تیوال | اخبار
T1 : 00:27:06
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
استقبال هنرمندان عرصه تئاتر و تجسمی از گشایش نمایشگاه اکبر یادگاری
» گزارش تصویری نمایشگاه اکبر یادگاری در گالری آتبین
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی گروه آوام نمایشگاه نقاشی اکبر یادگاری با عنوان «تروما از کلن» با هنربانی جاوید رمضانی در گالری آتبین جمعه 22 دی گشایش یافت. این نمایشگاه در حالی افتتاح شد که جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تاتر و تجسمی نیز در آن حضور پیدا کردند. هنرمندانی همچون: قاسم قلی‌پور، علی محمد زارع، اکبر زنجانپور، مونا خوش اقبال، رضا بابک، جمشید گرگین، سعید پور صمیمی، ایرج راد، بهمن عبدی، یاشار صلاحی، زروان روح‌بخشان، امیرعلی قاسمی، هرمز هدایت، مهوش برگی، مریم معترف،حسین کندری، شعله نبوی و ....
رضا بابک پیشکسوت تئاتر و سینما درباره آثار یادگاری چنین عنوان کرد: من به عنوان یک مخاطب با کارها ارتباط خوبی برقرار کردم و از دیدن آنها لذت بردم. پرتره‌ مرد تنها و زن‌های بدون چهره، جسارت در انتخاب رنگ‌ها بسیار من را به خود جذب کردند. با اینکه در اکثر کارها یک تنهایی، غم و غربت احساس می‌شود، جسارت در رنگ‌ها همچون روزنه امید حسی از آرزو و امید را در دل انسان روشن می‌کند. در پرتره مردی که ویولنی در پشت دارد با چهره محزونی روبرو هستیم که من را به یاد هدایت و نویسندگان پوچ‌گرا چون کامو می‌اندازد. اما استفاده از خطوط صورتی در مقابل این انسان حسی از امید را در من بوجود آورد و در کل با دیدن کارها بسیار حالم خوب شد.
زروان روح‌بخشان هنربان و منتقد: یادگاری قلم نقاشانه ای دارد. ما در این نمایشگاه با یک مجموعه منسجم مواجه نیستیم. و با بخش‌هایی از ده سال فعالیت وی روبرو می شویم. بعضی از کارها مثل پرتره‌ها و کارهای اخیرش بسیار خاص هستند چراکه به نوعی رهایی در آنها به چشم می‌خورد. رها شدگی که فرم‌ها را نیز در بر گرفته‌اند. تا جایی که به سمت آبستره اکسپرسیونیسم فرم‌ها می‌رود. در تک پرتره‌ها ما خیلی راحت به فرم ها دست می‌یابیم در حالی که در کار آخر ایشان این دستیابی دشوار شده چراکه فرم‌ها از دست رفته و قابل شناسایی نیستند و همین امر به اثر غنای خاصی بخشیده است. در کارهای اولیه یادگاری کمی می‌توان ردپای تئاتر را مشاهده کرد. و البته ناگفته نماند که من به شخصه از این دید کارها را نگاه نکردم. اما وجود جزییاتی از صحنه پردازی و اکسسوار مخاطب را کمی به سمت تئاتر سوق می‌دهد که در کارهای اخیر و پرتره‌ها هنرمند از تئاتر گذر کرده است.
بهمن عبدی کاریکاتوریست و مدیر مجله کاریکاتور: این نمایشگاه اولین نمایشگاه اکبر یادگاری در ایران است. قبلا ما یادگاری را در تئاتر و نوشته هایش می‌شناختیم. من در بدو ورود به نمایشگاه شوکه شدم. آشنایی ایشان به رنگ بسیار من را تحت تأثیر قرار داد. بازی با رنگها بسیار محصور کننده بود. کارهای یادگاری چون از حس درونی اش نشأت گرفته بسیار به دل می‌نشیند.
یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را عرضه کرده است؛ که در آن ردپای مهاجرت، مفاهیم ایرانی در ادغام با فرهنگ بصری آلمان معاصر و تئاتر دیده می‌شود.
این نمایشگاه تا تاریخ ۳ بهمن ماه در گالری آتبین برقرار است. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۸۸۵۴۵۹۷۰ تماس فرمایید.

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» نایب رییس دومین دوره سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس مشخص شد
... دیدن متن »

طی حکمی از سوی اکبر جلیلی رئیس سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحه و لباس تهران، علی طهرانچی به سمت نایب رئیس دوره‌ی دوم این سمپوزیوم منصوب شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای سمپوزیوم، در این حکم آمده است: نظر به جایگاه هنرمندانه حضرتعالی و التزام به عهد و تجربیات تخصصی شما، بدین‌وسیله، به عنوان نایب رئیس دومین دوره‌ی سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحه و لباس تهران منصوب می‌شوید. امید است با اتکا به خداوند متعال در اجرای مقاصد عالیه این رویداد فرهنگی و هنری موفق باشید.
رئیس سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران با بیان این نکته که ما در حال تجربه‌ یک فرآیند کاملا مستقل هستیم، از تمامی علاقمندان و نهادهایی که می‌توانند در ادامه‌ راه جهت ارتقای سمپوزیوم همیار و همکار ما باشند دعوت به همکاری کرد.
دوره‌ی دوم سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران با رویکرد سینما و تئاتر برگزار خواهد شد.

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» «سدمعبر» به جشنواره رتردام هلند راه یافت
... دیدن متن »

فیلم سینمایى «سدمعبر» در سومین حضور بین المللى خود به چهل و هفتمین جشنواره بین المللى رتردام هلند راه یافت.
به گزارش روابط عمومى فیلم سینمایى «سدمعبر» به کارگردانى محسن قرایى و تهیه کنندگى بهمن کامیار، این فیلم در چهل و هفتمین جشنواره بین المللى فیلم رتردام هلند و در بخش «آینده روشن» پذیرفته شده و از ٢٤ ژانویه تا ٤ فوریه (٤ تا ١٥ بهمن) با دیگر آثار حاضر در این بخش به رقابت خواهد پرداخت.
این جشنواره بین المللى پس از فستیوالهاى معتبر کن، برلین، ونیز و لوکارنو، معتبرترین رویداد سینمایى اروپا است که از سال ١٩٧٢ تا کنون هر ساله در پایان ماه ژانویه در رتردام هلند برگزار مى شود و در این دوره فیلم سینمایى «سدمعبر» تنها نماینده ایران براى حضور در این فستیوال خواهد بود.
چهل و هفتمین جشنواره فیلم رتردام فیلم سینمایى «سد معبر» را در اولین حضور اروپایى خود در بخش رقابتى «آینده روشن» به نمایش خواهد گذاشت. جشنواره رتردام که بنا بر اعلام کارشناسان سینمایى در میان ده جشنواره برتر سینمایى جهان قرار دارد، همواره محل کشف استعدادهاى جوان و جریان های سینمایى در دوره هاى مختلف خود بوده است.
این سومین حضور بین المللى فیلم «سدمعبر» پس از دو حضور بین المللى خود در جشنواره پوسان کره جنوبى و گلدن گلوبال مالزى است و پیش از این بعنوان یکى از آثار شاخص در سى و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز با دیگر آثار ملى به رقابت پرداخته بود و ضمن نامزد شدن در بخش هاى مختلف، مورد توجه منتقدان و اهالى رسانه قرار گرفته بود.
در فیلم سینمایی «سد معبر» که پخش بین المللى آن بر عهده محمد اطبایى است، حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری و نگار عابدی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی و محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند، همچنین بازیگر خردسال این اثر رونیکا نعمت الله است.
این فیلم داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که براى تغییر وضعیتِ زندگیِ خود  بهبود  با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد و در این مسیر با چالش مواجه مى شود.
اسامی کامل عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: محسن قرایی، تهیه کننده: بهمن کامیار، نویسنده : سعید روستایی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، تدوین: سپیده عبدالوهاب، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، صداگذاری: حسین ابوالصدق، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، مدیر تدارکات: محمد ابراهیمی، مدیر برنامه ریزی: امین قوامی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، دستیار اول کارگردان: کریم امینی، مدیر تبلیغات: میثم میرزایی، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان، سرمایه گذاران: بهمن کامیار، علی کرمانیان، سید محمد احمدی، دستیاران تهیه: علی کرمانیان، بابک گودرزی نژاد، مشاور امور سرمایه گذاری: بابک گودرزی نژاد و مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی: میثم محمدی.

۲ روز پیش، پنجشنبه
مریم زارعی و الیسا مظاهری این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تعدادی از بازیگران فیلم عطشانی قرارداد بستند
» ارژنگ امیرفضلی، لیلا اوتادی و قاسم زارع در کمدی «کاتیوشا»
... دیدن متن »

ارژنگ امیرفضلی، لیلا اوتادی و قاسم زارع برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی قرارداد بستند.
به گزارش مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی فیلمی در ژانر کمدی است که فیلمنامه آن مدتی پیش توسط مهدی علی میرزایی بر اساس طرحی از خشایار الوند نوشته شده است.
به زودی بازیگران دیگری که برای حضور در فیلم جدید عطشانی قرارداد بسته‌اند معرفی خواهند شد.
در خلاصه قصه کمدی «کاتیوشا» آمده است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.»
بخشی از عوامل این فیلم که حضورشان تاکنون قطعی شده عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: علی عطشانی، نویسنده: مهدی علی میرزایی - بر اساس طرحی از خشایار الوند، جانشین تهیه‌کننده: حسام آقا بابایی‌پور، مدیر تولید: علیرضا یگانگی، برنامه‌ریز: عاطفه باقری، دستیار اول کارگردان: سیامک مردانه، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح گریم: ‎امید گل‌زاده، فرزانه زردشت، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، عکاس: پیمان گرزم، گروه کارگردانی: محمود تیموری، تهمینه بصره‌ای، سید امین شجاعی، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا.

۲ روز پیش، پنجشنبه
الیسا مظاهری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش دیدار
» افتتاحیه نمایش «دیدار» پردیس تئاتر تهران (خاوران)/ اجرای ویژه عکاسان
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی نمایش «دیدار» روز افتتاحیه این نمایش  (شنبه ۳۰ دی ماه)  اجرای ویژه  عکاسان می‌باشد.
عکاسان محترم با در دست داشتن کارت عکاسی می‌توانند در این روز حضور یابند.

۲ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» فرهاد حسن‌زاده نامزد نهایی جایزه اندرسن شد
... دیدن متن »


فرهاد حسن زاده، نویسنده کودک و نوجوان و نماینده شورای کتاب کودک برای جایزه هانس کریستیان آندرسن، نامزد نهایی دریافت این جایزه معتبر ادبی شد

بر اساس اعلام کانال خبری شورای کتاب کودک، فرهاد حسن زاده، نویسنده حوزه کودک و نوجوان ایران نامزد نهایی دریافت نوبل ادبیات کودک شد و در صورت برنده شدن این جایزه اولین دریافت کننده جایزه نهایی اندرسن در ایران خواهد بود. وی با نویسندگانی از کشورهای فرانسه، ژاپن، سوییس و نیوزیلند رقابت خواهد کرد. نتیجه رقابت در نمایشگاه بولونیا۲۰۱۸ اعلام خواهد شد.

حسن زاده از طرف شورای کتاب کودک برای آن‌چه «یک عمر فعالیت موفق در حوزه نویسندگی ادبیات کودکان و نوجوانان» عنوان شد، نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۸ معرفی شده است.

جایزه هانس کریستین اندرسن (نوبل کوچک) معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است که از سوی دفتربین المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می شود. مارگریت دوم ملکه دانمارک حامی و مشوق ویژه اهدای این جایزه است. پشتیبان مالی برنامه های جایزه اندرسن تا سال ٢٠٠٨ نیسان موتور ژاپن و از سال ٢٠٠٩ جزیره نامی در کره جنوبی است.

اهدای این جایزه به مجموعه آثار یک نویسنده از سال ۱۹۵۶ و به مجموعه آثار یک تصویرگر از سال ۱۹۶۶ آغازشده است. این جایزه شامل یک مدال طلا و یک دیپلم افتخار است که در مراسمی در کنگره دو سالانه IBBY، به برندگان اهدا می شود. نامزدهای جایزه هانس کریستین اندرسن از سوی دفاتر ملی کاندید می شوند و داوران بین المللی که از کارشناسان برجسته ادبیات کودکان هستند، برندگان این جایزه را از میان نامزده های معرفی شده برمی گزینند. از جمله معیارهای گزینش برندگان می توان به کیفیت بالای زیبایی شناختی آثار نویسنده و تصویرگر،‌ در نظر گرفتن مخاطب کودک، خلاقیت و نوآوری و اصالت و مهم تر از همه داشتن سهم جاودان در ادبیات کودکان جهان اشاره کرد.

 تنها برنده ایرانی این جایزه جهانی فرشید مثقالی تصویرگر نامدار است. مجموعه آثار او در سال ۱۹۷۴ این جایزه را از آن خود کرد. هوشنگ مرادی کرمانی نیز در سال ۱۹۹۲ از سوی هیئت داوران این جایزه مورد تشویق قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۴ بار دیگر از سوی ایران نامزد دریافت این جایزه شد.

همچنین از ایران محمد رضا یوسفی در سال ۲۰۰۰ و محمد هادی محمدی در سال ۲۰۰۶ و احمد رضا احمدی در سال ۲۰۱۰ در بخش نویسندگان و نسرین خسروی در سال ۲۰۰۲، محمدعلی بنی اسدی در سال ۲۰۱۲ در بخش تصویرگران کاندید این جایزه شدند.

حسن زاده، از اعضای هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان متولد فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان است. او فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده  و در کنار همکاری با مطبوعات کودک و نوجوان (سروش نوجوان، سروش کودک، آفتابگردان، کیهان بچه‌ها و...) به شکلی جدی وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شده است. وی تا کنون بیش از  ٥٠ عنوان کتاب در زمینه های گوناگونی چون رمان، افسانه، داستان کوتاه، داستان بلند، فانتزی، طنز و زندگی نامه به بازار نشر ارائه داده که بیشتر این آثار در حوزه کودک و نوجوان بوده است. همچنین مسئولیت بخش ادبی تحریریه نشریه «دوچرخه» (ضمیمه روزنامه همشهری ویژه نوجوانان) را بر عهده دارد.

از جمله آثار وی می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ی خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.
   


۳ روز پیش، چهارشنبه
سارا صادقیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش دیدار
شهدای حادثه پلاسکو سوژه ی یک نمایش
» نمایش «دی دار» در پردیس تئاتر تهران به صحنه می‌رود
... دیدن متن »

نمایش «دی دار» به نویسندگی و کارگردانی «راضیه رفیع زاده» با موضوع  شهدای حادثه پلاسکو از روز شنبه ۳۰ دی ماه در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، نمایش «دی دار» به نویسندگی و کارگردانی «راضیه رفیع زاده» روز شنبه ۳۰ دی ماه با حضور آتش نشان‌ها، خانواده شهدای پلاسکو  و هنرمندان تئاتر اجرای خود را آغاز می کند. این نمایش همزمان با ایام فاطمیه از  ۳۰ دی تا ۱ اسفند هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه داود رشیدیِ روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مصطفی فرمانده آتش نشانی روز تولد ۷ سالگی دخترش (قاصدک) به ماموریت ساختمان پلاسکو اعزام می‌شود و در این ماموریت به شهادت می رسد .قاصدک در رویای کودکی اش به خیال  برگشتن پدرش کادوی مصطفی را باز نمی‌کند. از طرفی زهره (همسر مصطفی) در وسایل باقی مانده از مصطفی نامه عاشقانه‌ای پیدا می‌کند.
در نمایش «دی دار» بازیگرانی چون  راحله شمس آبادی، علی رضا زرگوشیان، محسن ابوالفتحی، مریم علی نیا، هلیا نصرالهی، عسل چراغی، نگار تقوی راد، نگین تقوی راد، بیتا اکبری، آرزو عصمتی ، سارا یوسف گرجی، سعید جاودان ایفای نقش می‌کنند.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از:
گروه کارگردانی: هدی چاهوشی، علی رضا بورقی، برنامه‌ریز: مژگان زارعی، طراح صحنه: لیلا رفیع زاده، مجری طرح: محسن زینعلی، اکبر کریمی، دستیار صحنه: مهشاد پاکزاد، مدیر صحنه: آرزو عصمتی، طراح لباس: لیلا رفیع زاده، پوشاک زنان می‌سی (با مدیریت سعید محمد پور)، گریم: فهیمه رفیع زاده، طراح پوستر و بروشور: علی جهانبخش، عکاس: سمانه جویا، ویدئو و رسانه: رسول رفیع زاده، آهنگساز و تنظیم: رامین عبدالهی و پویا شاطرانی، استودیو، میکس و مسترینگ: رامین عبدالهی، تبلیغات: مرتضی ممتازان، مشاور رسانه: سهیلا انصاری.
نمایش«دی دار» به نویسندگی و کارگردانی «راضیه رفیع زاده» با موضوع  شهدای حادثه پلاسکو از روز شنبه ۳۰ دی ماه  در ساعت ۲۰ و در پردیس تئاتر تهران اجرای خود را آغاز می‌کند.

۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» مستند «تست دوربین» در راه جشنواره نویدا هند
... دیدن متن »

فیلم مستند «تست دوربین» به پنجمین دوره جشنواره بین المللی Noida Internationl Film Festival راه یافت.
به گزارش مشاور رسانه ای فیلم، با اعلام لیست راه یافتگان به بخش مسابقه این جشنواره، فیلم مستند «تست دوربین» بعنوان یک اثر مستند مستقل در کنار فیلم های دیگری از کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه، سوئد، آرژانتین، آلمان، برزیل، کره جنوبی، صربستان، ایتالیا و … به رقابت خواهد پرداخت.
این فیلم به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیه کنندگی سید محمد رضوی درباره کارگردان جوانی است که برای فیلم جدیدش به دنبال بازیگر خردسال است.
همچنین بازار فیلم و مستر کلاس های بازاریابی فیلم کوتاه این جشنواره با حضور فعالان حرفه ای عرضه فیلم مستقل به منظور کمک به بازاریابی، عرضه، فروش، تولید مشترک  همزمان با جشنواره برگزار خواهد شد.
فیلم مستند تست دوربین پیش از این توانسته بود در جشنواره های Black Star کشور غنا، Wind International Film Festival کشور آمریکا، Pelonnisos کشور یونان حضور پیدا کند و همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره سایه شده است.
پنجمین دوره جشنواره نویدا با هدف حمایت از فیلم ها و فیلمسازان مستقل از سراسر دنیا، در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۸ ( ۸ بهمن ۱۳۹۶) در شهر نویدا هند  برگزار خواهد شد.
پخش بین المللی جشنواره ای این فیلم بر عهده ی مجید محمددوست است.

 

 

۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش قند خون
» رونمایى از تیزر نمایش "قند خون" در آستانه اجرا در فجر
... دیدن متن »

تیزر نمایش "قند خون" به نویسندگى و کارگردانى لیلى عاج که پیش‌تر در پلاتو اجراى تئاتر شهر و تئاتر باران به روی صحنه رفته بود، در آستانه اجراهاى سى و ششمین جشنواره بین المللى تئاتر فجر رونمایى شد.
"قند خون"  به کارگران کارخانه قند ورامین و بیکارى آنان طى تعطیلى این کارخانه مى‌پردازد.
الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم، پریا وزیرى در این اثر نمایشى اجتماعى به ایفاى نقش مى‌پردازند.
از دیگر عوامل مى توان به ‎توماج دانش بهزادى (مشاور کارگردان)، سینا ییلاق بیگى (طراح صحنه )، الهام شعبانى (طراح لباس)، وحدت سرچونى (طراح گریم)، رضا خضرایى (طراح نور)، فریده براتى (‎طراح پوستر و بروشور)، ابوالفضل خدابنده لو (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، کلو عاج (منشى صحنه )، بهاره صباحى (عکاس ) و سارا حدادى (مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى - مکث) اشاره کرد .
نمایش "قند خون" کارى از گروه ‎پراکسیس روز سه شنبه سوم بهمن ماه ساعت ١٦ و ١٨ در ‎سی ششمین جشنواره بین الملی تئاتر فجر در مجموعه تئاتر شهر به روى صحنه مى‌رود.

۳ روز پیش، چهارشنبه
سارا حدادی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» مهلت ارسال بخش نمایشنامه‌نویسی پنجمین همایش ملی رادی ‌شناسی تمدید نمی‌شود
... دیدن متن »

مهلت ارسال بخش نمایشنامه‌نویسی پنجمین همایش ملی رادی ‌شناسی تمدید نمی‌شود و  ۳۰ دی ماه ۹۶ به پایان می‌رسد.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، بر اساس اعلام دبیرخانه پنجمین همایش ملی رادی شناسی، مهلت ارسال نمایشنامه‌های متقاضیان به این دبیرخانه تا ساعت ۲۴ روز ۳۰ دی ماه به پایان می‌رسد و زمان ارسال آثار این بخش تمدید نمی‌شود. از این روی علاقه‌مندان برای شرکت در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی پنجمین همایش ملی رادی شناسی می‌توانند نمایشنامه‌های خود را در فایل ورد در یکی از دو بخش مسابقه ی نمایشنامه‌نویسی شامل دراماتورژی و اقتباس از آثار اکبر رادی و نمایشنامه‏‌هایی با موضوع آزاد همراه با فرم پرشده شرکت در همایش تا تاریخ یادشده، به نشانی پست الکترونیکی  bonyaderadi@gmail.com  ارسال کنند.
بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش، اسامی کاندیداهای بخش نمایشنامه‌نویسی و مقالات پژوهشی در تاریخ دوم اسفند ۱۳۹۶ اعلام و منتشر خواهدشد.
گفتنی است پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی طی یک روز برگزارمی‌شود و مقالات برگزیده، توسط نویسندگان مقاله در سالن‏ همایش خوانده خواهد‌شد.


۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» کیخسرو شاهی مینوی است
... دیدن متن »

پس از جمشید دو بزرگ پادشاه دیگر شاهنامه نیز، یعنی فریدون و کیخسرو،هر کدام به نحوی در سامان دادن به سیر زمان دست دارند.

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی، شاهرخ مسکوب نوشته است: پادشاهی جمشید به دست ضحاک به پایان می‌رسد و پادشاهی ضحاک به دست فریدون. فریدون به روز خجسته سر مهرماه به تخت می‌نشیند. او نیز چون جمشید پادشاه زمان‌پرداز است. فریدون به زمان «آغازین» جمشیدی معنی و مفهوم تازه‌ای می‌بخشد. او با تقسیم پادشاهی خود میان سه پسرش، سه سرزمین ایران و توران و روم و در نتیجه سه تاریخ را ایجاد می‌کند. بدین ترتیب مفهوم «ایران» چون جایگاه مردمی هم سرنوشت بوجود می‌آید و زمانی که بر این مردم می‌گذرد بعدی تازه می‌یابد. به عبارت دیگر خصلت وجودی زمان تغییر پیدا می کند: زمان فردی تبدیل می‌شود به زمان جمعی یا «تاریخی». قصد فریدون از تقسیم قلمرو خود، گستردن نیکویی و «داد» است، اما واقعیت تاریخی سرنوشت دیگری را برای او و فرزندانش رقم می‌زند. تاریخ حماسه پهلوانی ایران با یک برادرکشی (کشتن ایرج) آغاز می‌شود و با یک برادر کشی دیگر (مرگ رستم) به پایان می‌رسد، یعنی تاریخی درست برخلاف خواست فریدون تاریخ‌ساز، سرشار از بیداد و ستیزه و آز. نبردهای ایران و توران سراسر دوره حماسه پهلوانی را که کارزار برقراری داد و کین خواهی خون ایرج و سیاوش است، در بر می‌گیرد.

پس از فریدون، نوبت به پادشاهی کیخسرو می‌رسد تا زمانی نو را در ساحتی فراتاریخی باز آفریند. رسالت این جهانی کیخسرو کین خواهی سیاوش، شکست افراسیاب وپایان دوره بیداد است. او بزرگ‌ترین رزم آرا (استراتژ) شاهنامه است. اوست که نبرد دوازده رخ را سازمان می‌دهد. اما خویشکاری کیخسرو بعدی بیش از این دارد. او با پایان دادن به دوره افراسیاب باید مقدمات پایان جهان را فراهم سازد. پس رسالت او هم در گیتی و هم در مینو جریان دارد. با به انجام رساندن رسالت اینجهانی خود، کیخسرو از قدرت کناره می‌گیرد و ناپدید می‌شود تا در آخر زمان دوباره بازگردد، یار و یاور سوشیانس باشد و به مدت ۵۷ سال پا به پای او برای آماده ساختن پایان جهان تلاش کند. بدین ترتیب زمان کیخسرو دارای خصلتی «قدسی» یا «مینوی» است.

با این مقدمات می توان نتیجه گرفت که اساسأ کیهان شناخت اساطیر ایران تاریخی است. همچنان که آفرینش اهورا مزدا نیز دارای تاریخ است و در طول نه هزار سال جریان دارد. اهورامزدا به کمک زمان و در زمان خدا می‌شود یا به اصطلاح هگل، خدایی است «شونده» و نه «باشنده».

پایان پیام

۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» عناوین چکیده مقالات پذیرفته‌شده پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی اعلام شد
... دیدن متن »

عناوین چکیده مقالات پذیرفته‌شده پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی پس از بررسی مقالات پژوشگران شرکت کننده در بخش پژوهش این همایش اعلام شد.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، هیئت داوران بخش مسابقه مقالات پژوهشی متشکل از دکتر بهروز محمودی بختیاری، آرش رادی و دکتر روح الله جعفری از میان چکیده مقالات ارسالی شرکت کنندگان به دبیرخانه ی پنجمین همایش ملی رادی شناسی، سیزده چکیده مقاله را انتخاب کردند که عناوین آن ها به شرح ذیل است:
۱- براعت استهلال در نمایشنامه‌های اکبر رادی نوشته دکتر میترا علوی‌طلب از تهران
۲- دیالکتیک شهر و روستا در نمایشنامه‌های اکبر رادی از منظر رئالیسم انتقادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های مرگ در پاییز و پلکان نوشته عبدالحسین مرتضوی از تهران
۳- بررسی تحلیلی و خاستگاه‌شناسی نمایشنامه‌های اکبر رادی از منظر انسان‌شناسی هنر نوشته دکتر محمد عارف از تهران
۴- کاربردشناسی ادب و گفتمان دراماتیک با بررسی نمایشنامه شب روی سنگفرش خیس اثر اکبر رادی نوشته رحیم رشیدی تبار از تهران
۵- بررسی کاراکتر روشنفکری در آثار اکبر رادی نوشته میثم زندی از نوشهر
۶- هویت دوگانه تئاتر، نقد پسااستعماری از ساز و کار و مواجهه با دیگری و ترجمان فرهنگی تئاتر در نمایشنامه ملودی شهر بارانی نوشته فرهاد امینی از تهران
۷- پدیدارشناسی روح مکان در نمایشنامه مرگ در پاییز نوشته مرتضی بیگ‌لو از تهران
۸- بررسی کنش شخصیت‌های نمایشنامه مرگ در پاییز (اپیزود محاق) بر اساس نظریه کنش پیربوردیو نوشته عسل عصری از کرج
۹- نشانه‌شناسی نمایشنامه شب روی سنگفرش خیس با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نوشته غزال رحمان-پور از تهران
۱۰- دوگانه مذهب سکولاریسم در نمایشنامه ملودی شهر بارانی اثر اکبر رادی و نمایشنامه روسمرسهلم اثر هنریک ایبسن نوشته زهره خاتمی‌نیا از قم
۱۱- بررسی زبان در نمایشنامه ایین گذر سقاخانه با توجه به نظریه ادب‌شناختی پنلوپه پراون و استفان لونیسن نوشته مصطفی لعلیان و جواد ربیعی از تهران
۱۲- بررسی نمایشنامه خانمچه و مهتابی با تأکید بر دیدگاه پدیدارشناسی باشلار نوشته مهرناز توکلی از کرج
۱۳- مقایسه تطبیقی نمایشنامه سوء تفاهم اثر آلبر کامو با مرگ در پاییز اثر اکبر رادی بر مبنای مفهوم مرگ در الگوی روان‌درمانی اگزیستانسیال نوشته اکبر احمدی شیخ زاده از تهران

بر اساس این گزارش، پژوهشگران پذیرفته شده تا ۲۵ بهمن ماه فرصت دارند اصل مقاله خود را به زبان فارسی و چکیده مقاله ی خود را به زبان انگلیسی به همراه ارسال بیوگرافی در فایل ورد حدوداً ۳۰۰ کلمه‌ای و یک قطعه عکس خود در فایل JPEG به پست الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com ارسال کنند.
این گزارش در ادامه می افزاید: هیئت داوران این بخش پس از بررسی مقالات ارسالی پژوهشگران، آثار پذیرفته شده برای ارائه به سیمنار رادی شناسی یا انتشار در کتاب رادی شناسی پنج و همچنین مقالات برتر را در آیین پاینی این همایش انتخاب و معرفی می‌کند.
گفتنی است بر اساس اعلام دبیرخانه پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی مقالات شرکت‏‌کننده در این همایش نباید قبلاً در جایی چاپ شده‌ باشند و یا هم‌زمان به همایش دیگر یا نشریات علمی‌پژوهشی (سنتی یا مجازی) ارائه شده ‌باشند.
پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی در اسفند ماه سال جاری توسط بنیاد اکبر رادی با همکاری نهادهای فرهنگی، هنری و علمی در تهران برگزار می‌شود.


۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش زندانى خیابان دوم
» جواد عزتى دوباره به صحنه تئاتر باز مى‌گردد
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومى نمایش «زندانى خیابان دوم»، جواد عزتى که در سال جارى فیلم‌هاى پر تماشاگرى همچون «اکسیدان»، «ماجراى نیمروز» و «آیینه بغل» را در اکران سینماها داشته پس از پنج سال دورى از صحنه تئاتر با نمایش «زندانى خیابان دوم» به تماشاخانه ایرانشهر مى‌آید. آغاز پیش فروش بلیت نمایش از روز سه شنبه ٢٦ دى ماه، آغاز شد.
وى آخرین بار با نمایش «شایعات» اثر نیل سایمون در همین تماشاخانه به روى صحنه رفته بود.
بر اساس این گزارش، نمایش «زندانى خیابان دوم» با متنى از نیل سایمون با کارگردانى مه لقا باقرى و بازى جواد عزتى، رویا میر علمى، امیر کاظمى و مه لقا باقرى از جمعه سیزدهم بهمن ساعت ٢٠:٣٠ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روى صحنه خواهد رفت و به زودى یکی دیگر از بازیگران و طراحان نمایش معرفى خواهند شد.
این نمایش تا ۱۸ اسفند، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد سمندریان تماشاهانه ایرانشهر به وی صحنه خواهد رفت.

۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى، سیدعباس صالحى به سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
... دیدن متن »

آنکه در هنر امروز «مخاطب» نامیده می‌شود، «دیگری» همدلی است که با اثر به گفت‌و‌گو می‌نشیند. فراتر رفتن از ارتباط یک‌سویه و تلاش برای دست‌یابی به مفاهمه‌ای مستمر میان اثر و مخاطب، اگر نگوییم غایت هنر امروز، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. اثر هنری به تعالی مخاطب یاری می‌رساند و مخاطب با درک و نقد اثر هنری ابزار تعالی آن را فراهم می‌کند.
اینجاست که «گفت‌و‌گو» میان اثر و مخاطب، دوگانه متحدی می‌آفریند که دیگر نمی‌توان خط تمایزی واضح میانشان کشید. اثر هنری، حاصل آمد ‌و‌ شدی دائم و بی‌وقفه است با همان دیگری فعال که برآستانش به تماشا نشسته است و دقیقاً از همین منظر است که در میان تمام هنرها، تئاتر بزرگترین تجلی «گفت‌و‌گو»ست؛ چرا که در آن، بی‌حضور مخاطب، اساساً اثر هنری پدید نمی‌آید.
امسال، سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  جشن گفت‌و‌گوی تئاتر ایران است. گفت‌و‌گویی که مقوم بنیان این هنر است حالا قرار است در تمام سطوحش جاری شود و ابعادی گونه‌گون و نو‌به‌نو بیابد. گفت‌و‌گویی که در رگ‌های پیکر اثر هنری مخاطب جاری بود، آرام آرام راه خود را میان اهل هنر نیز جاری می‌کند و «انسانی» می‌شود تا ما، تمامی دلدادگان هنر، به مدد اکسیرش جانی تازه بیابیم و ردایی نو بپوشانیم بر تن تمامی مناسباتی که میانمان جاری است و این معجزه نمایش است.

۴ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش زن کشی
» افتتاح نمایش «زن کشی» در تماشاخانه تتماج
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه تتماج، نمایش «زن کشی» به نویسندگی کیوان صباغ و کارگردانی علی برجی و به تهیه کنندگی حمید اصغری تتماج از روز ۳۰ دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه ۹۶ ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۵ شب در تماشاخانه تتماج به روی صحنه می‌رود.
این نمایش داستان مردی است که پنج زن می‌گیرد که با هریک مشکلات خاص خود را دارد و فضای بسیار طنز آمیز و شادی آور برای تماشاگران ایجاد می‌کند و...
بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از:
شهریار حیدری، امید مقدم، سارا سیروس پور، بهناز نجفی، فاطمه رحیمی، بیتا کاظمی، محمدجواد سخن ور، پرنیا سراج ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «زن کشی» تولید کارگاه تولید آموزشگاه سینما و تئاتر هلیافیلم می‌باشد و مجری طرح این نمایش موسسه فرهنگی هنری هلیافیلم است.

۴ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سیروس کهوری نژاد خبر داد
» اجرای «میرمحنا» در جشنواره تئاتر فجر
... دیدن متن »

سیروس کهوری نژاد بازیگر و کارگردان باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون از اجرای نمایش «میرمحنا» در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.
سیروس کهوری بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌ جدید تئاتری‌اش عنوان کرد: قرار است نمایش «میرمحنا» را برای اجرا در تماشاخانه سرو آماده کنم و این روزها با گروه نمایش در حال تمرین و رساندن خود به اجرا هستیم که ۷ و ۸ بهمن ماه به تهیه کنندگی بنیاد تئاتر روایت فتح در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.
وی در همین زمینه افزود: متن نمایش را خودم نوشته‌ام و داستان این نمایش تاریخی درباره شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر جنوب کشور و دو شخصیت امام قلی خان و میر مهنای بندر ریگی است. میرمحنا در حدود ۱۰۰ سال قبل در جنوب می‌زیسته است و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضورداشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است . امام قلی خان هم در دوره شاه‌عباس زیست می‌کرد و علیه استعمارگران پرتغالی قیام می‌کند و با رشادت نیروهای اشغالگر را از جزیره هرمز بیرون می‌کند.
تاکنون حضور جلیل فرجاد، آرش ابراهیم زاده، تیما پوررحمانی و پانته‌آ کیقبادی به عنوان بازیگر در این پروژه قطعی شده است.
به زودی فهرست بازیگران و عوامل این نمایش اعلام می‌شود.
قابل به اشاره است کهوری نژاد فارغ‌التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و نگارش و کارگردانی فیلم کوتاه داستانی دنیای من (سال ۱۳۶۴) در انجمن سینمای جوان بندرعباس از نخستین کارهای هنری جدی‌اش است.
سیروس کهوری نژاد از سال ۱۳۵۹ با نمایش متوری به کارگردانی شهره لرستانی در دانشکده هنرهای زیبای تهران کار بازیگری را آغاز کرد. وی در سال ۱۳۶۵ فیلم «بی‌بی» را ساخت. نخستین کار سینمایی کهوری نژاد سال ۱۳۶۷ بازی در آن‌سوی غروب بود. وی در نمایش‌های بابور، شهرزاد، جهاز جادو، عروسی چاه، تاجر ونیزی، الکترا، با دریا، رعنا، باران، رویای خلیج‌فارس، اذان صبح و وهم سرخ، دزدان و چند نمایش دیگر بازی کرده است. او در حوزه نگارش، نمایشنامه‌های بادبادک‌ها، داغ پوست، بازنویسی ماه و پلنگ، فیلم‌نامه سینمایی رها و انیمیشن زرد و سرخ را به رشته تحریر درآورده است . اخراجی‌ها ، یوسف ، ولایت عشق ،روز واقعه، بیا با من، سال‌های بی‌قراری، ولایت عشق، زخمی، روزی که زن شدم، دختری به نام تندر، اخراجی‌های ۱ و۲و ۳، تهران ۱۵۰۰ و سریال‌های دومین انفجار، یک‌لحظه دیرتر، او هیچ گناهی نداشت، اروند، رد پای دوست، ماه مهربان، ولایت عشق، در شهر  خانه آرزوها، زیر بازارچه عمده کارهای بازیگری کهوری نژاد در سینما و تلویزیون هستند. سیروس کهوری‌نژاد، جایزه‌ی سوم بازیگری برای نمایش «رعنا» از جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، را در کارنامه دارد.

۴ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» "تو مشغول مردنت بودی" در جشنواره فجر به صحنه می‌رود
... دیدن متن »

نمایش "تو مشغول مردنت بودی" نوشته کامران شهلایی به طراحی و کارگردانی مژگان خالقی در سی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
به گزارش سایت خبری تئاتر، نمایش "تو مشغول مردنت بودی" نوشته کامران شهلایی که پیش از این هم در تالار هنر شهر اصفهان به طراحی و کارگردانی "مژگان خالقی" روی صحنه رفته و با استقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شده بود، برای حضور در جشنواره فجر آماده و بار دیگر به صحنه می‌رود. این نمایش داستان دختری که بیست و پنج سال پیش از دنیا رفته، اکنون زندگی مادر خود را دچار دگرگونی و چالش کرده است را روایت می‌کند. او بعد از بیست و پنج سال بازگشته تا سهم خود را از مادر پس بگیرد!
در این نمایش بازیگرانی چون: لیلا پرویزی، نوید بانی، فاطمه بختیار، فائزه بختیار ایفای نقش می‌کنند.
مجری طرح: حسن جودکی، طراح لباس: سمانه داودی پارسا، طراح گریم: ماریا حاجیها، عکاس: خسرو خالقی، امیرحسین مسعودی، دستیار اول کارگردان: لیلا امینی، برنامه ریز: الهه افخمی، مدیر صحنه: حمیدرضا یحیی آبادی، منشی صحنه: نرگس معینی، تمرین نگار: سمیه اشتری، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: خسرو خالقی، مشاور رسانه: محمد وفایی، مریم قدسیه، دستار لباس: زینب مقانی، دستیار صحنه: مهسا فهیم پور، دستیار دوم کارگردان: امیرحسین مسعودی، دستیار اجرا: اعظم خالقی، اجرای دکور: سیروس محمدی از عوامل اجرایی این نمایش هستند.
این اثر نمایشی، روز شنبه ۳۰ دی ماه ۹۶ در دو نوبت، ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در کمپانی تئاتر آفتاب روی صحنه می‌رود.

۴ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقد
» تیوال ناگهان چه شد؟
... دیدن متن »

چرا مدیران دولتی ما از اشتباهات مشابه تجربه‌ای کسب نمی‌کنند! تیوال چه شد؟

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی، آن‌چه درباره مشکلات پیش‌ آمده در سایتی که با وجود سابقه تئاتری اندکش، به عنوان سامانه فروش بلیت سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر روی داده تلخ است، اما تلخ‌تر از آن این‌که چرا مدیران دولتی ما از اشتباهات مشابه تجربه‌ای کسب نمی‌کنند!

سال پیش نیز یک سایت گمنام برای فروش بلیت جشنواره فیلم فجر انتخاب شد که نتیجه آن ناکارآمدی یا دست کم کیفیت پایین خدمات بود. امسال هم با وجود اینکه دو نوبت پیش، سایت شناخته‌شده و مرجع تیوال با عملکردی مناسب فروش بلیت جشنواره را به عهده‌داشت و اتفاقا خدمات متفاوتی را هم اجرا کرد، با حرف و حدیث‌های زیاد، سایت ایران‌نمایش (ایران کنسرت) که در حوزه تئاتر سابقه کمی دارد به عنوان سامانه فروش مهمترین رویداد تئاتر کشور اعلام شد.

سامانه‌ای که ادعا شد همه مسوولیت کمی و کیفی کل فرایند فروش و صدور بلیت خبرنگاران و عموم را بر عهده دارد، و از ساعت ۲۰ دیروز، شنبه ۲۳ دی‌ماه قرار بوده رزرو بلیت خبرنگاران را ارایه نماید و همچنان خبری از آن نیست و پاسخگویی مناسبی هم در این‌باره ندارد.

امید که ضابطه و شایسته‌محوری سرانجام جای دلایل دیگر را در مدیران محترم بگیرد.

پایان پیام

۴ روز پیش، سه‌شنبه
صدف اسمعیل پور این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» تورها، هتل‌ها و همه مصائب سفر
... دیدن متن »

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران گفت: «افزایش نرخ‌ها در بخش مالیات‌ها، بنزین و حامل‌های انرژی، نرخ خدمات سفر را حتماً افزایش خواهد داد که باعث می‌شود گردشگری داخلی متأثر شود و از این جریان آسیب ببیند. شاید مردم مسافرت را حذف نکنند، اما یقیناً کیفیت خدمات کاهش می‌یابد و چادرخوابی و اقامت در خانه‌های اجاره‌ای رواج بیشتری پیدا می‌کند.»

واقعیت این‌است که هتل‌ها حاضر به تعدیل قیمت‌ها نیستند، آن‌ها می‌خواهند درآمد چند ماه خود را از یک تعطیلات چند روزه دربیاورن. برای اقشار بالادست جامعه این افزایش قیمت‌ها خللی در بسته‌های سفر ایجاد نمی‌کند اما ما معمولی‌ها مجبور می‌شویم سبد رفاه خانواده را دوباره بتکانیم، بسته گردشگری را از آن بیرون بیاوریم و جایگزین دیگری پیدا کنیم.

این جایگزین ارزان‌تر از راه‌های مجازی پیدا می‌کنیم از وب‌گردی و دور دور در فضای مجازی. بهترین راه برای ایجاد تعادل بین بسته‌های سفر و هزینه‌های آنها ایجاد همسویی بین تورها و هتل‌ها و مردم است، این همگرایی را می‌شود با طرحی شبیه آزاد کردن قیمت‌ها به معنای واقعی ایجاد کرد، مثل آزاد کردن قیمت‌های بلیط هواپیما که تمایل اقشار طبقه میانی جامعه را هم به سفرهای هوایی افزایش داد.

همه طرح‌هایی که با توهم آزاد کردن قیمت‌ها در این حوزه انجام شدند را نصفه و نیمه رها کنیم و خودمان تقاضای سفر ایده‌آل را با هزینه اقتصادی به‌وجود بیاوریم.

بسته‌های گردشگری هتل‌ها می‌تواند به ازای جذب گردشگر شامل تخفیفات خوبی شود، شاید با این فرمول هتل‌ها به خواب زمستانی نروند و فصل سفر برای ایرانی‌ها چهار فصله باقی بماند. تعدیل مالیات‌ها در تورهای گردشگری هم می‌تواند کمک دولت برای آسان کردن سفر باشد، هتل‌هایی که در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرند بدون افزایش سطح خدمات رفاهی قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند. همه شواهد نشان می‌دهد این تقلاها قرار نیست آنها را نجات بدهد. سروسامان دادن خانه‌های اجاره‌ای فصلی هم باید با دقت پیگیری شود. در هر حال آنچه که مسلم است این است که برای نجات صنعت هتلداری اول باید هتل‌ها حسن نیتشان را با کاهش قیمت‌ها و افزایش خدمات به مردم نشان بدهند و این باعث ایجاد اعتماد دوباره مردم به صنعت توریسم و گردشگری داخلی می‌شود.

پایان پیام

۴ روز پیش، سه‌شنبه
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طنز
» شاهکاری به نام پوستر جشنواره تئاتر فجر
... دیدن متن »

پایگاه خبری گُلوَنی، محسن حسینی‌خواه: پوستر جشنواره تئاتر و فیلم فجر جوریه که همیشه از خود جشنواره فجر بیشتر خبرساز می‌شه. این احتمالا از شگردهای مسئولان برگزاری جشنواره باشه که پوستر رو جوری طراحی می‌کنن که خیلی خبرساز بشه و همه نگاه‌ها بیاد به سمت جشنواره.

به اعتقاد مسئولان جشنواره فجر any publicity is good publicity" " و این یعنی که هرکاری واسه تبلیغ خوبه. حالا ممکنه مثه پارسال کپی‌ها رو بریزن تو پوسترا یا مثه امسال ایموجی‌ها رو بریزن تو پوسترا، که فرقی نمی‌کنه. قباد شیوا گرافیست مطرح و پرسابقه کشورمون هم گفته که: «این پوسترها نشانی از شکوه این هنر ندارند و چیزی مانند بازی‌های کامپیوتری را نشان می‌دهند. به نظرم این پوسترها برای تبلیغ آتاری بسیار مناسب‌اند.» با این تفاسیر آقای شیوا احتمالا طراح بازی و بازیگری رو با بازی کامپیوتری اشتباه گرفته. البته شرکت آتاری هم بعد از این اتفاقات طی بیانیه‌ای از این پوسترا اعلام برائت کرده و گفته که ما رو وارد این بازیا نکنید. یه نظریه‌ دیگه‌ای هم که مطرحه اینه که احتمالا طراح هیچ وسیله‌ای دم دستش نبوده و اینارو توی استوری اینستاگرام طراحی کرده یه ایموجی گذاشته و زیرش نوشته ۳۶مین جشنوراه تئاتر فجر، خیلی هم مرتبط و معقول و منطقیه.

با این وضعیت ما باید احتمال حضور هر چیزی رو در پوستر جشنواره فجر بدیم. از ماریوقارچ‌خور و سوباسا گرفته تا جاروبرقی و سرویس ۱۷ پارچه گرانیتی. اگه سال بعد عکس یه مبل رو گذاشته بودن و زیرش نوشته بودن ۳۷مین جشنواره تئاتر فجر هیچ تعجب نکنید، اینجا هر چیزی امکان پذیره.

پایان پیام

۴ روز پیش، سه‌شنبه
مریم زارعی ، امیرمسعود فدائی و صدف اسمعیل پور این را خواندند
Samira این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید