کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال نمایش ۳/۱۴
S3 : 14:27:31 | com/org
امکان خرید پایان یافته
  ۱۶ دی تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان
دختر که باشی، مشتری های بیشتری داری... می دونی، مردم کنجکاون...

گزارش تصویری تیوال از نمایش ۳/۱۴ / عکاس:‌ سارا ثقفی

... دیدن همه عکس‌ها ››

اخبار

›› اجرای هنرمندان نمایش «۳/۱۴»

›› اجرای «۳/۱۴» با نور موبایل تماشاگران

›› سکوت در نمایش «۳/۱۴» به احترام قربانیان پرواز اوکراین

›› ‎نمایش «۳/۱۴»به نویسندگی و کارگردانی امیرموسی‌کاظمی از ۱۶ دی تا ۱۱ بهمن ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

ویدیوها

مکان

خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱
تلفن:  ۶۶۱۷۶۸۲۵

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
همه کسانی که من را می شناسند می دانند اهل هیاهو و فضا سازی رسانه ای نیستم. هرچند به واسطه 25 سال فعالیت روزنامه نگاری، فوت و فن آن را بیش از هر کسی بلدم.
همه کسانی که حسین کشفی اصل را می شناسند هم جز نیکی و احترام از او یاد نمی کنند و اگر قرار باشد او را با یک ویژگی توصیف کنند، آن ویژگی قطعا در دایره واژگانی چون «مودب»، «باشخصیت» و «کاربلد» می گنجد.
.
همه کسانی که من را می شناسند می دانند جواب بدی را با بدی نمی دهم. هرچند بسیاری هستند که از این مدارا سوءاستفاده می کنند.
همه کسانی که حسین کشفی اصل را می شناسند هم می دانند آستانه تحمل او بالاتر از این است که با یک نقد برآشفته شود.
.
آنچه از شب گذشته در این صفحه آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد، ریشه در تفاوت دیدگاه ها در تعریف نقد دارد. در جامعه ای که کوچکترین نقدی با بزرگترین واکنش ها همراه می شود، نقادی راه رفتن روی لبه تیغ است. وقتی ادبیات نقادانه جای خود را به ادبیات کوچه بازاری می دهد، بروز هرگونه عکس العملی از جنس همان ادبیات، محتمل است.
گواه ... دیدن ادامه ›› این ادعا، نقدهای به مراتب تندتر اما محترمانه تری است که هم در صفحه این نمایش و هم در صفحات سایر نمایش ها شاهدش هستیم و هیچ بی حرمتی را هم به دنبال ندارد.
و گواه دوم، پاسخ های محترمانه ای است که در پی این نقدهای محترمانه از سوی این گروه و سایر گروه ها داده می شود و هیچ دلخوری را هم به دنبال ندارد.
.
قطعا هیچ کاری نیست که سلیقه همه مخاطبان را تامین کند. خاصیت هنر همین است. اما چه بهتر که وقتی خود را اهل هنر یا مخاطب هنر می دانیم، ادبیات مان را هم حداقل در نزدیکی های این سطح نگه داریم.
.
در نهایت اینکه به درخواست برخی دوستان این نوشته را به عنوان پایانی بر این مجادله فرض می کنم و امیدوارم در شرایطی که حال عمومی جامعه به خاطر اتفاقات ناگوار اخیر ناخوش است، خودمان با برافروختن آتش کینه، بر این حال بد نیفزاییم.
.
ارادتمند
امیر موسی کاظمی
نویسنده و کارگردان نمایش 3/14

تحت هیچ شرایطی اون نوشتار اولیه شامل ادبیات کوچه بازاری نبود!!
من نه شما رو می‌شناسم، نه آقای خان احمدی رو، نه آقای کشفی اصل رو!!
ولی تحت هیچ شرایطی اون پرخاشگری قایل توجیه نیست.
۰۳ بهمن ۱۳۹۸
جناب صادقی عذر میخوام که من پاسخگوی شما هستم.وظیفه هنری و صنفیِ خودم میدونم که خدمتتون میگم.دیدگاهِ شما قابل احترامه هر چند که ممکنه مخالفتهایی هم راجع بهش وجود داشته باشه که پیشتر بهش پرداخته شده و من قصد شکافتنش رو ندارم.دوستان حرفشونو زدند ما هم همینطور.لطفا نگران ریزش مخاطب ما هم نباشید و مهمتر اینکه بسیاری از صحبتهای دوستان در طیِ روزهای مختلف بوده و موجوده که نقدِ کاملا منفی هم داشته ولی در کمال ادب و احترام ، و ما هم همون تشکرِ یک خطی که فرمودید رو کردیم.اما وقتی جنسِ لحن متفاوت میشه نباید توقع داشته باشید که ما یک تشکر یک خطی بکنیم و تمام.برای چندمین بار هست که عرض میکنم.ختم کلام اعلام شده.اما با هر نوشته دیگر بنده به شخصه مجبور به پاسخگویی هستم که هیچ مطلب یا سوالی بی پاسخ نمونه.سپاس از شما.
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
جناب مجللی همه این حرفای زیبایی که نوشتید رویای بنده هم هست به شرط حیات
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
یک داستان تاریخی که در برهه ای از زمان به فرهنگ و بعد از آن به ضدفرهنگ تبدیل شد و این سیر تاریخی باعث سردرگمی بسیاری شده است:
چند زوجه ای(چندهمسری)

موضوعی که از ابعاد فردی تا فرهنگی قابل بررسیست. فردی، ارتباطی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و...
شاید در ظاهر مقصر داستان واضح باشد ولی در لایه های زیرین نمایش، نمی توان تصمیم گرفت که “آدم بده”ی این داستان کدام طرف است. مرد؟ زن؟ جامعه؟ قانون؟

۳/۱۴ تا حد قابل قبولی بی طرف به موضوع پرداخته بود. کمی چاشنی طنز شیرین و کمی تلخ، مخاطب رو همراه داستان نگه می داشت.

بازی ها باورپذیر و تاثیر گذار بود. البته تیزی های اکت ها خیلی جاها گرفته شده بود که می توانست بازی های تاثیرگذارتری ارائه دهد ولی در کلیت داستان خللی ایجاد نکرده بود.

دکور و نور هم کمبودی نداشت.

به نظر من نمایشی بود که نظر عموم مخاطبان رو تامین می کند.




بسیار سپاسگزارم برای حضورتون و همچنین مطلبتون که بسیار برامون ارزشمنده.
۰۲ بهمن ۱۳۹۸
من ممنونم که این روزها کار نمایش می کنید. دل ما به تئاتر گرمه.
۰۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
زنان نجیبی هستند که به علت نابخردی، تنها راه ادای از خودگذشتگی عمیق خویش را بذل عفت و حیای خود، یعنی گرانبهاترین چیزی که دارند، می دانند. غالبا این هدیه را می پذیریم بدون آنکه آنطور که بخشنده ی آن انتظار دارد با تمام وجود سپاسگزار آن باشیم.
چه داستان غم انگیزی

فردریش نیچه
حکمت شادان
کتاب دوم، قسمت ۶۵
«طمع زیاد مایه‌ی جوان‌مرگی است!» شاید به‌جرئت بتوان این ضرب‌المثل کوتاه را مضمون اصلی نمایش 3.14 دانست. این نمایش به طرزی شگفت‌آور دردسرهای انسانی طمع‌کار را نشان می‌دهد که تمام حیله‌ها و نقشه‌های چند ماهه‌اش یک‌شبه نقش بر آب می‌شوند و همه چیز یا شاید هم بهتر باشد بگوییم همه کس روی سرش آوار می‌شود. اتفاقات زنجیره‌ای که با ترتیب زمانی مشخص به مخاطب نشان داده می‌شود، رفته‌رفته و به طرزی خنده‌دار مخاطب را از حجم طمع‌کاری او و البته پیامدهایی که برایش پیش آمده شگفت زده می‌کند. دایره‌ای از پیامدها که همه به هم ربط دارند و فردی که میان 4 نفر و 3 اتفاق هولناک گیر کرده بیشتر به عمق داستان 3.14 و نام خاص و مرموزش می‌افزاید. این شرایط هولناک که برای آقای طمع‌کار ماجرای 3.14 اتفاق می‌افتد، شاید اولین هدف امیر موسی کاظمی در نویسندگی و کارگردانی نمایش 3.14 باشد؛ اما ماجرا فقط به طمع و حیله‌گری ختم نمی‌شود. به چالش کشیدن حس قضاوت مخاطب در نگاه به اتفاقات، یکی دیگر از سوژه‌های 3.14 به شمار می‌رود. قضاوت یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین کارهای دنیا است و همین خاطر است که چشم‌های بانوی عدالت با وجود شمشیر و ترازویی که در دستانش نگه داشته؛ بسته است. چون یک قضاوت زودهنگام و اشتباه می‌تواند پیامدهای خیلی بدی در پی داشته باشد؛ اما جالب اینجا است که آدم‌ها، هر روز با دیدن دیگران یا اتفاقاتی که اطرافشان میافتد، خیلی سریع و البته آسان دست به قضاوت می‌زنند و حتی برخی اوقات آن‌ها را بازگو می‌کنند. 3.14 از آن دسته نمایش‌هایی است که به دنبال چالش کشیدن همین عادت روزمره ما است و از همان لحظات ابتدایی یادآور می‌شود که قضاوت آنچه از زاویه‌ای خاص در حال دیدن یا شنیدن آن هستیم، همیشه درست نیست. در این نمایش، با استفاده از دیالوگ‌های بسیار ظریف، رویدادها از زوایای مختلفی به نمایش در می‌آیند تا به ما یادآور شوند که همیشه آنچه از ماجرا می‌دانیم صحیح نیست و شاید نکته‌های خیلی ریز، اما مهمی را فراموش کرده‌ایم و باید همه چیز را از همه زوایا بررسی کنیم. البته 3.14 در چالش کشیدن حس قضاوت مخاطب افراط نمی‌کند و برخلاف فیلم‌های اصغر فرهادی که هیچ وقت نمی‌توان مقصر اصلی را پیدا کرد؛ فرد مظنون، یعنی آقای طمع‌کار را از همان ابتدا به مخاطب معرفی می‌کند و در پایان حساب آن بخت برگشته را کف دستانش می‌گذارد. 3.14 از آن دسته نمایش‌هایی است که باید دقت زیادی روی دیالوگ‌های آن داشت تا مفهوم اصلی‌اش را بهتر درک کنید.
راستی یادتان نرود؛ این نمایش مناسب سن شما نیست!
ممنونم برای حضورتون و همچنین مطلبتون.سپاس
۰۱ بهمن ۱۳۹۸
از حضور و دقت نظرتون سپاسگزارم.
۰۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سلام و ارادت خدمت همه عزیزان.این شبها با نمایش ۳/۱۴ در خدمتتون هستیم.بدلیل تعطیلی هایی که در هفته گذشته داشتیم و البته تعطیلیهای پیشِ رو و همچنین نزدیک شدن به جشنواره تئاتر فجر فقط ۲۰ شب اجرا داریم.از دیدارتون خوشحال خواهیم شد و مثل همیشه از همین طریق با شما در ارتباط هستم و همچنین پاسخگوی تمامیِ نظراتِ شما عزیزان.چه مثبت و چه منفی.

پی نوشت:بدلیل حضور در بازتولیدِ نمایش نیمه تاریک ماه در تماشاخانه ملک مجبورم که بعد از پایان بازیِ خودم در صحنه پنجم سریعا به سمت سالن ملک برم.حضور نداشتنم در رورانسِ نمایش ۳/۱۴ و همچنین تشکر از شما رفقا و عزیزان رو پیشاپیش عذرخواهی میکنم.سلامت و پایدار باشید و به امیدِ روزهای درجه یک برای سرزمینمون.

ارادتمند:حسین کشفی اصل
موفق باشین آقای کشفی اصل،
خوش بدرخشید.
۲۴ دی ۱۳۹۸
عزیزید.ممنونم از لطفتون
۰۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سلام و شب بخیر ب تمامی دوستداران تاتر نمایش جالبی بوده/ تسلط بازیگران عالی بود/ موضوع خیانت ب همسر می تواند ب موضوع داغ روز تلقی کرد که کارگردان از آن دستمایه گرفته بود / گریم و دکور ونو. سالن همه اوکی بود / از تمامی دوستان و تاتریها عزیز پیشنهاد می کنم ب دیدن این نمایش برون همچنین خسته نباشید ب کارگردان و بازیگران محترم می گویم آفرین بر شما
سپاس جناب جوخانی.ممنون برای حضورتون و همچنین نظراتتون.
۱۷ دی ۱۳۹۸
خوشحالیم که کار رو دوست داشتین. موفق باشید.
۱۷ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی امیر موسی کاظمی و بازی حسین کشفی اصل، مینا شجاعیان، سوده ازقندی، پانته آ مهدی نیا با تخفیف روزهای نخست همینک آغاز خواهد شد.
تئاتر هامون و امیر موسی کاظمی این را خواندند
خدا فوت
بازی خوب
متن خوب
و کارگردانی عاالی
لذت بردم
۱۷ دی ۱۳۹۸
جناب آقای فرجی و جناب آقای کردبچه چنگی ممنونم از حضورتون و همچنین مطالبی که نوشتید.سپاس از هر دوی شما عزیزان.
۱۳ بهمن ۱۳۹۸
جناب کرد بچه
برای بهره‌مندی بهتر دیگران از نوشته‌هایتان آن‌ها را به صورت دیوارنوشته مستقل پای برگه آثار بنویسید (به جای نظر پای نوشته دیگران)
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید