تیوال امیر | دیوار
S3 : 12:42:06
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

این مستند روایتی است دست اول از اهالی مطبوعات دوم خرداد، باید دست مریزاد گفت به سرکار خانم اکبری برای ثبت این روایات که بخشی مهم از تاریخ معاصر ماست و معتقدم به ارزش این فیلم در طول زمان اضافه خواهد شد.
جبر تاریخی و تصمیم های شخصی هر یک از این روزنامه نگاران را به سویی برده با این حال نقاط مشترکی در خلال روایات آشکار می شود؛ واقع بینی همراه با رگه های از امید در عین خستگی، شاید اشلی کوچک از حامیان آن جنب و جوش تاریخی.
به شخصه از گفتگوهای شمس الواعظین و نیوشا توکلیان بیشتر لذت بردم، در بخش روایت تاریخی، کار کمی شتاب زده به نظر می رسد که علت آن شاید تزریق اطلاعات برای کسانی است که آن برهه تاریخی را درک نکردند و شاید هم محدودیت های معمول برای طرح چنین سوژه ای باشد.
کارگردان با ترکیبی از نوستالژی، تحلیل، روایت و با تصاویر آرشیوی ما را با خود همراه ... دیدن ادامه » می کند بدون آن که کفه تعادل فیلم را به نفع هیچ کدام سنگین کند، از دادن شعار به درستی پرهیز می کند و قضاوت نهایی را بر عهده تماشاگرش می گذارد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
[ اون کسی که نیستش]: اگر دمای فر به جای 180 درجه فارنهایت که خیلی کمه، 180 درجه سانتیگراد بود کیک هویج خراب نمیشد!
خلاصه ای از کار و توضیحی در صفحه تیوال وجود ندارد پس بدون هیچ ذهنیتی در اولین شب اجرا به ایرانشهر رفتم؛ نمایش با نیم ساعت تاخیر شروع شد، بروشوری وجود نداشت و از همین اولین اجرا بلیت های خارج از ظرفیت فروخته شده بود که مانعی بود برای دیدن بخشی از کار که در عمل با توجه به نوع چیدمان بازیگران پیشتر محدود شده است. در حین اجرا سه چهار نفری از تماشاگران عزیز هم بیش از نیم ساعت تاب دیدن کار را نداشتند و نتوانستند نیمه دیگر را سر جایشان باقی بمانند!

در مورد خود نمایش هم فقط میتونم این رو بگم علاقه جابر رمضانی برای تجربه های نو و خلق فضاهای خاص برای مخاطبش قابل تقدیر هست، ولی حداقل برای من و همراهانم هیچ ارتباطی با این کار برقرار نشد؛ شاید در روزهای بعدی با خواندن نظرات سایر دوستان بخشی از مفاهیم مورد نظر کارگردان و نویسنده روشن شود اما سوالی که برایم ... دیدن ادامه » باقی می ماند اینست که این اثر تا چه میزان بدون واسطه بر مخاطبین این روزهای تاتر تاثیر میگذارد و اصولن دامنه هدف مخاطبینش چه کسانی هستند؟
موافقم.. راستش برای من هم سوالات خیلی زیادی پیش اومد!!!
۱۰ شهریور ۱۳۹۶
احتمالا نوشتن این قبیل نظرات در روزهای ابتدایی نمایش مورد قبول نیست!!!!!اما اگر نظرات مثبت از طرف کاربران یک روزه به وفور بیان شود،بلامانع است!!!!!
۱۱ شهریور ۱۳۹۶
من نمایش صدای آهسته برف دیدم و با وجود نکات مثبت نتوستم باهاش ارتباط برقرار کنم و باعث شد که دیگه نمایش های بعدی این گروه نرم مثل نمایش های ترکیبی جناب چرمشیر و حداد البته!
۱۳ شهریور ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امیر
درباره اپرای عروسکی خیام i
جناب آقای غریب پور و تیم اجرایی,
سپاس از زحمتی که می کشید و ما را با هنرمندی خود به وادی رویا می برید.
هانی حسینی و محمد لهاک این را خواندند
شکیبا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمیشود از کنار کاری که مشخص است جزء به جزئش با وسواس طراحی شده و برای اجرایش زحمت زیادی کشیده شده به راحتی رد شد.
کاری که علی رغم نکات قوت زیادش همچون حفظ ریتم نمایش تا انتها، موسیقی مدرن و در عین حال مناسب فضای کار، طراحی لباس خلاقانه و بازی های درخشانی مثل رضا بهبودی و میلاد شجره بیشترین لطمه را از مدت زمان طولانیش دیده است؛ وقتی که از دو سوم پایانی نمایش اطلاعات خیلی بیشتری ارائه نمیشود، شخصیت جدیدی وارد داستان نمی شود و صحنه ها هم کم و بیش در پی حفظ فضایی هستند که تا به حال ایجاد شده است و پایان نمایش قابل حدس است، تماشاگر احساس خستگی میکند، به ویژه در صحنه کشدار اعدام که فاقد منطق هم می باشد این ملال به اوج میرسد.

مورد دیگر، برخلاف خیلی از دوستان به نظرم بازی باران کوثری در حد و اندازه نقش دوشس نبود و نتوانست تحولات روحی نقش را باورپذیر نماید، ... دیدن ادامه » با توجه به محوریت این نقش شاید بازیگری با ظرافت بیشتر و داشتن کمی کاریزما و نه فقط معصومیت چهره، میتوانست جذابیت نمایش را بیشتر کند.
برای تک تک اعضای گروه آرزوی موفقیت بیشتر را دارم.
سپاس از یادداشت خوبتون
در مورد زمان اجرا درست می فرمایید ، حتی مخاطب جدی تیاتر هم تاب تماشای سه ساعت و چهل دقیقه نمایش رو نداره، ولی به نظرم سخت خواهد بود که بخواهیم صحنه یا قسمتی از اجرا رو کنار بگذاریم، چون بسیار حساب شده و از سر فکر و فهم کنار هم چیده ... دیدن ادامه » شده اند مثلا صحنه مرگ دوشس باید طولانی هم باشد تا به تناسب دیالوگ خود او ( ملال اور نخواهم مرد) این مفهوم و گزاره را برساند
در مورد باران کوثری هم موافقم، بسیار تلاش کرده اما با اون زن فاضله ی قدیسه ی مظلوم متن وبستر بسیار فاصله داره
۲۵ مهر ۱۳۹۵
جناب فتحیان،
ممنون از توجهتون، متن وبستر را نخواندم و نظرم تنها در بستر خود نمایش بود.
۲۵ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امیر
درباره نمایش کشتن کفتر چاهی i
به دام انداختن کفتر چاهی کار راحتی هستش*

نمایشی بر پایه متنی منسجم، کارگردانی دقیق و حساب شده، صحنه پردازی و موسیقی عالی، بازی های روان و یکدست، همه و همه گودالی هولناک برایت میسازند تا لحظه به لحظه در ژرفایش بیشتر فرو روی.....

و پایان نمایش پایان کابوس نیست چرا که متوجه میشوی در دام کابوسی دیگر همچون یک کفتر چاهی گرفتار شدی، اما نه! این کابوس نیست، این مردنی است که هر روز زندگی می کنیم.

به راستی چه آسان است به دام انداختن موجودی که پناهگاهش تاریکی است.

پس مرا با خون و چرک تعمید کن چرا که؛
میخواهم دستم را پاک کنم حالا با هر کثافتی که شده*

(*) برگرفته از نمایش
سلام
میخواستم بدونم اگر فراموش کردیم از تخفیف دانشجویی استفاده کنیم چطور میشه خرید رو لغو مرده و مجددا بلیط خرید
و آیا میشه با کارت دانشجویی حضورا تخفیف گرفت؟؟؟
۳۰ خرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید