تیوال هنر و تجربه
T1 : 04:03:11

نسیمی با بوی هنر و تجربه

شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ تیوال در راستای حمایت از آثار سینمایی هنری تجربی (کوتاه، مستند، تجربی) و ترویج و شناساندن آثار هنری و مستقل با ایجاد بخشی مهم و مجزا با عنوان "تیوال هنر و تجربه" تصمیم دارد فصل نوینی در مسیر پر پیچ و خم حمایت از این آثار بگشاید و طرحی نو دراندازد.
اینجا صرفا یک محل برای تبلیغات نیست، اینجا صرفا یک محل برای پوشش خبری نیست، قرار است اینجا پاتوقی برای اهالی هنر و تجربه باشد، پاتوقی برای مستندسازان، برای فیلمسازان کوتاه و تجربی، یک شبکه اجتماعی برای بهتر دیدن، بهتر شناختن و بهتر فکر کردن..

 

 

 

 

 

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک فیلم عالی و استادانه دیگر از امیر نادری با همان دغدغه ها و مضامین مورد علاقه ایشان از زمان «تنگنا» یعنی تنگناهایی که جبرهای محیطی و جغرافیایی برای انسان بوجود می آورند و جدال بی پایان بین انسان و تنگنا ! البته با زبان موجز و استادانه ی تصویری ایشان که بعد از دونده و آب باد خاک راه خود را پیدا کرد و به کمال رسیده است. هرچند که نوع غلبه ی نهایی انسان بر جبر محیط نسبت به دونده و آب باد خاک به حالتی انتزاعی تر و عام تر تبدیل شده که بیانی فراگیرتر به فیلم عطا کرده است .در کنار اشاره به تصویرهای نابی که در خدمت بیان این موضوع هستند حتما باید اشاره کنم به صدای فوق العاده فیلم که نقش به سزایی در ساخت اتمسفر مورد نظر ایشان دارد. در کل در فضای این روزهای سینمای ایران فیلم کوه یک غنیمت ارزشمند است که تماشای آن را به دوستان پیشنهاد میکنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آقای امیر نادری عزیز چقدر خوب که باز فیلمی از شما را در سینمای ایران دیدم . فیلم را در همان روزهای آغازین اکران دیدم، در سالن فردوس موزه سینما، کودک بودم که دونده شما اکران شد و پس از دیدن کوه رفتم و دوباره دیدمش هم دونده وهم ساز دهنی را . چقدر خوب بود این فیلم کوه، حس خاص جان کندن اون مرد در اون فضای خشن که همه چیز دست به دست هم داده بود تا تسلیمش کند چقدرر قابل حس بود، چیزی که برایم جالب بود این که حس دریافت شده و باور شده از صحنه ها بی نیاز بود از دیالوگ انگار که نه به واقع تصویر تمام کار خودش را میکرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سپیده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برچسب:

(مهرشاد کارخانی: من خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها یکی از فیلم‌های تو در ایران نمایش داده می‌شه.‌ ای کاش این اتفاق زود‌تر از این می‌افتاد، برای همه فیلم‌های خوبی که به سختی در خارج از ایران ساختی و اینجا دیده نشد.

امیر نادری: منم خوشحالم که فیلم «کوه» در ایران نمایش داده می‌شه و دوست دارم بچه جوون‌ها بیشتر ببیند، بیشتر از هر چیز دوست دارم جوون‌ها این فیلم رو ببینن. به هر حال این خودش یه راهیه برای اون‌ها، تاثیرش روی اون‌ها مهمه. حالا دیگه نمی‌دونم شاید یکی خوشش بیاد یکی نیاد...)


جناب آقای امیر نادری؛ عرض سلام.

حقیر با اشتیاق فراوان در یکی از روزهای داغ تابستانی در یکی از سینماها یا واضح‌تر بگویم مراکز خرید تهران! «کوه» را دیدم. اگر از ذکر مصیبتِ حواشی تأسف‌برانگیز حماسه‌گرانِ میانمایه در سالن‌های هنری و من‎‌جمله این یکی که فیلم شما را در آن دیدم به دلیل نخ‌نما شدن از فرط تکرارهای مکرر گذر کنم باید بگویم برای نخستین بار در یک دهه گذشته افتخار کردم که کارگردانی ایرانی با این ویژگی در سینمای جهان داریم.

نمی‌خواهم با تعاریف مشمئز کننده و متملقانه به شما القاب ملون بدهم و در مدح شما چرب‌زبانی‌ها کنم اما از آنجا که دیدم در گپ تلفنی با آقای کارخانی تماشای فیلم‌تان توسط امثال من را مورد توجه قرار داده بودید، خواستم چند کلامی با شما سخن بگویم؛ هرچند امیدی به رسیدن پیغام به شما ندارم.

به عنوان یک علاقه‌مند به هنر و علی‌الخصوص سینما به دلیل مزاج (شاید بیمار است، نمی‌دانم) و ذائقه هنری‌ام سالهاست تولیدات سینمای داخل را با اکراه فراوان دنبال می‌کنم و شگفتا که در این سالها گاه بیش از انگشتان یک دست تمایلی به سینما رفتن نداشته‌ام.(که همان‌ها نیز از کفر ابلیس پشیمان‌ترم کرده‌اند) با نام‌های سترگ هرگز ملاعبه نکرده‌ام، به صله‌های گاه و بیگاه آکادمی بی‌مایه اسکار، فستیوال در تسخیر هالیوودی‌ها افتاده‌ی کن و سایر جشنواره‌های از رمق افتاده به سینماگران ایرانی مفتون شدن را نیز بلد نیستم اما با این مدعیات اجازه بدهید بگویم شما با اختلافی صریح از آنها بر قله ایستاده‌اید، هرچند می‌دانم به این بازی‌ها و رده‌بندی‌ها نمی‌اندیشید.

با ... دیدن ادامه » تمام علیلی‌های نگارنده و خبرگی‌های شما دلم نیامد یک دریغ را که در هنگام تماشای این فیلم راه ذوق‌مرگ شدن را بر من مسدود کرده بود با شما در میان نگذارم.

کوه برای من از حیث فرم، فیلمی به شدت پارادوکسیکال است. هر قدر بسیاری از سکانس‌هایش ممتاز و یکه است اما در برخی از فرازهای دیگرش دکوپاژهایی دارد که باور و منطق مهندسی‌اش از کارگردانی که در همین فیلم جادو می‌کند برایم دشخوار است.

ضرباهنگ فیلم در برخی از لحظات همانی است که بباید اما در برخی سکانس‌ها به دلیل تقطیع سریع پلان‌ها در تدوین، موقعیتی در تناقض آشکار با ساختار فرمیک فیلم پدید می‌آورد. نماهای طولانی و فرصتی که کارگردان به تماشاگرش در اینگونه فیلم‌ها می‌دهد همان اتمسفر سینمایی است که امثال من مرعوب آن هستند؛ چنانکه بخش وسیعی از فیلم «کوه» نیز چنین بود اما خست در استمرار آن برایم همچون دیواره‌ای شیشیه‌ای مانعی شکست‌ناپذیر برای مستحیل شدن در فیلم بود. امیدوارم زیاد از موضع بالا نباشد این گفته‌ام که پایه‌های تفاخرم از پای‌بست شکسته است اما شاید اگر قدرت و فروغ جلوه‌فروشانه نیمه دوم فیلم نبود بار دیگر آژیر سلیقه بیمارم به صدا درمی‌آمد.

«کوه» یک فیلم درجه یک و حسادت‌برانگیز از یک کارگردان ایرانی است. نظیرش را دست‌کم در سینمای ایران هرگز ندیده‌ام و خوشحالم که فرصت تماشایش بر پرده نقره‌ای را یافتم. در برابر دکوپاژهای فیلم دست بسته می‌ایستم و معترف می‌شوم از صدابرداری و صداگذاری فیلم‌تان که نشأت گرفته از نگاه ویژه‌تان به این بخش است، فراتراز آنچه تصور کنید آموختم.

به عنوان یکی از همون بچه جوون‌ها که به آقای کارخانی گفتید (ضمن بیان ابهامات مدنظرم) فیلم جسورانه شما را تحسین و از شما بابت ساختنش قدردانی می‌کنم.

با ارادت؛ پرنده‌بازِ آلکاتراز


پی‌نوشت: تحلیل و بررسی جزئی‌نگرانه بماند پس از تماشای مجدد و رسانه‌ای دیگر.
نیلوفر ثانی و شیرین این را خواندند
آذین حجازی ، نیلوفر ، امیرمسعود فدائی ، Haniye p.Mahabadi و پرندیس این را دوست دارند
چقدر خوب بود این فیلم،امشب خیلی خوش گذشت به من؛اول کوه،بعد رولور‌...
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به دوستان علاقه مند به دیدن یک فیلم متفاوت در سینمای ایران توصیه می کنم حتما" این فیلم رو ببینند. بیان قربانی شدن یک انسان معصوم در چنگال قضاوت ها و خرافات در این فیلم به گونه ای متفاوت به تصویر کشیده شده. و اینکه چقدر شخصیتی که حمید فرخ نژاد بازی می کرد دوست داشتنی بود.
تنها نکته ای که به نظر ناراحت کننده میاد اینه که کاملا" مشخصه بخش مهمی از فیلم سانسور شده. شخصیت داوود دیوانه با بازی مصطفی زمانی ( که چقدر حیف که این فیلم در زمان خودش اکران نشد که تماشاگر یک مصطفی زمانی متفاوت رو ببینه و الان هم که اکران شده به صورت محدود و البته با کلی سانسور! ) برای مخاطب خیلی گنگ بود چون در دقایق پایانی فیلم وارد میشه و اصلا" مشخص نمیشه که رابطه اش با دختر داستان چیه؟ و اینکه آیا کسی بلایی سرش آورده ؟ امیدوارم کارگردان پس از پایان اکران راجع به حذفیات فیلم ... دیدن ادامه » در صفحه شخصی خودش توضیح بده.
مریم راد ، لیلی و سارا_ز این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمونه ی کامل از سینمای نکبت !
حرکت دوربین مبتدیانه و خام دستانه ، نماهای شلخته ،طولانی و زاید بسیار ، کارگردانی به شدت عقب ، فیلمنامه مجموعه ای از تیپ هایی که در انبوهی از ..ه و بدبختی دست و پا می زنند و دایم به هم می پرند و همدیگر را کتک می زنند ...
بازی ها به جز بازی میثاق زارع ، گل درشت و اغراق شده است و بدتر از همه پرداخت بسیار بد شخصیت ترنس که حتی به یک تیپ از قبل دیده شده هم نمی رسد و حتی ذره ای به او نزدیک نمی شود ، پسری که دایم از برادر بزرگ اش کتک می خورد ، گریه می کند و خواهر مهربانش به او می گوید گریه نکن و پول می خواهد برای عمل تغییر جنسیت و ترک وطن ، همین !
استفاده پر حجم و آزار دهنده از موسیقی ، سکانس های متوالی ای که عملا هیچ ارتباط حسی یا منطقی با هم ندارند جز انباشت فلاکت ...
در سکانسی مرد ، زن را کتک می زند ، در سکانس بعد در ماشین با لحنی ... دیدن ادامه » مهربان از او می خواهد که با هم نیم کیلو تریاک را به نشانه عشق با هم بخورند تا بعدا بفروشند ....
نیلوفر ثانی این را خواند
آرش منصور گرگانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم بسیار خوب آقای عباس امینی که نوید یک فیلمنامه نویس و کارگردان کاربلد و خوش ذوق را به سینمای ایران می دهد .
فیلم شریفی است که در یک روایت و بستر جذاب داستانی و با یک نگاه درست و هنرمندانه به معضلات و آسیب های اجتماعی نزدیک می شود ، فیلمی بسیار تلخ و جسور که سیاه نمایی نمی کند ، ادا و اطوار سینمای نکبت را در نمی آورد و با گذر از این دشواری ها یک قهرمان فعال رشد یافته را در پایان تصویر می کند ، قهرمانی که از هویت والدراما ( پیراهن و مدل مو ) می گذرد و رفع تعلق می کند و برای خود یک هویت جدید می سازد ، فارغ از شناسنامه ای که ندارد ...
فیلم یک قهرمان جذاب دارد و چند شخصیت فرعی بسیار خوب پرداخت شده ، راوی سرگذشت والدرامای نوجوان از آبادان به تهران است و اتفاقات و حوادث به خوبی در بافت اثر می نشیند .
به دوستان توصیه می کنم به تماشای این فیلم در سینماهای هنر ... دیدن ادامه » و تجربه بروند و از این اثر شریف و مظلوم حمایت کنند .
نیلوفر ثانی این را خواند
عباس الهی و سارا_ز این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
منهای اینکه یکسری چیزارو خیلی مستقیم مطرح میکنه که یه کم آزاردهنده میشه ولی در مجموع و در انتهای فیلم مفهوم خوبیو میرسونه. بازی جواد عزتی هم مثل همیشه خوبه و به نظرم جزو نقاط مثبته کاره اما متاسفانه نیوشا ضیغمی انتخاب خوبی نبود برای این نقش.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار زیبا بود... بسیار ارزنده
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از اون فیلمهایی بود که دوست داشتم زمانش بیشتر میبود
عباس الهی و آرش منصور گرگانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گاهی‌ پریدن ازارتفاع کم هم می تونه بدجور آدم رو زخمی کن
علیرضا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا این فیلم باید در گروه هنر و تجربه اکران بشه؟؟ اصلا در این گروه نمیگنجه..فیلم اول هم نیست. به نظر من که اگه این حجم از تبلیغات و پشتوانه و بودجه ی ساخت،پشت فیلم خروس جنگی هم بود الان بیش از 4 میلیارد فروش کرده بود..! ولی خوب باید در هنر و تجربه هم فروش داشته باشه..!
این فیلم هم در هنر و تجربه بود هم اکران عادی
۲۶ اردیبهشت
به نظرم یکی از فیلمهای تجربی امسال بود. عین ایستاده در غبار که اون هم یک فیلم تجربی بود و به همین خاطر وارد هنر و تجربه شد ، نه بخاطر اینکه فیلم اولی بود.
این فیلم هم تجربی بود. نوع ساخت و قصه پردازی و شخصیت پردازی با سینمای بدنه فاصله داره. اصلن قدرت و خاصیت ... دیدن ادامه » این فیلم ها همینه.
اکرانش در هر دو گروه رو نمیدونم اما بهرحال میشه گفت به عنوان بهترین فیلم جشنواره می تونست توی هر دو گروه اکران بشه!
۲۷ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«قهرمان آخر» اسم فیلم مستندیه که جواد طوسی از زندگی مسعود کیمیایی ساخته و الحق که این جواد خان طوسی، مسعود جان کیمیایی و آثارش رو از خودش بهتر می شناخت انگار! و چه تحلیل های زیرپوستی! می کرد در این فیلم، بیا و ببین...!جا داره دوباره تکرار بشه دیدن این مستند تا جا بیوفته برام بیشتر تر!
یه حرف کیمیایی که نظرمو جلب کرد و برام جالب بود این بود که گفت:
تا زمانی که توی یه محله زندگی میکنی
کتابی که میخری...سلیقه ی کتابفروش محله اس
فیلمی که میبینی...همون فیلمِ رو پرده ی سینمای محله اس
ارزش و ضد ارزشت رو محله تعیین میکنه و...
دیدم واقعا چه خوب میگه
تا زمانی که پاتو فراتر از مرزهات نذاری
سلیقه ات
تفکرت
باورهات
زندگیت
موقعیت هات
محدود میشه به همون مرزها...
آیا با وجود یک بار فرصت داشتن برای زندگی کردن
اینکه ... دیدن ادامه » بترسی پاتو بیرون مرزهای شناخته شده ات بذاری و فراتر از بودن های معمولی باشی،
خیانت نیست به خودت؟؟ به قول اوریانا فالاچی عزیزم :
خانه ی تو آنجایی نیست که متولد می شوی؛
خانه ی تو جایی است که آن زمان که عاقل می شوی و می توانی تصمیم بگیری که چه چیز را دوست داری و چه چیز را دوست نداری خودت برای بقیه ی سال های عمرت انتخاب می کنی...
مازیار این را خواند
نوبادی این را دوست دارد
کیمیایی رو دوست داشته باشیم یا نه یک پدیده است تو سینمای ایران
کسی که دنیای خودش و شهرش رو خوب شناخته
جهان بینی و نگاه خاص و منحصر بفرد خودش رو داره
و حداقل اینکه به یک چیزی معتقده
یک چیزهایی که ئیگه خیلی از آدمها بهش اعتقادی ندارن
رفاقت...معرفت...تغییر..طغیان ... دیدن ادامه » و شورش
۲۴ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی ها بسیار مصنوعی، نویسندگی اصلا حرفی برای گفتن نداشت،من 20 دقیقه اول دیدم پا شدم!واقعا برا همون تایم کم هم متاسفم که گذاشتم!
زهره مقدم این را خواند
مازیار این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام.. چرا تیوال فیلم والدراما نیست؟
در هر صورت به دوستداران هنر و تجربه بگم که فیلم رو از دست ندید.
مازیار و وحید این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمبرداری فوق العاده،بازیها بجز جواد عزتی خوب بود.پرهیجان و ملموس.واقعن موضوعی بود که پرداختن بهش شجاعت میخواست و تلاش شده بود به واقعیت نزدیک باشه.که اگر نزدیک بود یا پیشرفت بعضی گروهها در طول سالیان خیلی چشمگیر بوده یا اینکه از واقعیت دور بوده!!!!!!
زهره مقدم این را خواند
یاسمن این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی به من بگه این فیلم برای چی ساخته شده؟!؟
نکنید آقا،نکنید.با خودتون این کار رو نکنید...اگر حرفی برای گفتن ندارید،اگر نوآوری ندارید،اگر خلاقیتتان ته کشیده خودتون رو خراب نکنید...اسم بزرگ و قشنگتون رو نابود نکنید...
Positron و زهره مقدم این را خواندند
هر فیلمی که بی خود و بی مخاطلب باشه می زان تو هنر و تجربه که بگن نه اینکه فیلم هیچی نداره نه ..شما نمی فهمید ..جهان سوم
۱۶ فروردین
شما فیلم رو دیدین؟
متحیرم از شما.
۳۱ خرداد
مازیار جان من فیلم رو دیدم که نظر گذاشتم دیگه،منم مثل خیلیای دیگه علاقه‌مند به محمد رحمانیان نازنین هستم،ایتها رو از سر دلسوزی گفتم.
۳۱ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نسخه سفید فیلم فروشنده/
آیدین سیارسریع_در جهت تولید آثار سفیدنما برای ارسال به جشنواره های خارجی و مقابله با سیاه نمایی موجود در فیلم های ایرانی ما سیناپس یک فیلمنامه مطلوب و کاملا سفید و مطابق با واقعیات جامعه را برای ارسال به اسکار سال بعد نوشته ایم که در اینجا برای اولین بار منتشر می کنیم:
رعنا و عماد یک زوج بازیگر تئاتر هستند. آنها در خانه شان نشسته اند و در مورد تاثیر کلم بروکلی بر پیشگیری از سرطان پانکراس صحبت می کنند که ناگهان متوجه لرزش شدید ساختمان می شوند. عماد با آرامش عینکش را از چشم بر می دارد و می گوید: رعنا جان! این لرزشی که مشاهده می فرمایید در اثر فروریزش زمین است که یک امر کاملا طبیعی است و در همه جای دنیا ممکن است اتفاق بیفتد، لذا نباید با سرزنش مسئولین زمینه سوءاستفاده رسانه های بیگانه را فراهم نمود.
رعنا: راست می گویی عماد. ... دیدن ادامه » پس تا تو چایت را می خوری من می روم وسایل را جمع کنم تا به خانه ای دیگر برویم.
رعنا و عماد به خانه ای دیگر که بابک همکارشان در تئاتر به آنها معرفی کرده است می روند.
شب آن روز وقتی رعنا و عماد به همراه اعضای تیم در اتاق گریم تئاتر نشسته اند تعدادی از افراد نظارت و ارزشیابی می آیند و می گویند: ما سه مورد را اصلاح کردیم، یک پرده را هم کلا حذف کردیم. ناراحت که نشدید؟
عماد می گوید: این چه حرفیست؟ خیلی هم خوشحال شدیم. ای کاش می شد به طور کلی اجازه اجرای این نمایش های منحط غربی را در سالن های تئاتر کشور نمی دادید تا هنر کشور بیش از پیش متعالی گردد.
افراد نظارت و ارزشیابی می گویند «دیگه نه در این حد» و می روند. رعنا زودتر از عماد به خانه می رود تا در جهت گرم کردن کانون خانواده شامی مهیا سازد، عماد هم در جهت استحکام بنیان خانواده از سوپرمارکت اجناسی تهیه می کند. ناگهان زنگ خانه به صدا در می آید و رعنا در را باز می کند و خود به حمام می رود. اما غافل از این که کسی که پشت در بوده نه عماد بلکه پیرمردی مشکوک می باشد. پیرمرد با قلبی خسته از پله ها بالا می آید و وارد خانه می شود. جوراب هایش را در می آورد و نزدیک حمام می شود. چند ضربه با دست به در حمام می کوبد، رعنا می گوید: شما که هستید؟ پیرمرد می گوید: من پیرمرد حکیم و وارسته ای می باشم که تصویر سفید و زیبایی از ایران به نمایش جهانیان می گذارم. دخترم! چرا وقتی آیفون را می زنی ابتدا نمی پرسی کیه؟ شاید پیرمردی شیطان صفت -که البته ایرانیان اینگونه نیستند- پشت در باشد! رعنا می گوید: کاملا حق با شما می باشد پدرجان. پیرمرد می گوید: آفرین. حالا که درس گرفتی من با پاهای خونین خود از پله ها پایین می روم و وانتم را بعنوان جایزه نزد شما می گذارم. رعنا: تو رو خدا شرمنده نکنید. پیرمرد: نه بابا این چه حرفیه.
مدتی بعد عماد به خانه بر می گردد و با رد خون بر پله ها مواجه می شود. خود را به سرعت به خانه می رساند و می بیند رعنا ناراحت و افسرده گوشه ای کز کرده است.
عماد: چه شده است رعنا؟
رعنا ماجرای ورود پیرمرد مهربان را تعریف کرده و از این که بدون کسب اطلاع از هویت اشخاص در خانه را باز می کند ابراز ندامت و از موقعیت خود حین ورود پیرمرد اظهار شرمندگی می کند.
عماد می گوید: اگر در حمام پوشش مناسبی داشتی کار به اینجا نمی کشید.
و در پایان به عنوان حسن ختام جمله ای کلیدی را می گوید که منتقدان را به حیرت وا داشته و توطئه جشنواره های خارجی را خنثی می کند:
باز خدا را شکر که ما در کشور این معضلات را نداریم و افراد می توانند به راحتی در را باز کنند و به حمام بروند، اگر در کشورهای دیگری این اتفاق می افتاد معلوم نبود سرنوشتت چگونه رقم می خورد!
تصویر فید آوت می شود و همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسیده و تصویر زیبایی از کشور به جهانیان ارائه می گردد.
منبع: بی قانون
روشنک و topolof_1376 این را خواندند
حمید عظیمی ، The Ski Bum ، فرزین امیری ، تیلا بختیاری ، تورانداز و مارینا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» اکران «مردان ارباب جمشید» با حضور سیاهی لشگرهای سینما آغاز شد
... دیدن متن »

آیین اکران افتتاحیه فیلم مستند «مردان ارباب جمشید» ساخته پگاه آهنگرانی و درنا مدنی شب گذشته (2 اسفندماه) با حضور کارگردانان و عوامل فیلم در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، در ابتدای این مراسم احمد یاوری از هایی که در فیلم «مردان ارباب جمشید» حضور دارد، به معرفی فیلم پرداخت و گفت: این است مردان ارباب جمشید، نگرشی تازه به افقی وسیع هر چند بی‌انتها. 

پس از آن پگاه آهنگرانی ضمن تشکر از گروه هنر و تجربه که امکان اکران این فیلم را فراهم کرده، گفت: نمایش این فیلم را تقدیم می‌کنم به نیما طباطبایی که متاسفانه الان در بین ما نیست و در آن زمان ساخت فیلم خوشحال بود که ما این فیلم را می‌سازیم. تاسف بار است مکه الان در بین ما نیست که اگر بود می‌آمد و به ما کمک می کرد. 

در ادامه درنا مدنی نیز از حضار تشکر کرد و پگاه آهنگرانی از عوامل فیلم دعوت کرد که روی سن بیایند.

حسن نوروزی‌وفا ملقب به حسن فردین، شمس‌الدین دولتشاهی معروف به چیچو،  محمد ذوالفقاری ملقب به محمد لالی، غلام میرزایی معروف به غلام ژاپنی، فتح الله بابازاده، غضنفر راوندی و جلیل ملک زاده همراه با سید امیرسیدزاده تهیه‌کننده فیلم روی سن آمدند.

حسن نوروزی‌وفا ملقب به حسن فردین گفت: تشکر می‌کنم از خانم آهنگرانی که لطف کردند، آمدند و یادی از بچه‌های قدیم کردند. من 50 سال است که در سینما هستیم و حداقل در هشتاد فیلم بوده‌ام. خانم آهنگرانی به ما افتخار دادند و این فیلم را برای ما ساختند.

پس از او شمس‌‌الدین دولت‌شاهی ملقب به چیچو ضمن بیان اینکه 45 سال در سینما و تلویزیون سابقه کار دارد برای حاضرین در سالن آواز خواند.

غلام میرزایی معروف به غلام ژاپنی بیان کرد: من غلام ژاپنی هستم. نمی‌گویم هنرمند بلکه تنها هنروری هستم که بیش از چهارصد فیلم بازی کرده‌ام و آخرین فیلمم هم «خوب، بد، جلف» با آقای پیمان قاسم‌خانی بوده که در آن یک فیلم یک پلان بیست ثانیه‌ای به من داده است، اما خانم آهنگرانی در این فیلم 20 دقیقه به من بازی داد. من خیلی افتخار می‌کنم که در این فیلم بازی کردم، خانم آهنگرانی و خانم درنا مدنی به ما بها دادند و حداقل 20 دقیقه بازی کردیم.

غضنفر راوندی نیز گفت: «از سال 40 در خیابان ارباب جمشید زندگی می‌کنم و از خانم پگاه آهنگرانی و خانم مدنی تشکر می‌کنم.

پس از آن احمد یاوری مجددا پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: من از خانم مدنی و خانم پگاه آهنگرانی تشکر می‌کنم. انها یک روز با من تماس گرفتند و گفتند می‌خواهیم بیاییم ارباب جمشید، قهوه‌خانه. من گفتم اینجا جای شما نیست، آنها گفتند شما از ما مراقبت کن. وقتی آمدند من در قهوه‌خانه گفتم برای خانم اهنگرانی و خانم مدنی صلوات بفرستید. همه گفتند می‌فرستیم. گفتم صلوات دوم را بفرستید همه با هم گفتند فرستادیم. من به خانم مدنی و خانم آهنگرانی گفتم معذرت می‌خواهم، این‌ها شما را تحویل نمی‌گیرند. بیایید یک آبگوشت سه نفره با هم بخوریم شاید بعد از آن شما را تحویل گرفتند.

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم نیز گفت: «مردان ارباب جمشید» فیلمی است که به لب شما خنده می‌آورد و به دل ما گریه؛ امیدوارم بپسندید.

طناز طباطبایی، سجاد افشاریان، بیتا منصوری، رویا تیموریان، رویا جاویدنیا، محسن عبدالوهاب، دانش اقباشاوی، مصطفی احمدی، آتوسا قلمفرسایی، داود خیام، محسن امیریوسفی، مهدی جعفری، محمود گبرلو، کاوه صباغ زاده، کاوه سجادی حسینی، تینا پاکروان، و... میهمانان این مراسم بودند.

Prudence این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» مراسم افتتاحیه اکران مستند «مردان ارباب جمشید» و رونمایی از پوستر فیلم
... دیدن متن »

مراسم افتتاحیه اکران مستند«مردان ارباب جمشید» ساخته مشترک پگاه آهنگرانی بازیگر سینما و درنا مدنی امروز، دوشنبه دوم اسفند ماه در موزه سینما برگزار می شود. 

مراسم افتتاحیه مستند «مردان ارباب جمشید» امروز، دوشنبه دوم اسفند ماه ساعت 20 در موزه سینما با حضور عوامل فیلم، هنرمندان سینما و اهالی رسانه برگزار می شود. 

این فیلم به تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده از امروز قرار است در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران عمومی شود. 

دو کارگردان این مستند در بخشی از یادداشت کارگردانان برای «مردان ارباب جمشید» نوشته‌اند: «مردان ارباب جمشید فیلمی است درباره گروهی از عاشقان سینما که آن جرقه معجزه‌گر در وجودشان نگرفت و در حاشیه ماندند.»

عوامل این فیلم عبارتند از:مدیر تصویربرداری:محمدرضا اکبری، صدابردار:میثم حسن لو، صداگذار:آرش قاسمی، تدوین:پگاه آهنگرانی.

«مردان ارباب جمشید» در بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد و با استقبال مخاطبین و منتقدین روبرو شد. 

این فیلم با حضور هنرورانی چون حسن نوروزی وفا، غلام میرزایی، شمس الدین دولتشاهی، محمد ذوالفقاری،احمد یاوری شاد، فتح الله بابازاده، غضنفر راوند، جلیل ملک زاده، حسین کوکائین، محمد حسین نجاتی ساخته شده‎است.

پگاه آهنگرانی پیش از این ساخت مستند هایی همچون «تماشاخانه»، «محاکات غزاله علیزاده» و «ده نکمی ها» را برعهده داشته است. این بازیگر سینما همچنین امسال در جشنواره فجر با فیلم «سارا و آیدا» و «قاتل اهلی» حضور داشت.

Positron این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» پوستر جدید «یک روز طولانی» رونمایی شد
... دیدن متن »

پوسترجدید فیلم «یک روز طولانی» ساخته بابک بهرام بیگی با طرحی از حمیدرضا بابابیگی رونمایی شد.

به گزارش مشاور رسانه ای فیلم ، «یک روز طولانی»  نوشته مشترک بهرام بیگی و پیام ناصر است و از مضمونی اجتماعی برخوردار است . 

در خلاصه ی داستان فیلم آمده؛ زمان آدم‌ها را دگرگون می‌کند اما تصویری را که از آنها داریم ثابت نگه می‌دارد. هیچ چیزی دردناک‌تر از این تضاد میان دگرگونی آدم‌ها و ثبات خاطره نیست!

شبنم مقدمی، رضا بهبودی، مرتضی یونس زاده، باران ابراهیمی وعلیرضا آرا بازیگران اصلی فیلم هستند.

«یک روز طولانی» از آذر ماه اکران خود را در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز کرده است.

عوامل اصلی فیلم عبارتند از:

 کارگردان: بابک بهرام بیگی، مدیر فیلمبرداری : محمد رضا تیموری، فیلمنامه: پیام ناصر، بابک بهرام بیگی،  صدا: انسیه ملکی، حسن شبانکاره،  مدیر تولید: امیررضا جلالیان، طراحان صحنه:  کاوه کاظم زاده، آرش باقی پور،  جلوه‌های ویژه بصری: فرهاد نجفی فرد،‌ مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تهیه کنندگان: بابک بهرام بیگی، مرتضی یونس زاده

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» نقد و بررسی « یک روز طولانی» در اصفهان
... دیدن متن »

فیلم «یک روز طولانی» ساخته بابک بهرام بیگی در اصفهان اکران و مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.

به گزارش مشاور رسانه ای فیلم، نمایش و نقد و بررسی « یک روز طولانی» روز دوشنبه 25بهمن ماه در سینما سوره اصفهان با حضور کارگردان برگزار خواهد شد.

همچنین نشست نقد و بررسی این فیلم امروز یکشنبه 24 بهمن ساعت 16:00 در خانه هنرمندان تهران با حضور بابک بهرام بیگی(کارگردان) و رضا بهبودی و شبنم مقدمی بازیگران فیلم  برگزار می‌شود.

«یک روز طولانی» ساخته بابک بهرام بیگی و با بازی شبنم مقدمی و رضا بهبودی داستان فردی است به نام شاهین که پس از سال‌ها به زادگاهش سفر کرده و در دوراهی اخلاقی قرار می‌گیرد که در آن مفهوم خوبی و بدی، اخلاقی و غیراخلاقی مشخص نیست.

خانه هنرمندان روزهای یکشنبه میزبان جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده در گروه هنروتجربه است. این برنامه در هفته جاری به اولین فیلم بابک بهرام‌بیگی اختصاص دارد. در این جلسه ابتدا از ساعت ۱۶ فیلم‌ «یک روز طولانی» به نمایش درمی‌آید و سپس از ساعت ۱۷:۳۰ نشست نقد و بررسی با حضور بابک بهرام‌بیگی کارگردان و شبنم مقدمی بازیگر این فیلم و سحر عصرآزاد منتقد سینمایی برگزار می‌شود.

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اعتراض ترانه علیدوستی به قانون تبعیض‌آمیز ترامپ/ در مراسم اسکار شرکت نمی‌کنم
فرهنگ > سینما - بازیگر فیلم «فروشنده» اعلام کرد که در اعتراض به طرح ممنوعیت اعطای ویزا به ایرانیان در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترانه علیدوستی در توییتر نوشت:‌ «ممنوعیتی که ترامپ برای اعطای ویزا به ایرانیان وضع کرده، تبعیض‌آمیز است. من در اعتراض به این اقدام در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهم کرد.»
ما هرچقدر توی وبلاگ ها و سایت های شخصیمون بنویسیم راه به جایی نمی بره اما صحنه جهانی الان دست اقای اصغر فرهادی و تیمشون هست.
۰۸ بهمن
آخه خانم علیدوستی نگاه کن کجا داری زندگی میکنی؟ مگه برخی از مردم کشور خودمون پاش بیفته نژاد پرست نیستن؟ مگه از شما دعوت کردن که تشریف ببری اونجا که میگی تحریم کردی؟ کشور خودشه اختیارشو داره. مگه تو کشور ما کیا تصمیم گیرنده هستن؟ تو کشور خودت چقدر از حقوق ... دیدن ادامه » مردمت دفاع کردی که حالا تا اون بابا یه کاری کرد رگ گردنتون بالا زده؟ این همه بی عدالتی زبونتون بند اومده بود که حالا نگران حقوق مردم ایران در سفر به امریکا شدی؟ چند درصد مردم ایران دغدغه سفر به امریکا تو این یه ماه رو دارن که شما دغدغه پیدا کردی؟ پس چرا برای هزار دغدغه مهمتر مردم از خودت هزینه نمیکنی؟ اگر اونا جنبشگران زنشون فعال شدن دلایل خاص خودشو داره مثلا میترسن حقوق هشتاد درصدیشون به هفتادوپنج درصد برسه. نه اینکه زنهای کشورهای جهان سومی با حقوق نیم درصد هم راه بیفتن برعلیه ترامپ شعار بدن. بس کنید عوامفریبی رو و بیشتر تامل کنید
۱۰ بهمن
فرهادی: امسال در مراسم اسکار حاضر نخواهم بود
تندروها علی‌رغم جنگ‌ها و دعواهای سیاسی‌شان در همه جای دنیا، بسیار شبیه به هم به جهان می‌نگرندفرهنگ > سینما - اصغر فرهادی با نگارش یادداشتی که در نیویورک تایمز منتشر شد، اعلام کرد امسال در مراسم اسکار حضور نخواهد داشت، او همچنین در این یادداشت رویکردهای افراطی سیاسیون و تندروها را نقد کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترجمه نوشته اصغر فرهادی در نیویورک تایمز به این شرح است:
متاسفم که از طریق این نوشته اعلام می‌کنم در مراسم اسکار امسال در کنار دیگر اهالی سینما شرکت نخواهم کرد.
در روزهای گذشته علی‌رغم شرایط غیرمنصفانه‌ای که برای ورود مهاجران و مسافران چند کشور به ایالات متحده پیش آمد، همچنان تصمیمم بر حضور در این مراسم بود و ابراز نظراتم به رسانه‌ها درباره این شرایط و به هیچ عنوان قصد عدم حضور و یا تحریم مراسم را به نشانه اعتراض نداشتم چون آگاهم که بسیاری از اهالی سینمای آمریکا و اعضای آکادمی مخالف افراطی‌گری و تندروی‌هایی هستند که این روزها بیش از گذشته در حال اعمال است و همان‌گونه که روز اعلام نتایج آکادمی به پخش‌کننده‌ام در آمریکا اعلام کردم به همراه مدیرفیلمبرداری‌ام در این مراسم حضور خواهیم داشت، همچنان تصورم همراه بودن در این اتفاق بزرگ فرهنگی بود.
اما امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست حتی اگر برای سفر من به آمریکا استثنایی قایل شوند. پس مایلم آنچه را که قرار بود در فرصت سفرم بیان کنم در اینجا ابراز نمایم.
تندروها علی‌رغم جنگ‌ها و دعواهای سیاسی‌شان در همه جای دنیا، بسیار شبیه به هم به جهان می‌نگرند. آن‌ها برای درک جهان چاره‌ای ندارند جز تقسیم آن به دو بخش ما و دیگران تا همواره با ساختن تصویری هولناک از دیگران، مردم کشورشان را دچار ترس از آن‌ها بکنند.
این فقط محدود به آمریکا نیست. در کشور من نیز تندروها اینگونه‌اند. سال‌هاست در دو سوی اقیانوس عده‌ای تندرو تلاششان بر آن است تا از مردم کشور مقابل تصویری غیرواقعی و هولناک بسازند و از تفاوت‌های بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها اختلافات، و از اختلافات دشمنی‌ها، و از دشمنی‌ها ترس ایجاد کنند.
ترس مردم ابزار مهمی‌ست برای توجیه افراطی‌گری و تندروی صاحبان ذهن‌های بسته. حال آنکه من باور دارم شباهت‌های بین انسان‌ها در روی این کره‌ی خاکی در سرزمین‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان مختلف بسیار گسترده‌تر از تفاوت‌هاست. من باور دارم ریشه بسیاری از خشونت‌های امروز جهان در میان ملت‌ها را باید در تحقیرهای دو سویه دیروزشان جستجو کرد و تحقیرهای امروز ملت‌های دیگر به یقین بذری‌ست برای خشونت‌های فردا.
تحقیر ملت‌های دیگر به بهانه حفظ امنیت مردم یک کشور پدیده تازه‌ای در جهان نیست و همواره خود زمینه‌ای برای ایجاد شکاف و دشمنی در آینده بوده است.
من ... دیدن ادامه » از این طریق انزجار خود را از شرایط تحمیل شده ناعادلانه‌ای که برای ورود قانونی بعضی از هموطنانم و همچنین مردم شش کشور دیگر به ایالات متحده در حال اعمال است ابراز می‌کنم و امیدوارم این شرایط منجر به شکاف بیشتر بین ملت‌ها نشود.
اصغر فرهادی / ایران
۱۰ بهمن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«تقدیم به تیم فیلم «مــــات» که موتکفانه اثری به واقع تجربه‌‎گرا و بی‌ادعا خلق کردند.»

برای ورد به ساحت و دنیای امر تجربی چاره‌ای جز بهره جستن از هرمنیوتیک آن تجربه نداریم. در واقع در مواجهه با یک تجربه به هیچ‌ وجه نمی‌توان با دانش بصری و ذائقه‌ی پاپیولارِ هنری آن را مورد ارزیابی و سنجش قرار داد.

فیلم مات و البته برخی (و نه همه عناوین این گروه) از فیلم‌های گروه هنر و تجربه نیز چنین رویکردی را می‌طلبند. فیلم مات از حیث فرم دارای ویژگی‌های کاملاً متمایز با نُرم سینمایی رایج است. امانوئل کانت در تعریف فرم هنری قائل به دخالت ذهن در عینیت مشاهده‌شده است. این سوبژکتیویته در فرمِ سینمایی «مـــات» ذهن را به سیالیتی رهنمون می‌کند که با ساختار‌های تکنیکی فیلم در همخوانی مطلق است. (فارغ از موفقیت یا ناکامی در این همخوانی)

به عبارتی ساده‌تر تکانه‌های دوربین روی دست هنگامیکه تزلزل موقعیت (از حیث مکانی) و وسوسه‌های شخصیت‌های فیلم در کنار پا درهوایی و نابسامانی موقعیت آنها در زندگی شخصی‌شان به دلیل کلاهی که بر سرشان رفته، به تصویر می‌کشد، منطقی بایسته پیدا می‌کند. نکته قابل تأمل در بروز خلاقیت در همین شیوه فیلمبرداری بهره جستن از روش «دوربینِ غیرثابت است با تمهیدِ لرزش در عین اعوجاج». این همان معنی ترکیب و امتزاج مثبت در مثبت در ریاضیات را به ذهن متبادر می‌کند. در اینجا ما دیگر با یک دوربین روی دست ساده مواجه نیسیتیم؛ بلکه چیزی دیگر نیز بر روی آن افزوده‌ایم تا به مفهومی فرمالیستی در روایت تصویری برسیم.

در بخش دیگری از تحلیل در فیلمبرداری این اثر با فلسفه‌ای دایره‌گون نیز مواجه هستیم. کارگردان و فیلمبردار در همراهی موثر و کاربردی با چرخش به دور شخصیت‌های فیلم در فضایی بسیار کوچک و بسته و با تصاویری عمدتاً مدیوم به دنیال تشدید همان تعلیقی هستند که ما با آن مواجه‌ایم.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل اعتنای فیلم «مـــات» را شاید بتوان تدوین با دوربین فیلمبرداری نامید. ترکیبی که در عین عدم تجانس و نامتقارن بودن از حیث معنایی رایجش، در واقع در این فیلم به شکلی پراگماتیستی اعمال شده است. در این این فیلمِ که بخش طولانی از آن پلان - سکانس نیز است؛ کات مساوی است پنهان شدن دوربین پشت یکی از شخصیت‌ها در خلال فیلم. مات شدن‌های تدوین‌گونه که تداعی‌گر نوعی «فلو – دیزالو» به گونه‌ای رادیکال و آوانگارد نیز محسوب می‌شود تعبیری دیگر است که من به این متد فیلمبرداری الصاق می‌کنم.

سادگی دیالوگ‌های بازیگران نیز می‌تواند بیش از آنکه نقطه ضعف محسوب شود، قوتی برای آن به حساب می‌آید. اتفاقاً این فیلم در تجربه‌ای که مدعی آن است از میان مکالماتِ گل‌درشت، ترکیب‌بندی‌های کلامی معنامدارانه، گفتارهای آمیخته با تملق و البته سادگی (همانگونه که خانواده‌های داستانِ فیلم با همین ویژگی - سادگی - فریب خورده‌اند) جانبِ گزینه آخر را می‌گیرد.

فیلم اگرچه با دستمایه قرار دادن موضوعات اخلاقیِ مد شده در فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران به ورطه‌ای خطرناک و نزدیک به تکرار وارد شده اما همان رفتار تجربی و ساختار فرمیک فیلم در بزنگاه‌ها به مدد آن می‌آید و فیلم را از فرش به عرش می‌برد.

صبا ... دیدن ادامه » کاظمی برای نگارنده و سایر علاقه‌مندان سینمایی نامی ناآشنا است اما نگاه تجربه‌گرا و سینمایی‌اش در فیلم مات همگان را بسیار امیدوار می‌کند تا بی‌صبرانه در انتظار ساخته بعدی‌اش باشند.

ژاله بلمه که نامش در تیتراژ به عنوان نخستین نفر آورده شده نیز علی‌رغم کمرنگ‌تر بودن ظاهری نقشش نسبت به سایر شخصیت‌های فیلم از حیث نشانه‌شناختی و ارائه یک بازی کلیدی و به قولِ سینمایی‌ها زیر پوستی تاثیری اعجاب برانگیز دارد که به حق و جد، پرداختن به نمودهای معنایی و نشانه‌شناسانه آن خود نیاز به نوشته‌ای دیگر دارد.

در ادامه با ارج نهادن تیم بازیگری فیلم و به استثنا و در کنارِ مورد اشاره شده در بخش قبلی (ژ.بلمه)، این عقیل بهرامی است که با احاطه کمتر دیده شده در میان چهره‌های جوان سینمایی که در تجارب نخست‌شان (با فرض نخستین بودن تجربه سینمایی‌شان. نمی‌دانم آیا اولین بازی سینمایی ایشان بود یا نه؟!) کنترل نشده ایفای نقش می‌کنند با درک موقعیت کلی فیلم؛ تعیین‌کننده جلوه‌گری می‌کند. مدعی‌ام را برای مثال ارجا‌ع می‌دهم به برخی از دیالوگ‌های ساده اما ابزورد او به همراه موقعیت‌های طنازانه‌ای که او بدون استفاده از کلام آن را ایجاد می‌کند. (مثل صحنه برخواستنش پس از سیگار کشیدن زیر هود و برخورد سر او به آن)

بازیگران «مــــات» باورپذیر هستند همچون تمام اطرافیان ما؛ کلمات متفرعنانه و شعاری نمی‌دهند همچون تمام اطرافیان ما؛ از بلاهت و سادگی می‌خندانند همچون تمام اطرافیان ما؛ تماشاچی را با تیزهوشی درگیر موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند می‌کنند و تا آخرین نما در داخل آپارتمان آنها را مبهوت می‌کنند.

کارگردانِ تقدیرگرای فیلم مات با آن سکانس قابل‌توجه پایانی فیلم با کنترل هوشمندانه هیچگاه اجازه پیشی گرفتن هیچکدام از هنرپیشه‌گانِ فیلمش بر دیگری را در صحنه نمی‌دهد و همین مراعات، نظمی را در فیلم می‌سازد که مات را در فضای رخوت‌انگیز کنونی سینمای کشور به نسیمی مطبوع مبدل می‌سازد.
رضا تهوری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» گفتگوی تیوال با بابک بهرام بیگی

گفتگوی تیوال با بابک بهرام بیگی / نویسنده و کارگردان.

گفتگو کننده: محمد عسگری

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقد و بررسی«یک روز طولانی» در شیراز
» دومین حضور بین المللی «یک روز طولانی» در بلغارستان
... دیدن متن »

فیلم «یک روز طولانی» ساخته بابک بهرام بیگی در شیراز نقد و بررسی می شود.

به گزارش مشاور رسانه ای فیلم، «یک روز طولانی» ساخته بابک بهرام بیگی چهارشنبه 29 دی ماه با حضور کارگردان، شبنم مقدمی بازیگر فیلم و سمیرا مهندسان طراح لباس در شیراز  نقد و بررسی می شود.

این فیلم نوشته مشترک بهرام بیگی و پیام ناصر است و از مضمونی اجتماعی برخوردار است . در خلاصه ی داستان فیلم آمده؛ زمان آدم‌ها را دگرگون می‌کند اما تصویری را که از آنها داریم ثابت نگه می‌دارد. هیچ چیزی دردناک‌تر از این تضاد میان دگرگونی آدم‌ها و ثبات خاطره نیست!

شبنم مقدمی، رضا بهبودی، مرتضی یونس زاده، باران ابراهیمی و علیرضا آرا بازیگران اصلی فیلم هستند.

گفتنی است پخش بین المللی «یک روز طولانی»را علیرضا شاهرخی بر عهده دارد و فیلم در نهمین جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا «صوفیه بلغارستان» حضور خواهد داشت .

«یک روز طولانی» هم اکنون در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

عوامل اصلی فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری : محمد رضا تیموری، فیلمنامه: پیام ناصر، بابک بهرام بیگی،  صدا: انسیه ملکی، حسن شبانکاره،  مدیر تولید: امیررضا جلالیان، طراحان صحنه:  کاوه کاظم زاده، آرش باقی پور،  جلوه‌های ویژه بصری: فرهاد نجفی فرد، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تهیه کنندگان: بابک بهرام بیگی، مرتضی یونس زاده

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
good enough
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید