تیوال محمد لهاک ( آقای سوبژه ) | دیوار
S3 : 01:53:32
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
محمد لهاک ( آقای سوبژه )
درباره رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی i
زمستان نزدیک است
و خانه های هموطنان سیل زده هنوز ویران
چند ماه که گذشت همه یادشان رفته که خانه ها ویران شدند و مردمان آواره
اما ویرانی و آوارگی مگر تمام شده
۴تا رخت و دو تا پتو و چند ظرف از زیر آوار در آمدند و شسته شدند زیر کدام سقف زندگی کنیم
زندگی ما را آب برده

امید که همگی همت کنیم و در این راه همراه باشیم تا هیچ کس احساس تنها ماندن نکند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در حقیقت
ما همه انسان بودیم!...
تا اینکه
نژاد!
ارتباطمان را برید!!
مذهب!
از یکدیگر جدایمان ساخت!!
سیاست!
بینمان دیوار کشید!!
و ثروت!
از ما طبقه ساخت
این در حالیست که باید ...
نژاد زیباییمان !
مذهب عامل اتحادمان !
سیاست بهبود دهنده روابطمان !
و ثروت باعث رفاه و پیشرفتمان می بود !
۶ روز پیش، دوشنبه
محمد خان کارآمد ارادتمندم
نژاد که تنوع گونه ی انسانی بر اساس موقعیت جغرافیاییست
مذهب هم اساسا قرار بوده است به تربیت نوع بشر بپردازد
که متاسفانه هر دوی این موارد بر مبنای هوش سیاه حیوان ناطق مورد سوء استفاده قرار گرفته
۶ روز پیش، دوشنبه
در مورد نژاد حق با شماست اما ارزش دادن به نژاد توسط همین حیوان ناطق کار رو خراب کرده
و در مورد مذهب هم با عرض شرمندگی هرگز چنین کاربردی نداشته و فقط برای توجیه استیلا و سلطه عده ای بر دیگران با ابزار اخلاقیات و معنویات بوجود امده و همیشه بعد از مدت کوتاهی ... دیدن ادامه » از شعار تربیت خارج شده و به هدف اصلی خود بازگشته است
۶ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی مبلغین مذهب به سرزمین ما آمدند در دستشان کتاب مقدس داشتند و ما زمین‌هایمان را داشتیم. پنج سال بعد، ما در دستمان کتاب مقدس داشتیم و آنها زمین‌‌هایمان را


جومو کنیاتا (زاده ۱۸۹۱ - درگذشته ۲۲ آگوست ۱۹۷۸)
اولین رئیس‌جمهور کنیا پس از استقلال این کشور
درود جناب لهاک. همیشه از نظرات ارزشمندتون درباره تئاترها استفاده میکنم.... منتظر نظرتون درباره این نمایش هم بودم:))
۶ روز پیش، دوشنبه
سلام و احترام آقای لهاک گرامی
از این قرار های گروهی جذاب برای این نمایش نمیگذارید یا نمیگذارند؟ . من نگاه کردم ظاهرا خیلی از افراد تاتر بین حرفه ای تیوال هنوز این نمایش رو ندیدند متاسفانه .
خیلی عالی میشه هم بچه های اینجاکه جدیدن وبا این نمایش با تاتر ... دیدن ادامه » اشنا شدن میتون از مصاحبت شما دوستان استفاده کنند و هم این موضوع تبادل نظر با گروه سازنده خیلی میتونه مفید والبته جالب باشه .




۲ روز پیش، جمعه
فرزانه خانم گرامی
سلام و احترام
شخصا خیلی دوست داشتم که این اتفاق میفتاد
اما متأسفانه دوستان بصورت پراکنده این اجرا رو دیدند
اما به نظرم گروه محترم اگر نشست نقدی در عمارت تو یا هر جای دیگری ترتیب بدند اتفاق جذابی خواهد افتاد
عمارت تو در بلوار کشاورز ... دیدن ادامه » اخیراً اقدام جالبی کرده که نشست های نقد رو برگزار می‌کنه
به جناب منظور یا دیگر رفقای جان پیشنهاد برگزاری جلسه نقد رو میدم
در ضمن از شما و دیگر دوستانی که اجرای الیزابت باتوری رو دیدند دعوت میکنم بصورت مهمان از رپرتوار نمایشنامه خوانی گیتی در سنگلج دیدن کنند متن های جذابی در حال اجراست
هر کدام از دوستان تمایل داشتند به شماره من پیام بدید تا بلیط مهمان رو تقدیم کنم 09023570777
۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سه دقیقه تاخیر اون هم بخاطر اسنپ اما به خودم اجازه ندادم تقاضای ورود کنم
شما کارت درسته :)
۲۷ مرداد
بله درسته اقای لهاک عزیز
ولی اخه من زیاد به چشم دیدم دوستان مدعی فرهنگی رو که بخاطر تاخیر بزور خواستن وارد شن و چون تئاتر زیاد دیدن این حق رو به خودشون دادن که قانون براشون منعطف بشه :)
۲۷ مرداد
البته ، متأسفانه
بعضی با چاپلوسی و برخی با قلدر بازی می‌خواهند وارد سالن بشن ، گاهی هم موفق می شوند
که البته اگه در سالن مثل سینما از پشت بود و جای خالی هم ردیف آخر شاید آنقدر لطمه نمی‌زد که در وسط صحنه اجراست
۶ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام و احترام
سپاس از مهر میزبانی و لطف اجرای شب گذشته
که با حضور و مشایعت جناب کوشکی خلوص این نشست کامل شد
دو خط برای کوشکی:
آقای نهضت ادب آموزی از مهر بودنت و خشوع صمیمانه و دستی که بر سینه به حرمت مخاطب گذاشته بودی ممنونم ، حرمتت برای من جاودان شد، نامت بلند باد
خواستم به حرمت قدمت تعظیم کنم که این ایستادن به مخاطب در عبور یا در حضور عزت میده و معرفت و منش و بزرگیتون رو میرسونه
جانت جور سرت سلامت دلت تا ابد خوش هر تجربه ات پر از موفقیت

دو کلام با لشکر جوان و پر آتیه رُم
جانان رفقایی که تلاشتون بر صحنه ملموس بود و تمایلتون برای عالی بودن ، مشخص ، خدا قوت دمتون گرم ⭐ ⁦❤️⁩ می‌دونم که صداهای خسته تون که گاهی نامفهوم میشد بخاطر فریاد هایی هست که میکشید تا به کمال مخاطب به باور برسه ، میفهمم تلاشتون برای در آمدن نقش آنقدر بود که گاهی برخی اگزجره میشد اما هر چه بود من دوستتون داشتم و از دیدنتون لذت بردم هرگز دست از تلاش نکشید دست های آسیب دیده چند نفرتون رو میشد دید که نشونه عشقتون و اعتقادتون به تئاتر هست ، منتظر دیدن بیشمار اجرا از تک تکتون و درخشیدن روی صحنه خواهم موند مؤمنم به رنجی که حاصلش گنجه

اما نظر
به زعم من کار از ریتم ناموزونی رنج میبرد گاهی ریتم تند بود و گاهی می‌افتاد
این بسته به نقشها تغییر میکرد این آنریتمی گاهی باعث خسته شدن مخاطب میشد
دائما مخاطب قطع و وصل میشد
علیرغم ... دیدن ادامه » جذابیت پرچم احوال ، حمل کردن اکساسوار و حضور بازیگری برای این کار در صحنه بی نظمی بصری و یک رخوت ایجاد میکرد (بازیگر این بخش بسیار نازنین بودو این مطلب مربوط به عملکردشون نبود)
.
گمان میکنم برخی شعار زدگی ها هم در متن تکرار مکررات بود و دلزدگی ایجاد میکرد
گویش و آوای کلاسیک نقش اصلی اصلا جذاب نبود و کاراکتر رو دچار یک فریبکاری میکرد که حتی مخاطب آگاه هم بهش حق نمی‌داد
گمان من در ضعف بازنویسی است اگر چه روایت شجاعانه به نقد از زمانه ای نگاشته شده که در اون زیست کردیم میکنیم و خواهیم کرد
همراه با مردمانی که صبح هنگام زند باد مصدق میگویند و شب نشده ننگ بر مصدق فریاد میکنند
من چون فهم درستی از روایت نداشتم قطعاً دوباره به دیدنش خواهم نشست

شما لطف دارین آقای لهاک گرامی
۲۶ مرداد
جان دلی آقا⁦❤️⁩کوشکی
۲۶ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آئین چراغ خاموشی نیست
او که نثری متفاوت را با ادغام اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و ترکی و حتی تکه کلام‌های کوچه‌بازاری را با اصطلاحات فرانسوی در یک ظرف شکل داده بود و نوشتارهای بعیدی را خلق می‌کرد و با این کار جان شنوندگان را نوازش می‌داد، در حوزه فیلم‌سازی حقیقتاً یک مینیاتوریست توانا بود و به‌خوبی قدر فریم به فریم فیلم‌هایش را به‌عنوان یک‌رشته نقاشی می‌دانست و با حساسیت در انتخاب رنگ، موسیقی و کاراکتر‌هایش، نشان داد که می‌‌شود در چینش سکانس‌ها آن‌چنان گزیده کار بود که ده‌ها فیلم‌ساز درصدد کپی از اثر او برآیند و تلاش برای ساخت اثری تأثیرگذار‌تر و البته شبیه به «مادر» همچنان ادامه داشته باشد. او ،خالق ستارخان، مثنوی مولوی، سلطان صاحبقران، سوته‌دلان، هزاردستان، حاجی واشنگتن، کمال‌الملک، جعفر‌خان از فرنگ برگشته، مادر، ... دیدن ادامه » دلشدگان، کمیته مجازات و تهران، روزگار نو و… در حالی مرگ را در آغوش گرفت و با درد جان سپرد که برخلاف بسیاری، دنیایی از خاطرات را برای مردم باقی گذاشت و خالق سبکی تازه در دیالوگ‌نویسی و فیلم‌سازی شد؛ رویکردی که در سال‌های پس از او، هیچ فیلم‌سازی موفق به تکرارش نشده و او همچنان در این امر یگانه مانده است از او اما به‌جز فیلم‌هایش، شهرک سینمایی نیز به یادگار مانده که در نوع خود یک اثر بدیع است. شهرکی که به بهانه سریال هزاردستان ساخته شد، ولی بعدها لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر امام علی، هزاردستان، شیخ مفید، سربداران، هشت‌بهشت، کارآگاه علوی، کفش‌های میرزا نوروز و … شد و جای تأسف دارد که این ظرفیت بالقوه در عوض توسعه و جایگزینی برخی دکورها با ساختمان‌های طبیعی به جهت ماندگاری، تبدیل به مخروبه‌‌ شده است.علی حاتمی‎ فیلم‎هایش به دیالوگ‌های درخشان و ماندگار مشهور هستند.«آیین چراغ خاموشی نیست» یکی از ماندگارترین دیالوگ‌های فیلم دلشدگان است که بر سنگ مزار او نیز حک‌شده است. سالروز تولد مرد افسانه‌ای سینمای ایران استاد علی حاتمی مبارک ، یادش گرامی و نامش جاودان
(زاده ۲۳ مرداد ۱۳۲۳ تهران – درگذشته ۱۴ آذر ۱۳۷۵ تهران)




منبع: بلاگ نماوا
همه عمر دیر رسیدم!
۲۳ مرداد
مادر (۱۳۶۸)
مادر (رقیه چهره آزاد) سر شام گریه نکنین، غذا رو به مردم زهر نکنین. سماور بزرگ و استکان نعلبکی هم به قدر کفایت داریم، راه نیفتین دوره در و همسایه پی ظرف و ظروف. آبرو داری کنین بچه‌ها، نه با اسراف. سفره از صفای میزبان خرم می‌شه نه از مرصع پلو. حرمت ... دیدن ادامه » زنیت مادرتون رو حفظ کنین. محمد ابراهیم، [گوشت قیمه را] خیلی ریزش نکن مادر، انوقت می‌گن خورشتشون فقط لپه داره و پیاز داغ.مادر می مونه یه حلوا، هدیه صاحبان عزا به اهل قبور. این تنها شیرینی ضیافت مرگ، عطر و طعمش دعاست. روغن خوبم تو خونه داریم، زعفرونم هست، اما چربی و شیرینی ملاک نیست، این حرمتیه که زنده ها به مرده هاشون می ذارن.
محمد ابراهیم (محمدعلی کشاورز): لغز بخونن طعنه رو پهنه می‌کنم می‌کوبم تو ملاجشون. دکی اینو.
مادر: میمونه یه حلوا، هدیه صاحبان عزا به اهل قبور. این تنها شیرینی ضیافت مرگ، عطر و طعمش دعاست. روغن خوبم تو خونه داریم، زعفرونم هست، اما چربی و شیرینی ملاک نیست، این حرمتیه که زنده‌ها به مرده‌هاشون می‌ذارن. اجرشم نزول صلوات و حمد و قل هوالله ست. فقط دلواپس آردم. خاطر جمع نیستم. می‌ترسم مونده باشه.
محمد ابراهیم: آرد هش‌تر خان می‌خرم برات، فرد اعلا، حلوا می‌پزم،‌ تر حلوا.
محمدابراهیم(محمدعلی کشاورز): خورشید دم غروب، آفتاب صلات ظهر نمی‌شه، مهتابیش اضطراریه، دوساعته باتریش سه‌ست، بذارین حال کنه این دمای آخر، حال و وضع ترنجبین بانو عینهو وقت اضافیه بازیه فیناله، آجیل مشگل گشاشم پنالتیه، گیرم اینجور وجودا، موتورشون رولز رویسه، تخته گازم نرفتن سربالایی زندگی رو، دینامشون هم وصله به برق توکل، اینه که حکمتش پنالتیه، یه شوت سنگین گله، گلشم تاج گله!
جلال الدین: عشــق سپــر بــلاست. مادر نـگاه عاشق ها را داره امشــب … و امشب امیــد دیـدار یــار …
شب رو باید بی چراغ روشن کرد!
ماه منیر: … وقت رفتن نیست مــادر … ما تازه دور هم جمع شدیم …
۲۳ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

هر روز تو هر چیزی تصویرمو میبینم
صدبار مثه اون روز می‌سوزم و میمیرم


سپاس از نظر زیباتون خیلی لطف کردید
۲۰ مرداد
شده دیگه الان
فقط 8 تا اجرا دارن ظاهرا
منم تازه بلیط گرفتم
سایت تیک 8
۲۳ مرداد
ممنونم
امیدوارم این هفته ببینم اجرا رو
۲۳ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آقای دکتر اشراقی گرانقدر
زاد روزتون رو شاد باش میگیم و براتون بهترین ها رو آرزو میکنیم
روز و روزگارتون سرشار از کامیابی و عشق و لبخند
جناب آقای لهاک
سپاسگزارم از لطف شما/ و بسیار ممنونم از حمایت شما از تئاتر- هیچگاه لطف شما و حضور شما در شب اول نمایش کات داگ فراموش نمی شود.
۲۲ مرداد
جناب دکتر اشراقی نازنین مهر شما مستدام ⁦❤️⁩
ممنونم از لطف و محبتتون
سایتون کم نشه
۲۲ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جناب آقای دکتر امینی نازنین
زادروزتون رو شاد باش میگیم و براتون بهترین ها رو آرزو میکنیم
سایتون مستدام⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
‍ آن کس که خود را عمیق می داند تلاش می کند که واضح و شفاف باشد. آنکس که می خواهد به نظر توده مردم عمیق بیاید تلاش میکند که مبهم و کدر باشد. توده مردم کف هر جایی را که نتوانند ببینند عمیق می پندارند و از غرق شدن واهمه دارند.

فردریش نیچه
از کتاب حکمت شادان

برای دوستان عمیق منظر
ما مردم امیدواریم آنجا که کفش پیدا نیست مغاک باشه مغاک هم به ما خیره بشه.
۱۸ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای من که پرم از فراق قصه نگو

این یک اعتراف است
همیشه فکر میکردم مونولوگ برای رضایت هنگام خروج از سالن قابلیت کاملی نداشته و یا متن جلوتر از از اجرا و گاهی هم بازیگر روح بخش متن است.
در بسیاری از اجراهایی که دیدم این اتفاق قالب بود
گرچه مونولوگ ها بخاطر بازی و بعضاً متن بسیار جذاب بودند.
مونولوگ به ذات بسیار دشوار و پر خطر ست
چراکه بعد از گذشت زمانی کوتاه همه چیز به ورطه تکرار می افتد و ناخواسته مخاطب دچار خستگی و سرخوردگی می‌ شود دیگر ایجاد کشش متن میماند توان بازیگر نور میماند و موسیقی و ساوند افکت دکور میماند پویایی در اکت
.
خانم اسدپور کارگردان محترم این اثر در مقطع کارشناسی روانشناسی عمومی، کارشناسی نمایش عروسکی و کارشناسی ارشد کارگردانی تحصیل کرده و بنابر دغدغه‌های شخصی همیشه سعی کرده جهان و انسان را از زاویه‌ای متفاوت مورد بررسی قرار دهد

«حاجی باباخان»، «فاستوس 2016»، «در بارگاه دیو دو شاخ»، «آمیز قلمدون»، «روایت‌هایی ساده از زندگی روزمره» و «درباره ال ای» این نویسنده بعنوان بازیگر حضور داشته است. نمایش‌های «یک تنبیه با شکوه»، «بیدار خوابی»، «سه شب با مادوکس»، «گردنبند پریدخت»، « در داد»، «خانه نم زده» و «این یک اعتراف است» جزو آثاری هستند که خانم اسدپور آنها را در مقام کارگردان روی صحنه برده است.
دغدغه تنهایی انسان معاصر که حاصل جامعه شتابزده امروز و خصایص رذیل و فضیل انسانی است در نگاه استعاره او به شعر وارهای متن شده و اثر اگر چه کم دیالوگ و به ظاهر تک بازیگر است اما با بهره جستن از صدا و میزانسن هایی معناگرا به اشیاء در صحنه جان داده و کاراکترشان معرفی میکند
این اجرا برای محدث نوشته شده و با توجه به توانایی های مهیج و بی نظیرش و شناخت درست کارگردان از پتانسیل بالقوه محدث میزانسن ها نگاشته و طراحی شده است فلذا بجز خود محدث هیچکس در عالم با این قدرت نمی‌تواند این نقش را ایفا کند .
خانم اسد پور با توجه به تحصیل در رشته روانشناسی و تکمیل آن در رشته نمایش عروسکی قابی از نمایشی عروسکی را از محدث پر توان به نمایش میگذارد که محدث از جای جای صحنه اش استفاده میکند و هوش بازیگر و قدرت کارگردان در هیچ کجا بند های این عروسک را نه از بازیگر و نه از کارگردان جدا نمیکند
در باب اجرا برای اسپویل نشدن هیچ نمی‌گویم تنها به این نکته بسنده میکنم که ایفای چندین نقش سوییچ های پیاپی استفاده از تمام بدن قدرت بیان پویایی حدود شصت دقیقه پرتوان لمس و درک جای جای صحنه از قدرت های جادویی محدث است که در این اجرا به رخمان میکشد اما به دوستانی که در تعقیب فلسفه تنهایی در وجود انسان و ماهیت انسان معاصر فارغ از سن و جنسیت هستند دیدن اجرا و نگاه درست کارگردانِ نویسنده ، بازی پر از شکوفایی فرزین خان محدث را توصیه میکنم



من ... دیدن ادامه » از درون خودم متولد میشوم
مادر میشوم
پدر میشوم
عاشق میشوم
پیر میشوم
تنها میشوم
و خودم را بالا می آورم
بخشی از متن برگرفته از گزارش ایران تئانر
۱۵ مرداد
جناب لهاک نازنین
سپاس از مهر و عنایت شما
۱۵ مرداد
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩✨✨✨✨✨⭐⭐⭐⭐⭐
۱۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هزار راه نرفته ام
هزار خاطره ننوشته....
و اندک فرصتی.
نزدیک به خط پایان
من در خود گم شدم
گم..........
در میان موهایی که سپید شد وسیاه ماند
دیگر حتی ، حتی ! آینه ها هم خاطره جذابیتی را به یادم نمی‌آورد
دیگر حتی ، حتی ! خاطره ها هم امیدم نمیدهند
......
.
.
.
.
.
.
.
دستم ... دیدن ادامه » به دست دوست ماند پایم به پای راه رفت
با سلام و احترام
هیچوقت این حرف آقای مدیری رو فراموش نمیکنم
((دیگه به درد نمیخوره این دنیا))
چند روز پیش باید به جلسه ای میرفتم از آنجا که این قرار برای بسیار مهم بود سی دقیقه زودتر برنامه ریزی کردم تا به جلسه برسم جلسه حوالی خیابان بهشتی بود ما نزدیک پارک هلال احمر بودیم که با من تماس گرفتند و با دو صد عذر خواهی گفتند جلسه با یکساعت و نیم تاخیر برگزار میشه ، از راننده اسنپ خواهش کردم من رو دم پارک پیاده کنه چون امکان برگشت و دوباره آمدنم نبود
سالها بود که به اون پارک نرفته بودم از زمان خدمت سربازی بیش از بیست و ...سال
آنروزها می‌آمدم و از امکانات کتابخانه پارک که خیلی هم عالی بود استفاده میکردم ، روزهای جوانی و بی خیالی روزهای پر شور ، روزهای رویا و آرزو
از پله های پارک بالا رفتم
همه چیز عوض شده بود جای سرویس ها حوض ها راه ها آدم ها ....
آنروزها انگار همه می آمدند اینجا تا که کتاب بخوانند
تا درس بخوانند تا درباره آمدن خاتمی حرف بزنند تا.....
اما این پارک ، پارک آن روزها نبود
روی یک نیمکت که در سایه بود کمی هم خنک تر نشستم و خیره به پارک و آدمهایش به خیال آن روزها ، سیگاری آتش زدم
یکدفعه با صدای دلنشین پیر مردی به خودم آمدم
«اینجا چیکار می‌کنی زوده بازنشست بشی »
برگشتم دیدم یک پیرمرد دوست داشتنی با موهایی به رنگ برف
آب ... دیدن ادامه » شانه کرده ، صورت اصلاح کرده و کت و شلوار چهارخانه کرم قهوه ای عینک کائوچویی فتوکرومیک عصای آبنوس قهوه ای سوخته کفش های قهوه ای واکس خورده شروع کرد به حرف زدن
از آن جنس حرفهایی که سراسرش بوی تنهایی میداد از آن حرفها که خزان ، استاد بدیع زاده را انگار میشنیدی
پیرمرد از اینهمه تنهایی آدمها گلایه میکرد از اینکه چرا ما چنین شدیم از گرانی نمی‌گفت از بی وفایی می‌گفت از سیاست حرفی نمی‌زند از اینکه همه سرشان در گوشی موبایل رفته گلایه داشت از اینکه چرا بچه ها بازی نمی‌کنند از اینکه چرا کسی سوار چرخ فلک نمیشود از اینکه چرا کسی لوبیا پلو به پارک نمی‌آورد از نداشتن فلاسک چای و زیر انداز از نبودن عشق و با هم بودن گلایه داشت پیرمرد هر چه می‌گفت من غرق تر میشدم به پارکی نگاه میکردم که روزی می آمدم و کتاب می‌خواندم و چقدر وقتی روی نیمکت هایش دراز می‌کشیدم و سیگار دود میکردم برای فردا ها چه آرزوها خیال میکردم و چه رویا ها می‌بافتم و چه سقف ها میساختم که با همان سیگارها دود شدند و به هوا رفتند یاد دوستهایم که با هم می‌آمدیم دختری که تا میدیدمش گوشهایم از خجالت قرمز میشد پیرزنی که برایم لقمه غازی می‌آورد
که یکهو با صدای تلفن به خودم آمدم ۵دقیقه مانده بود به شروع جلسه و من در پارک بودم از پیرمرد عذر خواستم و با عجله از کنارش گذشتم بی آنکه به تنهایی پیرمرد لختی فکر کنم
یا دلجویی از او کرده باشم
امشب از شروع اجرا به تنهایی پیرمردی که شاید فردا و شاید امروز من بود فکر کردم از گوشه چشمانم اشک سرخورد و بارید و هق هق شد
اجرا که تمام شد اجرایی شروع شد که تمام نمیشد

گـفتـی: « بــرو کــه پیـر شـوی » ای پــدر بیــــا
نفــریـن کـه در لبــاس دعــا کــرده‌ای ببیـن . . . !

⭐⭐⭐⭐⭐

اجرای بسیار دلنشینی بود دست مریزاد ⁦❤️⁩
به نظرم هرکسی در هر سمت با هر جنسیتی یکبار باید گوشش را به این اجرا بسپارد شاید بهتر ....

جناب لهاک بسیار ممنون از حضورتون و چقدر خوب و ساده منظور من رو از این کار روایت کردید خوشحالم که نمره قبولی رو گرفتم سپاسها
۱۲ مرداد
لهاک پیری ها 20 سال پیش سرباز بودی
:)))))))))))))))))
۱۶ مرداد
سایه خانم

من موی خویش را نه از آن می کنم سیاه
تا باز نوجوان شوم و نو کنم گناه

چون جامه ها به وقت مصیبت سیاه کنند
من موی از مصیبت پیری کنم سیاه
۱۷ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این اجرا به نظرم از اون دسته اجراهای بی نظیر که نباید از دست داد هنوز بعضی وقتها توی خیابون که راه میرم وقتی دست یکنفر بطری آب معدنی میبینم سریع به چهره طرف نگاه میکنم ببینم مضطربه .....
اجرایی که قطعاً دوباره دیدنش خالی از لطف نیست
چشم❤️
۱۰ مرداد
چشم خانم البته که از بطری آب تا اجرا کیلومتر ها فاصله است
۱۱ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و احترام و عشق
وحی آمد سوی موسی از خدا بندهٔ ما را ز ما کردی جدا
تو برای وصل کردن آمدی یا برای فصل کردن آمدی
تا توانی پا منه اندر فراق ابغض الاشیاء عندی الطلاق
هر کسی را سیرتی بنهاده‌ام هر کسی را اصطلاحی داده‌ام
در حق او مدح و در حق تو ذم در حق او شهد و در حق تو سم
ما بری از پاک و ناپاکی همه از گرانجانی و چالاکی همه
من نکردم امر تا سودی کنم بلک تا بر بندگان جودی کنم
هندوان را اصطلاح هند مدح سندیان را اصطلاح سند مدح
من نگردم پاک از تسبیحشان پاک هم ایشان شوند و درفشان
ما زبان را ننگریم و قال را ما روان را بنگریم و حال را
ناظر قلبیم اگر خاشع بود گرچه گفت لفظ ناخاضع رود
زانک دل جوهر بود گفتن عرض پس طفیل آمد عرض جوهر غرض
چند ازین الفاظ و اضمار و مجاز سوز خواهم سوز با آن سوز ساز
آتشی از عشق در جان بر فروز سر بسر فکر و عبارت را بسوز
موسیا ... دیدن ادامه » آداب‌دانان دیگرند سوخته جان و روانان دیگرند
عاشقان را هر نفس سوزیدنیست بر ده ویران خراج و عشر نیست
گر خطا گوید ورا خاطی مگو گر بود پر خون شهید او را مشو
خون شهیدان را ز آب اولیترست این خطا را صد صواب اولیترست
در درون کعبه رسم قبله نیست چه غم از غواص را پاچیله نیست
تو ز سرمستان قلاوزی مجو جامه‌چاکان را چه فرمایی رفو
ملت عشق از همه دینها جداست عاشقان را ملت و مذهب خداست
لعل را گر مهر نبود باک نیست عشق در دریای غم غمناک نیست

نازنین رفقا این مطلب رو کامنت کردم و نقد برجسته قرار دادم تا بتونم خدمت همه دوستان نازنین عرض کنم
به نظرتون رسالت تئاتر و ادبیات چیه؟ هر جامعه ای که به ادبیات ، رو میاره درش فرهنگ رویش میکنه جوانه میزنه جان میگیره انقلاب ها اتفاق میافته انسانیت سریان پیدا میکنه و در نهایت جامعه مدینه فاضله رو لمس میکنه، چرا ما باید ها و نباید ها رو تعیین میکنیم چرا ما گمان میکنیم متر و معیار اندیشه ماست چرا ما تصور میکنیم همه باید با ادبیات ما حرف بزنن آیا این همون دیکتاتوری نیست این همون سانسوری نیست که روزی هزار بار لعن و نفرینش میکنیم این همون اندیشه ای نیست که به خاطرش خیلی از رفقا از تیوال رفتند و به تیوال آمدند متر و معیار برای هر کدوم از ما ترجمان ذهنی خودمون هست در سر هرکدوم ما یک ترنسلیت نصب شده که داده ها رو بر اساس شنیده ها ترجمه میکنه اونه که ما باهاش که اندازه میگیریم که قبول میکنیم یا رد میکنیم هر کدوم اندازه خودمون میفهمیم و با ادبیات خودمون صحبت میکنیم هر کدوم بر اساس موقعیت جغرافیایی خودمون بزرگ شدیم و در جبر جغرافیایی خودمون
اما اگه بخواهیم همرو هم قد کنیم باید گردن خیلی ها رو بزنیم
اگه بخوایم همه ادبیات ها رو شبیه خودمون کنیم زبان خیلی ها رو باید از حلقومشون دربیاریم
ما میتونیم ندیده بگیریم آدمها رو اما دلیلی نداره همه رو مثل خودمون کنیم
ما نمیتونیم صداقت کلام دیگران رو زیر سوال ببریم صداقت در گفتار خیلی مهمه اما جز خدا کسی می‌تونه قضاوت کنه که چه کسی متظاهره و متزوره وچه کسی صادق و بی ریا و خالص
مگر این شعار دغدغه همه ما نیست که مرگ بر اندیشه ای که اندیشه ها رو محکوم کنه مگر همه ما مدعی دموکراسی و آزادی بیان نیستیم درسته خیلی از بزرگ اندیشان قدما در تیوال و خارج از این فضا مخالف حضور سلبریتی هستند اما ما کلمات رو اشتباه میگیریم هر کسی که در تلویزیون سینما بود که از اون دسته بد نیست آقای پارسا پیروزفر آقای رضابهبودی خانم نسیم ادبی عالیجناب فراهانی آقای معجونی و....... بیشمار بازیگر داریم که هم در تلویزیون و سینما هستند و هم در تئاتر پس ورودشون به صحنه مقدس ممنوعه چون پشت لنز بودن این تفکر به نظرم کمی با گفته هامون متناقضه
بله من هم اگر آقای ................. یا خانم..................... حضور داشته باشن نمیرم اجرا رو ببینم همین
اما اینکه برخورد کنم که چرا شما تعریف میکنی یا چرا شما تخریب میکنی من موافقش نیستم
اگر هم جایی این کار رو انجام دادم همین الان عذر میخوام چون نگاه امروز من در این لحظه هم با دیروز هم با فردا متفاوته که البته تا انجایی که به خاطر دارم این کار رو نکردم یکی از من خوشش نمیاد یکی از نوشته هام پس بگه باید لهاک رو سانسور کرد خوب چه فرقی بین ما که داریم انسانها رو حذف میکنیم یا براشون محدودیت قایل میشیم با قیچی بدستان سانسورچی هست
خلاصه که قدم همه تازه وارد ها به دیده منت
و یک پیام به همه تازه آمده ها هیچکدوم از این بزرگواران قدیمی و مخاطبان حرفه ای با شما مسئله ای ندارند بارها هم شخص به شخص فرمودند و هم بنده حقیر عرض کردم در گذشته شیوه ای از تبلیغات بود که اکانت فیک میساخت و به دروغ تعریف میکرد از اجرا که همه گروها میدوند این راه مردود و باطله
در آخر هم ممنونم از دوستان عزیزم در تیوال که منو تحمل کردند
جناب لهاک نازنین ممنون از قلم شیواتون، این مزاح رو از بنده بپذیرید که همینطور پیش بره میتونید یک کتاب خروجی بدید با عنوان دردسرهای باتوری:)
شخصا برای حمایت از دوستان تازه وارد اکانت جدید ساختم، چون جبهه بندی ها رو نمیپسندم.... من حسام منظور تئاتر رو به ... دیدن ادامه » مراتب ترجیح میدم به حسام منظور تلوزیون و ورودش رو به عرصه کارگردانی تبریک میگم. ممنون از حمایت شما و از دوستان هم میخوام از یه تئاتری که عمری برای ما کار کرده قدردانی کنیم بد نمیشه
۰۹ مرداد
جناب لهاک نازنین من فکر کردم تا الان نمایش رو دیدید و مشتاق بودم نقد شما رو مطالعه کنم ولی چیزی یافت نکردم.... اگر نمایش رو دیدید ممنون میشم نقدتون رو بفرمایید
۱۵ مرداد
خانم زرینی عزیزم
ممنونم از لطف و حُسن نظرتون
راستش هنوز هم امکانش مهیا نشده برام
متاسفانه ساعت اکثر نمایش ها یکسانه و من بر طبق لیست شخصیم تقریبا شبی یک تئاتر رو دیدم اما هنوز امکان دیدن این اثر برام فراهم نشده
اما حتماً این هفته اجرا رو خواهم دید
باز ... دیدن ادامه » هم ازتون ممنونم
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۱۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد لهاک
درباره نمایش سیزده i
جناب مهدی خان کوشکی
خیلی خوش آمدید قدمتون مبارک ⁦❤️⁩ براتون بهترین ها رو آرزو میکنیم⁦
(◍•ᴗ•◍)❤⁩
از طرف همه مخاطبان تیوال
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
همه مردادی ها..:)))
۰۸ مرداد
نمایشها و سبک کارگردانی اقای کوشکی تا امروز منو ناامید نکرده و جزو معدود کسانی هستند که با خیال راحت میتونم به کارهای جدیدشون اعتماد کنم و امیدوارم این روند خوب ممتد باشد. زادروزشون فرخنده
۰۹ مرداد
آقا کوشکی مبارکمونی
۰۹ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تولد داریم چه تولدی کارگردان پژوهشگر نویسنده
خانم بیان درجه یک زاد روزتون رو شاد باش میگیم براتون بهترینها رو آرزو میکنیم
از طرف همه مخاطبان تیوال
با سلام و احترام
دوستان ناب و نازنین
(( من نمایش رو ندیدم اگر عمری باشه طی یکی دو روز آینده خواهم دید ))
((این نظر رو من در مورد اجرای ضعیفی مثل هوس و ... هم داشتم))
اینکه ما تصور کنیم ناقدان یا حامیان اثر بخاطر اینکه اکانت اولی ها یا رفقای تازه وارد هستند ، پس.......... به زعم من اشتباه بزرگیه
این اتفاق در زمانی کمی عجیب و بعیده که گروه نمایشی یا خیلی تازه کار باشند و یا نوجوان که تازه باز ممکنه همکلاسی ها و خانواده و فامیل ازشون حمایت کنند
زمانیکه در یک اثر با حضور یک شخصیت شناخته شده روبرو میشیم شخصیتی که در رسانه ملی بعنوان بازیگری که طی چند قسمت مخاطب باهاش اُنس گرفته بهش عادت کرده و دوستش داشته طبیعیه که بسیاری از طرفدارانش بیان و در حمایت از اثری که درش حضور داره نقد مثبت کنند این رو نه در نفی و نه در تأیید کامنت ها و اجرا عرض میکنم
به نظر من بهتر ... دیدن ادامه » اینکه با مهربانی بیشتری باواقعه روبرو بشیم
ما اکثرمون معتقد به دموکراسی هستیم یا حداقل مدعی دموکراسی پس چرا اجازه گذاشتن نظر رو از اونها بگیریم یا بهشون حمله کنیم
اگر شیوه تبلیغاتی باشه همه میدونیم که مردوده
اگر هم واقعی باشه که چه شیرین تر حامیان تئاتر دارند زیاد میشن
ما همه اینجاییم تا از تئاتر حمایت کنیم آنچه که به متر ما ایراد در اجراست بگیم و نقطه های قوت رو رنگ بدیم و تجلیل کنیم بیایم همصدا بشیم بیایم تماشاگر بیشتری رو جذب کنیم بیایم عشق بکاریم و عشق درو کنیم
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
دوستتون دارم حتی اگر از من متنفر باشید
جناب لهاک نازنین و بزرگوار فرمایش شما بسیار متین و سنجیدست ولی من به شخصه اینقدر این نوع تبلیغات برام سنگین تموم شده که واقعا به خودم مدیون شدم که چرا این اشتباه رو چند بار تکرار کردم ولی باز هم چشم ما با مهربانی مینگریم و منتظرنظرات با ارزش شما هستیم ... دیدن ادامه » ، گوش به فرمان شماییم :))
۰۸ مرداد
بسیار متشکرم از محبت و راهنمایی اتان .
سپاس
۱۲ مرداد
ارادتمندم خانم
۱۲ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کد٤٠٪ تخفیف نمایش«رویای یک شب نیمه تابستان»

کدتخفیف(برای سانس دوم سه شنبه وچهارشنبه):royashabtwl40

خریدازتیوال
https://tiw.al/9mfO

این برای چندمین بار است که مخاطب تیوال کلاهش را بر میدارد و آه میکشد
چطور میشود به خرید اعتماد داشت
مگر ما در بازار ارز خرید و فروش میکنیم
اگر گروه قرار بر تخفیف دارد چرا امروز چرا لحظه آخر مگر پرواز چارتر است
تیوال عزیز این رفتارها که بارها طی چند ماه گذشته رخ داده به شدت از اعتماد و آرامش شخص من کاسته بلیط یک نمایش را جلوتر از روز شروع بخری و پرداخت کنی بعد همان سانس با ۴۰%تخفیف ؟
بله دقیقا!! موافقم باهاتون جناب لهاک.
۰۸ مرداد
نه
ببین محمد جواد
این واسه وقتی که تو دیدی من ندیدم
بعد تو با تخفیفت برای مت بلیط میخری که منم برم ببینم
اصن یه وضعیه
:)))))))))))
۰۹ مرداد
رویا بانو شما امر بفرمایین ، من در خدمتم :))
۱۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید