تیوال محمدرضا دانش | دیوار
S3 : 12:38:55
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
گروه همیاری-صاحبان تیوال!امیدوارم پیشنهادم رو جدا بررسی کنین ویا اجرائیش کنین و یا کمک کنین به تحققش توسط دیگران...با ایجاد تلویزیونهای اینترنتی (وی او دی) ها فرصت بینظیری بوجود اومده تا هزاران فیلم-تاتر منتشر نشده در معرض دید عاشقان تاتر قرار بگیرند،سالهاست که اجراها برای بازبینی یا...فیلمبرداری میشن و شاید چندین هزار عنوان همینک نزد گروههای تاتری آماده پخش باشه(شخصا گروهی رو میشناسم ک بیش از پنجاه حلقه وی اچ اس سه ساعته از آثار شاخص دهه های شصت و هفتاد دارن) تا دو سال پیش امکان استفاده ازشون وجود نداشت بخاطر هزینه های چاپ و تکثیر و مختطب بسیار محدودتر تاتر نسبت به سینما(ظاهرا بهمین دلیل بتهوون خیلی زود کنار کشید)اما اگر شما مجوز یک تلویزیون اینترنتی مخصوص تیاتر رو بگیرین ،حداقل دربین هنردوستان و بویژه تیوالیها چندین هزار هستن که با خوشحالی ... دیدن ادامه » ماهی ده_بیست هزار تمن حق اشتراک رو بپردازن و ضامن موفقیت مالی چنین پروژه ای خواهند شد....هرچند دستاورد اصلی گسترش دایره عالقمندان نمایش هست و رفع محرومیت برای کسانی که ساکن تهران نیستن و این فرصت هیجان انگیز برای همه که شاهکارهای سالهای قبل تاتر رو ببینند و....
ملذوذ بشن....
بنظرم دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد و گنجینه آثاز نمایشی قبلی در معرض دید قرار خواهند گرفت،چه بهتر که زودتر باشه و توسط کسانی چون شما که تاتر رو میشناسین و مورد اعتماد گروههای نمایشی هستین...چرا که اگر چنین اتفاقی عملی بشه یکی از بزرگترین معضلات راضی کردن بعضی از کارگردانها خواهد بود ،اونهایی که با مدیوم های جدید زاویه دارند و ظاهرا اونها هم بدلایل خاص خودشون حسرت دهه طلایی شصت!!!!؟ رو میخورن....
با تشکر
تا تیوال اون جواب‌های آماده همیشگی‌شو نداده، تو ذهنم اون روز رو مجسم کنم و حال‌شو ببرم.....



بذار ببینم اول کدومو پخش کنم؟...... آآآ..... شکار روباهِ رفیعی یا داستان خرس‌های پاندا به روایت ساکسیسفونیستی که دوست‌[دختر]ی در فرانکفورت داردِ تینوش نظم‌جو؟ ... دیدن ادامه » ...... هولم نکن خب... عه ... کالیگولا هم هست؟؟ آخ آخ... هنرِ آییش چی؟ کو اون دکمه جستجوش؟؟
جااااان ... اینم که هست... نگم اسمشو...
۰۵ دی
گروه محترم همیاری ، شما رو به تخت سایمون و دو تا شیر جناح سینه قسمتون میدم که سرعت بدین ب کارتون...فردا ممکنه گرفتن مجوز از ارشاد ب صداسیما منتقل بشه که طبعا کار رو سخت خواهد کرد و یا با اومدن دولت بعدی ،ارشاد هم تغییر رویه خواهد داد...امیدوارم قبل از اون ... دیدن ادامه » تغییرات ،سامانه فیلم-تاتر تیوال راه اندازی و پاگرفته باشه
۰۵ دی
درود بر شما
تلاش شبانه روزی ما ساختن بهترین سیستم در سطح فن‌آوری روز دنیا و از جهاتی بدون مشابه داخلی و خارجی است، از این رو گاه فرآیندهای توسعه طولانی می‌شود.

البته سیستم ارایه ویدیو تئاترها مرتبط با نسخه تازه تیوال نیست و پروژه جداگانه ایست.
۰۶ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همه چیزهای خوبی که در غرب شکل میگیرن در افراطی‌ترین و سطحی‌ترین شکل ممکنش به این دیار زرخیز! میرسه و نهایتا ودرعمل کارکردی صدوهشتاد درجه مخالف نیت اولیه پیدا میکنن....سالها پیش یکی از فیمینیست‌های ایرانی در فیسبوکش نوشت :”بوق زدن پشت راننده خانمی که چون داره با موبایل حرف میزنه آروم میره(و راه رو بند اورده) خشونت علیه زنان محسوب میشه..!!!!؟؟!؟!
پی‌نوشت اول:اگه بخوام منصف باشم رگه‌هایی ازین انحراف در بین اونوریها هم گاها دیده میشده(صدالبته ک آمریکایی‌ها و نه اروپاییها) که ادامه اون باعث به انحراف کشیدن جنبش me too شده...یا سریال شوی صبحگاهی در شدت افراط معادل پوشاندن پایه های میزهاست در عصر ویکتوریا...واقعیت اینه که در این مورد مث بسیاری از موارد دیگه مرجعیت فکری با اروپاست و نه آمریکایی‌های جوگیر و اسیر رسانه‌ها...

پی‌نوشت دوم: یکی از سنت‌های ... دیدن ادامه » هالیوود اینه که در فیلمها وقتی که مرد خیانت میکنه،زن با تمام قدرت بش سیلی میزنه طوری که مرد نقش زمین میشه...اما وقتی زن خیانت میکنه مرد بخت برگشته فقط اجازه داره که مشتش رو به دیوار بکوبه و نهایتا چار تا فاااااک (اونم بدون یو) بگه...که نتیجه‌ای که بیننده میتونه بگیره یا پذیرش جنس برتر بودن زنان هست و یااینکه خشونت فیزیکی فقط وقتی بد هست که شدتش بیش از حد باشه و لابد با چنین منطق احمقانه‌ای که درین فیلمها دیده میشه مردها هم بشرط کنترل شدت ضربات حق زدن دارند...!!!

پی‌نوشت سوم: واقعیت اینه که این مدل سیاستهای فیمینیستی افراطی ک مثلا حق رو همیشه با زنان میدونن حتی وقتی کاملا در اشتباه باشن و دلیلش رو هم تبعات هزاران سال مردسالاری میدونن....در استراتژی و کلیت از مدل سیاستگزاران فرهنگی دهه شصت ما دارن استفاده میکنن،هرچقد اون سیاستهای سختگیرانه و یکطرفه باعث رشد اخلاقی‌ات و معنویت و سالم شدن فضای اخلاقی جامعه شد،اینها هم به اهدافشون خواهد رسید

پی‌نوشت چهارم: راهکار عملی و موثر بسیار سادست...پذیرش برابری جنسیتی در همه ابعاد و با همه مزیتها و معایبش و پرهیز از فرشته فرض کردن هر کدام از جنسیت ها و نهایتا نشکافتن قبرستانهای کهنه ،عمومیت ندادن رفتار اقلیتی به اکثریت و مجازات جمعی به اون بهانه و ننوشتن گناه پدربزرگها به پای نوه‌ها...
ممنون از نظر و تحلیل‌تون قبل از دیدن اجرا
خیلی خوبه که از الان مشارکت می‌کنید
۳۰ آذر
امیرمسعود عزیز،ربطش اینه که با توجه به شواهد نمایش به موضوعات مربوط ب زنان میپردازه (یا در جامعه یا در روابط خصوصی یا...)و باتوجه به جو حاکم و تجارب قبلی حدس میزنم اون نگاهی که بهش نقد دارم به نوعی تبیلغ یا توجیح میشه که امیدوارم حدسم اشتباه باشه....
۰۴ دی
⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩
۰۴ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مونولوگ متوسطی بود ک از دیدنش پشیمون نمیشین...
ده‌هاهزار(شایدم صدها)هزار از فرهنگ‌دوستان! ایرانی درین سالها در فجازی به وجود شوخی(و لابد نبود عناصر تراژیک)در فیلمهای کمدی اعتراض غیرمنطقی(1) کرده‌اند و ناخواسته تبدیل شده‌اند به بخشی از سیستم سانسور...اما تعداد کسانی به توقیف خانه‌پدری اعتراض کرده اند به صد نفر هم یحتمل نخواهد رسید...و همین دلیل ایجاد و هم تداوم آنچه که امروز هست، هست...
1:دلیل غیرمنطقی بودن غالب اعتراض‌ها اینه که مدعیان مستهجن بودن هزارپا یا مورفیا خرگیوش..قاعدتا باید بتونن ده تا از کمدیهای امسال هالیوود رو مثال بزنن که جنس شوخیهاش از نظرشون مستهجن نیست که نمی توانند.(این بمعنای ارزشمند یا شاهکار بودن کمدیهای پرفروش ما نیست،صرفا یادآوری این هست که هر فیلمی مطابق با ژانر خودش باید مورد قضاوت قرار بگیره)
مثل همیشه باهات موافقم..
۲۲ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا دیگر فیلم‌تاتر تولید نمیشه؟رونق گرفتن Vod ها(فیلیمو،نماوا و...) بهترین فرصت برای تاتر هست تا نمایش‌ها بتونن بعد از اجرای عمومی هم به زیست تعاملی خودشون ادامه بدن و دوستداران تاتری که بخاطر زیاد بودن فاصلشون تا تهران یا کم بودن پولشون موفق به دیدن خیلی از نمایشها نمیشن،براحتی وباهزینه بسیار اندک کارهارو ببینن...از طرفی دیگه هزینه رایت سی‌دی و چاپ جلد و تکثیر و توزیع و....حذف میشه....تصور میکنم با کمتر از بیست ملیون تمن میشه ازیه نمایش فیلمبرداری کرد و قطعا سودی که گروه از فیلیمو ودوستان بابت رایت کار میگیره خیلی بیشتر خواهد بود...ضمنا اگر نگرانی از بین رفتن زمینه اجرای مجدد هست باید به دو نکته اشاره کرد:اولا بیش از نود درصد نمایشها هرگز با همون گروه بازیگری-کارگردانی اجرا نخواهند شد و دوم و مهمتر اینکه مثال خدای کشتار یا خشکسالی‌و‌دروغ ثابت ... دیدن ادامه » کرد (که حتی وقتی سالها پس ازینکه فیلم‌تاتر منتشر شده بود،ملت استقبال زیادی از اجرای مجدد این نمایشها کردند) که وجود فیلم تاتر یک نمایش علاقه و عطش دیدن اجرای زنده نمایش رو بیشتر خواهد کرد...امیدوارم گروههای تاتری متوجه امکانات بینظیری که تکنولوژی دراختیارشان میذاره بشن....!
فیلم (.Perfect Strangers ) که خیلی عالی بود ،تا حالا دو بار دیدمش ،یکبار هم اقتباس فرانسوی که ازش ساخته شده رو هم دیدن و امیدوارم ورژن آمریکایی خوبی ازش ساخته بشه....این نمایش هم میتونه خوب باشه فقط ممکنه ترس از ارشاد و دلواپسان دست‌و‌پای نویسنده و کارگردان رو بسته باشه و خودشانسوری کرده باشن.....
عحب فیلمیه ورژن اسپانیاییش عالیه
۲۲ مهر
آقای کارامد،ورژن اسپانییی هم داره؟من ایتالیا و فرانسش رو دیدم ولی از هر زبان که بشنوم مبارک است(شعرش یادم رفته) اگه هست اسمش یا صفحه آی ام دی بیش رو لطفا بذارین
۲۵ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گروه محترم همیاری،یه پیشنهاد ساده و بسادگی قابل اجرا که تا حد زیادی مشکل کامنتهای تقلبی-تبلیغی رو برطرف میکنه(راهکارهای موثرتری هست،خودم هم یکی ارائه دادم که توجهی نکردین!): مشخص کنین که نظردهنده خریدار بلیط بوده یا نه و بلیط مربوط به چه روزی بوده...این راهکار رو دیجکالا مدتی هست بکار گرفته و تجربه بسیار موفقی هم بوده...اینجوری مجبور میشن به ازا هر اکانت فیک یک بلیط هم بخرن که طبعا سواستفاده از کامنت ها رو کاهش میده...
درود بر شما
از دغدغه‌مندی و اشتراک‌گذاری ایده‌هایتان بسیار سپاسگزاریم.
با این ایده به عنوان یک سیستم آگاهی‌رسانی و ایجاد تمایز بین نظرات ناشی از خرید بلیت و غیر آن موافقیم و قبلا در دستور بررسی تیم فنی قرار گرفته است... اما این به معنی ممانعت از درج ... دیدن ادامه » نظر توسط اکانتی که خرید را انجام نداده نیست (که چه بسا نظر شما هم این نبوده‌است) چرا که در بسیاری موارد یک نفر چند بلیت خریده و با هم به تماشای اثر می‌نشینند و هر کدام از ایشان حق اظهار نظر دارند.
۰۶ شهریور
گروه همیاری،خانم صالحیان و آقای علی، منظور این هست که مشخص باشه کسی که کامنت میذاره بلیط خریده یا نه و همانطور که همیاری و دوستان دیگه هم گفتن مانعی برا دیگران ایجاد نمیشه.. اما اکانتهای فیکی که بلیط نخریده باشن طبعا نظرشون کوچکترین ارزشی نداره و مشکل ... دیدن ادامه » نظرات تبلیغاتی از بین میره(تا حد زیادی)
۰۸ شهریور
آقای کیا فعلا بلیط بیش از هشتاد درصد (شاید هم بیشتر) نمایشها از طریق تیوال بفروش میرسه و لذا مشکل در بیشتر موارد حل میشه...برای نمایشهایی که بلیطشون در سایر سایتا بفروش میرسه این راهکار جواب نمیده
۰۸ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نود دقیقه برای آنچه نمایشنامه قصد بیانش رو داشت بشدت کم و ناکافی بود و نتیجه یه نمایش الکن و ازهم گسیخته که انسجام مفهومی نداشت و حتی در تعریف ویژگیهای کاراکترهای اصلیش هم ناتوان بود...دکلمه شعرهای زیبا با صدای جذاب بازیگران قطعا شنیدنی هست اما بهیچ وجه به وقت و هزینه(بویژه وقت مصرف شده) نمیارزه....
من نمی دانم کدام شارلاتی اولین بار گفت صحنه تئاتر مقدس است و جای فلان چیز "نیست" و جای فلان چیز "است". صحنه تئاتر جای شخصیت است و شخصیت بسته به ذاتش هر حرفی می تواند بزند و هر کاری می تواند بکند. مگر اینکه تو سانسورچی باشی...
بخشی از نوشته زیبا و واقعگرایانه نویسنده کار آقای عباسی....
دانش جاااااان :))))❤❤❤❤
۰۵ مرداد
این نمایش رو ندیدم ولى با گفته تون موافقم، متاسفانه زیاد دیدم هنرمندان و تمشاگرانى که به بهانه ى قداست با سانسورچیان هم قدم میشوند، حال آنکه سانسور به هر نوع و شکلى خود مبتذل ترین امر ممکن است.
۰۵ مرداد
شما اون شارلاتان رو به من نیشان بده
۰۶ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعنوان یه کمدی سرگرم کننده کار موفقی هست...البته برای اخلاق‌گرایانی که عمده دغدغه های اخلاقیشون صوتی هست!کار مناسبی نیست و ....)مثل هر نمایش کمدی دیگه ای مناسب مخاطب بزرگسال هست...کار دو جا از ریتم میافته و ضمنا برخلاف اپیزود اول که حرف خاصی برا گفتن نداره یا نمیتونه بیان کنه،در دومی در کنار وظیفه اصلیش که خندوندن مخاطب هست چند تا راهکار مناسب برای حفظ رابطه عاشقانه و ازدواج میده که امیدوارم زوج‌های زیادی با دیدن این کار زندگیشون شیرین! بشه...
در ضمن یکی دوجا برای این که بدون بخطر انداختن ارزشها تونسته بود ناگفتنی‌ترین شوخی رو در قالبی معماگونه عرضه کنه،جای تقدیر فطیر داره....
۱۸ تیر
جناب دانش عزیز، مثل همیشه نظرات ارزشمند شما هست که تکلیف من رو در دیدن یا ندیدن یک نمایش روشن میکنه! سپاس بیکران.
۲۶ تیر
با سپاس از سرکار خانم محموزاده عزیز و خانم جعفر زاده در تهیه این کار کمدی زیبا؛ باید عرض کنم که فکر نمیکردم جناب اوجی بتوانند در این حد در کار تئاتر خوش بدرخشند و باید بگم کار ایشون در یک کمدی، کاری قوی بود. در خصوص کار آقای خیرخواه متاسفانه نتونستن اونطور ... دیدن ادامه » که باید نقش رو در بیارن! و خانم رهنما که دستی در تئاتر دارند و بهتر است که نظر ندهم. کار بعنوان یک کار کمدی بسیار قوی بود و شوخی های آن یک امر معمول در تئاتر کمدی هست که به دوستانی که ادعای خاص دارند پیشنهاد میکنم کار را مشاهده نکنند اما برای دوستانی که درکی از کار کمدی دارند، حتما پیشنهاد میکنم به تماشای این کار بشینن.
در خصوص پایان باز هم باید عرض کنم خیلی از آثار فاخر هستند که پایان باز دارند و این در یک کار هنری نرمال هست اما تصور من بر این هست که بازیگران یک مقداری سریع در بستن آن اقدام کردند. البته این شاید به دلیل تعجیل آنها در تسریع در اجرای کار بعدی خود بودند......
همین بس که بگویم کار تا حدی تاثیر خود را گذاشت که ما تا ساعت ها بعد از تماشا تعریف کار را میکردیم و میخندیدیم...
مجدد سپاس فراوان از زحمات دوستان
۱۴ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تعحب و تاسف! بعضی از تاتر دوستان به دلایل مبهمی تصمیم گرفتن که وظایف دلواپسان رو بطور داوطلبانه انجام بدن و به نوبه خودشون در جهت تحدید آزادیها و افزایش سانسور و تحکیم همه موارد اجباری(چه در پوشش و چه در گفتار) تلاش وافر انجام بدن...!این دوستان منتظرن تا از بین دهها نمایش،یکی در ژانر کمدی باشه،بلافاصله قربت الی اله در اولین روزها بلیط رو تهیه میکنن و هربار هم ازینکه در نمایش کمدی-سرگرم کننده بحث‌های اخلاقی-فلسفی صورت نمیگیره دچار شوک میشن و ادعا میکنن که بشدت از شنیدن شوخیها(که اصرار دارن حتما برچسب جنسی بشون یزنن درحالیکه در نود درصد موارد شوخیهای ساده دو‌پهلویی هستن که مشابه اونها در سینما و نمایش خانگی و حتی تلویزیون یافت میشه و حتی برادران عزیز خودسر هم عتراضی نمیکن)شکنحه شدن و...و شگفت اونکه چند روز بعد بجای دیدن بیش از پنجاه نمایش غیر کمدی ... دیدن ادامه » که در سالنهای پر از خالی(صندلیهای خالی!) اجرا میشن،باز هم کار کمدی میبینن و باز هم شوکه میشن و میان در تیوال کامنت اعتراضی مینویسن... و نتیجه اینکه حضرات قیچی لازم نیست وقت بذارن و صدها نمایش رو ببینن بلکه صرفا پستهای دوستانی رو میخونن که احتمالا خودشون رو مدافع آزادی بیان و مخالف اجباریها(و شاید هم طرفدار یواشکی‌ها) میدونن...
حقیقت ساده یا بدیهیات:چه در ایران و چه در دنیا(اگر کسی موافق نیست نام بیست فیلم کمدی خارجی ساخته شده در پنج سال گذشته رو بیاره که شوخیهاش مطابق ارزشها باشن!) نود و ...درصد کمدیها از شوخیهای شبه‌اروتیک(در ایران) و اروتیک(در دنیا) استفاده میکنن لذا اگر کسی به هر دلیل با این مدل شوخیها مشکل داره،راهکارش اینه که از دیدن کمدیها احتراز کنه تا نه خودش اذیت بشه و نه باعث توقیف نمایشی بشه...!
پی‌نوشت:در سال بسش از هزار فیلم و نمایش کمدی در دنیا تولید میشه،لذا یافتن دو یا پنج یا ده تا مورد استثنا این واقعیت رو که بیش از نود درصد(احتمالا بالای نود وپنج) از چنان شوخیهایی بهره میگیرن رو نقض نمیکنه....
پی‌نوشت دوم:در سایر نقاط دنیا هرگز لذت نبردن از کمدی یا شوخیها هیچگونه فضیلتی محسوب نمیشه وطرفداران فیلمهای غیر استودیویی و مستقل و هنری لزوما جدا از طرفداران فیلمهای ابرقهرمانی یا کمدی یا ترسناک نیستن و آدمها معمولا چند بعدی هستن و از علایق و سلایقشون جهت شوآف استفاده نمیکنند....
دوستان توجه داشته باشن که بهیچ‌وجه و تحت هیچ شرایطی امکان شترسواری دولا-دولا وجود نداره...نمیشه از بخشی از محدود کردن آزادیهای فردی و اجتماعی اتقاد کرد و همزمان طرفدار و تسهیل کننده محدود کردن بخش دیگری از آزادیها بود...در واقع این تعریف ایرانیزه ار ... دیدن ادامه » آزادی بیان(آزادی شخص بنده در مواردی که بنظر خودم ارزشمند هستن ...) کاملا غلط و نقض غرض هست
۱۵ تیر
:)))
دانش هم از اون یه دونه های تیواله..
۱۵ تیر
فیلم یا نمایش طنز صرفا برای سرگرمی هست نه برای تفکر و تعمق در فلسفه وجودی کاینات ممکن است کسی خوشش بیاید و یا اینکه دوست نداشته باشد انتخاب کردن را برای این روزها گذاشته اند تقویم روزگار ما پر است از غم و مصیبت و ماتم و شیون من به شخصه شاد شدن و خندیدن ... دیدن ادامه » در این نمایش ها را حتی به زعم شوخی های +18 را مذموم نمیدانم و نه ایرادی در اجرای این نمایشها می بینم و ابایی هم از گفتن آن ندارم هم از دیدن مار بازی لذت بردم و هم از دیدن زندگی در تیاتر
۱۶ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمدرضا دانش
درباره نمایش مادر i
خیلی زشت و عجیب هست که کارگردانهای تاتر ما تابع نوعی مد هستن و حالا حکم زلر هست و همه دنبالن تا شده از انشاهای دوران مدرسش هم که شده چیزی رو اجرا کنن..!!! با فرض وفادارانه بودن اجرا،این نمایش مناسب برنامه های ظهر خانواده هست تا برای مادران آسیب شناسی بشه مشکلات وابستگی بیش از حد به کودک...بعد از بیس دقیقه نمایشنامه همه حرفهاش رو زده بود و رطه تکرار افتاد...
با درود
به نظر من، اساساً ساختار روایی نمایشنامه مبتنی بر تکرار است؛ نباید آن را با "ورطه‌ی تکرار" اشتباه گرفت. صحنه‌ها اگرچه به شکل کابوس‌واری تکرار می‌شوند؛ اما این تکرار در خدمت پیام است و البته تغییرات کوچکی هم رخ می‌دهد تا هر بار "وضعیت ... دیدن ادامه » روان" برای "مادر" بحرانی‌تر و نگران‌کننده‌تر شود.
پیروز باشید.
۱۷ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیشنهاد به گروه محترم همیاری:
با توجه به کاهش قابل ملاحظه کامنت های مفید کاربران با سابقه در صفحات نمایش های در حال اجرا( که انتخاب و خرید بلیط را بسیار دشوار می‌کند و و از اثربخشی یکی از بهترین قابلیت های منحصر به فرد تیوال کاسته است) پیشنهاد می کنم به کاربران با توجه به تعداد کامنت های مفیدی که می گذارند درصدی تخفیف برای خرید بلیت داده شود و مکانیزم دقیقی برای این کار طراحی شود به نوعی که پستهایی مورد قبول واقع باشند که کاربر با همان اکانت بلیط نمایش را خریداری کرده باشد و در پست مربوطه علاوه بر نظرات و تحلیل شخصی خود از نمایش ،مقداری اطلاعات کلی که برای غالب کاربران اهمیت دارد را نیز بیان کرده باشد به عنوان مثال توضیحات کوتاهی راجع به ژانر یا سبک نمایش،داستان نمایش،کیفیت سالن و غیره ...بدین شکل تعداد کامنت های مفید افزایش می یابد و کاربران ... دیدن ادامه » نیز به راحتی نمایش های که با سلیقه آنها سازگار باشد را می‌یابند! نتیجه این کار هم به نفع تیوال است(هم شان مرجعیتش افزایش می‌یابد و هم میزان فروش بلیتش) هم به نفع کاربران است که با دید باز و شناخت بیشتر و نیز با تخفیف،بلیط میخرند و برای گروههای تئاتری نیز بسیار خوب است چرا که دیگر کمتر شاهد صندلی‌های خالی هنگام اجرا خواهند بود...
با تشکر
دانش جان همین انتظار از خودتم میره ها..ناسلامتی یکی از قدیمی ها هستی..میدونی از کی تا حالاست که چیزی ننوشتی؟؟؟؟؟
۲۷ خرداد
با اون بخش که "با اکانتی که باهاش بلیت خریدن بتونن نظر بنویسن" خیلی موافقم. (البته با وجود دیگر سایت‌های محترم که ازشون بلیت می‌خریم یه کمی شدنی نیست!)
۲۸ خرداد
درود
البته چون بعضی کارها تخفیف گروهی دارن ممکنه برای چند نفر از دوستان یکنفر بلیط تهیه کنه و این مورد هم میتونه مانع عملی شدن این ایده باشه.
۲۸ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همه باید اعتراض کنیم به توقیف غیرقانونی این نمایش.. فارغ ازینکه این کار یا کارگردان و بازیگرانش رو دوست داشته باشیم یا نه...خانواده سینما بخاطر عدم اعتراض جدی و هماهنگ به توقیف غیرقانونی "رحمان 1400" اشتباه بزرگی کرد که تاوانش افزایش بیش از حد ممیزی و گسترش توقیف‌ها و دخالتهای نهادهای خارج از سینما خواهد بود...بجایی میرسه که اگر یکی از اعضای هجده ساله ...دانشجویی فلان دانشگاه در درسی نمره کم گرفته باشه یا پیشنهاد و درخواستش از طرف شریکش رد شده باشه یا در کودکی به قدر کفایت براش پفک نخریده باشن،یا...،نتیجه میتونه توقیف یه فیلم دیگه باشه...
جناب دانش اگر خواستید گزارش مرکز هنرهای نمایشی در سایت خبر تاتر است..همراه با توضیح مختصر.
۲۰ اردیبهشت
حتما
۲۲ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در دسته فیلمای کمدی-سرگرم کننده بسسار بامزه بود و اگرچه دیرجا میفته و سی دقیقه اول چندان جذاب نیست،اما تعداد زیادی شوخیهای خلاقانه و اجرای هنرمندانشون توسط اقاخانی و افشاری بشدت خنده دار هست تا جایی که گاها نفس کشیدن هم سخت میشه و همین امتیاز برا یه کمدی انقد مهم هست که ضعف هاش رو کاملا میپوشونه وماشاگر رو کاملا راضی میکنه....
آقا خیلی تکراری و قابل حدس زدن بود شوخی هاش من خلاقیتی ندیدم ، حتی هوشمندی هم نداشت
۰۸ فروردین
چند دقیقه از سریال رو دیدم
لحن و لهجه اش همون لحن و لهجه "کامیون" هست
۱۶ فروردین
واقعا اگر شما به این فیلم خندید اون هم به صورتی که نفس کشیدن براتون سخت میشه ( من دیگه حرفی ندارم و میرم دوش اسید بگیرم)
۱۷ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لذت بردم از تماشاش...لبخند بر لب دیدم این فیلم شیرین ...لبخندی غنیمت درین روزها که دلیلش هم پایان یک انتظار پنج‌ساله بود و هم ایده جذابی که کارگردان-نویسنده برای گفتگو بکار برده بود...تماشای این فیلم برای همه ما ضروری هست..ما که همگی متکلم‌وحده هستیم....مایی که دچار این توهمیم که اولین فکری که به ذهنمون خطوط کرده عین و تمام حقیقت هست و تاب هیچ نقدی که خدشه‌ای بر حقیقت موهوم ما وارد کنه رو نداریم...ما که بدلایل مبهمی تصور می‌کنیم بدون مطالعه و آموزش در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر و ایده‌پردازیم...!!
با اینکه سورئال در لیست ژانرهای مورد علاقم در آخرای ایست قرار میگیر ه،اما میزان باورپذیری و نوع پرداخت واقعا دلچسبش کرده بود...تا جایی هم که من فیلم خارجی دیدم ایده محوری فیلم قبلا مورد استفاده قرار نگرفته بود و کاملا بکر بود.....
حرف زدن با قاب عکس ها در کتاب شازده احتجاب هست که با حرف زدن با قاب عکس ها به گذشته خودش پی می بره .ایده جالبی بود که فضای سورعال ایجاد کرده بود
۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هرچند بامزه و خلاق و سرگرم کننده و....بود اما به دلایل زیر فیلم مزخرفی هست و اصلا هم تجدید نظر نمیکنم!
۱.بنده بعنوان یه آدم بااخلاق و مودب تقلبی! بشدت منتظر بودم تا در شوخیهای کلامیشون چیزی پیدا کنم که بشه یجوری ربطش داد به خط قرمزهای دولتی اخلاق و اروتیک تلقیش کرد تا فریاد وااسفا و وا اخلاقا و...و....سر بدم اما متاسفانه نویسنده به این نیاز مشروع ما پاسخ درخوری نداده بود و دست خالی برگشتیم...
۲.در کل فیلم هیچکدام از جملات معروف کوروش بزرگ،دکتر شریعتی،مارک تواین یا....نقل نشده بود و خلاصه هیچ جمله ماندگاری که بتونم در شبکه‌های اجتماعی پست کنم و لایک جمع کنم در سراسر فیلم موجود نبود...
۳.از نظر من کمدی موفق یعنی چارلی چاپلین و با ارفاق لورل‌هاردی...اما هیچ شباهتی بین فیلم با اونا وجود نداشت و نه کیک در صورت کسی کوبیده شد و نه کسی کجکی راه میرفت و....خلاصه ... دیدن ادامه » یه فاجعه کامل...البته لازم به تذکر است که اینجانب تسلط کامل و حتی بیشتر بر کمدی روز جهان دارم و فیلم هنگ‌اور رو دیده‌ام که بسیار بامزه بود و کمدی واقعی یعنی اون اما هرچندسرشار از شوخیهای مبتذل و مستهجن بود اما چون اونا خارجین و به زبان انگلیسی بود مشکلی نداره و باکلاس هم هست اما ایرانیها غلط میکنن یک ملیونم اون شوخیها رو به فارسی در فیلماشون بذارن...(اینم که چطور نه از شوخیهای سیاسی استفاده کنن و نه شوخیهای اروتیک و نه.... و بامزه هم باشند مشکل خودشون هست!)
۴.در فیلم نه اعجاز تصویری ایثار رو مشاهده میکنیم و نه کاراکترهای چند لایه ( heat ) رو ونه فضای غریب فیلمهای جارموش رو داره پس نتیجه میگیریم که فیلم کاملا مزخرف هست....
۵.تا ساعتها میشه دلیل برای بد بودن مورفی و سایر فیلمهای ایرانی ردیف کرد ....مهم اینه که از مد این روزها جا نموند و از فیلمها بد بگیم تا همه بدونن ما به کم قانع نمیشیم و خیلی هنری‌طور هستیم....
در اینکه فیلم جالب و سرگرم کننده ایی بود شکی وجود ندارد و اینکه می توانست حدود 2 ساعت وقت ما رو با شوخی های با مزه پر کند خوب بود. اما مشکل من با گزینشی انتخاب کردن بعضی از متون و شوخی با انها جهت خنداندن تماشاگر بود که باعث شد این فیلم تو ذوقم بخوره و یه ... دیدن ادامه » جورایی بهم برخورد.وقتی با نامه نیما یوشیج که از مفاخر شعر و ادبیات فرهنگ ما است اینچنین گزینشی و ابزاری برخورد میشه صرفا جهت خنداندن تماشاگر اونجا که آقای جعفری میگه زندگی ارزشی نداره تو یه بهار و یه تابستون و یه پاییز و یه زمستونو ببینی دیگه باقیش تکراریه ادم با خودش فکر می کنه خنداندن تماشاگر به چه قیمتی به بهای توهین به مشاهیر و مفاخر فرهنگی ما و پایمال کردن حقوق این عزیزان جهت رسیدن به مقاصد خود چه هنر و ارزشی میتواند داشته باشد.هرچند عده ایی ندانسته خندیدند و عده ایی هم دانسته که البته چند مورد دیگر هم از این دست در فیلم وجود داشت که باعث شد فیلم از لحاظ استاندارد فرهنگی نمره پایینی بگیرد.
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
آذرمهر عزیز یه اشاره و یه شوخی ساده با یه شعر به هیچ‌وجه توهین به بزرگان و مشاهیر فرهنگی محسوب نمیشه...مطمئن باشید که خود اون بزرگان هم چنان برداشتی نداشتند و ندارند ...زمانی در دانشگاه شریف کلاس فیلمنامه نویسی برگزار میکردیم که مدرس ثابتش جیرانی بود ... دیدن ادامه » و هر هفته یکی از کارگردانهای معروف و مهم کشور بعنوان میهمان میومد....غالبا من دنباشون میرفتم و این شانس رو داشتم تا ساعتی رو در مسیر باشون هم‌صحبت باشم،خود این افراد هم در مورد آثار خودشون یا دیگران خیلی منعطف برخورد میکردن و ابا شوخی با بزرگان پیشین مشکلی نداشتن
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بنظر من هم وقتی ابتدایی ترین و پایه ایی ترین مسائل توسط کارگردانان فیلمهای کمدی رعایت نمی شود چون اکثر کارگردانهای فیلمهای کمدی مثل هم کار می کنند و با هم در ارتباط هستند یا باید کلا قید رفتن به سینما و دیدن فیلم کمدی رو زد ویا در یک تقابل منطقی کلیه کارهای ... دیدن ادامه » گذشته یک کارگردان و افرادی که از نزدیک سالها با کار آنها آشنایی دارند را از طریق برقراری دوستی مد نظر قرار داد و حرفهای آنها را هم بشنویم و سپس تصمیم به تماشا یا عدم تماشای کارهایشان بگیریم تا راهگشا باشد.
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
احترام به تماشاگر تا این حد که نه درینجا و نه در سایت فروشنده بلیط،هیچکدام از عوامل گروه نمایش به خودشون زحمت نداده بودن که یادآوری کنن دیشب(یکشنبه‌شب)بخاطر عزاداری اجرا ندارن!!! خیرسرم کلی فسفر سوزانده بودم که با توجه به همزمانی با فوتبال تیم ملی(البته این روزها تیم ملی همه هست الا طرفداران تیم بچه‌های بالا که در آنتن زنده بخاطرشون اشک تمساح میریزند!)قطعا بلیط خارج از ظرفبت گیرمان میاد و حتی ممکنه برای مادرم صندلی (کسانی که نتونستن از خیر فوتبال بگذرن) پیدا بشه...صفحه نمایش در تیوال رو چک کردم و خبر خاصی نبود در سایت فروشنده هم اطلاعیه‌ای وجود نداشت و لذا کلی طی مسیر کردیم و نهایتا ضدحال خوردیم....دارم مطمئن میشم از دید تاتریها ما عاشقان نمایش یه مشت‌ کوروکچل ابله هستیم که وظیفمون اینه که سالی چند ملیون هزینه کنیم تا حضرات بتونن نمایش‌ها رو ... دیدن ادامه » اجرا کنن و به رفیقاشون نشون بدن چقد هنری‌طور و خفن هستن و ما نباید توقع خاصی داشته باشیم یا حرف زیادی بزنیم....به مجرد اینکه سایتی پیدا کنم که با قیمت معقول تاترهای روز (انگلیسی زبان‌ها البته ...سایتی مث فیلیمو)رو بشه توش دید خودم رو ازین وابستگی تحقیرآمیز نجات بدم!
جالب اینکه سینماها که طبعا حساسیت خیلی بیش‌تری دارن چون هم در همه کشور (حتی قم و حتی‌تر مشهد) هستند و هم فیلم‌های کمدی بخش اعظم جدول اکران این روزهاست،فقط تا ساعت پنج عصر تعطیل بودند و بعد از پنج به کارشون ادامه دادن...بعد نمایش درامی که نه شب اجرا میشه ... دیدن ادامه » (اجرای اول هم بعد از ساعت پنج هست) رو به این بهانه و بدون اطلاع کنسل کردند
۰۱ بهمن ۱۳۹۷
آقای یزدانی،ممنون از لطف شما نسخه سینمایی و سریالی رو دانلود کردم ...من عادت دارم همزمان از زیرنویس فارسی و انگلیسی استفاده میکنم ولی برای نسخه سریالی زیرنویس فارسی پیدا نکردم،شما چی؟از دوستان دیگه هم شنیدم که شباهت با سریال بسیار زیاد هست ولی درین موارد ... دیدن ادامه » که فیلم یا سریالی بازسازی میشه برام جالب هست که دو بازآفرینی از یه کاراکتر رو با هم مقایسه کنم...اما اینکه هیچ خلاقیتی بخری نداده ثروتی خیلی عجیب هست
۰۲ بهمن ۱۳۹۷
آقای پوریا ...متاسفانه سالن‌ها و گروه‌های اجرایی کوچکترین ارزشی برای مخاطبی که پول بلیط میده قائل نیستن.....امیدوارم یروز همه به لزوم اصلاح این رویه پی ببرن و بطور متحد برای چند هفته بلیط نخرن تا اونها مجبور به اصلاح خودشون بشن
۰۲ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هرچند کار خیلی خوب و ارزشمند بود اما سوالی که برام ایجاد شده اینه که چرا آنقدر بلیطش گرون هست؟در مقایسه با بینوایان اصلا منصفانه و منطقی نیست که بلیط اینکار هفتاد درصد بلیط اون نمایش باشه با درنظر گرفتن این که سیصد بازیگر و رقصنده داره و یک ارکست کامل و دکور مفصل و از بازیگران چهره هم بینوایان استفاده میکنه...البته بخشی از تقصیر متوجه اونهاست که بدون در نظرگرفتن شرایط خاص بینوایان در مورد بلیط دویس‌وپنجاه‌هزاریش سروصدا کردند و نتیجه این شد که ذهنیت جامعه برای پذیرش چنین قیمتهایی آماده شد...بهرحال وضعیت بدیست اونهم بعد از فاجعه اقتصادی که از دی‌ماه پارسال رخ داد....
متن خوبی داره و بازی بازیگرها هم غالبا خوب و به‌اندازه هست. ....همزمان که سرگرم کننده هست با چاشنی طنز ملایم ،به کندوکاو در روابط رمانتیک امروزی هم میپردازه و بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات زنان رو هم شرح میده....باوجود برچسب‌ها و ناسزاهایی که کاراکترها به کلیت مردان میدن(که صرفا بازتابی هست از آنچه در عمل در بسیاری از حلقه‌های زنانه گفته می‌شود و طبعا نباید جدی گرفته شود....#بسیاری با همه فرق زیادی دارد...#خانمها و وکیل مدافعانشان نیز در موارد مشابه باید به پیام کلی اثر توجه کنن و نه یه دیالوگ خاص!) نمایش هیچ جنسی را متهم نمیکند و قضاوت رو به بیننده واگذار می‌کند ...دیدنش توصیه میشه و بویژه میشه کسانی که از تاتر فرارای هستن(بخاطر دیدن یک کار خیلی خاص یا کار ضعیف) و با گسترش دامنه مخاطبان تاتر خود تاتر هم میتونه رشد کنه اگر....