تیوال نمایش نگهبانان
S3 : 18:46:10
  ۱۰ دی تا ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت
 بها: ۴۰,۰۰۰ و ۳۵,۰۰۰ تومان

: راجیو جوزف
: علی منصوری
: ملودی آرام نیا
: (به ترتیب حروف الفبا)وحید راد، پدرام شریفی

: نورالدین حیدری ماهر
: ایمان یزدی
: امیرحسین دوانی
: علی کوزه گر
: آنکیدو دارش
: حدیثه جعفری
: فرهاد نجداد، میلاد آرام نیا
: فرهاد نجداد
: رامین بهادری (Green bug studio)
: امیرحسین سیر، رضا رضایی، رضا تحقیقی
: سید مصطفی طباطبایی نسب
: مصطفی جمال لیوانی، فرزاد چوپانی، حمید صفوی برنا
: علی جمالی
: کیمیا ضیایی

بخش اصلی: ۴۰،۰۰۰ تومان
بیرون از ظرفیت: ۳۵،۰۰۰ تومان
شهر:
تهران

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

گزارش تصویری تیوال از نمایش نگهبانان / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «نگهبانان» در تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز کرد

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
گرچه دیگه دیره برای پیشنهاد کار به بقیه اما مینویسم به امید اجرای دوباره...
کار در ظاهر خیلی سادست، و این خیلی کمک کرده به در آرامش دیدنش و تمرکز روی دیالوگا. دکور جالب بود، با بازی، دیالوگ و نقش اضافه کار رو شلوغ نکرده بودن و همه چیز خیلی به اندازه و به جا بود. بازی هر دو کاراکتر رو هم دوست داشتم من.
خسته نباشید میگم به گروه. به امید اجرای دوبارتون :)
مختار بایزیدی، حمیدرضا مرادی و امیر این را خواندند
R 0 y a، امیرمسعود فدائی، جهان و Leon S. Kennedy این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیم ساعت اول کار رو دوست داشتم اما انگار یهو از ریتم خوبش افتاد و احساس خوب اولیه رو ازم گرفت،بازی جناب راد رو بیشتر پسندیدم و به نظرم کار معقولی بود که به دیدن یک بارش می ارزید،خسته نباشید میگم به تمام عوامل پشت صحنه و روی صحنه ؛-)
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۳۰ دی تا سه شنبه ۲ بهمن، به نویسندگی راجیو جوزف، کارگردانی ملودی آرام نیا و با بازی وحید راد، پدرام شریفی، امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمیگم بی نقص بود،ایرادات ریز و درشتی داشت ولی من و همراهانم همگی نمایش رو دوست داشتیم و بازی ها بنظرم خیلی خوب بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حضور صحنه ای به مثابه رسیدن به زروان

برخی متون متوسط این پتانسیل را دارا هستند تا در اجرا به یک تکامل و پختگی برسند. به طور مثال همین متن نگهبانان تاج محل (البته اگر از قسمت میانه به بعد را ملاک قرار دهیم). متنی که تقابل دو دیدگاه هستی شناسانه را برای مخاطب مساله می کند. یکی تابع تقدیر است و فرمانبر قدرت و دیگری سرکش است و طغیان می کند. یکی طالب بقا است و دیگری طالب آزادی ست که دچار خسران می شود. همین تقابل دو دیدگاه را اگر به هستی تعمیم دهیم متوجه می شویم مساله از اضطرار وافری برخوردار است. نهایت این تعمیم بقا و مرگ است. یعنی شمارش معکوسی که رو به پایان است و ما برای متوقف کردن آن مبارزه می کنیم. همین حیاتی بودن ثانیه ها و لحظات جوهره تیاتر را تشکیل می دهند.
ما در تیاتر یک زیست فشرده و کوتاه را آغاز می کنیم و به پایان می بریم. در این بازه فشرده ما در توالی عطف ها، آنگاه که هجوم انرژی نظاره گران ما را در یک انقباض ناخواسته حصر می کنند، ما به میزانی از فرامن می رسیم. میزان این فرامن حضور صحنه ای بازیگر را رقم می زند. در این لحظه بازیگر در هیبت یک اسطوره بر زمان فایق می آید و برآن پیروز می شود.
پس طبق این مقدمه به این نتیجه می توان رسید که هیچ عملی حتی نفس کشیدن و هیچ لحظه ای در تیاتر بی اهمیت نیست و حکم مرگ و زندگی را دارد.

حال، چه شد که تیاتری که امشب دیدم به این سطح از پتانسیلش نزدیک نشد:

1-همان موقعیت اولیه که نگهبانی از یک مکان باشد حکم مرگ و زندگی را برای بازیگرها نداشت یا اگر داشت تظاهر بود و تصنع!!
2-هر دو بازیگر ادراکی از جغرافیای عجیب غریب شان نداشتند. این را می شد از نگاه های بلاتکلیفشان تشخیص داد.
3-مناسبات دلقک وار این دو نگهبان فارغ از شوخی ها و پاساژهای متن بین بازیگرها اتفاق نیفتاده بود. دلیلش جدا شدن آن ها از من نقش شان و پناه بردن به من خودشان بود.
4-شمایل و استایل جذاب شان موفق نشده بود خلاء حضورشان را پر کند. حضورشان من مخاطب را تحت الشعاع قرار نمیداد تا چشم روی آن ها نگه دارم.
5-هیچ طراحی و مکانیزمی برای شخصیت ها چه در ایست ، چه در لحن و چه در نقاط پیک اتفاق نیفتاده بود تا من مخاطب هویتی یونیک و مستقل برایشان قایل شوم.
6-هیچ گونه حیاتی بین مکالمات این دو شخص جز در لحظات اوج شکل نمی گرفت. هیچ تاثیری بین دیالوگ ها در مناسبات شخصیت ها احساس نمی شد. هیچ فضایی بین دیالوگ ها منتقل نمی شد. انگار ناظر یک روخوانی ساده باشیم. هیچ اهمیتی به ارزش زمانی نقطه ها ، ویرگول ها و مکث ها در حین ادای دیالوگ مشاهده نمی شد.

در ... دیدن ادامه » کل اجرای ذوق آوری نبود و از طرفی خسته کننده و آزار دهنده هم نبود. جز طراحی صحنه چیز بالقوه ای اجرا برایم نداشت. از طرفی خوشحال شدم از اینکه بازیگران برای جلب توجه مخاطب و خنداندن آن ها اضافه کاری نکردند. خوشحال شدم که بازیگران به یکدیگر احترام می گذاشتند و حریم یکدیگر را روی صحنه مخل نمی کردند. به نظرم معضل اجرایی که دیدم حیاتی بود که در صحنه جاری نشد.

خسته نباشید و خداقوت به عوامل گروه.
قبل از نوشتن نظر نظرات بقیه رو هم خوندم و دیدم ظاهرا از نظر دوستان هرکس که از این نمایش تعریف کرده یا به دوستی با گروه نمایش شناخته شده یا به اینکه پروفایلش رو یک روزه باز کرده! البته به دوستان حق میدم که به این نظرات نتونند اعتماد کنند اما لازم دیدم قبل نظردادن تأکید کنم که نه از آشنایان گروه نمایشم نه پروفایلم رو دوروزه که باز کردم! مدارک و اسنادش هم موجوده:-) اما جدا از شوخی درباره این نمایش اول از نکات مثبتش شروع کنم و بعد منفی. نکات مثبت بازی خوب بازیگرها بود و متن شسته رفته و تأثیرگذار.نمایشی که درباره نگهبانان کاخ سلطنتیه.کسانی که تو داستان ها همیشه کمترین توجه بهشون میشه.همیشه قهرمان داستان یا شاه بوده یا کسی که علیه شاه شورش کرده.اما داستان آدم های معمولی که تو دنیا برای گذران زندگیشون فقط منتظر دستورن خاموش مونده.این سوال که اگه من بودم ... دیدن ادامه » تو این موقعیت چیکار می کردم بعد نمایش باهاتون هست.اما از نکات منفی زمان خیلی کوتاه کار بود.هرچند که من نمایش های خیلی طولانی سه ساعته رو هم خیلی نمی پسندم(البته به جز مفیستو:-) ) ولی یک ساعت خیلی کوتاهه و باعث میشه ما شخصیت ها رو کم بشناسیم.به نظرم باید نیم ساعت دیگه به زمان کار اضافه میشد تا بیشتر با شخصیت ها آشنا بشیم.البته من متن رو نخوندم و نمی دونم خود نمایشنامه چه جوری نوشته شده. به هرحال اجرای خوبی بودک تبریک میگم
مرسى از این که تشریف آوردین
۲۳ دی ۱۳۹۷
من کار رو هنوز ندیدم و معمولا بر اساس نظریات دوستان خیلی وقت ها تصمیم میگیرم که ببینم
متاسفانه از زمانی که آقای افشاریان این جنبش اکانت های یه روزه رو درست کردند و موج سواری خوبی هم انجام دادند دیگه به نظرات نمیشه اعتماد کرد و به نظر من خیانت بزرگی به ... دیدن ادامه » مخاطب های تیوال انجام شد علی ایحال بسیار خرسندم که میشه بعضا نظرات حقیقی رو پیدا کرد ک بشه تصمیم گرفت برای دیدن نمایش ها
۳۰ دی ۱۳۹۷
آقای فروغی با نظرتون موافقم.اکانت یه روزه یه خیانت و توهینه به مخاطب. اما در مورد این نمایش همون طور که گفتم ممکنه به دلیل کوتاه بودنش همه نتونند باهاش ارتباط برقرار کنند. ولی تجربه خوب و جالبیه
۳۰ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش در یک فضای غریب با پس‌زمینه‌ای نامرئی و پوشیده در پس حجابی که باید خیال شود و آنجا در آن فضای خالی قرار گیرد، از مکالمه‌های دو شخصیتی شکل گرفته که خیال هر کدام سمت و سویی خاص خودش را دارد. متنی چندلایه که هر جمله‌ و هر کنش آن درگیرکننده است، کمدی تراژیکی که با متراکم‌ساختن جهانی عظیم از ستم و خشونت در حالات عادیِ عادی‌ترین موجودات این جهان، از بسیاری چیزها سخن می‌گوید، که آشکارترین‌شان استبداد است، و عمیق‌ترین‌شان، زیبایی، و حیاتی‌بودن آن برای معناداری زندگی. از گوارا ترین نمایش‌هایی بود که این اواخر تماشا کرده‌ام، و حتماً تماشایش را توصیه می‌کنم.
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه۲۲ دی، به نویسندگی راجیو جوزف، کارگردانی ملودی آرام نیا و با بازی وحید راد، پدرام شریفی، آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متنی انتزاعی و قدرتمند(نویسنده ای دقیق <راجیو جوزف نمایشنامه نویس آمریکایی که پیشتر نمایش زخم های وحشتناک زمین بازی او در ایران به اجرا گذاشته شد> از این منظر که هر آنچه را که در ١٥ دقیقه اول متن کاشت در نیمه دوم نمایش به نحو احسن از آن بهره جست)؛
یک اثر دراماتیک با زیرمتنهایی فوق العاده با تأثرات فلسفی و معنایی فراوان؛
بازیها روان و بسیار خوب و مسلط(متنی مبتنی بر دیالوگ های فراوان)؛
اجرا در فضایی مینیمالیستی(دکور و صحنه-صدای محیطی و نور)؛
بهره مندی از افکتهای صوتی و امبینت مؤثر که نیاز بود در برخی از قسمتهای روایت گسترده تر باشد(به جهت احتمال افشای داستان از توضیحات بیشتر حذر میکنم)؛
بنظرم جزئیات صحنه می توانست بیشتر باشد و حتا از مالتی مدیا برای بهره مندی از تصویر تاج محل (در نیمه دوم نمایش) و یا در بخش های دیگری بهره جست(استفاده از ظرفیتهای ... دیدن ادامه » تصویری بیشتر که در عمق دادن به فاجعه کمک کند // البته این یک نظر شخصی است)؛
موسیقی سنتی هند و استفاده از ظرفیت سازهای محلی که با جغرافیای متن مرتبط باشد قطعاً در دراماتیزه کردن برخی از فضاها مؤثر تر خواهد بود و می توانست در قسمتهایی از اجرا حضور داشته باشد؛
در کل نمایش لذت بخشی بود و بموقع و بدون تأخیر اجرا رفت و تنها عکاس محترمی در ردیف ٢ با صدای شاتر دوربین خود تمرکز را از تماشاگر سلب می کرد(به جهت دیالوگهای فراوان که نیاز به تمرکز بالایی داشت)؛
سپاس از کارگردان محترم و کلیه عوامل اجرایی این اثر؛
این نمایش خوب نیاز به حمایت دوستان علاقه مند و مخاطبین تئاتر دارد و واقعاً حیف است که سالنی با این کیفیت بالا و بازی های درخشان آقایان پدرام شریفی و وحید راد سالن خالی باشد.
مرسی تشریف آوردین و مرسی از نظرتون
۱۷ دی ۱۳۹۷
ارادتمندم خانم آرام نیا، موفق باشید.
۱۷ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ دی، به نویسندگی راجیو جوزف، کارگردانی ملودی آرام نیا و با بازی وحید راد، پدرام شریفی، آغاز شد.
ملودی آرام نیا و کیمیا ضیاعی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی راجیو جوزف، کارگردانی ملودی آرام نیا و با بازی وحید راد، پدرام شریفی، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۴، با تخفیف روزهای نخست، آغاز خواهد شد.
کار خوبی بود ، متن قابل توجهی بودو همچنین بازیها و دکور. همگی خسته نباشید.
۱۰ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید