تیوال اشکان خطیبی | دیوار
S3 : 17:53:51
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سلام به مخاطبان نمایش پستچی پابلو نرودا
اول تشکر می کنم از استقبال تون در طول ۳۴ اجرا
دوم امشب نمایش ما به پایان می رسه.
سوم هیچوقت نفهمیدم اون اعضایی که گزینه ی می خواهم ببینم رو فشار دادند دقیقا کی می خواهند ببینند :) همین الان در این صفحه ۱۵۹ نفر می خواهند ببینند:)))
و اما...
این بخش از یادداشتم خطاب به اعضای همیشه شاکی تیوال از رفتار تماشاگران غیر حرفه ای یا بی ادب است:
دیشب در صحنه ی پایانی نمایش و لحظه ی مرگ پابلو نرودا ، تماشاگری مزه پراند که :”من یقرا فاتحه مع الصلوات”
و همراهان ش هم به این خوشمزگی خندیدند. مخاطبان دیگر تایید کردند که در طول اجرا از رفتار این گروه به ستوه امده بودند.هر چند در پایان اجرا علیرغم میل باطنی م تذکری سخت و خشن دادم اما خواستم به اطلاع برسانم که پروژه ی تماشاگر بی ادب ، بی فرهنگ ، تماشاگرنما یا هر اسمی که براش بذاریم ... دیدن ادامه » وارد فاز جدیدی شده. فازی که دیگه تنها به چک کردن گوشی و حرف زدن و شلیک خنده های بی معنی و تخمه شکستن و ساندویچ ژامبون و چیپس خوردن بسنده نمی کنه و به سیاق جنگ های شادی آور به اجرا کنندگان هم تکه می اندازه. اجرا کنندگانی که تیاتر رو بر زندگی ارجح دونستند و تقدسش رو به نان به نرخ روز ترجیح دادند.
تماشاگری که نمی دونه دقیقا در کجا و برای چه حضور پیدا کرده.
با عرض ادب و احترام خدمت تک تک تماشاگران مون باید بگم :
«هرکس بلیت خرید تماشاگر تیاتر به حساب نمی آد!»
سرتون سلامت
ماریو خیمنز/ ا.خ
الان ما و شما دیگه دقیقا تو یک جبهه ایم جناب خطیبی و چقدر دردناکه که دیگه هیچ چیز جایگاه خودشو داره و ارزشهای فرهنگی همگی بی ارزش شدن:(
واقعا به کجا داریم میریم؟
۰۶ شهریور
در ادامه متن زیبای آقا محمد جواد . :شاید تصمیم دیگری گرفت ...
خدا از همون اول تصمیم درستی گرفت .به همه ما اجازه حیات داد که به هم محبت کنیم از همدیگه درس بگیرم زندگی کنیم و زندگی کنیم. و مهم تر از همه حال همو خوب کنیم .
خدا تصممیش این بود اما این وسط ما طور دیگه ای عمل کردیم .
کسایی هستن که نه برای خودشون که برای مایی که تو این آشوب جامعه یه ساعت نیاز به حال خوب داریم بدون هیچ دریغی و هیچ چشم داشتی از جانشون بر صحنه مایه میذارن تا قدری ما رو از دنیای پر از خشم و بی رحمی بیرون بیارن ولی به قول آقای خطیبی همون تماشاگر نماها فقط برای یه لحظه خندیدن حاضرن دلشونو بشکونن و خستگی رو به تنشون بذارن با اینکه میتونن فقط یا یه کار که اونم هیچ کاری نکردن و سکوته بهشون احترام بذارن :(((
.میدونم تیوال جای حرفای خوبه و با هم لذت بردن از این هنر بینظیر اما آقای خطیبی من خبر بدتری دارم این پروژه بی فرهنگی از تئاتر گذشته حالا به سطح شهرمون و جامعمون رسیده .حالا دیکه خیلیا هستن که دلیل اصلی بودنشون تو این دنیا رو یادشون رفته به راحتی آرامش رو از همدیگه میگیرن و تنها بهانشون برای این همه بی فرهنگی ، بی رحمی و....اینه که حالا مگه کی با این کار دردش میگیره .بیخیال بابا دنیا دوروزه تا میتونی باید حالشو ببری یا اینکه حالا اگه من این کارو نکنم مگه کس دیگه ای نیست بدترشو بکنه!!!!!!!؟
بله حتی حاضر نیستن بهشون تذکر بدی و بشنون . تا میبینن داری حرف درست رو میزنی سریع شروع میکنن به داد و هوار کردن که یعنی هرکی داد میزنه حق باهاشه...
فقط یه مثال ساده میزنم و بعد این همه پرحرفی رو تمومش میکنم ..
توی این شهر هزارها آدم هستن که ساعت چهار صبح شایدم زودتر دارن جای دست از این دسته آدما رو پاک میکنن تا ما فرداش که رفتیم توی خیابون آسایش داشته باشیم و از تمیزی شهرمون لذت ببریم اما در طول روز ده ها برابر اون هزاران نفر زحمتکش ، دوباره زباله هاشونو توی خیابون ول میکنن و دوباره شب .. و ... این داستان هر روز ادامه داره . حالا من و دوستان با یکی از این انسان نماها روبرو شدیم و نمیدونم کار درستی کردیم یا نه ولی تذکر دادیم و فقط با احترام خواهش کردیم که لطفا پوست تخمه هاتونو نریزین تو خیابون(یه همچین جمله ای ) و اونا فقط شروع کردند به خندیدن و بعد شیشه پشت رو هم پایین دادن و این بار کسایی هم که پشت نشسته بودنم ادامه دادن . بعلهههههه .اونقدر ناامید شدم و حالم بد بود از اون اتفاق که از اون به بعد میترسم که به کسی چیزی بگم و کار از خنده بگذره و بد تر هم بشه .
دلیلم از این همه پرحرفی شاید حتی بی ربط به موضوع مطرح شده این بود که ..
آقای ... دیدن ادامه » خطیبی خودتونو اذیت نکنین با تذکر دادن و عصبی کردن خودتون اونها نه تنها قبول نمیکنن که بدتر میکنن..
این آدما کم نیستن در سالن های سینما پایشان را به صندلی میکوبند در تئاتر مزه میپرانند در شهر ......... همدیگر را می آزارند و ذره ای نمیترسند از خدایی که مخلوق هایش را دوست دارد و ..این قصه سر دراز دارد .
عذر منو بخاطر این دل پر بپذرین و ببخشید منو بابت طولانی شدن متن

۱۰ شهریور
جمله ی آخرتون عالی بود جناب خطیبی !
۱۳ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
در خصوص تقاضای مخاطبان مبنی بر تدارک اجرایی زودهنگام (در عصر) و اختصاص نوبت تخفیف داری دیگر ، هماهنگی های مورد نظر با تهیه کننده ی نمایش صورت گرفته و به زودی اطلاعات کامل تر را به عرض خواهم رساند
❤️
مثل همیشه ممنون از شما
پس قطعا حماسه ای دیگر رو کلید خواهیم زد
۰۵ مرداد
ممنون از توجه و پیگیری شما و گروه محترم
۰۹ مرداد
لطف کنید ساعت مناسبی بزارید اگه بتونید ۱۷ برگزار کنید سانس ویژه در اخر هفته ها خیلی خوب میشه
۱۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
و اگر دیدی به ناگاه
خون من بر سنگفرش خیابان جاری ست
بخند ، زیرا خنده ی تو
برای دستان من
شمشیری ست آخته.
(پابلو نرودا/ترجمه ی احمد پوری)
آقااااااا
کی خدمت برسیم برای زیارت ؟
بغل تیر رو دادین ، بغل مرداد مونده :))
۰۲ مرداد
به امید دیدار ♡♡♡
با یه دنیا آرزوهای خوب ...
۰۲ مرداد
به امید اجراهای بهتر.....
۲۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش «پستچی پابلو نرودا»
در سال ۱۳۸۶ نمایش پستچی نرودا به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از بین ۳۰۰ نمایش کاندید بهترین اجرا در شهر کلن، آلمان شناخته شد.
«قطعهای شاعرانه و سیاسی – ۱۱ سپتامبری دیگر در تاریخ، زیباترین روایت عاشقانه جهان.» به نقل از «ماهنامه آلمانی تئاتر زبرینگ ارگ»
«اثری در ستایش پابلو نرودا و خلق شیلی که در شرایط دشوار نیز شادی را وسیله سپریکردن زندگی میدانستند. نمایشی درباره دوستی و عشق، شعر و لذت، آزادی و سیاست.» به نقل از «ماهنامه آلمانی تئاتر زبرینگ ارگ»
«کوشک جلالی با این کار نشان داد که نه تنها یک نمایش سیاسی با ادبیات شاعرانه در تضاد نیست، بلکه ایندو در بسیاری از موارد مکمل یکدیگر نیز هستند. نمایشی در مورد دوستی و عشق، شعر، آزادی و سیاست. به راستی که زیباترین قصه عشقی جهان.» به نقل از «ماهنامه آلمانی اشتاتلر روو»
«فیلمی ... دیدن ادامه » که میشائیل ردفورد1 بر اساس رمان صبر آهنین یا پستچی نرودا ساخت، ۱۴ جایزه بین المللی را از آن خود کرد. اینبار علیرضا کوشک جلالی این رمان را به صحنه تئاتر کشیده است. چهره مردمی و رابطه انسانی پابلو نرودا در این جا نیز به شکلی کاملا شاعرانه تصویر شده است.» »ماهنامه آلمانی چیسز شهر کلن»
«در نیمه راه زندگی خواهم بود من همیشه دوشا دوش دوست رو در روی دشمن با نام تو بر لب و بوسهای که هرگز از لبان تو جدا نشد.» پابلو نرودا
در این نمایش ما شاهد تاثیر عمیق نرودا بر تودهها هستیم. او آموزگار عشق است ماریو پستچی در اثر ارتباط با شاعر بزرگ به رمز و راز عشق پی میبرد و مانند یک بیمار مسری عشق را در سراسر شیلی شایع میکند، نسلی را عاشق میکند، عاشقانی که پس از کودتای 1٩٧٣ ناجوانمردانه قلع و قمع شدند. پابلو نرودا درست 1٢ روز پس از مرگ دوستش سالوادور آلنده دق مرگ
شد.
(این یادداشت رو به نقل از آقای کوشک جلالی نشر دادم.)
آرزوی موفقیت :)
۳۰ تیر
سلام
ما (من و دوستانم) امیدواریم سانسهایی هم در ساعتهای عصر برای علاقه مندانی که نمیتونن ساعت 21 بیان، در نظر گرفته بشه.

با تشکر
۰۴ مرداد
بسیار مشتاقیم ببینیم چه کردید به امید بهترینها برای این گروه خوب و بخصوص شما ❤️
۰۴ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام به همه گی.
چهارشنبه ی این هفته اجرای ما به ایستگاه پایانی می رسه.خوشحالم که این اجرا آغازگر نوع دیگری از تعامل بین نمایشگر و تماشاگر بود.
به اصرار من بلیت نمایش جدید آقای کوشک جلالی هم در همین سایت ارائه خواهد شد.
پستچی پابلو نرودا بازتولید اجرایی با همین نام است که بیست سال پیش به روی صحنه رفت و بسیار مورد توجه قرار گرفت.
منتظرتونیم
ارادتمند شما
سرپرست قحطی زده گان
اشکان خطیبی
۲۴ تیر
بیصبرانه منتظر دیدار مجددیم.
مرضیه
با احترام فائقه
۲۴ تیر
بزودی غزل جان :)
۰۳ مرداد
مرسی مریم جون مهربون❤️
۰۳ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بخشی از توضیح صحنه ی نمایش نامه ی غرب حقیقی سم شپارد:
تمام ورود و خروج ها از سمت چپ صحنه انجام خواهد شد.هیچ دری وجود ندارد.
طراحی صحنه باید واقع گرایانه و بدون هیچ تلاشی برای تغییر در ابعاد ، اشکال ، اشیا و رنگ ها باشد.
-اگر بخواهیم مفهومی سبک گرایانه را به طراحی اثر سنجاق کنیم فقط و فقط چرخش تدریجی موقعیت شخصیت ها که مهمترین تمرکز نمایش بر آن است را مخدوش کرده ایم.همچنین لباس ها هم باید دقیقا نماد چگونگی شخصیت ها باشند ...
(و بعد به تفضیل صحنه و لباس ها و حتی رنگ سبز موکت کف آلاچیق را هم تشریح کرده.گمانم صحیح ترین راه اجرای شپارد وفادارا بودن به متن است.حساسیت او در جزییات و تاثیر آن بر روند نمایشنامه و شخصیت ها بسیار بالاست.)
با سلام جناب خطبیی گرامی در مصاحبه رسانه ای به نکته ای راجب طراحی دکور که چرا مجبور به ساخت دمور بصورت پرتال شدید ابتده بله این متاسفانه اشکال از تماشاخانه ها است واقعا هم دو اجرای بودن باعث زحمت افتادن گروهای شده است بعد متاسفانه گاهی بعضی از تماشاخانه ... دیدن ادامه » ها وافعا سه اجرا وچه ساعتی جالب ساعت اجزای اول ساعت 7.30وبعد بدتر اخری اخر ساعت 10.30شب نمی دانم این گروها برایشان مسائل مالی گروه حتما اهمیتی نداره وپزنه با انکه دکور مختصری هم دارند ویک ساعت است تایم شان. وفقط 30%ظزفیت اجرا نمی رفتند ضمن تشکر بعد طراحی دکو, خوبتان وهم رعایت ساعت مناسب. اجرا تان پوزش اگر کمی پر حزفی کردم.
۱۳ تیر
اشکان خطیبی نشان میدهد که راه برای همه باز است.مترجم ،کارگردان و بازیگر....الگویی است برای علاقمندان به این رشته.یعنی تئاتر.اشکان خطیبی توانسته نمایشنامه ی نفرین قحطی زدگان را طبق حوصله تماشاگران هوشمندانه مقداری کوتاه کند و به اجرا در آورد. بازی بازیگران ... دیدن ادامه » خصوصا هامون سیدی در نقش وستون کاملا مخاطب را به وجد می آورد.با نقش آفرینی اش رنگ و جلایی متفاوت به نمایش میدهد.بازیگر نقش وسلی هم کاملا خوب و حیرت انگیز از پس نقشش برآمده.خصوصا پرده آخر.کرخت بودن را خوب به حس مخاطب تزریق میکند.آقای خطیبی از شما هم به دلیل ترجمه ی این اثر و کارگردانی تشکر میکنم.کار بی نظیری است.مخاطبان تیوال امیدوارم این اثر را تماشا کنید.
۱۵ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میرسعید عزیز
فرزند خوب خوی تیاتر
آشنا با زمین و مهر
این گروه به حضور و ظهورت بر صحنه ش می بالد
زادروزت خوش ترین باد‌
❤️
آقای مولویان عزیز به وجود انسان نازنین و هنرمند شریفی چون شما افتخار میکنیم
بمانید برای ما و برای هنر این سرزمین
شاد و پیروز باشید همیشه
❤️❤️❤️
جناب خطیبی گرامی، دم شما هم گرم
۰۶ تیر
درود بر شما
جناب مهدی گرامی، همان طور که زیر نوشته سرکار خانم محیا عنوان شد، هیچ گونه نظری از ایشون و یا هر فرد دیگری پاک نشده است.
با سپاس از شما
۰۹ تیر
همیاری گرامی
سپاس فراوان از شما بخاطر توجه و پاسخگو بودنتون.
۰۹ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

منتقدان از نفرین قحطی زده گان می گویند:
‎نیویورکر: نمایشنامه‌ای اصیل، پخته و خلاق که رنگ کهنه گی نمی گیرد.
‎نشریه نیویورک: یکی از بهترین نمایشنامه‌های آمریکایی قرن بیستم.
‎تایم: نسل‌های آینده هم شاهد زندگی ترسیم شده توسط شپارد در آمریکاخواهند بود..
‎نایت موتر: یکی از نمایشنامه‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز شپارد.
‎نیوزویک:یکی از بهترین و چالش‌برانگیزترین نمایش‌های آمریکایی است. شخصیت‌ها بعضا بی‌رحم و اعجاب‌برانگیز ند
‎نیورپابلیک: شخصیت‌هایی خیره‌کننده و تاثیرگذار. شپارد یک پدیده است. یکی از بهترین نمایشنامه‌هایی که قابلیت اجرای صحنه ای دارد.
 
اشکان جان به تیوال خوش اومدی...!!!
۱۷ خرداد
سپاس از م ذ عزیز، حتما به تماشای کار آقای خطیبی نازنین خواهم رفت
۰۹ تیر
مرضیه ذکیانی هستم و واقعا انتخابتون رو تحسین میکنم مهرناز جان‌ واقعا دیدنی بود ...
۰۹ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید