشونه
ستاره پسیانی هم با اینکه واقعا بازیش رو می پسندم اما تو این نمایش حس کردم صد درصدش رو به اجرا نذاشته!
عاطفه گندم آبادی، امیر و علی عبداللهی این را خواندند
علی شهبازی، Justice و محمد لهاک این را دوست دارند
صدای علی سرابی واقعا شگفت انگیزه. تقریبا تو تمام نمایش ها صداش یه سر و گردن رساتر و شفاف تر از بقیه بازیگراست. صدای فریادش تو در انتظار گودوی غنی زاده هنوز تو گوشمه!
۰۲ تیر ۱۳۹۷
دقیقاً! جناب Crimson
تفاوت صداها کاملا واضح بود تو نمایش
۰۴ تیر ۱۳۹۷
آقای شهبازی! توی نمایش " اگه بمیری" واقعا به نظرم ستاره پسیانی درخشید و از بهترین ها بود .
در مورد مارال بنی آدم ،راستش به نظر من نوع بازیشون با بقیه بازیگرا متفاوت بود یعنی انگار یکدست نبود خیلی به نظر من! ولی بازی فوق العاده ی علی سرابی و نوید محمدزاده ... دیدن ادامه » باعث میشد که خیلی از ضعف ها کمرنگ تر بشه
۰۴ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک اجرای تحسین برانگیز و نفس گیر! با موسیقی فوق العاده متناسب و به جا، نورپردازی خیلی خوب! به جرأت می تونم بگم یکی از بهترین نمایش هایی بود که دیدم. دکور و طراحی صحنه هیچ کم و کاستی نداشت و برای من به خصوص گریم جن های نمایش هیجان انگیز و نو بود تا حدی که وقتی نزدیک تماشاگرا میومدن حتی ترسیدم! انقدر که حس رو خوب منتقل می کردن! بازی شهروز دل افکار عزیز هم که دیگه نیازی به گفتن نیست محشر بود!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید