کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال میم سردلی | دیوار
S3 : 23:49:22 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
فیدیبو پیام داده :
با صدای «نوید محمد‌زاده» بشنوید، کتاب صوتی «هیچ دوستی به جز کوهستان»
چون من فیلم و‌ سریال ایرانی بسیاااار کم می‌بینم، اول سعی کردم یادم بیاد صدای محمد‌زاده چه مدلی بود...که یهو ، یا خدااا
یعنی منظورش کدوم صداست؟ پیرزن آلمانیه که نیست ایشالا؟😉

گرچه دلتنگ تاتر هستم، یادآوری اون نمایش و اون صدا برام خوشایند نبود😒
هرچند من اون نمایشو دوست داشتم ولی خیلی حرفت بامزه بود😂😂😂👏🏻
۲۲ اردیبهشت
یکی بغل من نشسته بود، با هر چهچه محمدزاده، برمیگشت سمت من با ذوق میگفت این نوید محمدزاده است ها!!!
منم هر بار (در حالی که از نظر خودم تلاش بیهوده ای داشتم) سعی میکردم خودم رو مبهوت نشون بدم و بگم عههه؟ هزار الله و اکبر...

خواستم فقط بگم دلم برای اونم تنگ شده :)
۲۸ اردیبهشت
محمد مجللی
یکی بغل من نشسته بود، با هر چهچه محمدزاده، برمیگشت سمت من با ذوق میگفت این نوید محمدزاده است ها!!! منم هر بار (در حالی که از نظر خودم تلاش بیهوده ای داشتم) سعی میکردم خودم رو مبهوت نشون بدم ...
😂😂😂
ببین کرونا با ما چه کرده که دلمون برای چیزای آزاردهنده هم تنگه
۲۸ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیاری جان
سلام . توی این اوضاع کرونا حال شما بچه های تیوال و همیاری خوبه؟ جدای از مسائل اقتصادی، روحیه و سلامت فیزیکی و روانی تون در چه حاله؟
خیلی وقته ازتون خبری نیست، حالا تاتر که نباشه، شما هم نباید باشید؟
و حالا مسائل اقتصادی ؛ دو ماه که گذشت، و ممکنه ادامه دار بشه. کمکی از کاربرها برمیاد؟ خودتون پیشنهادی دارید؟
درود بر شما
از احوال‌پرسی و دغدغه‌مندی شما بسیار سپاسگزاریم و با چنین کاربرانی از هر دشواری و خستگی عبور می‌کنیم.
خوشبختانه از نظر تندرستی همه همکاران تیوال و خانواده‌هایشان سالم هستند.

در این مدت بیکار نبودیم و با خبرهای هیجان‌انگیزی در این هفته در خدمت شما خواهیم بود :-) بهترین کمک کاربران که البته از لطف شماست، حمایت تیوال با معرفی هرچه بهتر این اتفاقات به دیگران است.
۰۷ اردیبهشت
چه میم قشنگی :)
۰۷ اردیبهشت
نیلوفر جانِ ثانی ❤️❤️
۰۸ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز‌‌ مشترک فیلیمو شدم. الله بختکی گفتم با مده‌آ شروع کنم، همون اول کار نوشت کارگردان:
Clara Corona
:((((
این بیچاره الان چی میکشه با این فامیلیش
:)))))))
۲۰ اسفند ۱۳۹۸
البته مجللی جان مزاح نمود
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
@ میم سردلی
فکر می کردم فیلم کمدی معرفی کرده مجللی...
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با غم انگیزترین حالت تیوال چه کنم؟
@بامداد:
جانا سخن از زبان ما می‌گویی

بسیار خوب و درست نوشتید. ما در استقبال از غم بی‌نظیریم.
من عادت کرده بودم نقدها و نظرهای کاربرها رو بخونم و الان کمبودشون خیلی برام محسوس و غم‌انگیزه. از همین تریبون اعلام می‌کنم از هر نقد و پیشنهاد فیلم و کتاب و اثر هنری ای استقبال میکنم. :)))
۰۸ اسفند ۱۳۹۸
ممنونم ممنونم
این روزها چیزی که زیاده وقت...
حتما میبینم همشونو

از قضا منم خیلی بیوگرافی دوست دارم:)
۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلامت باشی بامداد جان
۰۹ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میم سردلی
درباره اشتراک تیوال+ i
همیاری جان
روزهای تعطیلی به خاطر کرونا رو از روزهای اشتراک تیوال پلاس کم میکنید؟
درود بر شما
قطعا همه این دوره به اشتراک همه مشترکان عزیزمان افزوده خواهد شد.
۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خیلی هم عالی همیاری جان
۱۰ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میم سردلی
درباره نمایش شک i
انقدددددددر بدم میاد وقتی میبینم یه نمایش دو شب سولد اوت شده و اجرا رفته ولی هیچ نظری درباره ش نوشته نشده. بابا ، اونایی که رفتین و دیدین ما نرفته‌گان و ندیده‌گان رو دریابید دیگه
متن بیشتر روی دو ستون اتکا کرده بود:
اول، سیلان ذهن، که گرچه دیرزمانیست در ادبیات بین‌الملل محبوبیتش رو از دست داده، در ایران همچنان محبوب نویسنده هاست(به زعم من نویسنده های کارنابلد). در واقع سیلان ذهن چیرگی ای می‌طلبد که من در کار آقای اخوان ندیدم. اگر سیلان ذهن را پرش بیهوده و بی‌هدف از موضوعی به موضوع دیگر فرض کنیم، بله، متن ایشان موفق است! بازیگر برای معشوق مرده اش تاتر بازی میکند و درددل میکند؛ ولی بین این دو کار هیچ ارتباطی وجود ندارد. ایجاد انسجام بین تمرین تاتر و درددل/عاشقانگی کردن مخاطب را بیشتر همسو میکرد. تمرین های تاتر چنان نابه‌جا بودند که اگر حذف می‌شدند هم هیچ خللی در کار ایجاد نمیشد.
دوم، حس‌آمیزی. گمان من این است که مخاطب ایرانی به واسطه ی شعردوستی اش رابطه ی خوبی با حس‌آمیزی برقرار می‌کند. در نتیجه به حس‌آمیزی های ابر شلوارپوش_که گاه شوکه کننده هم هستند_ عنایت بیشتری می‌کند. ولی همین تاکید بر حس‌آمیزی کار را برای من دم‌دستی و کم عمق کرد.

اما نکته ی درخشان و به نظر من، خیلی درخشان، اجرای آقای اخوان بود. تسلط ایشان و بیان درست و شیواشون نمایش را برایم بسیار جذاب کرد . حیف و صد حیف که این تسلط و انرژی فوق‌العاده با متنی کم مایه همراه شده بود. براشون آرزوی موفقیت روزافزون و درخشیدن بیشتر دارم.
همیاری جان
قیمت بلیت این کار، ساعت ۱۴ چهارشنبه ۲۳ بهمن ، ۳۰ هزار تومن بود، من اومدم برای یک بار هم که شده با برنامه ریزی جلو برم، بلیت خریدم، الان شده ۲۵ هزار تومن؟
گرچه تفاوت چشمگیری نیست ، احساس خسران زدگی دارم.
خانم سردلی
شما منظور از الویرا ۱۹۴۰ رو میدونین؟ یه کتابه؟
یا کلا چیزی از نمایش میدونین؟
چون بلیط گرفتین گفتم شاید اطلاع داشته باشین
کنجکاو شدم ببینم ولی دلم میخواد بدونم در مورد چی هست کار
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خواهش می‌کنم. :)
۲۸ بهمن ۱۳۹۸
دوستان به نظرم اجرا رو از دست ندید
من که خیلی لذت بردم
۲۹ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میم سردلی
درباره نمایش ولپُن i
سوالی که برای من پیش اومد این بود که دلیل خاصی داره دامن سلیا (سیلیا؟) رو نمی‌شورن؟
هر بار که تکونش دادن یه ابر از گرد و‌غبار تشکیل شد.
:))) خوب بود
منم متعجب این موضوع بودم
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
من شب یلدا بلیط گرفتم برای این کار
از ترس اینکه نوشته بود محدود
یادش بخیر :)
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
نتیجه‌گیری
اجرا محدود = ۹ قرن اجرا
:)) چه اجراهاییو منم به سختی خودمو رسوندم که نکنه از دست بدم ولی بعدش با کلمه «تمدید» مشت خوردم
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیاری گرامی و‌ تیوالی های عزیز

گمان می‌کنم بهتر است ترتیبی دهید تا هر سالن نمایش برگه ای مخصوص خود داشته باشد و کاربران بتوانند نظر ، برداشت ها، تجربه ها و دیده هایشان را از آن سالن مستقیم در برگه اش یادداشت کنند. شاید با این روش، کمی هم شاهد بهبود کیفیت سالن ها باشیم.
به علاوه، مگر نقد فقط بر نمایش ها وارد است؟ پس مطالبه گری درباره ی برخوردهای گه گاه نامطلوب پرسنل سالن ها، بهداشت ضعیف سالن ها، بی نظمی ها، کیفیت پایین صندلی ها و غیره چه میشود؟


مثال ۱: منِ کاربر باید بتوانم مستقیم به تاتر مستقل بگویم اعمال نکردن تخفیف، اگر نه بی احترامی به تماشاگر، دست کم بی توجهی به او و حقوقش است. و مجبور ... دیدن ادامه ›› نشوم در سه برگه ی جداگانه نظرم را بنویسم.
مثال ۲: دوستانی که تاخیر های یک یا دو ساعت در سالن شهرزاد عذابشان داده، باید بتوانند علنی تر به این سالن اعتراض کنند.

تیوالی های عزیز را مورد خطاب قرار دادم تا در صورت موافق بودن، از این پیشنهاد حمایت کنند و با هم‌فکری آن را کامل کنند، و در صورت مخالف بودن، نظرشان را با من سهیم شوند.

سپاس
اخ دقیقا میم عزیز
من قصد داشتم اعتراضم رو به تاخیر در شروع اجرا در صفحه ی شهرزاد بنویسم اما پیداش نکردم و به اجبار در صفحه ی نمایش نوشتم
یا مثلا در مورد تماشاگر عصیان گری که به زور جیغ و داد و لگد میخواست بیاد تو سالن وسط نمایش ولی خداروشکر راهش ندادن و بچه ها مجبور شدن جای صفحه ی تیاتر مستقل تو صفحه ی تیاتر بنویسن

سینماتیکت برای هر سینما یه صفحه داره که میشه امتیاز و نظر داد
خیای خوب میشه این اتفاق تو تیوال هم بیوفته برای سالن ها
۱۹ بهمن ۱۳۹۸
میم جان، دیروز یک توضیح خیلی بلندبالا نوشتم درمورد تغییرات پیشنهادی، البته خیلیاش تکراری بود و صرفا یکجا نوشته بودم پیشنهادهایی که خونده بودم تو این مدت...
ولی وسط نوشتن گوشیم خاموش شد. و من از نظر روحی دیگه توان نداشتم دوباره بنویسمشون :))))


فقط یادمه توش نوشته بودم که همیاری ما، بهترین همیاری راه شیریه :))))))
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیاری گرامی و‌تاتر مستقل تهران
با توجه به اینکه سه نمایش منتخب دانشگاهی همزمان در تاتر مستقل اجرا دارند، بهتر است غیر از تخفیف دانشجویی تخفیف های دیگری مانند وفاداری یا غیره برای این نمایش ها لحاظ کنید.
اینکه تخفیف دانشجویی رو فقط برای ردیف‌های بالای سالن میدن هم باعث شده من نرم ببینم این کارها رو!!
۱۹ بهمن ۱۳۹۸
دوست عزیز
تخفیف وفاداری برای تماشاگران سه اجرا در نظر گرفته شد ممنون از پیشنهادتون ❤️
۲۱ بهمن ۱۳۹۸
صبا جانِ نجاتی، بدرخشید ❤️
۲۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه جالب، هم نویسنده و هم‌ مترجم قطب الدین صادقی.
ایشون نمایشنامه رو اول به چه زبانی نوشتن؟

@Mahaya
و اگر ایشون هم آنتیگون رو ترجمه کرده باشن، عنوان کردنش در اینجا از نظر من بی‌ربطه و تنها کاربردش بیان و تبلیغ کردن کار خودشونه. باز هم به همون دلیل که اقتباس یا هرگونه برداشت و الهام از اثر اصلی صورت می‌گیره.
در نهایت اینها فقط نظر منه ماهایا جان. خوشحال میشم با نظر دیگران هم آشنا بشم.
:)
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سخت نگیر. شاید منظور بازنویسی بوده. :)
۰۲ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امان از وقتی آدم روی چیزی حساس باشه، ابر و باد و مه و‌ خورشید و فلک دست در دست هم میدن تا فقط همون چیزو نشون طرف بِدن.
خاطراتی که بازگو میشدن و ترجمه ی فرانسه شون نمایش داده میشد چند‌تایی غلط دیکته و گرامر داشت و با موفقیت حواس منو برای دقایقی پرت کردن. :((
میم جان کاش پایان نمایش اون موارد رو به کارگردان وگروه اجرایی اطلاع می دادید :)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من با دوستم اجرا رو دیدم که ایشون فرانسه میدونست و ایرادات رو به کارگردان اطلاع داد :))
۱۱ بهمن ۱۳۹۸

@ *مریم* : چه عالی :))) دوستتون لطف بزرگی در حق آدم های گیری مثل من کردن :))
امیدوارم اصلاح کنند
۱۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه بر سر «تاتر مستقل تهران» آمده؟
اول اعلام کردند قراره میزبان نمایشی(یا نمایش هایی) در جشنواره فجر باشه، بعد خود «تاتر مستقل» تکذیب کردن، و در تیوال برگه ای برای «دریم لند» در همان تماشاخانه و تقریبا مقارن با تاتر فجر تشکیل شد. بعد به فاصله ی کمتر از یک روز، آقای مساوات در اینستاگرام خبر از قطع‌ اجرای «بیگانه در خانه» در «تاتر مستقل تهران» میدن. همزمان برگه ی «دریم لند» ناپدید میشه.
۱- چه خبره؟
۲- همیاری وتیوال عزیز و همچنین تاتر مستقل تهران ، این چه طرز آگاهی رسانیه؟
۳- چرا خبر به صورت فردی و خصوصی اعلام شد؟ چرا آقای مساوات با هماهنگی عمل نکردن ؟ چرا تیوال و تاتر مستقل این قدر تاخیر در آگاهی رسانی دارن؟
۴- آیا «تاتر مستقل» داره برای عدم شرکت در جشنواره تاتر فجر به نوعی تنبیه میشه؟
سپیده، نورا احمدی، پونه ٢٥، رویا و امیرمسعود فدائی این را خواندند
احسان شریف وند و سپهر این را دوست دارند
درود بر شما
نمایش دریم‌لند در حال هماهنگی‌های معمول راه‌اندازی برگه و فروش بوده‌است که پس از قطعی شدن اطلاعات، دوباره آشکار خواهد شد (این روند ممکن است در پروژه‌های های مختلف و سالن‌های دیگر هم روی دهد)
درباره نمایش بیگانه، تصمیمات به عهده گروه و سالن محترم است.
۰۷ بهمن ۱۳۹۸
همیاری عزیز،
از پاسخ گوییتان ممنونم.
در مورد نمایش بیگانه در خانه، کاملا حق با شماست.
ولی در مورد دریم لند، گمان میکنم بهتر بود به جای مسکوت گذاشتن موضوع، تعلل پیش آمده را در یادداشتی پین شده اطلاع می‌دادید.
۰۷ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من به هیچ عنوان قصد نداشته و ندارم که این نمایش رو ببینم ولی نکته ی جالبش تغییرات دایمی مبلغ بلیت هست. اول ۶۰ تومن بود، چند روزی شد ۴۵ تومن (صرف نظر از تخفیف) بعد یکی دو روزی ۵۰ تومن شد و حالا دوباره ۶۰ تومن. ممنون میشم یکی بگه جریان چیه؟
وااااااای خدا، بازم یه تغییر دیگه! ناگهان بلیت شد ۳۵ تومن، تازه ۱۰٪ تخفیف هم داره روی این قیمت . به نظرم بامزه ترین (و البته بی منطق ترین) اتفاق اخیر در تیوال هست این ماجرا.
۰۹ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاید مسخره باشه ولی یکی از سوالایی که برای من پیش آمد این بود که al7 به فارسی پیام میداد یا آلمانی؟
پویا فلاح و امیرمسعود فدائی این را خواندند
سپهر امیدوار و میم.ح.جیم این را دوست دارند
فکر نمیکنم خانمه انقدر زبانش خوب بوده باشه که بخواد آلمانی پیام بده ...
ولی سوال خوبی بود . ذهن من هم الان درگیر شد :)
۳۰ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میم سردلی
درباره نمایش کَر i
مسخ یا کر؟ (یادداشت)
۱- “کر” متن‌ سردرگمی دارد. نویسنده ایده‌هایی را با هم ترکیب کرده ولی محصول نهایی منسجم نیست. “کر” نام مناسبی برای این کار نیست و تنها در صورتی پذیرفتنی ست که فرض کنیم نویسنده عمل شنیدن را به صورت نمادین برای تمام راه‌های برقراری ارتباط بین انسان‌ها به کار برده باشد. در واقع مانع اصلی درک متقابل آدم‌های نمایش ، عدم توجه و فقدان همدلی به یکدیگر(و خود) است.
برای مثال زمانی که افراد خانواده از پنجره شاهد ضرب و شتم آلا دخترشان توسط موتور سوارند،حاضر به کمک به او نمی‌شوند، چون اگرچه او را می‌بینند، او را حتا به جا نمی‌آورند.(بی‌ توجهی به دیگری)
مثالی دیگر: سارا کاملن واقف است که مدتی پیش گوشش ضربه دیده، ولی بنا به دلایلی(احتمالن روانی) متوجه ناشنوا شدن گوش چپ خود نشده است. (بی توجهی به خود).
۲- طراحی صحنه: ساده ترین، دم دستی ترین و بدون چالش ترین انتخاب ممکن بود. این حجم از بی توجهی به مخاطب مأیوس کننده است.
kheyli dorost neveshtid ,matne sardargom , baad divane shodane yek shakhsiat be yek seyr niaz dare na ke madar shab ba hamsaresh va khanevade aks begire va baad ta be on haad be jonoon berese
۲۰ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آقای باقر سروش عزیز،
من از نمایشتون لذت بردم ، ممنون.
در توضیحاتتون نوشتید “... کابوی‌ها مرعوب او می‌شوند”، من هر چه گشتم معنایی غیر از “ترسیده” برای مرعوب پیدا نکردم. آیا منظورتون “مجذوب”بوده یا منبعی دارید که معنای دیگری برای مرعوب معرفی می‌کند؟ چون در نمایش هم در کابوی‌ها حس ترس نسبت به پسرک مشاهده نکردم.
خوشحالم که دوست داشتی برادر... مرعوب رو به معنای مجذوب و تسلیم شدن و خود را در اختیار گذاشتن به کار بردم... البته با چاشنی‌ای از ترس.. نه از جنس خشونت، بلکه کاریزما
۱۸ دی ۱۳۹۸
@باقر سروش
ممنون از پاسخ‌گویی تون.
خواهر البته :)
بله متوجه ی معنای مورد نظرتان شدم ، ولی آن را در فرهنگ لغت پیدا نکردم. در واقع پرسش اصلی ام این است که آیا مجاز هستیم کلمات را در معنایی خارج از آنچه در فرهنگ لغت برایشان تعریف شده به کار ببریم؟
۱۸ دی ۱۳۹۸
خواهر عزیز.
۱۸ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید