تیوال نمایش دریم لند
S3 : 08:03:46
امکان خرید پایان یافته
  ۱۳ مرداد تا ۰۹ شهریور
  ۲۰:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: صبا نجاتی
: مرتضا جلیلی دوست
: المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی
: نوید محمدزاده

: روح اله زندی فرد
: سعیده خان بابایی
: مهبد شیروانی
: وصال جواهری
: رضا خضرایی
: مهرنوش مشهدی
: متین حبیبیان
: محمد نوحی
: آوا میرشاه ولد
: الهه احدی فرد
: سیامک پیرمحمدی، فرید پیر محمدی، علی نجاتی
: علیرضا محمدی، حمید نادری

تندیس بهترین اجرا
تندیس بهترین کارگردانی
تندیس بهترین بازیگر مرد
تندیس بهترین تیزر
تقدیر متن
تقدیر طراحی لباس
کاندید بازیگری زن
بهترین نمایش برگزیده برای اجرای عمومی
از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی

چاپلین از خواب بیدار می شود و متوجه می شود در زندان است...

گزارش تصویری تیوال از نمایش دریم لند / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی «دریم لند» به کار خود پایان داد

» مهمترین ویژگی نمایش دریم لند، دغدغه اعضای گروه برای آفرینش­گری است

» اجراهای ویژه نمایش دریم لند در مرکز تئاتر مولوی

» «دریم لند» در تئاتر مولوی؛ بهترین اثر جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی به صحنه می رود

آواهای وابسته

مکان

خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی
تلفن:  ۶۶۴۱۹۸۵۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

"رویایی حقیقت‌زده"

دریم‌لند، از اتفاقاتِ قابل تعمق و مورد توجه جشنواره‌ی دانشجویی امسال‌ست که توانست به اکران عمومی برسد و بازخورهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کند.
دریم‌لند کار گروهی دانشجویی‌ست که متنی جذاب و بدون دیالوگ دارد. و موضوع و سبک ویژه‌ای برای به صحنه‌آمدن انتخاب کرده‌است
صبا نجاتی ، نویسنده‌ی دریم‌لند، با استفاده از کاراکترهای سیاسی و کمدی در قالب سینمای صامت، رویایی را به تصویر می‌کشد که سرزمین آرزوهای انسانی‌ست که از خشونت، قدرت، استیلای برده‌وار دین، خسته است و جهانی عادلانه و توام باعشق را می‌خواهد همان جهانی که در فیلم‌های چارلی چاپلین، اسطوره‌ی کمدی سینمای صامت، تلاش می‌کند با لودگی و مهرورزی و نگاه انسانی، برای تماشاگر خود بسازد.
جهانی که در آن، انسانها با عشق و محبت بتوانند در کنار هم با آرامش و سعادت روزگار سپری کنند
اما جهان دریم‌لند ، مرز واقعیت و رویا را درهم می‌ریزد، اگرچه در رویا قادرست زمان را به عقب برگرداند و یا رخدادهای ناگوار را حذف کند اما امتداد آن دیگر درهمان رویا باقی نمی‌ماند
چه بسا این جهان حقیقت تلخ ماست که حتی رویای آدمی را نیز تسخیر کرده و اجازه نمی‌دهد وانمودی از صلح و عدالتی باشد که جامعه‌ی انسانی به آن نیازمندست.

دریم‌لند با المانهای افراطی قدرت و فاشیست، بر جمعیتی که نماینده‌ی توده‌ی مردم‌، مورد تسلیم قدرت وخشونت حاکم از مذهب و سیستم حاکم، هستند، آغاز می‌شود و سیر تاریخی خود را همانند آنچه جهان در طی سال‌ها شاهدش بوده است از پدیده و رشد دیکتاتوری تا حضور قهرمانی که بر علیه جباریت و ظلم حاکم می‌ایستد و وضعیت را تغییر می‌دهد اما خود تبدیل به دیکتاتوری دیگر می‌شود تا سیطره‌ی مذهب یا مشخصا حاکمیت مسحیت، بر افکار عمومی و خرافاتِ معجزه‌هایی که هیچ کدام پایه و اساسی حقیقی ندارد، بلکه مورد تمسخر و بی اعتباری‌ست، آگاهانه به نقطه‌ی پایانی می رسد.
جایی که معجزه خود انسان‌ست و تنها از کسانی برمی‌آید که به جهانی انسانی و عاری از خشونت باوردارند.
دریم‌لند در بخش‌هایی از اجرا با بازی خوب اغلب بازیگران، طراحی لباس و دکور و موسیقی مناسب، قابل قبول‌ست اگرچه شدت پخش موسیقی بقدری ناهنجار و بلندست که آزاردهندگی شدیدی دارد.و لازم ست در این‌باره بازبینی دقیق‌تری صورت می‌گرفت. بااین حال استفاده از همان شیوه‌ی نوشتاری کوتاه وتک جمله‌ای و مختصر هرصحنه همچون سینمای صامت، کدهای لازم را برای درک وقایع به تماشاگر می‌دهد هرچند متن در کلیت و سوژه‌ی مطرح شده‌اش، قابل تعمق‌ست اما در بخش‌هایی به زیاده گویی، ابهام گرایی و مطول‌شدن بیش از اندازه‌ی یک نمایش بدون دیالوگ و صامت نزدیک می‌شود که به ویژه بخش تعامل با تماشاگران و اجازه‌ی دیالوگ‌گویی، حتی اگر به منزله‌ی خروج از قانون و قرارداد نمایش و بنوعی عصیان و شکستِ کلیشه‌ی آن‌ست، اما در مجموع کارکرد چندانی ندارد، بلکه زائد و اضافی به نظر می‌رسد.
متن نقاط قوت بسیاری دارد اما قائل شدن به آن شیوه‌ی قهرمان‌سازی و ناجی‌گری در قالب شخصیتی کمدی که اتفاقا اینبار، بسیار فکورانه و روشنگرانه عمل می‌کند، ضعفی‌ست که کلیت وقایع و روند آن را با تناقض مواجه می‌کند. چارلی چاپلین، دیگر آن کمدین ساده‌دل و لوده نیست که با خرابکاری اوضاع را درست می‌کند، بلکه بیشتر مصلحی اجتماعی‌ و عاشق‌پیشه است.
متن و اجرا در جاهایی نیز، تکرار چندباره‌ای‌ست که تمرکز را برای انطباق صحنه‌هایی که با این فرم شلوغ و باحضور چندین کاراکتر به انضمام حرکات اغراق‌شده جهت جایگزینی کلام و دیالوگ، برهم می‌زند و اجازه نمی‌دهد فحوای هر اتفاق، به درستی و تمامیتِ خود ته‌نشین و گره‌گشایی شود.
دریم‌لند ... دیدن ادامه » اگرچه براحتی می‌توانست در زمانی کوتاه‌تر با متنی کمی فراتر از داستانی رو و مشخص، به اجرایی قوی و کم نظیر تبدل شود اما نمی توان از درخشش همین میزان از کاری گروهی و دانشجویی غافل ماند و نادیده گرفت .

نیلوفرثانی
گروه نقد هنرنت
https://www.honarnet.com/?p=5621
از زمان شروع این نمایش منتظر خواندن نقد شما بودم.
ممنون که نوشتین و ما رو بهره مند کردین از نقد و نظرتون.
۱۱ شهریور
سپاس فراوان ✨
۱۶ شهریور
درود آوای عزیز ...
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
می خواهم
به رویا کوچ کنم
به جایی که رسیدن به "تو"
محال نیست ...!


از یاد نرود لذت تماشای خالقانی که عاشقانه تئاتر را بازی که نه، زندگی می کنند!
.. بی کلام ، سخنشان بر جان دل نشست.
ممنونیم ✨
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده‌ای بسیار زیرکانه در استفاده از تمام آن‌چیزی که فرم سینمای چاپلین نام دارد. انتخاب این ایده‌ی فرم جهت اجرای یک تئاتر با استفاده از تمام المان‌های استفاده شده در آن فرم، بسیار بسیار هوشمندانه بود. اما حیف این ایده‌ی درجه یک تا پایان نمایش، در حد همان ایده‌ی فرم اولیه باقی می‌ماند. به عبارت دیگه، ایده‌ی به کار گرفته شده در رابطه با فرم اجرا به مراتب از محتوای اجرا و روایت اثر جلوتر بود و همین موضوع باعث می‌شد زمانی که با فرم اجرایی اثر خو گرفتی رفته رفته خسته بشی و نگاه‌ت به ساعت بیفته.
این در حالیه که به نظر من به راحتی می شد با روایت یک داستان ساده اما جذاب و پرکشش کاری کرد که این کار به جز ایده‌ی اولیه، دارای یک روایت قابل قبول هم باشه و ان‌قدر ساده و راحت از متن و قصه‌ی کار گذر نشه.
به این فکر کردم که خود آثار چاپلین به جز فرم چه محتوایی ... دیدن ادامه » رو ارائه می‌داد؟ محتوایی به غایت ساده اما جذاب و دل‌نشین و گاهی بسیار خنده دار. چاپلین با هنر مثال زدنی باعث می‌شد تا شما بخندید، فکر کنید و باز هم بخندید و متوجه گذر زمان نشید. این تعبیر رو به هیچ وجه به قصد مقایسه مطرح نکردم چون قیاس درستی نیست. فقط از این جهت که به راحتی می‌شد در کنار انتخاب فرم زیرکانه، به محتوا و روایت اثر هم کمی اندیشید. قصه‌ای ساده روایت کرد که مخاطب بارها به آن بخندد و یا حداقل دوست داشته باشد قصه را دنبال کند.
علیرضا، محسن جوانی، شاهین و آوا تدین این را خواندند
علی ابراهیم و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
سپاس از نگاه شما
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کل عمر منتظر‌ آنی می شویم
که گول مان بزند
انکارش میکنیم
که هر لحظه در حال مُردنیم
چشم های بزرگ شیشه آیی عروسکی
توپِ رنگی ای
پاک کن هندوانه شکلی
وسط تابستان،بستنی
یک نگاهی،چشمکی،خنده ریزی

مرگ خوبی ست
احتمالا لحظه ایی که یک بوسه
گول مان می زند
مرگ زیباتر ایست
آن زمان که آینه
بوی ... دیدن ادامه » عطری
طلوع یک مشت گدازه
گول مان می زند

آرزوهای مان که روی کاغذ زرد شد
پسربچه ی کوچک که مَرد شد
نمره ها یی که از ۱۰ پایین تر شد
حال مان از بوی سیگار که بد شد
کودکِ کاری که رفت زیر موتور
قرص های روی میز 'فقط من را بخور
انگار که کمتر می میریم هر لحظه
چرا که این بار میل ما به مرگ
بیشتر از میل مرگ به ماست

آخ که هر لحظه از ما کنده می شود
و شاید این بهترین شعر دنیاست
فقط ای کاش از قلب مان کنده شود عمرمان
کمی از دنده ها تا جا برای دودِ سیگار بعدی
باز شود
اندکی از دماغ مان که بوی ادکلنی
چیزی،گول مان نزند
هر لحظه در حال مردن تر هستیم
و من چندین لحظه بیشتر
از شروع نوشتن این متن

قبل از آنکه
بخواهم به تو بگویم
هر لحظه از ما کمتر می شود
و هر لحظه بیشتر می میریم
زنده تر بودم
کل عمر منتظر‌ آنی می شویم
که گول مان بزند

#مجتبی
فرشته، امیر مسعود، nima haji و نسترن س این را خواندند
محسن جوانی، لیلا میناوند، سون داو و آوا تدین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
♥♥♥♥♥♥من می توانم. من در رویای خود آزاد هستم.♥♥♥♥♥♥♥
فرشته این را خواند
مریم خاقانی، شاهین، نفیسه نوری و آوا تدین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قطع به یقین مورد قبول بودن و یا در تیررس انتقاد قرار گرفتن نشانه خوبی برای تیاتر پیش رو و چالش برانگیز است.ولی خب هر دو سوی این قضیه باید در راستای علم به تیاتر و جدای از مسائل احساسی و یا بی تجربگی بیننده باشد.
دریم لند ،دنیای صامتی و تو در تو بود که شاید در همان خواب زیباتر بود تا روی صحنه.
از جمله نکات مثبت، بازی ها علی الخصوص بانوهای اجرا
طراحی لباس مناسب متضیات دوره زمان و همچنین طراحی صحنه مینیمال و کاربردی دید که از تمامی صحنه هم استفاده شد.
و اما در مورد دنیای چارلی چاپلین دریم لند،
یک دنیای تکراری و هزاربار تعریف شده از دیکتاتوری و قلعه حیوانات مآب دیدیم.
که با توجه به معنا زدگی چند سال اخیر، این قسم روایت ها مورد قبول مخاطب فرهیخته نیست، چرا که هر روز به انواع مختلف در سینما و تیاتر و روزنامه و ... یا مشاهده می کند و یا میشنود و میبیند.
اینکه رسالت تیاتر چه و چه است یک موضوع است و اینکه مخاطب خود را تا چه حد راضی کنیم هم مبحثی دیگر که این انتخاب کارگردان است!
اما قطع به یقین اجرا در سالن مولوی واقع در دانشگاه و برای قشر دانشجو به مراتب متفاوت تر از اجرا رفتن در باقی سالن های تیاتر است.
و نکات منفی:
سالن به هبچ وجه تهویه مناسبی نداشت و در روز اجرایی که من حضور داشتم تاخیر20 دقیقه ایی بود
ای کاش ویدیو وال بهتر و کار شده تر استفاده می شد
موزیک به شدت صدای بلندی داشت!
و اما درد امروزه تیاتر و سینمای ما اضافه شدن رقص به کار به هر بهانه ایی و رقص نور و ....
ای کاش انتهای کار و با توجه به زمان و رویه داستان نوع دیگری از رقص ، حرکت موزون، رقص معاصر، و یا باله به دور از رقص نور و موزیک و ... انتخاب می کردید.
با ... دیدن ادامه » تشکر از گروه و آرزوی موفقیت روزافزون
گاهی توی زندگی به حدی با لحظه ی حال همراه می شیم که ناخودآگاه از اون لحظه یک اسکرین شات ذهنی می گیریم، انگار اون لحظه برجسته و با ارزش می شه و می خواد برای همیشه یه گوشه خاطراتمون بمونه. برای من این اتفاق گاهی وقتا موقع تماشای تئاتر می افته. این جور وقتا، موقعی که دارم از سالن بیرون می آم بی هیچ دلیل منطقی خاصی می دونم اون نمایش "خیلی خوب" بوده. در دریم لند این اتفاق برای من رخ داد. این از بازخورد احساسیم!
به لحاظ تکنیکی تا اون جایی که من با توجه به تجربه می تونم گواهی بدم: "همه چیز سر جاش بود".
نمایشنامه خیلی جذاب بود و از نمادها واقعاً بسیار هنرمندانه کمک گرفته شده بود. میزانسن سرِ جمع خیلی خوب بود (دیگه تفکیک نمی کنم اجزای میزانسن رو، چون به قدر کافی دوستان نظرات مفصل داده اند). انتخاب موسیقی عالی بود. از جزئیات بازی ها و هماهنگی گروه هم ... دیدن ادامه » خیلی لذت بردم.

در نهایت عمیقاً از هفتاد دقیقه ای که تجربه کردم راضی و سپاسگزارم. این نمایش بهترین انتخاب تئاتریِ من در نیمه اول سال 98 بود.

پ.ن: نمی دونم این نظرم سلیقه ایه یا نه، ولی دوست دارم باز خورد بدم، برای همین در قالب پی نوشت آوردمش.
من با اون لحظاتی که ارتباط مستقیم کلامی با تماشاچی ها برقرار شد به شدت مشکل داشتم. برای دقایقی کلی از لذتم کاسته شد و به نظرم کاملاً غیر ضروری بود. به نظرم برقراری ارتباط صامت نوبت اول با تماشاگران (در قالب پانتومیم) کافی بود.
سلام به نظر منم همون بار اول کافی بود.
۰۹ شهریور
ممنون از شما ✨
۱۶ شهریور
آوا تدین عزیز خسته نباشید واقعاً! ممنون از شما...
۳۰ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی تحسین برانگیز با نمایشنامه ای شجاعانه و حتی انتحاری . انتخاب نماد ها بی نظیر و تحسین برانگیز هستند ، چاپلین نماد حق گویانی که هرگز جدی گرفته نمی شوند ، چاوز نماد آزادی خواهانی که خود دیکتاتور می شوند ، (کشیش-روحانی) با آن لباس بی نظیر و معجزات خنده آورش و مردم مهربانی که همواره یا می ترسند یا ایمان می آورند . اجرا ، نور ، کارگردانی ، نمایشنامه ، طراحی لباس و دکور یک اتفاق امید ساز را برای هنر نمایش رقم زد و نوید محمدزاده باز اهم اثبات کرد که یک نابغه در هنر نمایش است.
محسن جوانی این را خواند
امیر مسعود، آوا تدین، میلاد فتحی و Arash Tehrani این را دوست دارند
ممنون از شما ✨
۰۹ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیشه باید پیشرو بودن رو در کارهای دانشجویی دید همونطور که در نمایش پوبلیکومس دیدم.حذف کلام در نمایش،ادای دین به سینمای صامت و پانتومیم،برداشتن دیوار چهارم(اون هم با زیبایی هرچه تمامتر)،شوخی با خود وداستان،روایت تودرتو،طعنه به سازوکاردین و پلیس،درک خوب از سینمای صامت و سلطان کمدی یعنی چاپلین،سرخوشی زایدالوصف بازیگران از ذات تاتر تا دیده شدن(ارجحیت زندگی در روی صحنه تا دیده شدن توسط تماشاگر)، همگی از این تاتر یک اجرای خاص و زیبا ساخته بود.بخصوص که بنده طرفدار ژانر موزیکال بخصوص کمدی-موزیکال هم هستم که دلایلشو در تاتر اشکهاولبخندها نوشتم.بازی بازیگرنقش چاپلین و پلیس خیلی درخشان بود و برخلاف نظر یکی از دوستان که رقص و موسیقی آخر رو نپسندیده بود اما بنظر بنده یکی از قسمتهای عالی نمایش بود و شاید ذات این نوع نمایشها استفاده از هربهانه ی کوچکی ... دیدن ادامه » برای موسیقی و رقص باشه و بنظرم این رقص آخر و مردن و خواب پی در پی ودر اخر نمایش دقیقن معنای واقعی زندگی ومردن روی صحنه باشه یعنی والاترین آرزوی هر بازیگر تاتری.ایراداتی هم دیدم که حیفم میاد بعد اینهمه سرخوشی ناشی از دیدن این اثر بیان کنم.میخام فعلن حالشو ببرم.خسه نباشید بچه ها!
متشکر ✨
۰۹ شهریور
آوایِ عزیز ایران. بررسی کردم فهمیدم شما از نخبگان آزمون هنر بودین و هستین. به شما افتخار میکنم و خشحال شدم که کاری باحضورشما دیدم. خاهش میکنم همینطور درصحنه ی امروز ایران غمگین ما باشین که ایران و همه ی ما به بودن شماها(خصوصا" زنان بااراده و باهوش و ... دیدن ادامه » وسیع)نیاز داریم.برای تموم زنان کشورم با اینهمه مشکلات بزرگ و کوچیک آرزوی موفقیت وبالیدن و رشد دارم.کاش و ای کاش ایران و جهان توسط زنان اداره میشد تا اینهمه غصه و جنگ و فقر نبود و مطمئنم در اون صورت جهان خیلی بهتر از حالای مامیشد.بازم از شما وگروه خوبتون بسیارسپاسگزارم
۰۹ شهریور
ممنونم از شما :-)
۰۹ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش به مدت سه اجرا تمدید شد. خرید بلیت سانس‌های ویژه جمعه ۸ و شنبه ۹ شهریور، به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و با بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین و ... امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
غزال م این را خواند
سلام ممنون از بابت تمدید
ولی ما که باز نتونستیم بخریم. اگر امکان تمدید مجدد هست ممنون می شم کمی زودتر اطلاع رسانی بشه. من فقط همین امروز امکان چک کردن تیوال رو تا ساعت 3 نداشتم. وقتی هم که اومدم دیدم تمدید شده و فروش رفته :(
۰۶ شهریور
دقیقا. من هر روز سر میزنم ولی نمیدونم چرا باز نمیرسم!
۰۷ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شانس آوردم یکی از آشناها بلیت امشبو داشت و نتونست بره و ازش خریدم و این جوری تقریبا تو دقیقه ی نود قسمت شد دریم لندو ببینم. واقعا حیف بود از دستم بره.
دریم لند، یه نمایش شیرین و خاص. کار این سبکی ندیده بودم و احتمالا تا مدتی نخواهم دید.
دنیای نمایش خوب ساخته و پرداخته شده طوری که از زندگی روزمره بیرونتون می کشه و می بره تو خودش. گریم، طراحی لباس، نورپردازی و چیدمان کارو دوست داشتم که شاد بود و به سبک فیلم های صامت ساخته شده بود؛ به خصوص تو این روزا که استفاده از لباس تیره ی تمرین تو تئاترا مد شده و خیلی مورد علاقه ی من نیست. شخصیت ها و حرکات و شکل ارتباط برقرار کردنشون با مخاطب دوست داشتنی بود. جا داره از موسیقی خوب کار هم یاد کنم.
بازیها عالی، کارگردانی عالی.
فقط رقص آخر کار لازم نبود به نظر من و خوب بود نمایش با خوابیدن چارلی تموم شه.
به هر حال کلی ... دیدن ادامه » لذت بردم. آفرین به این خلاقیت. واقعا خسته نباشید!
سپاس فراوان ✨
۰۶ شهریور
نان نصیر ملکی جو اجرایی پخته تر بود حدود دو ماه پیش..
ولی بدن آماده (به خصوص خانم ها) و هماهنگی در اجرا شبیه (( شوی پاپی جنیفر لوپز))
و انسجام در روایت نقطه قوت این کار نسبت به اثر ملکی جو بود
۰۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش در یک لحظه برایم تبدیل به شگفتی شد، لحظه‌ای که به یکی از شخصیت‌ها اجازه دادند با صدا سخن بگوید. لحظه‌ای که صدا-بودنِ صدا در آنی نمود خاصی یافت و به بی‌صداییِ کنش‌های رؤیای شخصیت اصلی معنایی تازه داد. بی‌صداییِ خواب‌ها و فیلم‌های صامت فقط یکی از وجوه مشترک آن‌هاست. شاید زمانی که فیلم‌ها صامت بودند مجال خاصی به رؤیا می‌دادند. زمانی که صدا تنها به موسیقی محدود بود و هنگامی که فیلم‌ها را می‌دیدیم گوش در تجربهٔ سینما-رؤیا از این لحاظ فراغت و آزادی خاصی داشت. گذشته از مسائل این‌چنینی، نمایش آن‌قدر از حس زندگی پُر است و هنر بازیگرانش آن‌قدر در بازآفرینی ژست‌های جهان سینمایی چاپلین خیره‌کننده است که برای دقایقی احساس کردم در بیداری رؤیا می‌بینم. دمتان گرم!
نظر لطف شماست ✨
۰۵ شهریور
همون دیگه تفاوتها بسیار است میان داخل و بیرون
داخل بیشتر میچسبه :)))))
۰۶ شهریور
مواظب باش عادت نکنی..
۰۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های پایانی این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای چهارشنبه ۶ تا جمعه ۸ شهریورماه) فردا یکشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
میترا این را خواند
مرتضی سوری، فرزاد جعفریان و محمد لهاک ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش صامت جذاب که روی تکتک عناصر آنکار شده و دوست داری دنبال کنی ببینی باقی داستان چه میشود بسیار غافلگیر شدم واقعا نمایش ارزشمدی بود که با الگو برداری از فیلمهای چارلی چاپلین اجرا میشد. روایت درست بود مشخص بود بسیار تمرین شده است و حتی انعطاف بدنی بازیگر چاق نیز مرا غافلگیر کرد ایننمایش را نباید از دست داد.
ممنون :)
۰۲ شهریور
مرسی که بری شعور تماشاچی و خودتون ارزش قائلید
۰۳ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت دو روز پایانی این نمایش، دوشنبه ۴ و سه شنبه ۵ شهریور، به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و با بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شورش رو در آوردین دیگه
چرا نگفتین با خودم اون چند جفت چشم های اضافه ام رو هم ببرم؟ :-/
اخه کل صحنه و بازیگر ها اونقدر خوب و جذاب بودن که دلم نمیومد یه عده رو ببینم و یه عده رو نه، حیف بود واقعا !
دریم لند همون ایده درخشانه است که این بار اسیر پرداخت بد نشده.
نمایشی وهم انگیز همچون یک رویای بکر
یه کار درست و حساب شده
حال خوب کن و متفاوت
قطعه ی گمشده ی پازل تیاترمون که این روز ها مبتلا به آثار اجتماعی روتین و تکراری شده. کار هایی مثل کوریولا... عه ببخشید، به قول میثم جان هنزکی، فلان!

و حالا
خانم ها و آقایان
این شما و این دریم لند!
بله! میتوانم! من در رویای خودم آزادم...
شما چطور ؟

پ.ن: ... دیدن ادامه » فووووت :)
پ.ن۲: آقا یکی بره تو ستینگ مولوی قسمت sound and audio
فکر کنم بخش صدا دی اکتیو شده
اون از هار اینم از دریم لند :)
مجللی جان :))
این قسمت sound and audio که فکر کنم مشکل داره کلا ، اون شب که ما دیدیم کر شدیم :)
۳۰ مرداد
خواهش میکنم خانم تدین
اگر کاراکتری که بازی کردین همین عکس پروفایلتون باشه
باید بگم دست مریزاد خیلی خوب بود
اگر کاراکتری که بازی کردین همین عکس پروفایلتون نباشه
بازم باید بگم دست مریزاد چون اونا هم خیلی خوب بودن
:)
۳۱ مرداد
بله همین بوده، متشکرم :)
۰۱ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای پنجشنبه ۳۱ تا یکشنبه ۳ شهریور) امروز شنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انتقال اتمسفر صامت دهه سی قرن بیستم هالیوود و بزرگانی چون چاپلین به مدیوم تئاتر معاصر همواره نمایشی شیرین و خاطره ساز را رقم می زند؛

بدعتی در حوزه تجربی که لطافتها و شیرینی های خاص خود را دارد و البته فراز و فرودهای آزمایشی خود را پشت سر می گذارد؛

این نوع نمایش بدون دیالوگ مدیومیست پویا برای بیان و کنشگری در ظرفی سیاسی که با هدف گذاری های ظاهری و اکت بازیگران در القای مفهومی رویدادهای روز با هوشمندی و ظرافت اثر خود را روی مخاطب می گذارد و تأثیر آن بواسطه ظرفیت تصویری و هویت طنزش به مراتب از نمایشنامه های شعاری و مضمون محور بالاتر است؛

بازی های هماهنگ گروه و فیزیک مناسب تمامی بازیگران این مجموعه برای من القاگر حسی همان فیلم ها و همان سده است؛
بازی بانوان گروه درخشان و عالی و آقایان خصوصاً شخصیت چاپلین و پلیس بسیار مسرت بخش است؛

تا حوالی دقیقه ١٥ ناخودآگاهانه از همراه شدن با گروه مقاومتی درونی داشتم ولی از آن به بعد به دنیای شیرین شان راه یافتم و همراه شدم؛

شکست دیوار چهارم و تعامل بازیگران با مخاطبان در ٢٠ دقیقه پایانی اتفاقی شیرین و نقطه گریزگاهی برای تمدد تمرکز بر صحنه است.

نقدم بر ٣ نقطه استوار است:
اول : ولیوم (درجه شدت) صدای صحنه اعم از افکتهای صوتی محیطی (امبینت) و موزیک های انتخابی بر صحنه بالاست و در دراز مدت گوش مخاطب را به تحلیل و کسر انرژی و تمرکز دچار می کند.

دوم ... دیدن ادامه » : بر اساس الگوی سینمای صامت بهتر است زمان اجرا به یکساعت کاهش یابد تا در ژانر کلاسیک بمانیم و دچار ریتم تحلیل رونده نباشیم لذا تکرار برخی حرکات و پلانها می توانست گزیده تر و کوتاه تر باشد.

سوم : بر اساس مکتب کلاسیک سینمای صامت و ژانر انتخابی به نظرم تلفیق رقص مدرن و حرکات موزون در ١٠ دقیقه پایانی جدا از سبک بدنه است و در بطن اثر نمینشیند البته این نظر بنده است و اگر بخواهیم آن را پذیرا باشیم در حوزه تجربی از سبک کلاسیک به پست مدرن رجعت کرده ایم که با سلیقه من در فضای اصلی بدنه نمایش جور نیست.

بسیار لذت بردم از نمایش و بازی ها و تجربه خوبی حاصل شد؛ از کارگردان محترم مجموعه و تیم خوبشان کمال تشکر و قدردانی را دارم.
سپاس فراوان ✨✨
۲۴ مرداد
جان و دلید آقا⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩✓
۲۹ مرداد
هل هناک أی نقاد یکون نقدهم أفضل من انتقاداتکم؟
۰۵ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای دوشنبه ۲۸ تا چهارشنبه ۳۰ مردادماه) امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای لذتبخشی بود!
ایده ای جذاب با شروعی هیجان انگیز که در میانه کار با تغییر فرمان، از مسیر خارج میشه ولی دوباره راه خودش رو پیدا میکنه!
شاید بنظر بیاد متن از انسجام کافی برخوردار نیست ولی در عوض، توجه به اجرای جزئیات و همچنین هماهنگی در اجرای حرکات، در لحظاتی مخاطب رو به وجد میاره.
مسئولین محترم سالن مولوی، ای کاش توجه بیشتری به شرایط تماشاگران داشته باشید، دیدن نمایش در میان تعداد قابل توجهی تماشاگر خارج از ظرفیت که در میان اونها عکاس بلند قدی (!) هم حضور دارند، در فضایی فاقد تهویه، بشدت آزار دهنده است و فکر میکنم این آزار بیشتر متوجه بازیگران مظلوم این کار بود که در فضایی فاقد اکسیژن، حرکات بدنی سنگینی انجام دادند!
دم این گروه جوان و خوش فکر گرم و تشکر بابت اخلاق نیکوی این عزیزان در جلسه گفت و شنود با تماشاگران
سپاس از لطف و توجه شما ✨
۲۱ مرداد
با سلام و عرض پوزش بابت مشکل تهویه .که در حین اجرا بوجود آمد.
تیم اجرایی مولوی تمام تلاش خود را می کند که مشکلاتی از این قبیل دیگر رخ ندهد.
با تشکر از شما
۲۳ مرداد
سپاس از توجه شما
سالن مولوی همیشه یادآور اجراهای خوب دانشجویی برای ماست و امیدوارم با رفع مشکلات، امکان بهرمندی از نمایشهای خوب در این سالن، بیش از پیش فراهم بشه
۲۳ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید