تیوال نمایش وقتی کبوترها ناپدید شدند
S3 : 08:07:02
تولید تازه تئاتر مستقل تهران
خرید بلیت
۵۰,۰۰۰ تومان
٪۲۰ تخفیف
٪۲۵ تخفیف
  ۲۲ شهریور تا ۰۳ آبان
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۵۰,۰۰۰ تومان

: سُفی اکسانن
: محسن ابوالحسنی
: هستی حسینی
: (به ترتیب حروف الفبا) الهه افشاری، عباس خداقلی زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل افکار، سارا زینلی، مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، مجید نوروزی
: تئاتر مستقل تهران

: حسن جودکی
: مصطفا کوشکی
: هستی حسینی
: سارا اسکندری
: علی کوزه گر
: کسرا پاشایی
: بهرام رامه
: مهدی دوایی
: ریحانه رنجبر
: هدیه بختیاری
: بابک احمدی
: ساینا قادری، تانیا یزدانی
: شادی آزموده
: ایمان عبدی، عباس خدا‌قلی‌زاده، حمید عاشوری
: ملیکا گنجی
: امیرحسین سیر، رضا رضایی، هدا حسینی، حسن محمدی
من یک فیلمساز وابسته‌ام.

شبکه‌های اجتماعی تئاتر مستقل تهران: اینستاگرام

گزارش تصویری تیوال از نمایش وقتی کبوترها ناپدید شدند / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «وقتی کبوترها ناپدید شدند» چند روز اجرا نمی‌شود/ آسیب دیدگی بازیگر

» چالش دامنه‌دارِ فرایند تبدیل نمایشنامه به اجرا

» آغاز پیش فروش بلیت‌های نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند»

» معرفی ۲ بازیگر جدید نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند»

» معرفی دو بازیگر جدید نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند»

» نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» به کارگردانی هستی حسینی از ۲۱ شهریورماه بار دیگر به صحنه بازمی‌گردد.

ویدیوهای وابسته

مکان

ضلع شرقی چهارراه ولیعصر (تئاترشهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک ۵۰ (خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک ۵۰)
تلفن:  ۶۶۹۷۹۷۴۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اجرای این نمایش به مدت یک هفته تمدید شد.
خرید بلیت اجرای روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ مهر ماه این نمایش به کارگردانی هستی حسینی و بازی رویا میرعلمی، مهدی کوشکی، شهروز دل افکار، مجید نوروزی، الهه افشاری و... روز جمعه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت اجرای پایانی این نمایش به کارگردانی هستی حسینی و بازی رویا میرعلمی، مهدی کوشکی، شهروز دل افکار، مجید نوروزی، الهه افشاری و... روز جمعه ۲۶ مهرماه سانس ۱۷ از امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه آغاز خواهد شد.
محسن بالسینی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس پنجشنبه ۲۵ مهرماه این نمایش به کارگردانی هستی حسینی و بازی رویا میرعلمی، مهدی کوشکی، شهروز دل افکار، مجید نوروزی، الهه افشاری و... امروز یکشنبه ساعت ۱۲ با تخفیف دانشجویی آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میخوام پوک عمیق بهت بزنم .....
Bafrin Ninja و محمد مهدی رودگر این را خواندند
نسیبه این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از دوشنبه ۲۲ تا چهارشنبه ۲۴ مهر، به کارگردانی هستی حسینی و با بازی الهه افشاری، عباس خداقلی زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل افکار، سارا زینلی، مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، مجید نوروزی، امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
میترا و Bafrin Ninja این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از پنجشنبه ۱۸ تا یکشنبه ۲۱ مهر، به کارگردانی هستی حسینی و با بازی الهه افشاری، عباس خداقلی زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل افکار، سارا زینلی، مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، مجید نوروزی، فردا (یکشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گروه نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» ضمن پوزش به دلیل لغو سانس های پیش رو به اطلاع میرساند به دلیل تحرک زیاد بازیگر نمایش سرکار خانم رویا میرعلمی روی صحنه و توصیه پزشک برای استراحت تا بهبودی کامل آسیب دیدگی پای ایشان ، نمایش از هفته آینده (۱۴ مهر) طبق روال سابق در ساعت ۲۱ به صحنه خواهد رفت و اجراهای پایانی خود را آغاز خواهد کرد. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.
میترا و علی عبداله زاده این را خواندند
گلبرگ کامروز(گافکا) این را دوست دارد
ای وای پاشون آسیب دید؟ :(
امیدوارم به زودی بهبودی حاصل بشه..
۰۹ مهر
از بس که همزمان تو سریال های تلویزیون و فیلم های سینما و چندتا تئاتر ایفای نقش میکنن و به بقیه اجازه درخشش نمیدن -)
۲ روز پیش، جمعه
داره جبران مافات می کنه. همزمان تو تیاتر ساعت هم هستند.
۲ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد، اجرای این نمایش از سه شنبه ۹ تا جمعه ۱۲ مهر به دلیل آسیب‌دیدگی بازیگر این اثر (رویا میرعلمی) لغو شده است.
بلیت خریداران محترم این سانس ها، با حفظ همان صندلی و کدپیگیری به روزهای سه شنبه ۱۶ تا جمعه ۱۹ مهر جابجا شد. لطفا بلیت تازه خود را از سربرگ پیگیری خرید دریافت نمایید.
همچنین خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از دوشنبه ۱۵ تا چهارشنبه ۱۷ مهر، آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش خوب و دلچسب رو دیدیم ممنونم از عوامل اینکار که بسیار زحمت کشیدن که ما از اینکار لذت ببریم دمتون گرم و خسته نباشید
محمد مهدی رودگر این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد، اجرای این نمایش در تاریخ‌های یکشنبه ۷ و دوشنبه ۸ مهر به دلیل آسیب‌دیدگی بازیگر این اثر (رویا میرعلمی) لغو شده است.
خریداران محترم این دو سانس لطفا برای جابجایی بلیت خود به روز‌های دیگر کد پیگیری بلیت و روز درخواستی و یا برای بازگشت وجه، کد پیگیری بلیت، شماره کارت و نام صاحب کارت را به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com ایمیل نمایند و یا روز شنبه ۶ مهر با پشتیبانی تیوال تماس بگیرند.
میترا و زهره مقدم این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی هستی حسینی و بازی مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، شهروز دل افکار، الهه افشاری و... سانس های پنجشنبه ۱۱ تا یکشنبه ۱۴ مهرماه، فردا یکشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مخاطب ایرانی نظاره گر مرگ همسایه است
« به بهانه اجرای وقتی کبوترها ناپدید می شوند به کارگردانی هستی حسینی در تئاتر مستقل تهران»

امید طاهری
نویسنده و منتقد تئاتر

نمایشنامه وقتی کبوترها ناپدید شدند، نوشته سفی اکسانن، نمایشنامه نویش و رمان نویس فنلاندی، به کارگردانی هستی حسینی در تئاتر مستقل تهران، دومین دور اجراهای خود را سپری می کند. این نمایشنامه در نگاهی تاریخی به وقایع جنگ جهانی و اشغال استونی به شکلی بیرحمانه، شجاعانه و خالی از هر نوع سانسوری، تصویر روشنی از وضعیت یک کشور اشغال شده را به نمایش می گذارد.
قدرت قصه گویی نویسنده در این اثر، و تسلط او بر موضوع و همچنین درک و دریافت عمیق او از وضعیتی که می تواند تمام ارزشهای انسانی را نابود سازد، این نمایشنامه را به آیینه ی روشنی که بازنمای تلخی ها، رذالت ها، خیانت ها و نکبت های وضعیت جنگ و اشغال است تبدیل کرده است.
وضعیتی که در نمایشنامه « وقتی کبوترها ناپدید می شوند» ارایه می شود، مختص به یک کشور خاص نیست، اگر چه نام ها و ارجاعات متن به استونی بازمی گردد این وضعیت در هر کشوری که روزگاری نحس را در جنگ و اشغال سپری کرده، قابل ردیابی است. اما مساله مهم این است که برخی از کشورهایی که دچار چنین وضعیتی بوده اند، یا از شانس داشتن نویسنده ای جسور مانند سفی اکسانن بی بهره بوده اند و یا سانسور و ملاحضات محافظه کارانه، اجازه نداده حقایق جنگ آنطور که باید، در تاریخ آن کشور ثبت و ماندگار شود.
هستی حسینی، با تغییراتی که در نمایشنامه داده، و فاصله گذاری که به واسطه روایت های کاراکتر « ادگار» در اجرا ایجاد کرده، تلاش می کند تا با کمرنگ کردن هویت جغرافیایی و تاریخی نمایشنامه، بین اجرا و مخاطب ایرانی رابطه بی واسطه تری ایجاد کند. این مساله نقطه عزیمت این نوشته است تا کمی در خصوص ناظر بودن مخاطب ایرانی بیشتر بیاندیشیم.
تئاتر در سالهای آغازین ورودش به کشور ما، با ترجمه همراه شد و سپس رفته رفته در شیوه های نمایش ایرانی، تلاش کرد تا اندام خود را جستجو و بازیابی کند. اما تا اکنون، همچنان معتقدیم درام های غربی در ساختار و پرداخت و انتقال درونمایه، قدرتی به مراتب بالاتر از نمایشنامه های وطنی دارند. به همین دلیل طی دهه های گذشته، همواره در موضوعات مهم و مسایلی که دغدغه های بزرگ جوامع انسانی بوده است، ما معمولا در جایگاه ناظر نشسته ایم و گویا به لحظه هایی کمیک یا تراژیک نگریسته ایم که برای همسایه رخ داده یا در حال رخ دادن است. در مواجهه ما با نمایشنامه های قدرتمند دنیا، همواره یک فاصله ی فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی وجود داشته و مخاطب ما در این فاصله همواره مرگ را از آنِ همسایه دانسته است.
از طریق ترجمه ادبیات نمایشی، تراژیک ترین وضعیت های بشری، اندوهبارترین مصائب و دردناکترین جنایت ها و خیانت ها، در منظر مخاطب ایرانی قرار گرفته. رویارویی ما در حالی که پشت پنجره امن خود ایستاده ایم و اجبار به تن فروشی « مالنا» را نظاره می کنیم، یا خیانت های « ادگار» را می بینیم و یا جنون « هملت» را نگاه می کنیم، کنشی خنثی بر می انگیزد. چرا در جامعه ما، با وجود اینکه کمتر از جایی مثل استونی، در طول تاریخ دچار رنج و مصیبت نشده، اما نویسنده ای چون سفی اکسانن نتوانسته این وضعیت های بغرنج را در پرداختی قدرتمند، به درام تبدیل کند؟ نویسندگان ما اغلب یا در میان آثار درگذشتگان غرق می شوند، یا در غرب استحاله می یابند و یا هیچ.
پاسخ این پرسش را در دو حوزه باید جستجو کرد. یکی سیاست های فرهنگی و تحمیل سانسور و دیگری تکامل اندیشه و فرم در تکینه بودن نمایشنامه نویسان ما، نوع ارتباط آنها با اجتماع و مردم خود و ارتباط میان شیوه زیستی آنها با آنچه به قلم می آورند.
قرارگیری مخاطب ایرانی در پشت پنجره نمایشنامه های ترجمه، او را به یک ناظرِ ایستاده در بیرونِ رخداد تبدیل کرده است. این نقصان را باید در نمایشنامه نویسی خود جستجو کنیم. اینجاست که بی توجهی به واقعیت های دردناک انسانی و اجتماعی، به نوعی خیانت به جامعه و مردمی محسوب می شود که مجبور هستند رنج هایشان را در گذر تاریخ جا بگذارند و دیگر کسی قادر به یادآوری آنها نخواهد بود. چنین خیانتی هیچ از خیانت « ادگار» به مردم کشورش کم ندارد.
« ادگار» در نمایشنامه وقتی کبوترها ناپدید شدند، بی توجه به همه ی آنچه به او تعلق دارد، از همسرش، وطنش، اقوامش و ...، همه را فدا می کند برای بقای خودش و به تمامی تن می دهد به اوامر فرمایش شده از جانب اشغالگران وطن اش. او در جایگاه یک عکاس و بعد یک فیلمساز، آنچه را ثبت می کند، هیچ نشانه ای از رنج های مردمش ندارد. برای او هیچ چیز جز ارزش هایی که اشغالگران برایش تکلیف می کنند اهمیت ندارد. او خود یکی از اشغالگران زندگی مردمی است که در برابرشان از دشمن ظالمانه تر رفتار می کند.
هستی ... دیدن ادامه » حسینی در اجرای این اثر مجبور است مانند هر کارگردان دیگری تلاش کند تا پیوندهای بیشتری میان مخاطب و اثرش برقرار کند. او با تغییر در روایت اثر، با فاصله گذاری و ... می کوشد تا مخاطبش صرفا یک ناظر خنثی نباشد. با این حال اتفاق دیگری رخ می داد، اگر مخاطب ایرانی، بازنمایی این جنایات را در جغرافیای خودش و در زندگی ملموس خودش شاهد بود. چه اینکه مگر در جنگ های قبیله ای، در حمله مغول به ایران، در یورش محمود افغان، در اشغالگری روس ها، در عبور آلمانها، در ورود انگلیسی ها، در حضور آمریکایی ها، در هشت سال جنگ طاقت فرسا و ...، زنان و مردان ما کمتر از مردمان استونی شاهد خیانت، جنایت، اجبار به تن فروشی، تجاوز، قتل، گرسنگی و ... بودند؟! نویسندگان ما در آن روزگار کجا سیر می کردند؟! نمایشنامه نویسان ما اکنون سرگرم چه هستند؟ چرا مخاطب ما این واقعیت تلخ رخ داده را نباید روی صحنه ی تئاترمان از زبان نرگس و زهره و کوروش و نوید و مینا و خسرو بشنود؟! چرا جریان سانسور در کشور ما گمان می کند اگر ثریا در حمله اعراب به ایران مجبور به تن فروشی برای بقا شده باشد، نباید در هیچ مکتوبی ثبت شود؟ آیا اصلا چنین منعی وجود دارد یا این یک خودسانسوری از سوی نویسندگان ما و یا بدتر از آن یک ناتوانی از درک و دریافت و پرداخت به خویشتنمان است؟
باری، هستی حسینی اجرای خوبی از نمایشنامه سفی اکسانن را روی صحنه آورده. حساسیت او در ایجاد اتمسفر اجرا از طریق طراحی صحنه، نور، لباس ها و ...، وجود تخت خواب که خصوصی ترین بخش زندگی یک زوج است در تمام صحنه ها، ریتم مناسب نمایش، در هم فرو رفتن صحنه ها و هجوم میزانسن ها به حریم یکدیگر، از نقاط خوب این اجراست. و بی شک مهمترین نکته اجرا برای شخص من، همین ها بود که در بالا خواندید. اینکه مدام در طول نمایش، این پرسش در ذهنم شکل می گرفت که اگر به جای ادگار، یک سیاوش در برابرم این جنایات را پیش می برد، واکنش من چگونه بود.
nahid jamshidi و samiraaaa.rz این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از دوشنبه ۸ تا چهارشنبه ۱۰ مهر، به کارگردانی هستی حسینی و با بازی الهه افشاری، عباس خداقلی زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل افکار، سارا زینلی، مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، مجید نوروزی، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۲، با ۲۰٪ تخفیف عمومی ویژه آغاز خواهد شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قصه تکرار تاریخ
قصه آدم ها و اتفاقات
قصه رنگ عوض کردن ها
قصه هنر و تاریخ و سینما
قصه ثبت تاریخ

اسلونی و تاریخ
صحنه جذاب و خوب ، استفاده بسیار خوب از تخت ، محول کردن خیلی از تصاویر و اتفاقات به تخیل مخاطب ، نور و موسیقی خوب،
متن خوب ( فقط کاش یکی دوجا اشارات مستقیم به اتفاقات روز نمیشد )
تنها چیزی که به نظرم بد بود بعضی بازی ها بود ، مخصوصا جاهایی که میشد بجای داد و فریاد بازی بهتری انجام بگیره ( بازی تو سکوت ) بعضی جاها بازی ها بشدت بیرونی و غلو بود
مهدی کوشکی هم همیشه خوبه ولی بعضی وقتا این مقدار از بی تفاوتی تو بازیش حس بدی منتقل میکنه
البته تمام اینها صرفا نظر من هست
در مجموع تاتر خوب و قابل دفاعی هست
دم همتون گرم ❤️
دقیقاً نظر من هم همین بود، ممنون حمیدرضا جان.
۰۳ مهر
هر وقت خواستم در داستان عمیق بشم مهدی کوشکی با همان بی تفاوتی مانع میشد
۲ روز پیش، جمعه
دقیقا و یه جوری حس توهین به آدم دست میده
۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نحوه ی ورود و خوانش مورد نظر کارگردان برای تولید نمایش مقتضای ذات یک اثر هنری هستش بدین معنی که به کارگیری عناصر مختلف در نمایش از زاویه ی دید کارگردان فی نفسه دارای اصالت می باشد.گرچه من هم با دیدن دور جدید و قدیم نمایش کبوتر ها... متوجه و منتقد موضوعاتی هستم.
- در مورد بازی مهدی کوشکی شاید نوع منحصر به فرد کارگردانی ایشون باعث موضع گیری افرادی شده که معتقدن مهدی کوشکی تپق زیاد میزنه و از این سنخ انتقادات که به نظرم به این شدت نیست و به گونه ای خلط دو مبحث بازیگری و کارگردانی ایشون با هم هستش.اتفاقا من معتقدم نقش ایشون در این نمایش روی دیگر بازیگریشونه و برای خود من خیلی جذاب بود.
_ بازی رویا میر علمی خیلی از خاطره حاتمی بهتر بود
بازی عباس خداقلی زاده هم خیلی عالی
_ در مورد دکور مینیمال هم باید بگم که نباید هر کارگردانی که دست به در هم شکستن قواعد ... دیدن ادامه » و عرف های نانوشته ی دوران خودش میزنه رو متهم کنیم به ساده نگریستن ،در حالی که در همین نمایش واقعا شاهد میزانسن های خیلی نابی هستیم.
_ در مورد پرداختن به موضوعات سیاسی روز جامعه ی خودمون در این نمایش که در سری جدید اجراها بیشتر بهش پرداخت شده منم موافق اون دسته از دوستانی هستم که میگن کیفیت کار رو پایین آورده و باعث دور شدن از فضای نمایش شده گرچه جالب و خنده دار هم بودن.با توجه به این نکته که در سری قبلی اجرا متن کمتر اسیر این موضوعات فرعی بود و به تبع اون حداقل در این مورد دلنشین تر هم بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از پنجشنبه ۴ تا یکشنبه ۷ مهر، به کارگردانی هستی حسینی و با بازی الهه افشاری، عباس خداقلی زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل افکار، سارا زینلی، مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، مجید نوروزی، فردا (یکشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سُفی اُکسانن در سال‌های اخیر به شتاب تبدیل به جنجالی‌ترین نویسنده در اروپا و آمریکای شمالی شده است. او توانسته یک‌تنه همه‌‌ی گوش‌ها را به سمت فنلاند تیز کند. اُکسانن وقایع مستند را دستمایه‌ی نمایش‌هایش قرار می‌دهد و پیش از آغاز نگارش، دست به پژوهش‌ها و سفرهایی اکتشافی می‌زند که بیشتر به کاوش‌های تاریخی و اجتماعی می‌ماند. چیره‌دستی‌اش در قصه‌گویی، شخصیت‌پردازی و غافلگیری‌های هولناک سبب‌شده نمایشنامه‌ها و رمان‌هایش را به بیش از پنجاه زبان برگردانند. از سوی دیگر، موضع‌گیری‌های تند و بی‌پروای این زن جوان پیرامون موضوعات سیاسی منظقه و جهان، او را در مرکز توجهات قرار داده است.

| «وقتی کبوترها ناپدید شدند» نخستین نمایشنامه‌ی فنلاندی در زبان پارسی است. نمایش در منطقه‌ی بالتیک(کشور استونی) می‌‌گذرد و به بخشی از جنگ جهانی دوم ... دیدن ادامه » و پیامدهایش می‌پردازد که ما از آن بی‌خبریم. اُکسانن قماشی را نقش می‌زند که آبروی عمومی، اصرار بر لاپوشانی‌اش داشته است. او این شخصیت را چنان بی‌رحمانه عریان می‌کند که برخی در استونی از او می‌رنجند.
میترا و بهنوش بهی زادی این را خواندند
مسعود جعفریان و محمد لهاک ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۳۱ شهریور تا چهارشنبه ۳ مهر، به کارگردانی هستی حسینی و با بازی الهه افشاری، عباس خداقلی زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل افکار، سارا زینلی، مهدی کوشکی، رویا میرعلمی، مجید نوروزی، امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم کار دلچسبی بود و تماشاگر رو تا آخر اجرا با خودش همراه می کرد.
نمی دونم چرا هرچی بیشتر درمورد تاریخ متوجه میشم بیشتر هم از خلقت انسان متنفر می شم!
پیشنهاد میکنم اجرارو با تلفنِ خاموش ببینید :)
آقای کوشکی اول اجرا خیلی اصرار داشتند که تلفن هارو خاموش کنیم اما متاسفانه وسط اجرا از ردیف اول صدای زنگ موبایل بلند شد و یک نفر هم مدام در حال چت کردن بود که نور صفحه ی گوشیشون واقعا آزار دهنده بود.
کاشکی اگه برای چت کردن یا تماس گرفتن وارد سالن می شید ردیف اول نشینید که نور گوشیتون تو چشم بقیه تماشاگر ها باشه!
و البته تبریک برای اینکه سالن اجرا دیگه گرم نبود و همچنین خیلی هم تاخیر در شروعِ اجرا نداشتند.
در کل راضی بودم
ممنون از عوامل این کار
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۲۷ تا جمعه ۲۹ شهریور، به کارگردانی هستی حسینی و بازی عباس خداقلی‌زاده، امیررضا دلاوری، شهروز دل‌افکار و ... امروز (شنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید