آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش لانچر ۵
S3 : 19:15:40 | com/org
امکان خرید پایان یافته
۰۹ آبان تا ۲۹ آذر ۱۳۹۸
۱۵:۰۰ و ۱۸:۰۰
۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
بها: ۴۵,۰۰۰ و ۳۵,۰۰۰ تومان  |  جزییات
برای دانشجویان با بهای ۳۵.۰۰۰ تومان
برای غیردانشجویان با بهای ۴۵.۰۰۰ تومان
در پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله ی زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مامور حل و فصل پرونده می شود.

- تندیس بهترین نمایشنامه از نوزدهمین جشنواره دانشگاهی (جایزه اکبر رادی) در سال ۹۵
- تقدیر بهترین نمایشنامه از جشنواره تئاتر شهر در سال ۹۶
- تندیس بهترین نمایشنامه در بخش صحنه در بیست و یکمین جشنواره دانشگاهی در سال ۹۷
- نامزد نمایشنامه در جشنواره تاتر فجر در سال ۹۷
- تقدیر بهترین بازیگر مرد در ۲۱مین جشنواره دانشگاهی در سال ۹۷ (امیر نوروزی)
- تقدیر بهترین بازیگر مرد در جشنواره تاتر فجر در سال  ۹۷ (امیر نوروزی)
- تقدیر بهترین طراحی نور در جشنواره تاتر فجر در سال ۹۷ (علیرضا میرانجم)
- ‏‪نامزد چهار جایزه بهترین بازیگر مرد از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی
- نامزد بهترین طراحی نور از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی



- از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۵ سال خودداری نمایید.

شبکه‌های اجتماعی تئاتر مستقل تهران: اینستاگرام

گزارش تصویری تیوال از نمایش لانچر ۵ / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس‌ها ››

مکان

ضلع شرقی چهارراه ولیعصر (تئاترشهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک ۵۰ (خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک ۵۰)
تلفن:  ۶۶۹۷۹۷۴۱

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
مرتضی سوری
درباره نمایش لانچر ۵ i
یه بار گفتم بذار از آقا حداد بپرسم
ببینم این مرد چشه؟!

گفتیم آقا مشکلتون با این بویراحمدی چیه؟

گفت: تیغ‌تیز
نپرس!

مام دیگه نپرسیدیم آقا

---
اجرای مجدد لانچر ۵
از پنجم دی
سالن سمندریان | تماشاخانه ایرانشهر
یکی این "نپرس" ، یکی هم اون" تموم شدن سکه‌"ی سلطون... :)) از بهترین تیکه‌هاش بود.
۳۰ آذر ۱۳۹۸
جناب موسوی کیانی
آقای فلاح
ممنون از یادآوری این دیالوگ‌های شیرین و موندگار

آقای علیزاده :))))
۰۱ دی ۱۳۹۸
آقای سوری..
لطف دارید..
۰۱ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برای حرف های عجیب و غریب دست و پا نمی زند و نمی زد
لانچر 5 خیلی خیلی ساده تر از چیزی که فکرش را بکنیم حرف های ساده ای را که گاهی خیلی ساده آنها را فراموش می کنیم؛ البته با صدای کمی بلند جار می زند
صدای فریاد ِ عمیقی که در لابلای خنده های گاه و بیگاه تماشاگران، نه که رنگ ببازد، اتفاقا قوت و قدرت می گیرد
قصه ای آنقدر جاندار و آنقدر پر درد که آن را چه در حوالی تابستان 88 چه در بحبوحه انقلاب ِ 57 جستجو کنیم، تر و تازه و خودمانی به نظر می رسد؛ نزدیک ِ نزدیک
قصه ای که در نه در بند ِ زمانی محصور است و نه حتی در اسارت ِ مکانی محدود
روایت ِ سهمگینی که نه در یک پادگان نظامی ارتش، که شاید گوشه گوشه ی هر جای ِ دنیای ِآدم های امروز قابل رقم خوردن است و این عجیب ترین دستاورد نگارنده های هوشیار ِ لانچر 5 است
پویا سعیدی و مسعود صرامی عزیز که در وانفسای ِ گفتن حرف های سخیف و در زمانه ی نشرِ ماجراهای ِ بیگانه؛ اتفاقا حرف های ِ داغ ِ فراموش شده ی ِ وطنی، خودی و خودمانی را آنقدر شفاف و دردمندانه می گویند که تو حتی در جهان ِ پر از عقده ی "شایگان" هم، به خودت اجازه ی دشنام به مردی که دشنام، راهکار ِ عجیب اوست نمی دهی ... دیدن ادامه ››
تو نه به شایگان، که انگار به زمین و زمان حق می دهی که اینطور باشند؛ که همه چیز را زیر سبیلی با نگاه های معامله گرانه کنار هم قبول کنند و دقیقا آن چیزی که من ِ مخاطب هم شاید خیلی برایم ارزشی نداشته باشد جان ِ سه سربازی ست که اندکی پیش تر کشته شده اند؛ چون آنقدر راحت می خندیم و آنقدر سنگدلانه تنها پیگیری های ِ پلیسی خودمان را داریم که انگار نه انگار که سه انسان ِ شاید بیگناه ِ تنها کشته شده اند؛ درست همان طور که "شایگان" در انتهای نمایش گفت؛ جان ِ بی مقدار آدم ها؛ که حتی مخاطب نیز ناخودآگانه در کابوس ِ بی اعتنایی به آن سه مقتول به سر می برد و این نیز از اعجازهای ِ عجیب ِ کارگردانان ِ هوشمند این اثر درخشان است

از امیر نوروزی عزیز بخاطر ِ بازی فوق العاده اش، و از همه ی عزیزانی که در تولید این نمایش جذاب مشارکت داشته اند به ویژه دوست بسیار بسیار خوبم صادق برقعی و دیگر عزیزان به ویژه دو نویسنده و کارگردان خوب این اثر پویا سعیدی و مسعود صرامی بسیار بسیار ممنونم
Fariba Akbari
درباره نمایش لانچر ۵ i
قربان لانچر 5 آخر دنیا است ، هیچ چیز انگونه که به نظر میاد نیست ، بویر احمدی لجن ، بچه خوشگل بود به مولا قسم حداد راه میرفت یک پادگان زیرپاش میلرزید درودها دیشب نمایش را دیدم - به نظرم اینگونه موضوعات به زمان خاصی تعلق ندارد البته کارگردان تلاش کرده بود نقش جامعه ای که فقط مرد در آن باشد را نشان دهد که چه عواقبی دارد این موضوع در سربازخانه ها و مکانهایی دیگر اتفاق میافتد ولی خوب بخاطر تابو بودن در جامعه ای که بین سنت و مدرن پا در هوا است اجازه بروز و نشان داده شدن نداشت ، اینکه وقتی بازیگر ها سکوت میکردند تمام تماشاچیان هم سکوت میکردند وچشم به دهان سرگرد شایگان و سربازان مورد بازجویی دوخته بودند تا چه میگوید و در انتها این اتفاق دوباره افتاد صدای شیک گلوله و مسلسل به هر حال اصلیترین علت جذابیت تابو شکنی بود به نظرم قسمتهای طنز نمایش برای آقایونی که سربازی رفتند باید خیلی جالبتر بوده باشد در ادامه فساد یک سیستم نظامی را در فیلم از اینجا تا ابدیت فردزینمان هم میشود دید ولی اون مربوط به این موضوع نمیشود در انجا هنرپیشه زن هم هست و علاقه ای که افسری به زن یکی از افسران پایین تر از خود پیدا میکند به نظر میاد زینمان میخواست بگه ارتش فرانسه خیلی فاسد بوده از اینکه کارگردان آمد و خواست نظر بدیم برای بهتر شدن نمایش خوشم امد سیگار کشیدنها کمتر شده بود در اتنها به نظرم اون زمان پسرها زودتر ازدواج میکردند و خانمها هم در ارتش استخدام میشدند
با اینکه چند ماه قبل و در سالن سایه تئاتر شهر دیدمش ولی ترجیح دادم در موردش صحبتی نکنم!
همانطور که شما اشاره فرمودین این اثر زمان روایتش درست نیست و برای فرار از ممیزی تن به مسیر قبل از انقلاب داده و البته مورد بازی با لهجه ها و گویش های محلی برای جذب مخاطب و خنده گرفتن به هر قیمتی از فاکتورهای تئاتر آزاد است و ...
مرسی
۱۵ آذر ۱۳۹۸
کی دوباره میره صحنه؟ من میخوام بازم ببینمش.
۱۸ بهمن ۱۳۹۸
دومرتبه رفته روی صحنه
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش لانچر ۵ i
یادداشتى براى گروه لانچر 5
مگر بهتر از این هم می شود ؟
گروهی جوان و بی ادعا، بازی هایی درخشان که از ابتدای کار شما را جذب نمایش می کند. موضوع در خصوص سربازی است که تقریباً همه آقایان از آن فراری هستند اما این نمایش به نحوی ارائه می شود که نه تنها از تماشای آن فراری نمی شوید، بلکه دوست ندارید نمایش به اتمام برسد. بازی های فوق العاده از بازیگرانی که به شخصه هیچ کدام را نمی شناختم اما از تک تک بازی ها کیف کردم. چقدر "امیر نوروزی" درجه یک بود.
طنز درخشان کار باعث شد لحظاتی از ته دل بخندیم؛ جدا از لحظات طنز درجه یک، موضوع اصلی به قدری تلخ است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد. دست گذاشتن روی چنین موضوعی و طرح آن به این شکل، نشان از کار بلدی نویسندگان و کارگردانان این نمایش دارد. فضا سازی، مکالمات، بازی ها و حتی صحنه به قدری جذاب بود که بیننده علاقه ای به اتمام اجرا نداشت.
در انتها سخنی با پویا سعیدی و مسعود صرامی عزیز؛ امیدوارم در آینده نیز کارهای درجه یکی به این شکل از شما ببینیم. شما بسیار انتظار مخاطبان را از خود بالا بردید و از شما انتظار کارهای در سطح لانچر 5 و یا بالاتر در آینده است.
#تئاتر_خوب_ببینیم
سلام و صد سلام ...
واقعا چرا سیگار کشیدنهای واقعا بی مورد و برخی فحاشیها اینقدر عادی و حتی واجب شده واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر این نوع رفتارهای به شدت چیپ در این نوع کارها کاهش یابد واقعا سطح بالای کار بهتر رخ می نماید ...
۱۱ آذر ۱۳۹۸
سلام
البته بنده هم اصلاً موافق کشیدن این حجم از سیگار مخصوصاً در فضای بسته نمایش نیستم اما به نظرم در نمایش لانچر 5 تا حدی فحاشی و سیگار با فضا و موضوع هماهنگی دارد.
۱۱ آذر ۱۳۹۸
سلام. بنظر من هم فحاشی ها و سیگار کاملا با فضا هماهنگ بود و البته اگه به ادبیات جاری در جامعه نگاه کنیم اونچه شما فحاشی غیر ضروری و ضد ارزشی میدونید عملا بشکل بسیار پاستوریزه شده ای در فضای نمایش (به نسبت فضای واقعی پادگان) وجود داشت. چه بسا اگه برای تئاتر هم درجه بندی مثه سینما در جهان وجود داشت این نمایش با درجه (R) باید از الفاظ رکیک تری استفاده میکرد. متاسفانه ادبیات مردم ما در جامعه تغییر کرده و نمیشه انتظار داشت که داستان ها،نمایش ها و فیلمها بی توجه به ادبیات محاوره ای حاکم بر جامعه خودشون رو تعریف کنن.
۲۰ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بهرنگ
درباره نمایش لانچر ۵ i
جالبه که در جشنواره تئاتر دانشگاهی زمان این نمایش تابستون ۸۸ بوده و اجرای کنونی دهه ۵۰. دلیلش قابل حدسه، اما جالب‌تر اینه که کارگردان (کارگردانان) چقدر هوشمندانه از این تغییر استفاده کردن و بهش هویت دادن. میشه گفت که احتمالن پیام نمایش هم کمی تغییر کرده. پیامی که به شدت سیاسی-تاریخیه. اگه تاحالا متوجهش نشدید، چندتا کد میدم بهتون خودتون کشفش کنید:

- سرگرد تنها شخصیت نرمال نمایشه. بقیه‌شون همه یه جای کارشون میلنگه. یه عده آدم گیج و ملنگ و پنهان‌کار و ترسو دوروبر یه آدم حسابی.

- سرگرد چندجا در نمایش (خصوصن وقتایی که شدیدن تحت فشار حل پرونده‌س) روبروی تابلوی عکس قرار میگیره و بهش خیره میشه.

- سرگرد نمیدونه که با بقیه چجوری برخورد کنه. باهاشون مهربون باشه یا خشن. دوستانه یا با تحکم. شوخ یا جدی.

- درک و فهم سرگرد بیشتر از بقیه‌ست، فکرش ... دیدن ادامه ›› روشنه، از خرافات متنفره و دنبال استدلاله. حتی اون سربازی که باهوش و کتابخوانه و بهش سرنخ میده هم درنهایت گیج میزنه و نرمال نیست.

- وقتی سرگرد ناچار میشه با خشونت رفتار کنه تا حقیقت رو بفهمه، با اندوه رو به سرباز میگه منکه از اول ازتون خواستم حقیقت رو بگید، چرا بازی در آوردید که کار به اینجا بکشه؟ چرا با خودتون این کارو کردید؟ چرا با من اینکارو کردید؟




_____________________________
پ.ن: از آخرین یادداشتم در تیوالِ عزیز ۲ سال میگذره. توی این مدت حتی خیلی کم تیاتر دیدم، کمتر از ۱۵ تا. در پنج سالِ قبل‌ترِش اما بیشتر از ۲۰۰ تا. حس عجیبیه.
چه خوب ازت مطلب می خونم بهرنگ جان .. حضور شما دوستان قدیمی تر هم حس وحال جذابیه برای ما ... بیشتر باشی و از نظراتت استفاده کنیم :)
۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام
باید آرمانگرایانه تر و هدفمند تر و اخلاقی تر گام بردشت نه از زیر خط فقر فرهنگی پیروی کرد بله مشخصه این چنین استدلالهای پوچ بویی از فخر و بالیدن فرهنگی نخواهند برد...
واقعا فقط خود خدا به داد جامعه ما مخصوصا از بعد فرهنگی برسه ...
حذف بی اخلاقی هنر می خواد که متاسفانه در خیلی از مثلا هنرمندان ما اصلا یافت نمی شود ...
۰۴ دی ۱۳۹۸
چهارفصل گرامی
آرمان و اخلاق بسیار ارزشمند و محترمه، به شرط اینکه نخوایم به بهونه اون، روی واقعیت سرپوش بذاریم. اگه بی اخلاقی‌ای وجود داره باید عریان نمایش داده بشه و نقد بشه، نه اینکه سانسور بشه و انکار بشه و امیدوار باشیم خدا بیاد به دادمون برسه.
۰۶ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت سانس‌‌های تازه این نمایش (روزهای یکشنبه ۱۰ تا چهارشنبه ۱۳ آذرماه سانس ویژه ساعت ۱۵) به کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی و.. فردا سه‌شنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
سلام خسته نباشین. یه سوال داشتم. اینکه نوشته شده کنار ساعت ۱۵ ساعت متفاوت یعنی چی؟؟ یعنی یه ساعت دیگه هستش؟؟
۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام
یعنی ساعتش با ساعت معمول اجرای این نمایش (که ساعت ۱۸:۰۰) هست متفاوت هست.
فقط ساعت اجرا فرق می کنه و میشه ۱۵:۰۰
۰۵ آذر ۱۳۹۸
ممنونم
۰۵ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت از یکشنبه ۱۰ تا چهارشنبه ۱۳ آذر (سانس ۱۸:۰۰)، به کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و با بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس و ...فردا (دوشنبه) ساعت ۱۲:۰۰ آغاز خواهد شد.
سلام
۲ عدد بلیط روز چهارشنبه ۶ آذر ساعت ۱۵. ردیف بالا ناحیه B
در صورت درخواست
لطفا به شماره 09126398217 تماس بگیرید.
۰۴ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت دو اجرای پایانی این نمایش، پنجشنبه ۷ و جمعه ۸ آذر (سانس ۱۵:۰۰)، به کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و با بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس و ...فردا (یکشنبه) ساعت ۱۲:۰۰ آغاز خواهد شد.
آرتا و مهرنوش بیانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حمید خورشیدی
درباره نمایش لانچر ۵ i
لطفا پیگیر و دقیق باشیم! :)
.
دو تا نظر در مورد لانچر و طراحی صحنه و ... خوندم، گفتم این عادت خودم رو بگم خدمتتون!
اگه نمایشی برای بار دوم، سوم یا چهارم داره اجرا میره، حتما به برگه های اجراهای قبلی موجود در تیوالش یا عکس های موجود در گوگل (البته به شرط امکان اتصال به دهکده جهانی!) مراجعه کنین و ترکیب صحنه، ترکیب بازیگران و تغییرات رو مشاهده کنین لطفا!
.
مخصوصا اگه قبلا در جشنواره ای، مثلا جشنواره تئاتر دانشگاهی و یا فجر اجرا رفته باشن، در این صورت متوجه میشین که آیا تغییرات با خواست گروه انجام شده یا ... دیدن ادامه ›› بالاجبار!
.
https://www.tiwall.com/p/lancher
https://zbcdn.cloud/files/cache/612761FormatFactory5l.9238bd.jpg
.
به عنوان مثال با تماشای عکس های این اجرا متوجه میشین که لانچر میتونه متعلق به زمان خاصی نباشه و یا نیت و ایده ی اصلی سازندگان اثر در واقع چه زمانی بوده!
اجرای دور اول رو دیدم و تا جایی که یادمه تقریبا همگی اون دوستانی که باهم به تماشا نشستیم اینو درک کردیم.
خود اجرا این برداشت رو به مخاطب می داد‌‌.
۰۲ آذر ۱۳۹۸
درود بر تو ای عامدی! :) گفتی خروشیدی منم باید بگم عامدی دیگه! :)
ببین واقعیتش من از فرید شنیدم که گفت این متن در واقع متعلق به زمان خاصی نبوده از اول ولی تو جشنواره بردنش تو سال 88 که خب طبیعیه برای اجرا حساس شدن و نذاشتن اونطوری اجرا برن و رفته تو زمان شاه که همه چی خوش و خرّم باشه برای الآن دیگه!
۱۸ آذر ۱۳۹۸
بدون منظور نوشتم خروشیدی . ولی بانمک شد گفتی عامدی :))
اره دیگه اونم نمی شده وانجوری باز بره اجرا . ولی همین که یه سری اجرا رفته جالبه خیلی
۱۸ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت سه سانس ویژه این نمایش کاری از پویا سعیدی و مسعود صرامی و بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی و... روزهای دوشنبه ۴ تا چهارشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۵ فردا پنجشنبه ۳۰ آبان‌ماه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
!!!!!!۲۳:۳۰
۲۹ آبان ۱۳۹۸
کی شروع میشه ؟
کی تموم میشه ؟
کم میرسن خونشون ملت !!
۲۹ آبان ۱۳۹۸
بعد از اتمام، از همونجا میشه مستقیم بری پادگان سر پست :)
۲۹ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به فاصله ی کمتر از ده روز برای بار دوم نمایش را دیدم و باز هم لذت بردم !
با صحنه های بازجویی و کتک خوردن ها بغض کردم و با بلاحت و سادگی "صادقی" حسابی خندیدم .
نکته ی جالب که باعث شد دوباره دست به نوشتن نظر بردم این بود که در این حجم زمانی کم نمایشنامه تغییر فاحشی داشت که توجه من را حسابی جلب کرد . در ابتدا اذعان داشتم پایان بندی اجرای قبلی ( که شایگان بعد از شنیدن اعترافات سرباز آخر ، میخواد که دوباره پرونده کمالی رو بررسی کنه ) رو بیشتر دوست داشتم . اما وقتی کارگردان در رورانس توضیح داد که هنوز در حال پیرایش نمایشنامه هستند و منتظر شنیدن بازخوردها مخصوصا به صورت حضوری هستن دلم خواست باهاشون راجع به تغییرات صحبت کنم و خب بعد از شنیدن حرف هاشون علت تغییر رو بهتر درک کردم .
و باز هم نکته ی قابل تقدیر این است که این گروه ریسک تغییر رو در این اندازه پذیرفتن و دارن حسابی آزمون و خطا می کنن. این تلاش چه در اثر بهتر شدن باشد یا هر چیز دیگر ، در هر صورت بازخوردهای مثبتی را برای گروه نویسندگی و کارگردانی خواهد داشت تا از تغییر نترسن و ریسک کنن .
به طور متوسط هر ده روز یکبار این نمایش را دیدم
خیلی حیرت انگیز بود
۰۲ آذر ۱۳۹۸
دفعه ی دومی که من نمایش رو دیدم . پایان این بود که شایگان حرفی راجع به درخواست مجدد پرونده کمالی نداد . و صدای تیر اومد بعد از بیون رفتن . در حین نمایش هم اسم فیروزگر اضافه شده بود . که دفعه ی قبلی اصلا نبود
۱۴ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شیوا الف
درباره نمایش لانچر ۵ i
با اینکه هر چی فکر میکنم ایراد آنچنانی ای به این نمایش وارد نمیدونم، اما از نظر مضمون و فرم، نمایشی نبود که ازش لذت ببرم. یعنی این سبک نمایش برای من جذابیت نداشت. اما تقابل طنز و تراژدی رو به شیوه خوبی در کنار هم قرار داده بودند. بدون اینکه قسمت طنزش به هجو نزدیک بشه. برخی قسمت ها ریتم صحبت ها خیلی تند میشد و فهم کلام کمی مشکل بود. یک قسمت رو متوجه نشدم، از لحاظ کاراکتر سرگرد شایان، آیا نویسنده و یا کارگردان این دو وجهی بودن کاراکتر رو خودشون برگزیده بودند یا شخصت خوب در نیامده بود؟ یا بازیگر خوب نشونش نداده بود؟ اینکه نرمشی که در خیلی از قسمت ها در کردار داشت، با چشم پوشی نهاییش از واقعیت، کمی تضاد داشت. این تضاد از اجزای واقعی کارکتر بود یا نبود؟
آزاده
درباره نمایش لانچر ۵ i
برای آنها که نمی بینیم شان هر روز- هیچ وقت.
لانچر5 رو دیشب به تماشا نشستم اصلا انتظار دیدن نمایشی بااین کیفیت اجرا رو نداشتم صادقانه بگم غافلگیر شدم...بازی ها روان و دلچسب بود. نمایشنامه با فراز و فرودی که هم باعث خندیدنم شد و هم اشک رو گونه ها جاری کرد ...موضوعی تلخ اما واقعی که به خوبی پرداخته و اجرا شده بود منتها به دلیل محدودیت ها شاید تاکید روی افتادن این وقایع در زمان شاه بود که باید بگم این اتفاق محدود به دوره زمانی خاصی نیست و همین الان در جایی در حال به وقوع پیوستنه.
ضمن خسته نباشید به گروه محترم ، با توجه به عدم تهویه مناسب سالن و لزوم کشیدن سیگار پی در پی در صحنه اجرا باید بگم واقعا دقایق سختی رو به دلیل کمبود اکسژن سپری کردیم.
وقت بخیر دوست عزیز. دیروز راحت رسیدید به نمایش؟ سالن پر شد؟ ما فردا بلیط داریم نمیدونم وضعیت چطور میشه
۲۷ آبان ۱۳۹۸
سلام و صد سلام ...
واقعا چرا سیگار و برخی فحاشیها اینقدر عادی و حتی واجب شده واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
۰۹ آذر ۱۳۹۸
خیلی خیلی نمایش استاندار و خوبی بود
حتی سیگار کشیدن و فحاشی هم به موقع بود و به اندازه
مشکل تهویه رو هم موافقم
۱۰ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لانچر 5، به معنای واقعی کلمه تمام مولفه های یک نمایش مورد علاقه من رو داشت. فکر نمیکردم نمایشی تا این حد طولانی بتونه اینقدر جذاب و گیرا باشه که گذشت زمان اذیت نکنه. نمایشنامه بسیار موفق بود. فراز و فرود خوبی داشت. مهمتر از همه اینکه درست در زمانی که حس میکنی همه چیز رو فهمیدی، روی دیگه قضیه رو بهت نشون میده. کاراکترها به خوبی پرداخت شده بود و افرادی با شخصیتها و گویشهای متفاوت حس یک سربازخونه واقعی رو تداعی میکرد. موضوع نمایش یکی از تابوهای جامعه بود و فکر میکنم با وجود مشکلاتی که کار کردن تو این حوزه داره، خیلی خوب از پسش براومده بود.
خسته نباشید به تمام عوامل اجرایی و دستمریزاد ویژه به امیر نوروزی عزیز بخاطر 30 ثانیه سکوتش در انتهای نمایش که از هر فریادی بلندتر بود!
مریم تاواتاو
درباره نمایش لانچر ۵ i

یادداشت درباره تئاتر لانچر5 - به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی
نویسنده یادداشت : مریم تاواتاو - چاپ شده در روزنامه سازندگی در تاریخ 1398.08.25
لانچر5 ؛ آخر دنیا
در یک پادگان نظامی در دهه پنجاه شمسی ، طی یک ماه ، سه سرباز با اسلحه کشته می شوند و این آغاز ماجرای لانچر5 است که طی آن سروان شایگان ، افسر دایره بازرسی به دنبال یافتن حقیقت ، مامور بررسی این پرونده می شود و از سربازان و پرسنل درباره این اتفاق ، پرس و جو می کند.
نمی توان در یک نگاه کلی ، ورود سلبریتی ها به صحنۀ تئاتر را اشتباه دانست ؛ شاید منصفانه تر باشد که با تحلیل خروجیِ این گونه تئاترها در هر نمایش مجزا ، قدرتمندیِ آن را در نظر گرفت که حتی در این صورت هم فراوان اند اجراهایی که تنها با تکیه بر حضور یک یا چند بازیگر معروف و به امید جذب مخاطب از جهت وجود نام یک فرد مشهور در پوستر نمایش، به روی صحنه می روند . اما وقتی در کنار چنین تئاترهای لاکچری که با کشاندن معروف ترها، بیشتر از تئاتر ، نام می فروشند و بیشتر از هنرمند ، چهره به رخ می کشند ، گروهی هم چون لانچر5 با بازیگرانی ناآشناتر ، اجرایی فوق العاده را روی صحنه می روند ، می توان به آیندۀ تیاتر حرفه ای ، امیدوارتر شد .
لانچر5 ، اجرایی است که ... دیدن ادامه ›› چهره و پیشینه بازیگر در نمایش های قبلی ، اساس قضاوت برای اجرای فعلی نمی شود . از صحنه نخستین تا نقطه پایانی ، قدرت و تاثیر بازیگر به پشتوانۀ متن محکم و تمرکز کارگردانانش (پویا سعیدی و مسعود صرامی) در هدایت گروه ، تمام دارایی این اجرای موفق است و شاید لذت واقعی از تئاتر ، همین جا اتفاق می افتد که بتوان ارزش هنر را براساس چگونگیِ ارائه آن و نه تحت عناوینِ اجراکنندگانش در نظر گرفت ؛ چنین تئاتری است که القاب را پشت در باقی می گذارد و همه چیز بر پایه تسلط به کار تیمی، رو به جلو حرکت می کند؛ چراکه تکیه گاه این اجرا ، به رخ کشیدن آوازۀ نام بازیگرانش و رنگ و لعاب دادن اغراق آمیز به یک متن با پرداختِ ساده نیست بلکه به پشتوانۀ تمرین و تمرکز ، به قصد اثرگذاری بیشتر، از تمام عناصر صحنه استفاده می کند تا در عمل ، به مفاهیمی هم چون احترام به درک ، زمان و هزینۀ پرداختیِ مخاطب و توجه به نیاز او معنا ببخشد .
اینکه واقعا در لانچر5 چه اتفاقی افتاده که یک سرباز خودکشی می کند و دو نفر دیگرشان به قتل می رسند ، موضوعی است که از زوایای مختلف می توان به آن نگاه کرد ؛ تکرار یک پدیده ، بار معنایی آن را می کاهد اما مگر جان انسان پدیده ای است مشابه بقیه اتفاقات جهان که با بیانِ چندباره ، اهمیتش رنگ ببازد ؟! تا زمانی که جانی از انسانی گرفته می شود و کشتن جسم یا روح ، راه حل می شود و طرح و برنامه به خود می گیرد ، هنوز باید به کمرنگ شدن انسانیت خیره نگریست تا بفهمیم انسان کجای مسیر را اشتباه آمده که خون ریختن و خون به دل دیگران کردن ، پاسخی به نیازها و زیاده خواهی اش شده است. مگر همین تفکرِ بی اهمیت پنداشتنِ جان انسان نیست که در جهان ، جنگ ها به پا کرده ، خون ها ریخته و قلب ها شکسته ؟! به ستایش جان انسان و امنیتی که سزوار داشتنش است و از او دریغ می شود، نمی توان موضوعی این چنین را نخ نما فرض کرد ؛ ویژه تر آن که نوع پرداخت لانچر5 به ماجرای معمایی اش با افزودن بار دراماتیک، توانسته کشش زیادی را ایجاد کند که مخاطب را با خود همراه سازد.
امیر نوروزی ، در نقش سروان شایگان ، یکی از بهترین بازی های گروه را ارائه می دهد . او به گونه ای آرام ،ویژگی هایی را به شخصیت می افزاید تا بتواند به باور تماشاگر نفوذ کند . مهارت او در حرف کشیدن از آن هایی که نمی خواهند درباره ماجراهای پیش آمده در لانچر5 چیزی بگویند، در کنار نوع ارائه تکیه کلام ها و بیان مسائل محیطی که آزارش می دهند ، با ریتمی هماهنگ در طول اجرا تکرار می شوند و همین ها از او یک شخصیت می سازد و نه یک تیپ تکراریِ قبلا دیده شده در سایر اجراها و این از سخت ترین کارهای یک بازیگر تئاتر در صحنه است تا یک بازیِ تقلیدنشده در جهت ماندگاری نقش از خود به جا بگذارد . او دورنمایی نسبت به نقش دارد ؛تا آن حد که گویی می داند کلمۀ پایانی هر جمله اش چگونه باید ادا شود ؛ می داند هر جمله اش حامل حس یا در جهتِ افزودن آگاهیِ تماشاگر از حال و هوای شایگان است . او نفس به نفس با مخاطب می آید و او را همراه خود می کند و عجیب نیست که جوایز متعدد جشنواره های تیاتر را از آنِ خود کرده است. حتی بعد از پایان اجرا ،جدای از آنکه بار اصلی روایت داستان به عهدۀ اوست ، ذهن بیننده به راحتی نمی تواند تصویر واضحی را که نوروزی از نقش ساخته فراموش کند و این برگ برنده ای است که به آسانی نصیب یک بازیگر نمی شود و نتیجۀ تلاش و ممارست در تمرین برای شناخت شَمای کامل نقش است.
سایر سربازانی که به اتاق بازرسی فراخوانده می شوند ، هرکدام ویژگیهای مختص به خودشان را دارند که با تعریف بخشی از داستان سعی درارائه تصویری با مختصات مشخص از پادگان دارند. شخصیت فرعی سرباز مامور در دفترِ شایگان(صادقی) درتلطیف فضای تلخِ ماجرای پیش آمده عمل کند . این تلطیف نه صرفا با خلق لبخند بلکه با شخصیت پردازی درست و توجه به جزییات صورت گرفته است . میزان آگاهی رساندن به مخاطب از هر سرباز تا اندازه ای است که در مسیر جریان اصلی گره افکنی اولیه و بیان داستان باشد. این گونه شخصیت ها تا جایی که به قصه مربوط اند، کامل روایت می شوند . به نکات برجسته شان اشاره می شود و بیان ظرایفشان متصل به نحوه بازی شان در مسیر شخصیت سازی است .
طراحی صحنه ساده و تداعی گر نمادی از دایرۀ بازرسی پادگان است ؛ جایی که قرار است تمام وقایع در آن اتفاق بیفتد و به¬نتیجه برسد . پنکه سقفی و سایه آن در حال حرکت ،تعدد پرونده های بایگانی شده در قفسه های اتاق ،استفاده از مهتابی و تغییر شدت نور در لحظات حساس تر ازجمله اعتراف گیری درجهت افزایش حس ترس ،کارکرد بیشتری داشته است . هرچند می شد با توجه به غنی بودن متن، از نور و طراحی صحنه و افکت های صوتی ، استفاده بیشتری در جریان نمایش شود تا در فضاپردازی به کمک تماشاگر بیاید.
شاید در شکل فعلی ماجرا ،کلیت کار می توانست زمان کوتاهتری اجرا شود. هرچند در همین زمان طولانی، ریتم را از دست نداده است.؛ تا جایی که از نظر حسی تماشاگر را همراه می کند و بادیالوگ های جذاب و شخصیت پردازی خاکستری از سروان شایگان ، همذات پنداری مخاطب را برمی انگیزد.فرازو فرودهای خاص به همراه طنزی که در برخی لحظات یه صحنه اضافه شده باعث می شود مخاطب از پیگیری حل معمای داستان دست نکشد و موشکافانه جزییات را با خود مرور کند. افزودن رگه هایی از شوخی از تلخی کل ماجرا کاسته و مخاطب را به نوعی استراحت ذهنی می رساند تا در نهایت در کنار دیالوگ ها و حتی سکوت معنادار برخی صحنه ها، انسجام کل کار نادیده گرفته نشود و به لایه های عمیق تر ماجرا توجه شود. .همین روال باعث می شود که حتی پس از پایان نمایش ، هنوز ذهن تماشاگر درگیر پرونده ای است که روی میز بازرس قرار دارد و به حقیقتِ اتفاقِ واقع شده در لانچر 5 فکر می کند و این جادوی متنی است که مخاطب بعد از اجرا هنوز درگیر ماجراست و نمی تواند از کنار اثری که دیده است ، بی اعتنا بگذرد . اجرایی که نیامده تا کلمات، پخش هوا شود ، به گوش بنشیند و به آسانی از ذهن بروند بلکه به دنبال آن است تا عصاره ای قوی از ماجرای اتفاق افتاده در گوشۀ ذهن مخاطب باقی بماند که البته این نتیجۀ متنی است که به ظرافت نوشته شده و به تمرکز اجرا رفته تا به سرعت از ذهن بینندگانش محو نشود .

دیدن نمایش درخور تحسین "لانچر5" با داستان پیگیری پرونده قتل سه سرباز در یک پادگان با، نویسنده و کارگردان و بازیگرانی مسلط و گمنام ، اتفاق خوب دیشب ما بود . بیش از دوساعت خندیدیم و غصه خوردیم و درنهایت از صمیم قلب ایستاده کف زدیم .
بنظرم اجرای لانچر 5 میتوانست کمی کوتاه تر باشه و نکته ی بعد اینکه تابلوی عکس شاه روی دیوار و تنظیم نور در تاریک و روشن صحنه وقتی که دکور کمی تغییر پیدا می کرد ، ناخوداگاه این حس رو به مخاطب القا می کرد که همه ی این ناگوار ها زیر چتر حمایت شاه اتفاق می افتاد ، نگاه های ثابت و خیره ی امیر نوروزی هم به این تابلو ، تاکید رو بیشتر میکرد ، درصورتیکه همه می دونیم اتفاقاتِ پادگان ، مربوط به همه ی دوران ها و کاملا تکراریست .

موضوع بعدی اینه که واقعا متاسفم برای دست اندرکاران تئاتر مستقل که با وجود تعدد اجرای نمایش ها در این سالن ، سر سوزنی به فکر ارتقائ کیفیت و بهبود شرایط برای مخاطبین نیستند .
برای همه ی عوامل نمایش لانچر 5 آرزوی موفقیت و درخشش بیشتر دارم .
خرید بلیت سانس های ویژه هفته پایانی این نمایش، از پنجشبه ۳۰ آبان تا یکشنبه ۳ آذر، به کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و با بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی و ... فردا (یکشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
رکسانا معتمدی این را دوست دارد
عرض سلام و ادب
من موندم چطور در حالیکه امکان دسترسی به زیربنا جهت پرداخت نیست، صندلی ها داره خریداری میشه؟! چون بعید می دونم این تعداد افراد اعتبار تیوالی داشته باشند! (من در زمان های مختلف امتحان کردم)
اگه واقعا راهکاری هست لطفا بفرمایید تا دیگران هم بهره لازم رو ببرند!
۲۶ آبان ۱۳۹۸
درود بر شما
به نظر می‌رسد امروز عصر شرایط بهتری به شبکه بانکی حاکم شد و طبق آمار ما تعداد بیشتری خرید در حال ثبت است...
امیدوارم مشکل اتصال جنابعالی هم به درگاه بانکی سریعتر حل شود.
۲۶ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت سانس های ویژه این نمایش، از یکشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۹ آبان (سانس ۱۵:۰۰)، به کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و با بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی و ... فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
نازیلا حقیقتی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت هفته پایانی، از پنجشنبه ۳۰ آبان تا جمعه ۸ آذر، به کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و با بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی و ... فردا (سه شنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
فرناز نوروزی، raya و نازیلا حقیقتی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سعید
درباره نمایش لانچر ۵ i
لانچر 5 دیالکتیک اشک ها و لبخندهاست؛ لبخندهایی که از ابتدای کار چاشنی زیبای نمایش اند در انتها حامل درد و اشکی عظیم اند. گویی در دنیای واقعیت نیز این اشک و آه فرد قربانی در طوفان خنده های متجاوزین گم می شود ولی در نهایت در جایی سربر می آورد...
نمایش حامل دردی است که جنسیت نمی شناسد و «روح را مثل خوره در انزوا می خورد و می تراشد». نویسنده و کارگردان به خوبی توانسته اند صورت مردانه اثر را با مضمون و مفهومی فراجنسیتی همراه کنند. به نظر می رسد که استقبال بی نظیر خانم ها از این اثر نشانگر موفقیت این عزیزان بوده است.

خداقوت!