تیوال نمایش اکوان دیو
S3 : 22:28:55
  ۱۸ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
 بها: ۴۰,۰۰۰، ۳۵,۰۰۰ و ۳۰,۰۰۰ تومان

: عباس عبدالله زاده
: سروش طاهری، مانلی حسین پور، احمد داودی، فرشاد مجرب، مصطفی زندی، بهراد محمدی، یاسمن جعفری، عاطفه غضنفری، احسان سخی، شقایق مهاجر، فاطمه گوشه، پویا فراهانی، پانته آ احمدخان، آیلار شجری، آیناز شجری، احسان خان محمدی، شهاب بهرامی، مریم خادمی، مبینا فرهت
: سیدرضا موسوی

: مسعود رضا عجمی
: امیر حسام زبردست
: عاطفه ابیضی
: باران سیبی
: رضا جاویدی
: عرفان حق روستا، مهدی افشاری
: حمید رضا الماسی
: رضا جاویدی، مسعودرضا عجمی
توی یک شب سرد زمستونی فردوسی تصمیم می‌گیره منظومه عاشقانه بیژن و منیژه رو بنویسه، که اتفاقی اونو دچار چالش‌های زیادی می‌کنه و ...

باکس‌های A و B
بخش وسط: ۴۰،۰۰۰ تومان
بخش‌های کنار: ۳۵،۰۰۰ تومان
باکس G با بهای ۳۰،۰۰۰ تومان

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

گزارش تصویری تیوال از نمایش اکوان دیو / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

نمایش اکوان دیو | عکس

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تلفیقی از حماسه و عشق و جسارت و حماقت و خنده و ... مگر می شود دیدنی نباشد؟
بازی تک تک بازیگران ستودنی بود و بسیار تمرین شده، خصوصا اکت های بسیار همراه با دیالوگ های طولانی که دقت و مهارت زیادی می طلبید و این گروه، تکرار میکنم تک تک افراد عالی بودند و مسلط، از دیدن این نمایش پشیمان نمیشوید، همانطور که من دیشب لذت بردم و خسته نباشید عرض میکنم خدمت تمام عوامل این نمایش
فرزاد جعفریان و حمیدرضا مرادی این را خواندند
بهراد محمدی و پویا فراهانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیش از رفتن به اجرا نظرات را تا حدودی مطالعه کرده بودم و می دونستم به تماشای اثری مدرن که دقیق و درست کارگردانی شده می نشینم. چند تا از بازیگران را از قبل می شناختم و از توانایی عالی اجراییشون آگاه بودم ولی چیزی که بسیار جلب نظرم را کرد بازی تک تک بازیگران نقش های فرعی هم بسیار قابل ستایش و روان بود. به عنوان موزیسین از ساختار و پردازش موسیقی و انتخاب سازها و ملودی که بیشتر البته بر بداهه استوار بود هم لذت بردم و در کل به تمامی این تیم توانمند برای اجرای محترمشون تبریک می گم. امیدوارم تمدید بشه اجرا
عالی بود
بهترین تعبیر امروزی که میشد از یک داستان عاشقانه ی کهن بیان کرد
بازی های روان
موسیقی که کاملا در خدمت کار بود
و در نهایت کارگردانی بسیار دقیق جناب عبدالله زاده
بی نهایت لذت بردم و توصیه میکنم تو این روزهای پایانی اجرا خودتون رو به ایرانشهر برسونید و کیف کنید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و خسته نباشید به گروه جوان و با استعداد اکوان دیو.
اینکه در تئاتر ما، چالش های فانتزی در پردازش متون داخلی بسیار کم اتفاق می افتد، بحثی علی حده است که در این مقال نمی گنجد، لیکن تلاش برای بیان روایتی عاشقانه با رگه های کمیک، آن هم بنا نهاده شده بر داستان های اسطوره ای کشورمان- که متاسفانه مهجور و مورد بی مهری است- به خودی خود و سوا از غنای کار قابل تحسین و ستایش است. روایتی شاهنامه ای با بیان محاوره ای و البته با ایجاد پاری فضاهای نقالی، و گنجاندن طنز -چه پیش بینی شده ، چه بداهه- بسیار خوشتر از هر نوع دیگر روایی، بر جان می نشیند. تقریبا تمام کار فرمال است و در عین بی نظمی، به طرز چشمگیری منظم و خط کشی شده است. بازیها گاه آنقدر مخاطب را درگیر می کند که از حال خود بی خود می شود و گاها صدای خنده های بی اختیار در سالن شنیده می شود.با تمام رک گویی و طنز ... دیدن ادامه » اجتماعی نهفته در لایه های پی رنگ آن ،به ورطه کلیشه و شعار نمی افتد و بی ادعا کار خودش را می کند. با وجود فضای کمدی و پر شر و شور کار- که با حرکات فرم درست و حساب شده زیبایی بصری دو چندانی به نمایش داده- در نهایت، ماجرای عشق بیژن و منیژه ما را به سوگ عاشقانه های ازدست رفته تمام دوران ها می نشاند و برای شکوفه ای که سالهاست گویی زمین را فراموش کرده، بر گونه هامان نم می زند. باشد که شاهد اینگونه متن های ساده اما درخشان و فاخر در عرصه تئاتر بی ادعای کشورمان باشیم.
شادکام باشید و پیروز
اره بخدا مخصوصا بعضی ها
۱۲ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دلم رقص میخواد...
حتما ببینید،واقعا عالی بود /روایت داستان بیژن و منیژه - شاهنامه فردوسی
اما
به سبکی نو و جدید و آمیخته با طنز
اجرا،موسیقی ،نور و متن نمایش خیلی خوب بود
یه کار فوق العاده چشمگیر جدیدی بود
به عنوان مخاطب باید بگم این نمایش از بهترین نمایش هایی بود که تا به حال دیدم ، هماهنگی ، بازی های زیبا و موسیقی به جا و دلنشین ، واقعا به عوامل و بازیگران این اثر خسته نباشید میگم .
باید بگم از بهترین و اصولی ترین بازی هایی بود که تا به حال دیدم احمد داوودی عزیز ،خانم مانلی حسین پور ،آقای سروش طاهری به عنوان بازیگران و جناب عباس عبدالله زاده که نویسنده و کارگردان این اثر هستند همگی فوق العاده و درجه یک بودید ، خداوند شما را برای تئاتر این سرزمین حفظ کند
ارادتمند محمدحسین نعمتی
امیر مسعود و حمیدرضا مرادی این را خواندند
Negin Fooladi، احسان امیری، سپیده87، زهره عمران و omid.drn این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لذت بردم از تماشای این نمایش. از اون کارهایی است که بعد از خروج از سالن ذهن ات درگیره. دیالوگ های قوی . هیچ وقت فردوسی رو با اون لباس سفید فراموش نمیکنم. خدا قوت به همه اعضای گروه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاعر فربهی را ندیده ام که شعر بگوید و رعیت سیری را که شعر بخواند ....
خسته ام و درد دارم و از همه بدتر اینکه ته چاهی و ندرامت ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این همه کارد برای چه ؟! .... ای کاش به جای این همه زخم در قلب ما مهر بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش باران می آمد ... کاش خدای باران ما را می دید
امیر آسا، پوریا تاجیک و زهره عمران این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من خیلی لذت بردم،به اندازه بودن ،خلاقیت داشتن،هماهنگ بودن،حوصله سر بر نبودن،ماهر بودن،خوش ریتم بودن،داستان خوب داشتن،بازیهای خوب داشتن،لباس ،گریم،موسیقی،همه چی خوب بود،طراحی خود کار خیلی جذاب بود ،از متن تا نحوه اجرا.دم همشون گرم که دیشب باعث شدن حالم خوب باشه.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بزرگترین ویژگی اکوان دیو، کیفیت اجراست. کیفیتی که در صحنه، لباس، کارگردانی، متن و بازی‎ها به خوبی قابل تشخیص است. تا جایی که وقتی از سالن نمایش بیرون می‏آید به خودتان میگوید آفرین به این گروه اجرایی که تا این اندازه هماهنگ بودند. آفرین به کارگردان و گروه همدل اش و ایده های جذاب اجرای شان ... این نمایش رو از دست ندید چون علاوه به نگاه متفاوتی که به شاهنامه داره ، اجرای دقیق و پرزحمتی را خواهید دید که خالی از لطف نیست
با سلام
نمایش اکوان دیو رو دیدم همه چی خوب، .عالی.دمشون گرم.هم کارگردانی داشت هم متن هم بازی، هم پر از صحنه هایی بود که شما رو هر لحظه غافلگیر میکنه. به جرات میگم در دو سال گذشته بعد از نمایش بر اساس دوشس ملفی از آقای رضایی راد کاری به این کیفیت ندیده بودم، . کاری کامل... خنده، شادی، لذت، غم، درد، رنج، خستگی از زندگی روزمرگی و تمام احساساتی که آدم داره رو در این نمایش به عنوان ببینده تجربه کردم... ممنونم ازت کارگردانی که خیلی وقت بود همه این ها رو با هم تجربه نکرده بودم.... من تا قبل از لین نمایش کار های آقای رضایی راد رو دنبال میکردم... از امروز کار های آقای عبدالله زاده رو هم دنبال میکنم..مگه میشه این نمایش رو دید و حالت خوب نباشه وقتی از سالن بیرون میای
احسان امیری این را پاسخ داده‌است
یا پنج ستاره یا پنج ستاره:)))
مرسی از این همه قدرت انتخابی که به ما دادین..:)))
این میزان احترام به آزادی در بیان نظر و عقیده نشون میده شما یه ایرانیه واقعی هستین..:)))
۳۰ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ما متعصبانه به مقدس کردن آدمها عادت کردیم
مدعی روشنفکری هستیم اما متحجرانه متعصبیم
از زمان صفویان این مقدس کردن به صورت بدعت باورمان شد و این باور تا جایی پیش میرود که فراموش میکنیم آن بزرگواران انسان بودند همانند ما وفقط منش و تفکرتشان بود که تعیین کننده جایگاه و مرتبتشان است . در قرآن کریم سوره کهف آیه ۱۱۰ خداوند بزرگ خطاب به پیامبر میفرماید
قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکمْ یُوحَی إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَمَن کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً
بگو: جز این نیست که من مانند شما بشری هستم (دعوی احاطه به جهان‌های نامتناهی و کلیه کلمات الهی نکنم، تنها فرق من با شما این است) که به من وحی می‌رسد که خدای شما خدای یکتاست، پس هر کس به لقای (رحمت) پروردگارش امیدوار است باید نیکوکار شود و هرگز در پرستش خدایش احدی را با او شریک نگرداند.
چرا باید تصور کنیم فردوسی و  دیگر بزرگان از صدای ساز قررررشان نمی‌گرفت یا اگر زیبایی را می‌دیدند از شکوه جمالش به وجد نمی آمدند . چرا باید فکر کنیم گرسنه نمی‌شدند با بوی کباب مست نمیشدندو... یا اجابت مزاج نمی‌کردند ، چرا باید باور کنیم که همه لحظه هایشان به قرابت با علم و حکمت می‌گذشت مگر آنها انسان نبودند چرا اگر آنها را در حال خندیدن مزاح کردن نشان دهیم به مقام و مرتبه ایشان توهین کردیم
(سخیف نمایی)
اگر تا این حد از  خصایص انسانی بدور بودند که دیگر بعنوان یک انسان والا جایگاهی ندارند چون انسان نبوده ، و غیر بشر بودند
بیاییم قدری از ذهن بسته پا بیرون بگذاریم و....در صدد حفظ شأن آن بزرگان بجای خرافات و بدعت بُعدِ انسانی آنها را نیز در نظر بگیریم
حلاوت این اثر از آنجا طعم تازه ای میگیرد که زبان مشترکی میان من بعنوان انسان معاصرِ قهر با ادبیات فاخر ایران زمین و کولاژی نه چندان عینی از شاهنامه ایجاد شده و منِ واماندهِ از نهاد خویش را با خود همراه میکند .
روایتی پر از جذابیت سرشار از بود و نبود
اجرایی سراسر خلاقیت از لباسها گرفته تا میزانسن
خلاقیتی که با چشم دیده میشود و با گوش شنیده از متن تا موسیقی
و بازیهایی به اندازه  و گروهی که حتی برای لحظه ای ناهماهنگی یا غفلت نمیکند ، منجسم و هر کس در جایگاه خودش یک استار
به هر که نگاه می‌کنی انگار نقش اول است همه چیزش زیر نظر
موسیقی ... دیدن ادامه » ابزاری است درست بکار گرفته شده و همراه با اثر
با نور کمی گرمتان خواهد شد اگر چه نور سرد برای این معجون تجویز و لازم است
گریم ، گریم‌های عالی بودند جذاب و خلاقانه
لباس ، طراحی لباس از نگاه من این بود که شخصیت های بی ارزشی که با کیسه زباله در نگاه حقیر موجود هستند(که البته بسیار جذاب و خلاقانه از کیسه زباله بهره برده بودند) اما این خالق آنها ،فردوسی است که به ایشان رنگ میدهد و منزلت
و دست آخر از نگاه من امتیاز به این اجرا ۵ ستاره است
پیامم به گروه دست مریزاد خاطره اجرای دیشب هرگز برایم کم رنگ نخواهد شد لذتی ناب همراه لبخند و خیال ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
هر آنچه ما فکر می‌کنیم واقعیت و حقیقت نیست!

"چرا اگر آنها را در حال خندیدن مزاح کردن نشان دهیم سخیف است"
گزاره‌ای خودساخته که هیییییچ فردی به همچین چیزی اشاره نکرده!
۲۹ فروردین
آقای لهاک، خیلی مخلصیم فارغ از هر نظر راجع به هر نمایشی :)
و شما بزرگ مایید :)
۳۱ فروردین
آقای عبدالهی نازنین
ما مخلصیم آقا
نور دیده اید
⁦(◍•ᴗ•◍)❤⁩
⁦⁦⁦:-*⁩
۳۱ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دلم میخاست صحنه باغ تموم نمی شد دوست داشتم یه نمایش میدیدم که تمامش صحنه باغ بود چه منیژه و بیژنی چقدر خلاقیت با کمترین امکانات بیشترین تصویر رو به آدم می داد. چقدر همه چیز روان و ساده بود واقعا تو صحنه چاه گریه ام گرفت و چه عشق قشنگی فقط حیف که در مواقعی صدای موسیقی اجازه شنیدن صدای آنها را
نمی داد. بازی خوب فردوسی که مثل یه رهبر همه چیز را در صحنه کنترل می کرد.چقدر خوب حرص پدر بیژن رو در میاورد و چقدر حرص خوردن های پدر بیژن من را ناراحت میکرد در لحظه میخنداند و گریه میکرد و جدی میشد واقعا محو بازی شخصیت پدر بیژن شدم همه و همه عالی بودند واقعا خسته نباشید به کارگردان نمایش فقط حیف که گستره تبلیغات این نمایش وسیع نیست .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در ابتدا اصلا فکرشم نمی کنید که نمایشی به این روانی و سادگی و اما با محتوایی زیاد رو‌میبینید.
همینطور که زمان میگذرد، به جذابیت کار اضافه میگردد.
در اوج سادگی، کار خوبی بود.
بازیها بسیار روان و خوب!
اما فکر کنم این داستان کات دادن و ... یکم در نمایش ها زیاد شده، میشد گفت یکی از نقاط ضعفش این بود...
شروع نمایش به گونه‌ای بود که فکر میکنید با این لباسا و موسیقی و طرز حرف زدن نمی تونه جذاب باشه
ولی وقتی بیشتر صبر کنید و به عشاق نمایش فرصت ظهور بدین، می بینید که کارگردان براتون آش خوشمزه ای پخته و دوست دارید ته دیگشم بخورید.
خوب نبود اصلا لباسها و صحنه. مناسفانه اصلا ارتباط نگرفتم
۳۱ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود بر تیوالی های عزیز
اکوان دیو رو خیلی دوست داشتم . این سبک نمایش هایی که نگاه متفاوت و البته محترم و منتقدانه دارن قطعا همیشه مورد پسند واقع میشن چراکه از دام کلیشه های همیشگی آزادن و خیلی راحت و بدون ترس حرفشون رو میزنن . این دسته از نمایش ها هرگز تکراری نمیشن چون هر لحظه میتونن خالق یک نوآوری غیر قابل پیشبینی باشن . این کار به شدت از این ابزار استفاده میکرد و هر لحظه ازش آبستن یه اتفاق متحیر کننده بود . در کل نمایش بسیار جالب توجه و زیبایی بود . ای کاش مخاطب اینگونه کارها فقط قشر تئاتر دوست نباشن و خود اهالی تئاتر اعم از بازیگران و عوامل تولید هم به تماشای اینطور آثاری بنشینن تا یک مقدار پیچ و خم های صحنه در هنر این کشور از ناآشنایی با سلیقه مخاطبان دور بشه . بازی زیبای جناب فرشاد مجرب و خانم پانته آ احمدخان درخور تقدیر و ستایش بود . درود بر هنرتون