کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال نمایش برای خرید که نباید پول داد
S3 : 10:06:48 | com/org
امکان خرید پایان یافته
  ۱۸ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۵ دقیقه
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

تلفن هماهنگی: ۰۹۳۸۹۹۰۰۲۱۲

لینک شبکه‌های مجازی سالن مهرگان: تلگرام و اینستاگرام

گزارش تصویری تیوال از نمایش برای خرید که نباید پول داد / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس‌ها ››

آواها

مکان

خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ خانه نمایش مهرگان
تلفن:  ۶۶۷۲۲۶۲۲ - ۶۶۷۲۴۸۱۵

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
هر چه بگندد نمکش می¬زنیم
سمیرامیس بابایی
ماهنامه دنیای تصویر

موضوع نمایشنامه های داریو فو از آن دسته موضوعات ساده در ظاهر و پیچیده در باطن است. در عین سادگی دست روی نقاط حساس زندگیِ روزمره و جامعه¬اش می¬گذارد. نمایش«برای خرید نباید پول داد»(که به نامِ حساب پرداخت نمیشه! در ایران منتشر شده است) در مورد جامعه ایست که ارزش¬های بنیادیش را از دست می¬دهد. سقوطی که از راس قدرت آغاز شده است و به طبقات پایین تر رسوخ کرده و در نهایت منجر به ویران شدن تدریجیِ اجتماعش می¬شود.یک کمدی¬ با طعمی گس و گزنده.
عده¬ای کارگر به دلیل فشارهای بی امان اقتصادی تصمیم به دزدی گرفته اند در این میان یکی از این کارگرها که به اصول اخلاقی خود پایند است بر سر دوراهی قرار می¬گیرد که دست به دزدی ... دیدن ادامه ›› بزند یا نه؟
کاراکترهای نمایش«برای خرید..»ِ مهدی ارجمند(کارگردان) بیشتر به تیپ نزدیکند گاهی حتا در ایجاد فضاهای طنز زیاده روی می¬کنند، اما نمایش توانسته است زبان خود را حفظ کند و ریتم کار چنان به جا و مناسب است که زمان کسالت و بی توجه¬ای برای مخاطب خود باقی نمی¬گذارد. دیالوگ های پینگ پونگی و تمپو¬ی بالا هم در پیشبرد این نمایش کمدی کمک شایانی کرده است.
شاید بتوان نمایش برای خرید را هشداری به صاحبان قدرت دانست. حفره ای که در کشتی جامعه ایجاد شده است سرانجام همه¬ی مسافرینش را چه فقیر و چه غنی غرق خواهد کرد.در طراحی صحنه البته کمی بی-سلیقگی شده است. و توان بازیگران هم تا حدی یکدست نیست اما بار طنز و جسارت نمایش بر نقطه ضعف هایش می چربد و این نمایش تک پرده ای را (به صلاحدید کارگردان) به نمایشی دیدنی تبدیل کرده است. آری «کمونیست رفت، ما ماندیم و حتا خندیدیم» اما از طرفی هم وعده¬های جهان آزاد و عدالت¬ورز سرمایه داری جز طبل میان تهی برای مردمانش چیزی به ارمغان نیاورده. بعد از دیدن نمایش«برای خرید..» شاید باید از خود پرسید که آیا اخلاقیات نسبی است؟ و آیا مردم از حکومت هایشان نمی¬اموزند؟ در جامعه ای که سیاست مدار و تاجر و سرمایه دارش تا بن و دندان فاسد باشند ، و پاپ و زیر دستانش هم رفیق دزد و شریک قافله ، توقع اخلاق مداریِ کانتی نه تنها فریب که عامل بقای سوداگرانش است. شاید باید گاهی از اخلاقیاتی که به نفع سرمایه¬داری تمام می¬شود دست کشید و چاره ای دیگر اندیشید؛و خشم را جایگزین سرخوردگی کرد. چرا که شرافت در برابر شر خود تبدیل به عاملی ضدِشرافت می¬شود. به قول ابراهیم گلستان«نفس قبول ظلم، خودش ظلم است»
وجود نمایش هایی چون «برای خرید..» در سالن های خصوصی خود اتفاق میمونی است .نگارنده معتقد است چندیست که سالن های کوچکتر اهداف تئاتری بیشتری نسبت به اجراهای ستاره محور و صرفا تبلیغاتی در سالن های دولتی پیدا کرده است.باشد که چنین روندی ادامه دار شود.
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باتوجه به استقبال تماشاچیان از نمایش ( برای خرید که نباید پول داد) تعداد ده عدد بلیط خارج از ظرفیت برای اجرای اختتامیه ( ۹۸/۲/۲۰) در سایت تیوال فعال گردید
مهدی علی نژاد این را خواند
آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از بهترین نمایش هایی بود که چندماه اخیر دیدم، متن فوق العاده ای داشت. هرچند بازی ها بعضی اوقات دلچسب نبود اما این مسئله اونقدر پررنگ نبود که کیفیت کار بیاد پایین.
توصیه میکنم حتما ببینید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نشون داد با چند تا بازیگر جوان و البته با استعداد و یک صحنه ساده چه کاره بزرگی میشه انجام داد.
تنها نقدی که میشه گرفت گفتن دیالوگ ها یکی پس از دیگری و به سرعت بود ، برای شخصیت سازی ، بیننده گاهی نیاز به کمی زمان داره برای فکر کردن.

به امید دیدن نمایش های بیشتر این گروه با استعداد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دو بار به دیدن این نمایش رفتم. دفعه اول ردیف دوم نشسته بودم ولی دفعه دوم ردیف اول دم در (محل ورود و خروج بازیگرا حین نمایش) بودم که باعث شد کار برام به مراتب جذاب تر بشه :)
اولا از بازیگران توانمند و کارگردان کار جناب آقای ارجمند و همچنین استاد شهرستانی عزیز تشکر می کنم که کار جالب و درخور تأملی به نمایش گذاشتن .
هم داستان خیلی خوب و البته متأسفانه!! ملموس بود و هم بازی ها دلنشین بود (مخصوصا بازی آقای کشوری و خانم رضایی با اون دیالوگهای طولانی و تند)
چند تا مورد به چشمم اومد که با اجازتون میخواستم عنوان کنم:
1- کاراکترهایی که آقای ارجمند عزیز بازی میکردن با اینکه بانمک بودن ولی به نظرم زیادی بهشون شاخ و برگ داده شده بود( اصطلاح هنریشو نمیدونم ولی خیلی ادا اطواراشون!! زیاد بود) شایدم به دلایل خاصی خودشون تعمدا" شخصیت های مختلف رو اینجوری درآورده بودن ..ولی از دید من بعضی از تیپ سازی های شخصیت هایی که بازی کردن هم زائد بود و هم یه جورایی باعث شده بود جنس طنزهاشون( پلیس و گورکن و.).با جنس طنز بقیه بازیگرا متفاوت بشه.
2- در انتهای نمایش که خانم رضایی پرچم به دست وارد سالن میشن خطاب به حضار(یا مخاطب حرفاشون که درست متوجه نشدم چه کسانی هستن! ) میگن :" آقایان!..."
متوجه ... دیدن ادامه ›› نشدم چرا گفتن آقایان؟!اگر با حضار بودن که ما خانم ها هم جزوشون بودیم پس چرا "آقایان"؟؟!! :)
3-در مورد مارگریتا هم به نظرم گریم(موهای چتری) باعث شده بود چهرشون کمی سوسول!! بشه وهمین مسئله اجازه نمیداد بازیشون به عنوان یک خانم فقیر و گرسنه به اندازه کافی باورپذیر بشه..
در مجموع کار رو پسندیدم و به شخصه فکر میکنم هر نظری که اینجا گذاشته میشه ورای اینکه مثبت یا منفی باشه، نشون دهنده اهمیت اون کار برای مخاطبه.
در نهایت برای این گروه جوان و قوی آرزوی موفقیت میکنم.

پ ن :ای کاش این نمایش فقط شرح حال مردم "ایتالیا" بود تا از دیالوگ هایی که گفته میشد اول به شدت تعجب میکردم و پیش خودم میگفتم :"مگه میشه؟!!!" و بعدش یه دل سیر به همه حرفا و کاراشون میخندیدم و آخر نمایش هم یه سری به نشانه تأسف برای همچین جامعه ای تکون میدادم و وقتی از سالن میومدم بیرون همه چیز رو فراموش می کردم و پا به دنیای شاد و مرفه مردم خودم میذاشتم ...ولی افسوس و صد افسوس که با تک تک دیالوگ ها همزادپنداری کردم و تمام خنده هام از جنس دغدغه و درد بود..
امشب موهاشان چتری نبود... خیلی جداب و دلنشین بودند
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
چقد خوب مطمئنا خیلی دلنشین شده
ممنون
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
بسیار تئاتر جالبی بود و باعث شد که به فکر فرو بریم و کمی از خواب غفلت بیرون بیاییم.
بسیار ممنونم از بازیگران عزیز و آقای میکاییل شهرستانی عزیز که همچین اثر زیبایی را خلق کردند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار رو دیدم. به نظرم متن داریو فو عالی بود‌ . تمام طول راه به این فکر می کردم که چقدر خواب مرگ جامعه رو در بر گرفته و تا چه حد غفلت ، ما مردم رو خوار و کوچک کرده. خسته نباشید می گم به استاد گرانقدر میکاییل شهرستانی که با طراحی این اثر زیبا، تلنگری به ذهن منجمد همه ما زدند. بازی جووانی بامزه بود و منو خیلی خندوند اما به شخصه این حجم از تیپ سازی رو در این سبک کار نمی پسندم. همین طور بازی جناب ارجمند. به نظرم بیشتر خنده می گرفت تا اینکه باور پذیری داشته باشه‌. هیچ وقت دلم نمی خواد که کار استاد شهرستانی، اسطوره ذهنی من، به سمت کارهای خالتور پیش بره. بقیه بازی ها هم بد نبود.البته شاید سلیقه بنده اینجوری باشه. خسته نباشید به گروه عزیز
امیر مسعود، mehri asadi و مهدی علی نژاد این را خواندند
azi rezaei و مسیح حیدری زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرا را دوباره دیدم، یکی اوایل کار و دیگری دیشب. متن داریو عالی بود و انتخاب این اثر توسط استاد بزرگدار جناب شهرستانی. متنی بدون مرزهای جغرافیایی، باور پذیر و حرفهای دل امروزمان. قانون برای همه!!! اما آن هنگام که این "همه" استثنا پیدا می کند از راس قدرت تا... نتیجه ای غیر از هرج و مرج و فساد عایدمان نمی شود!! و از متن که بگذریم و به اجرا بپردازیم، بازی ها خوب بودند. بازیگر نقش آنتونیا باورپذیر بود. هرچند که گاهی بر اثر تند گویی های ایشان، و جاانداختن برخی کلمات، جملاتی را از دست می دادم. بازی آقای ارجمند هم تا حدودی تیپ بود ولی به نظرم جالب بود. بازیگر مارگریتا که فکر می کنم سن پایین تری نسبت به بقیه داشتن کمی به دلیل استایل چهره و سبک پستیز چتری و .. کمی امروزی به نظر می رسید ولی بازی خوبی داشت و باور پذیر بود. بازیگر نقش جوانی هم بهتر از بقیه ظاهر شد و در نهایت بازی لوویجی رو هم دوست داشتم هرچند که در بخش اخبار گویی کمی ضعیف ظاهر شد. و در نهایت با سپاس از کارگردان خوب این کار.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سقوط اخلاق، سقوط جامعه یا سقوط جامعه، سقوط اخلاق!
وقتی سیاستمداران و صاحبین قدرت از هیچ فرصتی برای دزدی، اختلاس، احتکار و .... نمی گذرند، وقتی پاپ و متولیان دین و مذهب با سواستفاده از اعتقادات مردم حتی تا توی تختخواب مردم می آیند و برای آنها قانون وضع می کنند. وقتی حقوق کارگران و بدنه ی اصلی جامعه پایمال میشه و حق کوچکترین اعتراض به سندیکاها و جوامع کارگری داده نمی شود، انتظار اخلاق مداری و صبوری از جانب مردم گزاف و بیجا است.
جووانی با بازی درخشان علی کشوری تا نیمه های داستان توانست بر اصول خود باقی بماند و دم از اخلاق و اخلاق مداری، بزند. وقتی فساد آنقدر در سطح جامعه گسترده می شود تا حتی داخل خانه های مردم بیاید و فرد به دوست، همسر و مامور گشت و ژاندارم دروغ بگوید و پنهان کاری کند، دیگر جای تنفس برای اخلاق مدارهای داستان باقی نمی ماند، روی همه چیز پا می گذارند، و از هیچ تلاشی (اخلاقی و غیراخلاقی) برای بقای خود نمی گذرند.
ای کاش میشد تمام مامورانی و ضابطین قضایی را که برای دستگیری کولبرها به آنها تیراندازی می کنند، یا برای چند تار مو ده تا ده تا سوار ون می کنند یا برای یه قالپاق دزدی، سه تا خیابون دنبال دزد می دوند و ..... را به پای این نمایش کشاند.
ای کاش تمام متولیان دینی را که بسته به سود و منفعت خودشان، قوانین دینی وضع می کنند و در عرض یک شب حلال و حرام و مباح و مکروه راه می اندازند را به پای این نمایش کشاند.
ای کاش میشد رهبر و تمامی سیاستمداران و ژن خوب هایی که از هیچ تلاشی برای منفعت طلبی و استحکام بخشیدن به پایه های قدرت و ثروت خود دریغ نمی کنند را به ... دیدن ادامه ›› پای این نمایش کشاند
و ای کاش میشد مدیران رسانه ها و تلویزیون را به جای راه انداختن ستاره مربع و لاتاری اسلامی و سرکیسه کردن مردم، به پای این نمایش کیشاند
تا همگی ببینند که عاقبت و سرانجام هر آنچه را که امروز پیش گرفتند، بفهمند و بدانند تا این بی خلاقی شان در نهایت منجر به سقوط جامعه.ی اخلاقی،صبور و نجیبی می شود که سالهاست صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند.
-----------------------------------------
اجرای نمایش بسیار دلنشین بود و دقیقه به دقیقه مخاطب را با خود همراه می کرد. دیالوگ ها در زمانی دیگر، در کشوری دیگر، با حکومتی دیگر، با دینی دیگر و مردمی دیگر زده میشد اما برای ما، همگی قابل لمس و باورپذیر بود. طراحی صحنه در خدمت نمایش و موسیقی بینظر نمایش را لذت بخش کرده بود. بازی های یکدست سه بازیگر اصلی نمایش، آنتونیا، جووانی و لوییجی تحسین برانگیز بود و مهدی ارجمندی نقش مامورگشت را به خوبی در آورده بود. متاسفانه بازی، بازیگر نقش مارگریتا نه در قیاس با باقی بازیگران، بلکه به طورکلی بسیار مصنوعی و غیرقابل باور بود. صورت ایشان به طور طبیعی و همچنین آرایش و گریم این بازیگر به هیچ عنوان بر خلاف سه بازیگر دیگر نشانگر مردم سختی کشیده و در بحران، بی پولی و بی غذایی نبود.
تشکر فراوان از میکائیل شهرستانی که در هر اجرا در کنار تماشاگران به اجرای نمایش می نشیند.
من این اجرا را دوبار دیدم، یکبار در شب اول و یکبار در انتهای هفته اول.
حتما شنیده اید که اجراهای اول را نباید دید تا اجرای بازیگران پخته تر شود. اما برای من که کارهای استاد شهرستانی و شاگردان ایشان را دنبال می کنم، جز بهترین بودن از اولین تا آخرین اجرا را نمی توان انتظار داشت. که حقیقتا این موضوع برای من برآورده شد.
من تمامی اجرهای مربوط به استاد شهرستانی و شاگران ایشان را حتما دو بار می بینم. مثل معدود کتاب هایی که ارزش دوبار و حتی مرتبه های بیشتر خوانده شدن را دارند.
هر بازیگر در جایگاه خود، خیلی خوب می درخشد، به شکلی که وزن نمایش در بین آنها به خوبی تقسیم شده است. هرچند ممکن است فکر کنیم بعضی نقش ها بر دیگری برتری دارند یا بعضی سرگرم کننده تر و یا بامزه تر هستند. اما حضور تک تک اینها در کنار هم، تمامی دیالوگ ها و ... باعث جذابیت نمایش می شود.
این نمایش از جمله اجراهایی است که من به تمامی دوستان تئاتر دوستم توصیه کرده ام، مخصوصا به آن دسته از افرادی که میخواهند برای دفعه اول، دیدن نمایش تئاتر را تجربه کنند. و اگر چنین فردی جزو آشنایان شما هست حتما پیشنهاد می کنم که او را به دیدن این اجرا دعوت کنید تا هم از دیدن این اجرا لذت ببرید و هم شاهد شروع صفحه ای جدید در زندگی آن فرد باشید که این نمایش یکی از بهترین تجربیات زندگی او خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوب و قابل قبولی بود. کمدی به اندازه، شعار به اندازه، قصه جذاب از یک متن خوب و بازی های خوب مخصوصا آنتونیا و لوییجی.
کم پیش میاد این روزا آدم راضی از سالن تئاتر بیرون بیاد. نمایشی که هنرمندانه بر اساس حال و روز اجتماعی و سیاسی انتخاب شده و فقط حرف و سیاه نمایی هم نیست.
و این نمایش قطعا ارزش دیدن داره.

آقای ارجمند دارای خصایص و کمالات زیادی در شخصیت و کلاس کاری هست که از استاد ارجمندش میکائیل شهرستانی در طی سال ها همکاری و همراهی کسب کرده و باید بگم نوع کارگردانی و بازی گیری این نمایش باعث شد تا از این پس کارهاشون رو دنبال بکنم.

خسته نباشید ... دیدن ادامه ›› به گروه محترم.


پ.ن
- سالن خیلی سرده اون کولرها رو تنظیم کنید.
- گریم دوست آنتونیا مناسب نیست و کلا به دلیل سن پایین و صورتی که کمی مصنوعی به نظر میاد باورپذیری نداره.
- بازی کردن یک نفر در سه نقش هنرمندانه ست. اما هر بار شوخی کردن با این موضوع برای خودتون خنده داره نه ما.
- باندهای سالن قطعی دارند و فضا سازی های صوتی رو میکشند.

خسته نباشید و با آرزوی موفقیت در نشون دادن آینه اندر احوال کانفورمیست‌ها به مخاطبان
خانم مقدم عزیز،با پی نوشت شما مبنی بر سرد بودن سالن کاملا کاملا موافقم چون دیشب خیلی اذیت شدم. البته بعد فکر کردم گروه به خاطر خودشان و بازیگران که لباس گرم پوشیده بودند،کولر روشن کرده بودند. چون دیدم که همسر آنتونیا چقدر غرق می ریخت
۲۷ فروردین ۱۳۹۸
در این صورت قابل توجیهه.
البته یک کولر برای صحنه مجزا وجود داره.. ولی خوب شاید دلیل دیگه ای داشتن.
مرسی آقای تقوی نژاد
۲۷ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موزیک ابتدای کار :
bruno ferrara
amore mio

https://youtu.be/8fSdS-w6mR0

موزیک انتهائی :
Giorgio gaber
Il conformista

https://youtu.be/ejCCX2mRrIk

متن همون حساب پرداخت نمیشه هست ، به نظرم بازی آنتونینا و همسرش عالی بود مخصوصن قدرت ... دیدن ادامه ›› ادای جملات قطاری و سریع شون ، دکور و طراحی لباس ها خوب و مکفی، تیپ سازی همسر آنتونینا خیلی خوب و دراومده، به نظرم نکات اضافه شده متن خیلی لب مرز شعاره ولی بموقع جمع و جور میشه و تو ذوق نمیزنه طی یک سلیقه شخصی دوست داشتم پایان اضافه شده نبود هرچند ریزه کاری بصری خیلی داشت ولی بدون اون هم اثری که باید بذاره رو گذاشته بود
عرض درود و خسته نباشید دارم خدمت دوستان
7 از 10 سه و نیم ستاره و بعلت حال خوب و جو دوست داشتنی گروه 4 ستاره، قیمت هم مناسب
چقدر حرف زدم :)))
سپاس از حضورتان جناب جعفریان و دقتتان در کار
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
درود بر شما ، پاینده باشید
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
پوزش فراوان جناب ارجمند شما مهمان دیشب تان را اعلام کرده بودید؟
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش متوسط رو به خوبی بود.
المان های یک نمایش رو داشت.
متن خوب ، دکور مختصر و مفید ، بازی های تقریبا خوب.البته بازی خانم رضایی و آقای کشوری رو بیشتر دوست داشتم.

همین الان نوشت : تازه میفهمم که چرا جناب جعفریان به بعضی از کارها 3/5 ستاره میده.چون از 3 بالاتره ولی در حد 4 هم نیست.
درسته که صرفا باید به خود نمایش رای داد ، اما من به خاطر علاقه ای که به جناب شهرستانی و همچنین استاد منوچهر والی زاده دارم که دیشب در سالن حضور داشتن ، دوست دارم 3/5 رو به سمت بالا گرد کنم و به کار 4 ستاره بدم :))
این روزها همه راه ها به پاپ ختم میشه..
و بسیاری از خواب ها...
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
امنیییییییییت!
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من خوشم اومد.متن شجاعانه ای بود پر از ظرافت های خلاقانه.راستش من دوسه جای نمایش با خودم گفتم آخ از دست داره میره نمایش،ولی خوشحالم سریع برمیگشت به قوت قبلیش.من کاملا راضیم از دیدن این نمایش و به دوستان هم پیشنهاد میکنم ببینند این کارو و فک نکنم کسی ناراضی بیاد بیرون از سالن. نمره قبولیو میگیره از همه.
با عرض جسارت خدمت دوستان و یا احیانا عوامل این نمایش، من الان بعنوان طرفدار این نمایش خدمتتون عرض میکنم که فعالیت و تبلیغات خیلی خوبه ولی عزیزان، نظرات اغراق آمیز نه تنها هیچ کمکی به جذب مخاطب نمیکنه بلکه کاملا برعکس باعث یه گارد و جبهه گیری منفی هم میشه.این کار خودش کار استاندارد و خوبیه،خرابش نکنید لطفاً. خسته نباشید خدمت استاد شهرستانی،جناب ارجمند و همه عوامل این نمایش خوب مخصوصا خانم رضایی که من خیلی بازیشونو دوس داشتم.
سپاس از شما دوست گرامی بابت حمایت و پیام زیبایتان، بنده در پایان هر کار از تماشاچی ها خواهش میکنم خودشون به نمایش رای بدن و به هیچ عنوان به کسی نمیگویم حتما نمره قبولی دهید ، من با این نمایش حرف هایم را زده ام و دارم بیان میکنم درد مشترک همه ما ایرانیان سکوت است ، به همین دلیل خواهش میکنم حتی اگر از کار رضایت هم ندارند نمره ۱ بدهند ، باز هم سپاس از حمایتتان
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
سپاس متقابل از شما فرهیخته گرامی، به امید موفقیتهای بیشتر و کارهای درخشانتر
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش زیبایی بود.من بیشتر به چشم یه تیاتر اجتماعی بهش نگاه میکنم که خیلی از دردهایی که جامعه ما الان بهش دچار هست رو نشون میداد.بازی بعضی از هنرپیشه هاش رو نپسندیدم. ولی در عوض بازی آقای کشوری و ارجمند بسیار زیبا بود.کارگردانیش میتونست خلاقیت بیشتری به خرج بده به نظرم.
سپاس از شما دوست گرامی ، اگر کوتاهی و خطایی در کار بوده قطعا از مبتدی بودن بنده بوده ، دوستانم در این کار بسیار زحمت کشیده اند و قطعا اشتباهات و ضعف بر دوش من است ، ممنونم از حمایتتان
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت استاد مهدی ارجمند در خصوص دو نمایش ( داستان های پزشک محبوب من )به کارگردانی میکاییل شهرستانی و ( برای خرید که نباید پول داد) به کارگردانی مهدی ارجمند

یادداشتی بر دونمایش از چخوف و داریو فو در سالن مهرگان.


تفاوت چخوف با داریو فو در این است که اولی عنصر تضاد را در روابط انسانی و روانکاوانه جستجو میکند و دومی در مناسبات طبقاتی و جامعه شناسانه.
میکاییل شهرستانی عزیز با خویشتنداری تمام هفت قصه ی کوتاه چخوف را به شیوه ای نامریی کارگردانی کرده . هیچ ترفند مدرن و پیجید ه ای در اجرا دیده نمیشود‌ . یک تاتر مینی مال مدرسه ای که البته برای محک زدن دانشجویانی که برای بار اول پا به صحنه میگذارند مناسب ... دیدن ادامه ›› بنظر میرسد.
یکی از الزامات مهم در تاتر مدرن این است که کارگردان لزوما متورانسن صرف نیست. یعنی وظیفه اصلی اش میزانسنیک کردن متن نویسنده نیست بلکه باید به شیوه ای خلاق متن را به چالش بکشد. در واقع بقول گروتوفسکی کارگردان مدرن با فرشته (متن ) سر ستیز دارد و این ستیز از طریق پُلی فونیک کردن متن با حواشی بینامتنی روی میدهد. کنشی که از طریق سیگنالهای ثانوی در اجرا قابل دریافت خواهد بود.
حقیقت آن است که متونی مثل قصه های تک خطی چخوف برای اجراهای مدرن نیاز به دخل و تصرفهای اینچنینی دارند تا نه فقط دیدگاه نویسنده که برداشت ثانوی راوی اثر (کارگردان ) را بتابانند و این همان در اویختن با متن است که سخنش رفت.
در اجرای دوم اما این خلاقیت مشهود است. افق اجرا این زمانی و مدرن است‌ موضوع هم دارای بار بینامتنی ست. ضرباهنگ جذاب است و کارگردانی کاملا احساس میشود. ما در بطن ماجرا هستیم و مشکل کاراکترها مشکل ماست. آن اپیلوگ اخر با آواز آدریانو چلنتانو یک انتخاب هوشمندانه است که هم به هجو ایسم ها در دنیای مدرن اشاره میکند و هم به ناچاری انسان دردمند معاصر از رجوع دوباره به آنها برای رفع مشکلات اجتماعی اش . و مگر نه آن است که تمام وعده های نئولیبرالیسم برای برقراری عدالت اجتماعی جز فریب و ریاکاری بهره ای برای گرسنگان زمین نداشت.
پاریس لندن نیویورک یا تهران ، داستان یکیست.شکاف فقر رو به افزایش است و سونامی بزرگی در راه.
بازیها خوبند بویژه ژنرال و زن شاکی در دو قصه ی چخوف و همه ی بازیگران نمایش دوم علی الخصوص مهدی ارجمند که همزاد من است. اگر من با یرما شروع و تمام کردم او همچنان ادامه میدهد و رشد و انرژی اش رو به افزایش است. وسوسه ی کار دوباره در صحنه با دیدن او در من دوچندان میشود.
این چندمین بار است که میبینم بازیگری در صحنه سیگار روشن میکند بدون توجه به این نکته ممکن است در میان تماشاگران یک بیمار ریوی وجود داشته باشد و یا کسانیکه نسبت به دودورزی حساسند.
امیدوارم این رسم غلط در تاتر ایران برچیده شود‌ . صحنه مکان مقدسی ست‌ . جایی که اندیشه و زیبایی در هم میامیزند.
سپاس از میکاییل عزیز و گروه جوانش.
این دو نمایش را ببینید. چخوف فروتنی را به شما میاموزد و داریو فو جسارت را ✨

مهدی ارجمند
فرزاد جعفریان و سمیرامیس بابایی این را خواندند
نعیم معادی و Hanna این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب نمایش و دیدم. کاملا انتظاری که از یک نمایش سطح بالا با استاد شهرستانی و گروه خوبشون میشد داشت را براورده کرد.
خوشحالم که سالن پر بود و چهره های همه حاکی از رضایت و درد مشترک داشت.
عرض تبریک و خسته نباشید.
سپاس از حمایتتان
۲۴ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مثل تمام کار ها خوب نه بلکه عالی بود . درد جامعه رو میشه کاملا فهمید . اما ای کاش فقط ما نبودیم که می‌فهمیدم . ممنون که با این همه سختی و مشکلات به کارتون ادامه میدید .
سپاس از حمایتتان
۲۴ فروردین ۱۳۹۸
خوش آمدید به تیوال.
جسارتا مثل کدوم کارها ؟
۲۴ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای دیشب رو دیدم ،گروهی بی مدعا و بسیار هنرمند ،موضوعی اجتماعی و کاملاملموس همراه با دغدغه های زمان حال ،قابل درک و تعمیم به فضای اقتصادی و سیاسی حاضر ،خارج از تمام امکاناتی که در اختیار سلبریتی ها در تئاتر قرار میگیره این گروه بخوبی تونستن ارتباط لازم رو با تماشاگر برقرار کنن بطوری که تو لحظه ای خسته نمی شی و در جریان نمایش گاهی افسوس میخوری گاهی می خندی و گاهی خشم درونی از بی عدالتی رو حس میکنی.کارگردان با اجرای نقش های کوچک ولی بسیار قوی و تاثیر گذار مدیریت درون صحنه رو هم داره و چشمان تیز بین استاد شهرستانی هم ناظر خارجی گروه برای هرچه اجرای بهتر نمایشه ،انتخاب موزیک هم عالی بود و حتی انتخاب پرچم!تمام گروه خسته نباشید پیام نمایش دریافت شد ،از تمام دوستان خواهش میکنم این اجرا رو ازدست ندن.سپاس.
سپاس از حضورتان و نظرات زیبایتان
۲۳ فروردین ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید