تیوال نمایش آپرکات
S3 : 19:42:00
آپرکات یک کمدی خطرناک، برای اولین بار روایت یک دختر بوکسور ایرانی بر صحنه تئاتر
  ۱۶ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

: محمدرضا قلی پور
: بهروز بقایی، فرشته فرشاد، عماد عابدی، فریناز صراف
: نشر آواژ

: منوچهر والی زاده و زهرا داوود نژاد
: محمدرضا قلی پور
: فرناز یحیی پور
: هوشنگ قلی پور و فرزاد پذیرش
: گروه طراحی لباس نگار
: محمدعلی ضرابی
: کیاوش مُشکبو
: ایمان میقانی، امین عارف، مهرشاد فردوسی
: محمد ابوطالبی
: حسین قلی پور
: پوریا پروین، رضا سکوتی
: نگین رضاپور
: زهرا قاسمی، مریم آزادی، ماندانا قابلی، پریسا کامیاب
: فیلم های عزیز میلیون دلاری و راکی
: ایمان میقانی، سروناز امینی و پژواک سراج
: احمدرضا حجارزاده، مهدیه شاهمرادی، مهدیه صیاد، محمد بروغنی
: حسام ضخیمی

شماره تماس جهت هماهنگی: ۰۹۳۰۴۹۶۱۹۵۱
اینستاگرام | تلگرام نمایش

تو راند آخر، با یه آپرکات گذاشتم تو فک زندگی، الان پهن شده کف زمین، من دیگه وا می سم کنج رینگ به شمارش داور گوش می‌دم.

گزارش تصویری تیوال از نمایش آپرکات / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» به پاس بازگشت پس از یک‌دهه به صحنه تاتر با «آپرکات»

» «آپرکات» فردا میزبان خبرنگاران و منتقدان تئاتر است.

» سایت فروش بلیت «آپرکات؛ یک کمدیِ خطرناک» باز شد

» «آپرکات»، روایتی از دختر بوکسور ایرانی در نیاوران

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا
تلفن:  ۲۲۲۸۷۰۸۱-۲، ۲۲۲۹۹۷۳۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
گزارش تصویری #پانا از #تئاتر #آپرکات

لینک
http://www.pana.ir/photo/923927

عکس ها از #پیام_احمدی_کاشانی
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آخرین اجرای تئاتر آپرکات
امروز
دوشنبه
سوم تیر
تماشاخانه مهرگان
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت فرشته فرشاد
بازیگر نقش دختر بوکسور تئاتر آپرکات
برای اجرای پایانی

شب آخر اجراست و من غمگینم
برای دختر بوکسوری که یک روز رفت
رفت که زمین جدیدی برای جنگیدن اختیار کند.
امشب دختر بوکسور قصه ی محمدرضا می میره و معلوم نیست کی دوباره برگرده. امشب آخرین شبیه که مشت به دیوارای کجِ شهر زدم، به درختی که سایه نداره، تبر زدم. امشب آخرین شبیه که سر الیاس (عماد) داد می زنم، با بیدا (سوده) می خندم و به فرزاد (بهروز) بوکس یاد می دم. امشب آخرین شبیه که پشت صحنه ی آپرکات با رضا و حسین و محمد و فرناز و رضوان شوخی می کنم. امشب آخرین راندیه که یه آپرکات می زنم تو فک زندگی. دلم برای همه تون تنگ می شه حتی مهرشاد که همه ش خواب بود و هیچ کاری نکرد و نگین که چند ماه باهامون تو تمرینا بود و... بِیدای قبلی (فریناز) تو فرهنگسرای نیاوران که مدت زیادی باهامون بود. دلم برای ... دیدن ادامه » همه ی سختی ها، استرس ها، هیجان ها، خنده ها، گریه ها و حتی کبودی روی گونه م تنگ می شه. محمدرضا من تو را بوس که انقدر صبوری و هر چی بگم کم گفتم. مرسی از عکاس های نازنین، آقای ضرابی، مهدیه ها و بقیه ی عوامل. مرسی از همه تون بچه ها که با عشق کار کردین و اجرا رفتیم. مرسی که انقد همدیگه رو دوست داریم و خستگی تو کارمون نیست و هر چی هست عشقه و انگیزه ست. به امید اجراهای دیگه از نمایشنامه های دیگه در روزهای پیش رو. و همچنان من و محمدرضا یه نفریم، یه نفر قوی.
ولی من سر پا می مونم، رو پا می مونم و رقص پا می رم و بالأخره مشتمو تو صورتت جا می دم. ده، آره، ده، ناک اوت.
علی جباری و امیر مسعود این را خواندند
محمد لهاک (آقای سوبژه) و مهدی (آرش) رزمجو این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفتگوی روزنامه #سایه با #بهروز_بقایی بازیگر تئاتر آپرکات

◽این روزها حال خوبِ جوانانه دارم!
◽بوی صحنه نمایش حتی یک بازیگر مرده را هم زنده می‌کند.
◽به‌نظرم این بهروز بقایی بچه بدی در این سال‌ها نبوده!
◽درموردِ زنان باید فراتر از کلیشه‌های رایج رفت و نباید ذوق و استعدادشان را سرکوب کرد. امیدوارم با اجرای آپرکات بتوانیم تلنگری به آن‌دسته ذهن‌های خفته بزنیم.
گفتگوی کامل را در لینک زیر بخوانید
http://sayeh-news.com/fa/Online/News/127467

محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارش ویدئویی تی و پلاس از تئاتر آپرکات
همراه با بخش هایی از اجرا
را در لینک زیر تماشا کنید
http://plus.ir/theatre/22602
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آپرکات در دو دوره اجرا بیش از چهل اجرا داشته است.

#محمدرضا_قلی_پور
نویسنده و کارگردان آپرکات :
از گروهم تشکر می کنم. آپرکات تاکنون انعکاس بسیار خوبی داشته و همه جا رد و صحبتی از نمایش ما است، این یعنی یک اتفاق قابل توجه در عرصه تئاتر.
آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جلسه نقد و بررسی #تئاتر #آپرکات با حضور #رویا_افشار، #منصور_خلج و عوامل نمایش در عمارت هنری #تو برگزار شد.

خلج: آپرکات من را یاد خانه عروسک اثر ایبسن انداخت که نوعی شوک وارد جامعه می‌کند و به زن‌ها می‌گوید که شما هم از خانه بیرون بیایید و سهم خودتان را مطالبه کنید.

افشار: اتفاقی که در آپرکات افتاد این‌است‌ که با لحظه‌ها مواجه هستیم و این اثر نوعی ثبت تاریخی از یک واقعه و یک دوران است و خیلی مهم است که این موضوع را درک کنیم.

قلی پور: اینکه بتوانی حتی به یک زن، تصور قهرمانی بدهی؛ آن‌هم در جامعه‌ای که قرار است زن‌ها قهرمان نباشند، به‌عنوانِ خالق اثر، به هدفت رسیده‌ای.

گزارش کامل جلسه و متن صحبت ها را در لینک زیر بخوانید
http://sayeh-news.com/fa/Online/News/127451

#آپرکات
https://www.tiwall.com/p/uppercut2
مهدی علی نژاد این را خواند
عمارت تو کجا میشه؟
۳۰ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارش تصویری #ایران_تئاتر از #آپرکات

لینک
http://theater.ir/fa/gallery/121435

عکس ها از #میلاد_میرزاعلی

روزهای پایانی دور دوم #آپرکات
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد حسن موسوی کیانی
درباره نمایش (برگه وابسته) i
یک ژانر خطرناک
داستان: یک داستان سر راست در مورد یک ورزشکار زن ایرانی که ورزشی مردانه دارد و بوکسور است، استاد دانشگاه است و البته همسر...
من نمی دانم این داستان واقعی است یا خیر؟ ضعف نویسنده است یا در واقعیت اتفاق افتاده است...
ایرادات مهم و تاثیرگذار داستانی شخصیت پردازی بوکسور و شوهرش است!!
الف) چه ویژگی شخصیتی باعث شده یک زن توانمند و قدرتمند از یک مرد نسبتاً لاابالی، ضعیف نفس، دروغگو، خاله زنک، سو استفاده گر و لاشخور خوشش بیاید؟ آیا در سن کم ازدواج کرده؟ آیا گول زبان بازی های این مرد را خورده؟ ویژگی بارزی که بپذیریم دختر بوکسوری که پدرش هم قهرمان بوکس هست از این مرد خوشش بیاید...
ب) چرا به خاطر این همه ویژگی های بد هنوز با این مرد زندگی می کند؟
ج) حداقل از رابطه زن و شوهری این دو یک چیزی ببینیم که قانع شویم این مرد قابل تحمل است...///
د) شاید تنها نکته مثبت این مرد این است که سنگ اندازی در کار بوکسور بودن زنش انجام نمی دهد.../// که در این نمایشنامه اشاره ای به آن نمی شود ولی برای تعداد زیادی از زنان ورزشکار و قهرمان در ایران اتفاق افتاده است..
ایرادات دیگر هم به همین موضوع شخصیت پردازی به صورت جزیی تری مربوط می شود که از ذکر انها خودداری می کنم ...// چرا که دوستان طولانی بودن را، ایراد بزرگ نقدهایم می دانند.
سیر داستان
با آدمهای معمولی جامعه روبرو هستیم و دغدغه هایشان ... // همین که نویسنده نخواسته با یک داستان عجیب و غریب و قتل و مشکلات قدیمی، اثرش را مثل سریالهای تلویزیونی جذاب کند به نویسنده اش تبریک می گویم. با داستانی سر راست روبرو هستیم که اتفاقاتش به پیشبرد داستان کمک می کند و یک کلاس درسی برای نویسندگان تازه کار است...// هر شخصیتی که وارد داستان می شود کارکرد مثبتی در پیشبرد داستان انجام می دهد...// نویسنده با هوشمندی از شخصیت فرزاد استفاده کرده و گره های کوچک داستان را باز می کند..// و حتی در جایی از داستان زندگی فرزاد ( مرد خل)به عنوان یک پیرنگ فرعی استفاده می شود...
نویسنده سعی کرده با بیان مشکلات زندگی دختر عراقی دلایل محکم و منطقی برای عقد موقتش با شوهر بوکسور ارائه دهد ولی دچار شعارزدگی می شود، قسمت فیلمسازی مرد خل ( فرزاد ) و رفتن به یک فستیوال ( اگر براساس یک اتفاق واقعی نباشد) یک پایان بندی فاجعه است... و نویسنده را به مثابه ((گاو نه من شیرده)) معرفی می کند چرا که نتوانسته نمایشنامه نسبتاً خوبش را درست به پایان ببرد.
فصل درخشان
از هر مسئله ای که در زندگی این زن و شوهر، فرزاد و دختر عراقی رونمایی می شود در همان پرده یا پرده های دیگر با خلاقیت و هوشمندی استفاده می شود. به عبارت دیگر داستان اضافه ندارد و همانطور که اشاره کردم حتی داستان های زندگی شان هم بروی قصه اصلی تاثیر گذارند...// به جرات می گویم طی این دو سال اخیر کمتر کاری دیدم که نو یسنده اش ایرانی باشد و این نکته رعایت کرده باشد، حتی اسم ((آپرکات)) که معنی ضربه نهایی انتخاب شده دلچسپ و در خدمت داستان است. واقعاً لذت بردم.
طراح صحنه
... دیدن ادامه » طراحی صحنه بسیارخوب و درخدمت داستان است و این یکی از نقاط قوت نمایش است.
کارگردانی (بخش اول)
میزانسن ها خوب است و به نظرم بهترین قسمت کارگردانی اش حفظ ریتم نمایش از طریق تعویض پرده هاست.. هم ریتم را حفظ می کند و هم در هر پرده با موضوع جدیدی روبرو می شویم که روزمرگی زندگی شان برایمان خسته کننده نمی شود...
بازی ها
غیر از بهروز بقایی از بقیه بازیگرها بازی های خوبی نمی بینیم می توانم با ارفاق نمره متوسط روبه پایینی بدهم. و این در مورد بوکسور (نقش اول) بیشتر تو ذوق می زند، نقش شوهر هم مخلوطی از دلقک بازی و شخصیت پردازی است که بازیگرش از تلفیق این دو برای کمیک کردن نمایش ناموفق بوده است...، بازی دختر عراقی چیزی به ما نشان نمی دهد و باز هم نمره خوبی نمی گیرد.
کارگردانی ( بخش دوم)
می توانم بگویم کارگردان این اثر هرچقدر در چیدن میزانس هایش موفق و کاربلد است در هدایت بازیگرانش ناموفق و ناشی است و این بزرگترین ضعف این اثر است...
حرف آخر
با تمام لذتی که از این اثر هنری بردم و با توجه به مطالب بالایم باید بگویم استفاده از بازیگرهای توانمندتر ( سلبیریتی نگفتم) می تواند این نمایش را در گیشه هم موفق کند...// ولی هرچه تلاش کردم این اثر را در ژانر کمدی ببینم، نشد که نشد...// صرف اینکه حرفهای خنده داری از دهان یک شخصیت خل بیرون می آید ویا اینکه شوهر داستان به خاطر کل کل زن و شوهری دامن می پوشد و رفتاری دلقک وار ( در بالا راجع به بازی ضعیفش گفتم) انجام می دهد، نمی توان یک اثر را کمدی نامید، چرا که زندگی های روزمره خودمان هم از این اتفاقات زیاد دارد و البته کشورمان.../// در قرار دادن اثرهای نمایشی در ژانر کمدی بیشتر دقت کنیم، کمدی یک ژانر خطرناک است.
#مریم_کاظمی
از #آپرکات می گوید:
تجربه خوبی است از متنی متفاوت با موضوع اجتماعی بر آمده از نسل جدید تئاتر. بازی بهروز بقایی و حضور درست و بجای او در این اثر بسیار دیدنی و تاثیر گذار است.
رضا غیوری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#حسین_مسافر_آستانه
از #آپرکات می گوید:
نمایش خوبی است که به مسائل اجتماعی روز می پردازد. بازی های خوب و روان و به خصوص حضور بهروز بقایی از ویژگی های مثبت این کار است. توصیه می کنم علاقمندان به تئاتر این اثر را از دست ندهند.
رضا غیوری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#فرهاد_بشارتی
از #آپرکات می گوید:
ریتم، طراحی صحنه، بازی ها و قصه خوب نمایش از نقاط قوت این تئاتر است. متن پر است از مسائل و معضلات اجتماعی که امروز با آن ها در گیر هستیم و از این رو با اثر همذات پنداری می کنیم و تحت تأثیر نمایش گویی ما هم با ضربه آپرکات ناک اوت می شویم. امیدوارم علاوه بر مردم مسئولین نیز به تماشای این گونه آثار بیایند. همچنین توصیه می کنم دیدن شکل دیگری از بازی بهروز بقایی بر روی صحنه را مخاطبان نمایش از دست ندهند.
رضا غیوری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفتگوی #روزنامه #صبح نو با #بهروز_بقایی برای حضور در #تئاتر #آپرکات
*بازگشت گمشده ای به خانه تئاتر
*برگشتن به صحنه تئاتر مثل برگشتنِ پسر گم‌شده‌ای به خانه‌اش است. تئاتر، خانه من است؛ برایم فرقی نمی‌کند کجا باشم، تلویزیون یا جای دیگر؛ اما خانه‌ام را تئاتر می‌دانم.

لینک کامل گفتگو
http://sobhe-no.ir/newspaper/725/15/29005
رضا غیوری این را خواند
تبریک برای اجرای این تاتر و آرزوی موفقیت بیشتر برای آقای بقایی
۳۰ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
◽نمایشنامه آپرکات به انگلیسی ترجمه شد.
همزمان با روزهای پایانی اجرای آپرکات ترجمه انگلیسی این نمایشنامه توسط #سارا_شجاعی جهت چاپ بین المللی انجام پذیرفت.

رضا غیوری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#علی_شمس
از تئاتر #آپرکات می گوید:
فضای خوب، ریتم شاداب و مهیج و داستانی شیرین که سر راست قصه اش را می گوید و جلو می رود و معنا را در خود به تعویق نمی اندازد. جذابیت های دیالوگ نویسی متن قابل توجه است و بازی خوب فرشته فرشاد که پیش از این به عنوان یک نمایش نامه نویس با آثارش آشنا بودیم این بار به عنوان یک دختر بوکسور بسیار جالب بود و مهم تر از همه دیدن بهروز بقایی بعد از سال ها روی صحنه خیلی اتفاق ویژه و خوبی است. در مجموع تماشاگر حال خوبی از تماشای اثر پیدا می کند.
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#سهراب_سلیمی
از تئاتر #آپرکات می گوید:
روایت جامعه ایست که زیر مشت و لگد در حال تحمل کردن است و همچنان برای رسیدن به فرش قرمزی که روزی برایش پهن خواهد شد تلاش می کند. متن آپرکات را بسیار بسیار دوست داشتم، بخاطر هوشمندی و نگاه تیز بینانه نویسنده که به لایه های اجتماعی از دید یک زن برای مبارزه کردن، ماندن و رسیدن به هدف می پردازد.
تمام جوانب متن در شیوه کارگردانی و با بازی های روان و تاثیر گذار به تماشا در آمده است. دیدن دوست سال های دور و بازیگر استثنایی بهروز بقایی بار دیگر بر روی صحنه بسیار جذاب بود. امروز وقتی آپرکات را می بینم باید بگویم که سهم بهروز بقایی در این ضربه خوردن ها در این مملکت کم نبوده است.
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#جمشید_ملک_پور
از تئاتر #آپرکات می گوید:
کار خوب و پر زحمتی است با تم اجتماعی و بازی های خوب، بخصوص بازی عالی بهروز بقایی. نوع اجرا و کارگردانی اثر از نقاط قوت آن است.
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#مسعود_موسوی
از تئاتر #آپرکات می گوید:
حرف ها مهمی برای گفتن دارد و کمدی آن سطحی نیست و کمدی گروتسک است. در مجموع کار را دوست داشتم و حضور بهروز بقایی رو تبریک می گم. بازی روان بازیگران و سادگی در اجرا و پیچیدگی در مفهوم از نقاط قوت اثر است.
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#محمودرضا_رحیمی
از تئاتر آپرکات می گوید:
متن خوبی دارد و در کارگردانی به لحاظ کستینگ، انتخاب زوایا، چیدمان و طراحی های صدا و ... بسیار دقیق بوده و اثر از معدل خوبی برخوردار است. آپرکات تئاتری اجتماعیست که از بازی هایی روان و آموزنده بهره می برد، بخصوص نقش آفرینی شیرین بهروز بقایی که بار دیگر ثابت کرد این شیرینی و جذابیت در ذات اوست. بابت این نمایش به گروه آپرکات تبریک می گویم.
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارش تصویری از #تئاتر #آپرکات

لینک گزارش
http://gitionline.ir/fa/news/25615

عکس ها از #فرزاد_جمشیددانایی
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید