آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال عمومی
S3 : 18:29:56 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نمایش «جدائی / رومئو /ژولیت»
کاری از گروه میزانسن

نویسنده: مسعود طیبی
طراح و کارگردان: ایمان میرهاشمی
بازیگران: ایمان میرهاشمی_ جیران کرمی
مشاور کارگردان:مسعود طیبی
دستیار کارگردان:مریم فرجاد
منشی صحنه: بهناز نادری
طراح نور: مجتبی گیویان
طراح لباس: متین کیمنش
طراح گریم: مهسا مشهدی عباسی
میکس و مسترینگ موسیقی: حسین ابراهیم نیا
عکاس: نازنین طلوعی
روابط عمومی و تبلیغات: سمیه طیبی

🎭🎭جشنواره نگاه
مکان: موسسه هنرگستر حیایی
زمان : 14بهمن
ساعت: 18:30
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام، من خیلی دوست داشتم کارتونو (نمایش لوله) رو ببینم ولی متاسفانه دست دست کردم و خورد به تعطیلی سالن های نمایش. خیلی مشتاقم که این کار رو بتونم ببینم و البته مطمئنم که بدون شک از بهترین تجربه های تئاتری من خواهد بود
اول از خداوند برای شما و اعضای گروهتون سلامتی آرزو می کنم و امیدوارم هرچه زودتر بتونم کارتونو ببینم...
سمانه این را خواند
ajalireza این را دوست دارد
سلام دوست عزیز...
امیدوارم به زودی بتوانیم با بازگشایی سالن‌ها، نمایش "لوله" را اجرا ببریم. 🙏
۲ روز پیش، پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام اینجا فضا چطوریه ، مجازی یا حضوری هم قرار دارید
درود ..یکی از کافه های خوب بود که از ابتدای امسال متاسفانه تعطیل شد.
امیدوارم اگر جای دیگری آغاز به کارکردند اطلاع رسانی کنند.. گروه خوبی بودند
۲ روز پیش، پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گل آه

در جشن آیینه‌ها، مهمان چشمان دریای‌ات بودم که غرق شدم؛ و جسدم سال‌ها بعد در ساحل خشکیده‌‌ی قلبت پیدا شد؛ و افسوس تو آه را چون گلی بر گلدان لبت کاشت، و از خاکستر وجودم صد گل آه جوانه زد.
عمریست از نهر دریای چشمانت آب می‌خورم، و گل می‌دهم: گل آه... گــل آه...

★صمیم ع اسمعیلی
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
// توهین به پیامبر اسلام در برنامه زنده تلویزیونی//
مجری برنامه به مهمان کُرد:
این لباس چوپانی را چرا بر تن کردید؟
پاسخ مهمان برنامه: این لباس محلی ماست..
( یک کم پس و پیش شاید گفته باشم)

یادم هست در کتاب دینی زمان ما نوشته بود: اکثر پیامبران قبل از بعثت چوپان بودند و این نشان می دهد که قصد واقعی مجری برنامه در واقع توهین به پیامبران خدا و پیروانشان نیز هست و از آنجا که در کشور ما بعد از برجام نفوذ صورت گرفته، و نیت نفوذی ها ضربه به دین اسلام و مذهب بر حق شیعه جعفری هست پس با اطمینان نزدیک به یقین مجری برنامه به پیامبر اسلام توهین کرده و باید اعدام شود...

خوانندگان متن بالا: امان از شوخی های بی مزه ات!
پاسخ من: در این کشور هادی ساعی زیاد داریم..، ساعی ... دیدن ادامه ›› که سیلی می زند به خاطر اینکه مدعی است که گفتن قهرمان جهان به جای قهرمان المپیک، قصد توهین به هادی ساعی را داشته!

به تمام کسانی که حرف مجری را توهین به قوم کرد در سراسر جهان را داشتند این جمله را با صدای بلند و پشت بلندگو می گویم: " مراقب هادی ساعی درون خود باشید"
دلایلم:
اول: چوپانی یعنی افتخار..
افتخار برای کسی که حیواناتی را پرورش می دهد و محافظت می کند و ایمنی غذایی را حداقل برای مردم کشورش تامین می کند..

دوم: عوض شدن ارزش هاست، کسی که به مردم دروغ می گوید، دزدی می کند، و رانت خوار و ویژه خوار است و زندگی لاکچری دارد زرنگ محسوب می شود.. مداحی که در رسای امام حسین که فریاد زد:" اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید " نوحه می خواند و می گوسد اگر کمتر از ۱۰ میلیون تومان و ۱۰ شب ۱۰۰ میلیون تومان به حسابم واریز نکنید ( از کل حقوق یکساله کارگر بیشتر) ارج و قرب می یابد..
وقتی که آخوندی ۱۰ شب منبر می رود و از اسلام و ساده زیستی و الگو قرار دادن مردم یمن برای بستن لنگ به جای لباس سخنرانی می کند( آخوندی را دیدم حرفهای ولایتی را تکرار می کرد) و ۱۵ میلیون پاکت ( دستمزد ) دریافت می کند می شود حاج آقا و امین ناموس مردم ( فیلم مارمولک) و حلوا حلوایش می کنند..
در جامعه ای که آگاهی از زندگی خصوصی سلبریتی ها و لباس پوشیدن و برهنه شدن شان و اظهار نظر کردن در مورد آن در فضای مجازی یک عادت معمول است، و استفاده از کالاهای مورد استفدده سلبریتی ها یک ارزش محسوب می شود، خب مسلماً در این جامعه شغل چوپانی و چوپان توهین محسوب می شود..

سوم: خود مجری قبل از برنامه موضوع لباس را می دانست، او با سئوال قرار دادن مهمان برنامه براساس عادت ذهنی مخاطب ( دیدن لباسی شبیه لباس چوپانان) قصد داشت از ایده ذهنی کردها ( کوردها) در لباس پوشیدن پرده بردارد و بر خلاف نظر توهین، نیت اش این بود که کردها را تکریم کند و آزادی خواهی مردمان کرد را حتی در لباس پوشیدن شان به بقیه مردم این کشور معرفی کند...

دعای همیشگی من:
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی و بعد از انقلاب مهدی، ما را از شر عوام الناس و افکار عوام الناسانه محافظت بفرما!
محمد کارآمد و رویا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
// به اسب شاه گفتند یابو! //
هادی ساعی اصلاح طلب در گوش یکی از مدیران تکواندو سیلی می زند که چرا گفتی قهرمان جهان، نگفتی قهرمان المپیک!

ایشان با رای مردمان تهران، پرجمعیت ترین شهر خاورمیانه، و با نمایندگی از اصلاح طلبان، نماینده شورای شهر شدند، که شهری بهتر، امن تر، سالم تر، کم مسئله تر، ایمن تر برای بانوان، شادتر برای جوانان و غیره بسازنند...

یادمان نرود: اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا...

یادم هست در سال ۸۷ متنی منتشر کردم و اولش اینجوری شروع میشد:
چپ کثیف تر از راست! راست کثیف تر از چپ! و خاتمی کثیف تر از هردو..
نازنین، سپهر و محمد کارآمد این را دوست دارند
برای من هم تمومه ماجرا ولی دیگه اینجوری نوشتن رو هم عقده‌گشایی می‌دونم!
۶ روز پیش، یکشنبه
باشه بابا شیر فهم شد نیازی به اینهمه تکرار نیست😜
۵ روز پیش، دوشنبه
محمد کارآمد
باشه بابا شیر فهم شد نیازی به اینهمه تکرار نیست😜
خدا را شکر...
🤲🤲🤲🤲
۵ روز پیش، دوشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
عابری خسته می‌آد، از کوچه‌های بی عبور
از کوره‌راه‌های بلند، از جاده‌های سوت و کور
عابر با خودش داره، یه کوله‌باری درد و غم
چشاش داره داد می‌زنه، از روزگاری سرد و بم
تو نور مهتاب شب، با چشمایی سرگردون
با اون قدم‌های بلند، رو سنگفرش خیابون
تو مشت خود گرفته، تکه‌ای از آسمون
دو چشم ابری او، داره هوای بارون
اون عابر خسته کیه؟ تو کوچه‌ی خلوت ما
واسه تن خسته‌ی او، هیشکی دری نکرده وا

★صمیم ع اسمعیلی
از کتاب برای آخرین بار
سمانه این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
//خوک//
متنی در مورد فصل اول قسمت اول سریال بلک میرور
به شدت جذاب و غیر منتظره بود... ولی کامل ترش در فیلم شبکه ۱۹۷۵ دیده می شود..
هنرمندی که برای ثبت در تاریخ شاهزاده ای را گروگان می گیرد تا در عصر رسانه، جایی که مردم حتی گالری های نقاشی را مجازی می بینند، اثری خاص و تکرار نشدنی بیافریند و اکثر مردم جهان در یک لحظه این اثر را ببینند...
شاید با این ادعا روبرو شویم سندی از هنرمند بودنش نیست..
پس جاودانه شدن به چه قیمتی؟
باز هم فرقی نمی کند چون دلیلی برای جنون گروگانگیر هم نیست... یک عملیات پیچیده طراحی می شود که پلیس و اطلاعات یک کشور از حل آن ... دیدن ادامه ›› عاجزند چرا؟
چون طراح این عملیات می خواهد بعد از مرگش از او یاد شود..
و اسمش جاودانه بماند..
یا دیوانه است یا یک منحط اخلاقی..
دست به دامان یو تیوب می شود و کارش را پیش می برد..
بر خلاف نظر دیگران، انحطاط اول به لجن کشیدن هنر با گروگانگیری است، کاری کثیف از یک واقعیت.. و خوک انتخاب درستی بود..
مرحله دوم انحطاط دیدن تصویری از اجبار یک فرد که جایگاه مهمی در کشور دارد و همان حس فضولی در زندگی یک سلبریتی است... و انحطاط آنجاست که از دایم الخمرهای کافه ها تا پزشکان و افراد تحصیلکرده اجتماع همگی به تماشا می نشینند..

و شاید مرحله سوم و مهمترین نکته اش این باشد چطور با دانستن موضوعاتی ساده از جمله حس فضولی عمومی می توان حواس ها را طوری پرت کرد که از موضوع اصلی ( نجات دختر) همه غافل شوند حتی نیروهای پلیس و امنیتی..


مدت زمان کم این قسمت نمی تواند رابطه درستی بین نخست وزیر و همسرش تعریف کند و این قسمت ابتر تمام می شود...
اما چیزی که برای خود من عجیب بود تحلیل ناقصی در مورد سیاست و حفظ قدرت به هر قیمت بود که تحلیل کاملا اشتباهی است‌‌... اپیزود ضعیفی بود و ایده فوق العاده را خراب کرد ولی مسلما در مورد حفظ قدرت به هر قیمتی نبود...
فیلم بلند یا سریال صد قسمتی نیست که بتونه سیر تا پیاز رو توضیح بده، این اپیزودهای کوتاه به اندازه لازم کد و کلید به بیننده تیزبین حرفه ای مثل شما میده که تا تهشو بخونید، ضرب آهنگ تند و تعلیق زیاد و فرود آوردن ضربه نهایی در موقعیت شگفت انگیز، سیکل دائمی بلک میرور در همه اپیزودهاست، پس بهانه نگیر و با سخت گیری لذت این مهمانی باشکوه رو از خودت نگیر
محمد کارآمد
دوست دارم لیستت رو ببینم، البته استالکر اولشه اینو میدونم و پنجم رو ششم رو هم الان گفتی و باقیش؟
چشم..
حضوری میگم...
۶ روز پیش، یکشنبه
محمد حسن موسوی کیانی
چشم.. حضوری میگم...
اکی اخر هفته حتما
۶ روز پیش، یکشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تلاشی برای زنده ماندن نیروی خلاق کشور | عکس مشروح نشست خبری جشنواره هنر زنده استتلاشی برای زنده ماندن نیروی خلاق کشور
به گزارش روابط عمومی، نشست خبری جشنواره «هنر زنده است» با حضور بهروز غریب‌پور (رییس شورای سیاست‌گذاری و دبیر بخش تئاتر)، مازیار رضاخانی (مدیر جشنواره و عضو شورای سیاست‌گذاری)، کمال تبریزی (دبیر بخش سینما)، فردین خلعتبری (دبیر بخش موسیقی)، سیف‌الله صمدیان (نماینده بخش دیجیتال آرت) و حضور مجازی محمود کلاری (دبیر بخش دیجیتال آرت) و رضا کیانیان عضو شورای سیاست‌گذاری پیش از ظهر ۲۳ دی در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد. بهروز غریب‌پور در ابتدای این نشست گفت: برای من بسیار لذت‌بخش است که جشنواره به گونه‌ای منعکس شده که همه شما دوستداران ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی، نشست خبری جشنواره «هنر زنده است» با حضور بهروز غریب‌پور (رییس شورای سیاست‌گذاری و دبیر بخش تئاتر)، مازیار رضاخانی (مدیر جشنواره و عضو شورای سیاست‌گذاری)، کمال تبریزی (دبیر بخش سینما)، فردین خلعتبری (دبیر بخش موسیقی)، سیف‌الله صمدیان (نماینده بخش دیجیتال آرت) و حضور مجازی محمود کلاری (دبیر بخش دیجیتال آرت) و رضا کیانیان عضو شورای سیاست‌گذاری پیش از ظهر ۲۳ دی در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.

بهروز غریب‌پور در ابتدای این نشست گفت: برای من بسیار لذت‌بخش است که جشنواره به گونه‌ای منعکس شده که همه شما دوستداران فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضور گسترده‌ای در این نشست پیدا کرده‌اید این نشست برای تبیین آن‌چیزی است که بر ما در این ماه‌ها گذشته.
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنر زنده است، ادامه داد: ما روز گذشته خدمت آقای صالحی، آقای حسینی و دیگر مسئولان وزارت ارشاد بودیم‌ و‌ نکته فوق‌العاده‌ای که در این دیدار برای آقای وزیر وجود داشت این بود که بخش خصوصی بدون تکیه بر احکام انتصابی و پیشگام شدن یک وزارتخانه خاص، به صورت خودجوش یک جشنواره را راه‌اندازی کرده است. ما سعی کردیم در این دوران سخت و مسدود کننده آستین بالا بزنیم و کاری را بکنیم که فضای هنری نیاز دارد.
غریب‌پور یادآور شد: همانطور که می‌دانید تماشاخانه‌ها و سالن‌های سینما تعطیل‌اند و پل‌های پیش روی ما خراب شده و یا پل‌هایی که قابل اتکا به نظر می‌رسد، سست است. در این شرایط تجربه جدیدی را آغاز کردیم. اسفند سال گذشته آقای مازیار رضاخانی که فردی باتجربه در راه‌اندازی جشنواره‌های غیر دولتی است پیشنهاد این جشنواره را به من داد و از آن زمان مشغول بودیم تا نهادی را در بخش خصوصی با حمایت معنوی وزارت ارشاد راه‌اندازی کنیم. این جشنواره جامع حرکتی است که از درون خانواده هنرمندان برخاسته و امیدوارم شما در پوشش خبری آن کمک کنید تا موفق شویم.
غریب‌پور همچنین با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها در پخش خبر فراخوان این جشنواره گفت اولین شرکت کننده ما که ثبت نام کرد، دخترخانمی از سیستان و بلوچستان است که با یک انیمیشن شرکت کرده و یادآور شد: هدف ما ارتباط تعاملی با مخاطب است.

کمال تبریزی (دبیر بخش فیلم جشنواره) نیز در ادامه این نشست گفت: ما و گروه دوستانی که در این جشنواره حاضر هستند، همه در حال کاری هستیم که فکر می‌کنم نتیجه آن نسبت به جشنواره‌های دیگر متفاوت باشد.
وی ادامه داد: تمرکز ما در بخش سینما روی جوان‌هاست. استعدادهایی که شاید نتوانند در جشنواره‌های دیگر دیده شوند. البته این به معنای آن نیست که کسان دیگر نمی‌توانند در این رویداد شرکت کنند. ما قطعا حضور پیشکسوتان را هم پذیرا هستیم.
تبریزی در ادامه بیان کرد: سعی ما این است که کمتر به رقابت بپردازیم و بیشتر روی بررسی فیلم‌ها تمرکز کنیم. این جشنواره فرصتی برای نمایش آثار است. اخیرا بعد از سال‌ها مشخص شد که یکی از فیلم‌های من نباید به توقیف می‌رفت. در صورتی که اگر فرصت نمایش به آن داده می‌شد این همه سال توقیف نمی‌شد.
این کارگردان در ادامه گفت: عدم نمایش خیلی از فیلم‌هایی که توسط هنرمندان ساخته می‌شود، سو تفاهم است. ما باید به فیلم‌ها امکان نمایش دهیم تا بتوانند که حرف خود را مطرح کنند.

بهروز غریب‌پور در ادامه بیان کرد: به رضا کیانیان گفتم که من باید ممنون کرونا باشم که سبب شد تا بعد از نیم قرن با او که هم‌دانشگاهی بودم کار کنم.

«رضا کیانیان» عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم در ادامه این نشست با بیان اینکه «امیدوارم در قرن آینده هم باهم کار کنیم» ابتدا از بدخلقی که پیش از آغاز نشست با یک خبرنگار داشت عذرخواهی کرد و گفت کاش شما هم کاری نکنید که آدم بدخلق شود!
کیانیان در ادامه با اشاره به دلیل پیوستن خود به جشنواره هنر زنده است که اکنون موتورش روشن شده است، گفت: این جشنواره اجازه می‌دهد کسانی واردش شوند که هیچ وقت دیده نمی‌شوند. چقدر گروه زیرزمینی موسیقی داریم که هیچ کار خلافی انجام نمی‌دهند و بی خودی اسم‌شان زیرزمینی شده؟ یا چه تعداد بچه‌های جوان تئاتر در شهرستان داریم که جایی جز جشنواره فجر برای دیده شدن ندارند؟ یا بچه‌های جوانی که فیلم کوتاه می‌سازند و دیده نمی‌شوند.
این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: جز این طیف بزرگ، بخش دیگری به نام دیجیتال آرت هم وجود دارد که کارهای بسیار زیاد و خوبی در آن انجام می‌شود. آنها که هیچ جایی برای دیدن شدن‌شان وجود ندارد. من به این دلیل به این جشنواره پیوستم چون اینجا جایی است که آنهایی که نمی‌توانند دیده شوند، فرصت دیده شدن دارند.

فردین خلعتبری در ادامه مراسم گفت: وقتی در جمعی وارد می‌شوید و می‌بینید که دغدغه‌های شخصی شما با اهداف بقیه همسو است کفایت می‌کند تا شما همه چیز خود را بگذارید و برای آن تلاش کنید.
او در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در دیده شدن این رویداد عنوان کرد: اگر مطبوعات نباشند جشنواره‌ای شکل نمی‌گیر‌د. به عنوان مثال ما در بخش موسیقی منتقدهای کمی داریم. در صورتی که حضور خبرنگاران و منتقدان به شدت می‌توانند در موسیقی تاثیر گذار باشند.
خلعتبری ادامه داد: وقتی ما و همه همکارانم در خانه هستیم، جوان‌های با استعدادی شماره ما را پیدا کرده و با ما تماس می‌گیرند که شاید نتوانیم آنطور که باید به آنها کمک کنیم. این جشنواره بستر مناسبی برای این اتفاق است.
این موسیقیدان در ادامه یادآور شد: موسیقی غیر مجاز وجود ندارد و جشنواره هنر زنده است به سمتی می‌رود که همه موسیقی‌ها بتوانند خودشان را عرضه کنند. در عرصه موسیقی حرفه‌ای متاسفانه رقابت اتفاق نمی‌افتد. در صورتی که افراد حرفه‌ای در حوزه‌های دیگر وارد جشنواره‌های مختلف شده و به راحتی با جوان‌ها به رقابت می‌پردازند. اما افراد حرفه‌ای در موسیقی زیاد راغب به رقابت به این صورت نیستند. ما برای اینکه ما از حضور هنرمندان جوان ولی حرفه‌ای در این جشنواره محروم نشویم، یک بخش غیر رقابتی نیز در این رویداد خواهیم داشت.

«سیف‌الله صمدیان» نماینده بخش دیجیتال آرت و از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم گفت: من اسمم سیف‌الله صمدیان است و در نقش محمود کلاری با هفت، هشت درجه کیفیت پایین‌تر اینجا هستم! البته دوست داشتم ایشان ابتدا صحبت کنند.
او در ادامه با اشاره به بخش دیجیتال آرت، گفت: من می‌خواهم یک کار غیرمجاز جهانی کنم و اسم هنر هشتم را برای دیجیتال آرت بگذارم. چه بخواهیم و چه نه دیجیتال آرت جای خود را در هنر باز کرده و همه رشته‌های قبل خودش را در دل خود دارد، اما با رویکرد و بازدهی جدید و برای همین خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد و این حرکت کاری کرد که در اولین دوره جشنواره دیده شود. امیدوارم همه کمک کنید تا جشنواره با همه کمبودهایش ادامه‌دار شود.
صمدیان ادامه داد: امیدوارم این گروه انگیزه‌شان بیشتر شود چون هیچ کجای جهان چنین اتفاقی نیفتاده و امیدوارم ایران جایی باشد که این اتفاق را شروع می‌کند و ادامه‌دار باشد.

محمود کلاری هم در ادامه، در ویدئویی کوتاه خطاب به حاضران گفت: به نظرم می‌رسد آنلاین بودنم به ذات این جشنواره نزدیک‌تر است. امیدوارم بتوانیم چشم در چشم باهم ملاقات داشته باشیم و شر این بیماری کنده شود و زمینه برای ارتباط‌مان فراهم شود.

مدیر بخش دیجیتال آرت جشنواره با اشاره به ماجرایی که زمینه واقعی شکل دهنده این جشنواره است، گفت: این بیماری ما را از هم دور کرد خاصه در هنر. این جشنواره تلاشی برای ایجاد فضایی است که کار هنرمندان از این طریق به سمع و نظر بقیه برسد و دیگران با محصولات فکری این عزیزان ارتباط برقرار کنند و امیدوارم باهم بتوانیم جشنواره کم‌نقصی را برگزار کنیم. هرچند که دور اول آن و با تنوع بسیار است و مشکلاتش طبیعتا کم‌کم پدیدار خواهد شد. پدیده تازه به دوران رسیده دیجیتال آرت هم در آن برگزار می‌شود که امیدوارم در دوره‌های بعدی خود را بتواند اصلاح کند.
کلاری با بیان اینکه «بسیار خوشحال و مفتخرم که دوستانم داوری این بخش دیجیتال آرت را پذیرفتند مثل کامبیز درم‌بخش، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان و آزاده اخلاقی» گفت: تلاش می‌کنیم که نتیجه خوبی حاصل شود گرچه دور اول جشنواره مشکلاتی دارد و در مسیر حرکتش خود را اصلاح خواهد کرد.

«مازیار رضاخانی» هم در ادامه این نشست گفت: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر جشنواره‌ای گفتگوی میان دست‌اندرکاران جشنواره و فعالین رسانه‌ای است. جایی که می‌تواند نقطه اوج باشد که به قلم خبرنگاران و منتقدان بستگی دارد.
او ادامه داد: در بخش سینما برنامه‌ریزی که با آقای کمال تبریزی داشتیم، این بود که از ۱۱۰ چهره منطبق از اهالی رسانه دعوت کردیم که بیایند و جایزه ویژه‌ای را به فیلم‌ برگزیده خودشان بدهند.
رضاخانی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که دبیرخانه جشنواره با هنرمندان تماس می‌گیرند. دبیرخانه مستقیما با هنرمند تماس گرفته و از او دعوت می‌‌کند تا در جشنواره ما حاضر باشد. همین موضوع نشان می‌دهد که هنر زنده است. امیدواریم که این رویداد تاثیر خودش را بگذارد.
«فراز بابایی» نماینده گروه مربع ۱۱ هم در این نشست گفت: هدف ما این بود که بنزین سبزی باشیم برای استارت ماشین این جشنواره بزرگ.
بابک بادکوبه اسپانسر جشنواره هم با بیان اینکه خانواده او بیش از صد سال است در کار هنر است، گفت: یک جنگل برای جنگل بودن یا دریا برای دریا بودن تلاش نمی‌کند چون یک اکوسیستم وجود دارد. من کاری که با افتخار ایستادم برای این جشنواره انجام دهم یک اکوسیستم است که یک سرمایه‌گذار پشت این جشنواره بایستد؛ یکسری اندیشمند دارند کار می‌کنند یکسری جوان عاشق کار می‌کنند. وقتی اکوسیستم شکل بگیرد زندگی جریان دارد و خیلی آسان می‌شود. ما همیشه تلاش می‌کنیم و عرق می‌ریزیم چون نتوانسته‌ایم یک اکوسیستم برای آن خلق کنیم. امیدوارم بتوانیم در شأن جشنواره و هیات داوران کار کنیم.

بهروز غریب‌پور پیش از پرسش و پاسخ با خبرنگاران یادآور شد: آخرین رویداد فرهنگی قرن است. امیدوارم در جهان سرشار از ناامیدی بتوانیم امید بیافرینیم.
فردین خلعتبری درباره حضور شرکت‌کنندگان خانم در بخش موسیقی این جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان خانم به صورت گروهی در جشنواره شرکت می‌کنند. در واقع آثار باید به صورتی باشد که همه صداها در خدمت یک جریان باشد و تک‌خوانی وجود ندارد. برای این کار رپرتوآرهای کمی وجود دارد. چون کار سختی است. از همکاران خواهش کردم که در صورت مراجعه افراد برای آنها قطعه بنویسند.
وی افزود: به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد، این راهی بود تا خانم‌ها نیز بتوانند در جشنواره شرکت کنند و منع قانونی برای شرکت آنها وجود نداشته باشد. همچنین باید بگویم هیچ محدودیتی برای ارائه سبک‌های مختلف از طرف شرکت‌کنندگان وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر سبکی کارهای خود را ارائه دهند.

بهروز غریب‌پور نیز درباره چگونگی شرکت آثار تئاتر در جشنواره نیز توضیح داد: نکته فوق‌العاده‌ای که در این رویداد داشتیم این بود که بیش از ۹۰ درصد فعالیت جشنواره‌ای ما با موبایل، تبلت و ابزارهایی به این صورت انجام شده است. این کار نیز خودش نوید اتفاق تازه‌ای است. چون ما با حداقل نیرو کار خود را پیش می‌بریم. میز ما همیشه یک میز دیجیتال بوده است و در جشنواره نیز همین رویه را داریم.
وی ادامه داد: تئاتری‌ها فراموش کردند که ما تله تئاتر داشتیم و در زمانی دورتر به سمت تلویزیون و سینما رفتیم. اولین انیمیشن‌های ما نمایش‌های عروسکی بوده است. در این سال‌ها هم تئاتری‌ها فراموش کردند هم تلویزیون از وظیفه خود در تولید تله تئاتر کوتاهی کرده است.
غریب‌پور در ادامه بیان کرد: در نتیجه ما احیاکننده این شکل از تئاتر در فضای مجازی هستیم. تئاتری‌ها باید صحنه را تمام کره زمین بدانند. راه‌های وصل مخاطب را نباید فراموش کنیم. اکنون صحنه بزرگ‌تری در اختیار ما قرار گرفته است. در نتیجه گروه‌ها کار خود را ضبط کرده و بعد از بررسی همه آثار کارها را معرفی می‌کنیم.

«کمال تبریزی» در پاسخ به سوالی درباره بحث حقوقی پخش آثار و تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه گفت: این مسأله نمایش آنلاین به هرحال همواره با کپی‌رایت و مشکلات آن مواجه بوده است. در کشورهای آسیایی بیشتر با بحث قاچاق و دانلود غیرقانونی مواجهیم اما سه بخشی که در زمینه سینما داریم یکسری درباره فیلم‌هایی است که در دو سال اخیر نمایش عمومی داشته‌اند و در پلتفرم‌های آنلاین می‌توانیم فضا را فراهم کنیم که منتقدان و رسانه‌ها به بهترین‌های این بخش رای دهند.
تبریزی با بیان اینکه در بخش فیلم کوتاه هم در صورت تمایل صاحبان اثر امکان نمایش آنلاین آنها وجود دارد، گفت: اما در بخش مسابقه مجبوریم آن را به شکل فیزیکال در یک سالن برای داوران و گروه ۱۱۰ نفره منتقدان و اهالی رسانه نمایش دهیم. مخاطبان غیرآنلاین که به صورت فیزیکی در سالن حضور دارند محدود به این ۱۱۰ نفر خواهند بود چون محدودیت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد امیدوارم در سال‌های آتی بتوانیم وارد قانون کپی‌رایت شویم و از شر این مشکلات هم رها شویم.
او همچنین خاطرنشان کرد که تعدادی از فیلم‌هایی که امکان نمایش نداشته‌اند هم در این بخش و برای این ۱۱۰ نفر نمایش داده می‌شود.
این کارگردان سینما همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینترنت گفت: هم به لحاظ دامنه و سرویس دادن به یوزرها مشکلاتی وجود دارد اما با مذاکره با پلتفرم‌ها می‌توانیم بستر بیشتری را در اختیار جشنواره قرار دهیم. می‌دانم محدودیت صد هزار نفری برای پخش آنلاین هست که شاید بتوانیم با مذاکراتی آن را افزایش دهیم.

بهروز غریب‌پور هم در ادامه گفت: محل نمایش فیلم‌ها همین‌جا خواهد بود و باید از پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تشکر کنم که فرصتی را برای این کار فراهم کردند. نیما دهقانی پلتفرمی به نام هامون در آمریکا راه‌اندازی کرده که بتواند در صورت امکان بخش خارج از کشور ما را پوشش دهند.

مازیار رضاخانی هم یادآور شد: بگذارید گفته‌های آقای تبریزی را تکمیل کنم و این خبر را بدهم که فیلم‌های توقیفی برای اولین بار در این دوره می‌توانند برای آن ۱۱۰ نفر نمایش داده شوند. به‌طور مثال آقای کاهانی در این بخش ثبت‌نام کرده‌اند و البته فیلم‌ها روی پلتفرم نمی‌رود که مشکلی پیش بیاید. البته خود آقای تبریزی هم در این بخش فیلم‌شان را شرکت داده‌اند!

غریب‌پور هم تشریح کرد: قرار بود هر کدام از ما یک اثرمان را به جشنواره هبه کنیم که البته در بخش غیر رقابتی شرکت دارد. مبالغی که برای جوایز در نظر گرفته‌ایم نسبت به یک جشنواره بخش خصوصی قابل توجه است و امیدوارم رقم قابل تاملی در شب عید به هنرمندان کشور اختصاص پیدا کند. سعی نکردیم با یک تندیس خودمان را خلاص کنیم و کمکی که وارد بازار کار می‌کنیم قابل تامل است.

«فردین خلعتبری» در ادامه این نشست درباره موانعی که در بخش موسیقی جشنواره به خاطر قوانین وجود دارد، گفت: ما درباره چیزهای حرف می‌زنیم که شدنی است. تک‌خوانی زن به هر دلیل ممنوع است اما هیچ‌جا گفته نشده که جمع‌خوانی خانم‌ها ممنوع است. این تنها کاری بود که بعد از سال‌ها سکوت توانستیم برای شنیده شدن صدای خانم‌ها انجام دهیم.
او در ادامه بیان کرد: موسیقی غیرمجاز وجود ندارد و همه آثار از ارشاد مجوز می‌گیرند. شرایطی در بخش شعر به وجود می‌‌آید که آثار را از هم جدا می‌کند. در این جشنواره تمرکز ما بیشتر در چندنوازی است. چراکه در جشنواره «جوان» به صورت خیلی خوب روی تک نوازی تمرکز دارد و ما خواستیم تا شکل تازه‌ای داشته باشیم. علاوه بر این نیز مشکلات زیادی در چندنوازی گروه‌های موسیقی وجود دارد که ما سعی کردیم با پرداختن به آن افراد را برای بیشتر پرداختن به کارشان ترغیب کنیم.

«سیف‌اله صمدیان» هم در ادامه بیان کرد: در شرایطی که خیلی از فیلم‌ها به خاطر سوءتفاهم توقیف می‌شود، باید یاد داد تا از این اتفاقات جلوگیری کنیم. نباید صفر و یکی نگاه کنیم و از آن ور بوم بیفتیم. افرادی خاطر ندانستن جلوی کارهای ملت را می‌گیرند. کمک کنیم تا یاد دهیم به افراد و از این اتفاقات جلوگیری کنیم.
«رضا کیانیان» هم در مود واقع‌بینی گفت: واقع‌بینی فقط به صدای خانم‌ها تمام نمی‌شود، گروه‌هایی از نوازنده و هنرمند داریم که می‌توانند اینجا دیده بشوند و واقع‌بینی این است. فیلم‌هایی را که هیچ‌کس قرار نبود ببینند حداقل ۱۱۰ نفر می‌توانند ببینند. دنبال یک جهش بزرگ نیستم و به نظرم همین هم خوب است.
او ادامه داد: یکسری بازیگر جوان همیشه به من می‌گویند ما که نمی‌توانیم در ایران خودمان را نشان دهیم اما من می‌گویم در همین ایران سالی چند کارگردان فیلم اولی و بازیگر داریم که اولین بار است بازی می‌کند؟ انشاالله پله پله جلو‌ می‌رویم و نباید نگاه‌مان صفر و صدی باشد.

«کمال تبریزی» هم در پاسخ به سوالی درباره فیلم‌هایی که به نمایش درنیامده، گفت: در دوره‌های قدیمی، پروانه‌ای به نام پروانه فرهنگی و هنری صادر می‌شد که امکان حضور در سالن عمومی نداشت و این پروانه را می‌گرفت که مثلا در حضور تعداد بسیار محدودی تماشاگر اکران شود. برای گرفتن اجازه نمایش این بخش از جشنواره هم تمام فیلم‌هایی که امکان نمایش نداشتند در صورت تمایل تهیه‌کننده و کارگردان، برای این فیلم‌ها پروانه نمایش موقت در طول ۱۰ روز جشنواره و برای نمایش محدود می‌گیریم. این فیلم‌ها فقط برای ۱۱۰ نفر که اسامی مشخصی در نقد و رسانه دارند اکران می‌شود و میز تخصصی نقد و بررسی آن هم به صورت فیزیکال همانجا برگزار می‌شود.

غریب‌پور هم درباره شکل جشنواره هنر زنده است بعد از اتمام دوره کرونا گفت: مطلقا قرار نیست جشنواره را بعد از کرونا از این حالت بیاندازیم. ما داریم تمرین می‌کنیم که شرایط نوینی را در برگزاری جشنواره ایجاد کنیم و این بستر را گسترده‌تر کنیم. بنابراین تاکید می‌کنم که در آینده هم جشنواره هنر زنده است را به همین شکل آنلاین برگزار خواهیم کرد.
«مازیار امیرخانی» درباره چگونگی انتخاب ۱۱۰ چهره رسانه‌ای برای انتخاب فیلم برگزیده نیز گفت: این ۱۱۰ نفر یک نمادی است. افراد هنوز انتخاب نشده و شاید افراد بیشتری نیز حضور داشته باشند.
«بهروز غریب‌پور» در ادامه توضیح داد: زمان پهلوی دوم همه تلاش می‌کردند تا ساواک به آنها گیر دهد و مشهور شوند. این کار غلطی است و ما هم می‌خواهیم به دستگاه نظارتی بگوییم که این شیوه غلطی است. ممنوعیت ایجاد جذابیت می‌کند. خیلی از گروه‌های تئاتری نیز اکنون علاقمند هستند که روزنامه‌ یا رسانه‌ای به آنها گیر دهد تا دیده شوند.
او درباره انتخاب ۱۱۰ نفر نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و باید مجوزهای آن گرفته شود.
غریب‌پور همچنین درباره حضور بانوان در جشنواره اظهار داشت: آفرین بر بانوان کشور ما. چراکه اکنون بانوان هنرمند ما در بسیاری از زمینه‌های هنری حرف اول را می‌زنند. ما می‌خواهیم به مسئولان بگوییم که ممنوعیت کار درستی نیست. ما اصلا در تقابل با قانون کاری نمی‌کنیم و در چهارچوب قانون عمل می‌کنیم و واقع‌گرایی را نیز خواهیم داشت.

رضاخانی هم درباره سوالی برای پلتفرم پخش آنلاین آثار گفت: هنوز با هیچ پلتفرمی به قطعیت برای نمایش آثار نرسیده‌ایم تا نیمه بهمن امیدوارم به جمع‌بندی برسیم.
خلعتبری هم درباره نمایش ساز در جشنواره گفت: مشکل و ممنوعیتی برای نمایش ساز در بستر آفلاین نداریم.

بهروز غریب‌پور هم در پایان نشست گفت: ما در این جشنواره اصلا و ابدا گرایش سیاسی نداریم و نمی‌خواهیم حرکت تقابلی بکنیم بلکه می‌خواهیم در شرایط کنونی برای نسل جوان کاری کنیم و فضا را کمی بازتر کنیم و بگوییم تنها راه پناهنده شدن و‌ خطر در دریای پرتلاطم نیست و همین‌جا هم می‌توان موفق شود. غریب‌پور ادامه داد: جشنواره هنر زنده است تمام ابعاد زندگی را رصد کرده تا بتوانند کاری برای زنده ماندن نیروی خلاق کشور فراهم کند تا یک بار از سر امواج بیرون بیایند و دیده شوند و مفری برای آنها فراهم شود. با هر کسی که صحبت کردیم یک دقیقه برای پذیرفتن حضور در جشنواره مکث نکرد و از کسی «نه» نشنیدیم. شما هم همت خواهید کرد که علیرغم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به اهداف‌مان برسیم.
او یادآور شد: ما اینجا با کسی درنمی‌افتیم چون نه زورمان می‌رسد و نه چنین اراده‌ای داریم. می‌خواهیم در شرایط موجود کشور فرصتی برای دیده شدن آثار فراهم کنیم.

امشب دلم دوباره، پی نگات می‌گرده
این خونه‌ی تنگ من، بی تو نمور و سرده
دوباره اشک چشمام، خبر ز غصه میدن
نصیب این دل من، غصه و اشک و درده

تو ساحل جدایی، اسممونو نوشتند
برای هر دوتامون، چشم حسود سرشتند
چه زود بپاشید از هم، پیوند ساده‌ی ما!
تو بخت و طالع ما، نهال نحسی کِشتند

از روزی که تو رفتی، گل‌ها رو پرپر کردم
زِ بس که گریه کردم، گوش زمون کر ... دیدن ادامه ›› کردم
محاله بی تو بودن، زندگیم شده جهنم
نمی‌دونم تا به حال، چگونه من سر کردم

شب‌ها ستاره‌ها رو، به یاد تو می‌چینم
تو نور ماه و اختر، عکس تو رو می‌بینم
رفتی و با نگاهت، گفتی به من تو بدرود
اما اینو بدون من، چشم انتظار می‌شینم

★صمیم ع اسمعیلی
از کتاب: برای آخرین بار
حمید رضایی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک به قول جناب غیوری، یک کاربر تیوالی (نیلوفر (petty)) طبق معمول یک موضوع رو به شکل موقت مطرح کرد و یک دوست نادیده (محمد کارآمد (kara2)) در پاسخ به ایشون مطلب جالب و لینک جالب‌تری رو ارائه کردن که باعث شد یه بار دیگه به این موضوع به شکل بنیادین فکر کنم:
مجموعه مستندهایی BBC ارائه کرده که شامل مراحل مختلف رشد از تشکیل جنین تا تولد می‌شه و با فکت علمی و شواهد عینی (جا داره از هیوم نازنین تشکر بشه اینجا) نشون می‌ده که چطور آینده روانی یک فرد به دوران جنینی وابستگی مستقم داره.
ولی موضوعی که این نوشته‌ها باعث شد دوباره بهش فکر بکنم سال تولدمه: 1365.
من به واسطه‌ی اینکه در نیمه دوم سال به دنیا اومدم ولی شناسنامه‌ام رو در نیم‌سال اول گرفتن، با متولدین همون سال دوران مدرسه رو پشت سر گذاشتم و فکر می‌کردم همه‌چیز عادیه ولی وقتی سال اول دانشگاه رشته‌ام رو عوض کردم و رفتم یه رشته جدید متوجه رفتارهایی شدم به شدت برام عجیب بود: حالا من داشتم با متولدین 66 عموماً زندمانی می‌کردم. این مورد وقتی تشدید شد که یا بار دیگه من رشته عوض کردم و این بار با طیف گستره‌تری از متولدین سال‌های مختلف برخورد کردم.
پایان تحصیل لیسانس که به جهت فرار از سربازی به جای 4 سال 6 سال طول کشید با احتساب دو سال وقت تلف کردن تغییر رشته‌ها عملاً من رو از هم‌سالانم حدود 4 سال جدا کرد.
در سال‌های مازاد تحصیل مشغول به کار شدم و دیدم که رفتارهای غریب و زاویه‌ها صرفاً مربوط به محیط دانشگاهی نیست و شامل تقریباً کل جامعه می‌شه.
اوج این موضوع ... دیدن ادامه ›› خدمت نامقدس سربازی بود: وجود آدم‌هایی از تمام نقاط ایران با فرهنگ‌های مختلف و در سنین گوناگون از متولدین 1357 تا 1376!
در لینک ارسالی جناب کارآمد آمده که:
"نشانه‌های اختلال شخصیت ضد احتماعی
برخی از ویژگی‌ها و علائم افراد دارای این اختلال رفتاری شامل موارد زیر می‌باشد:
1. بی‌اهمیتی به درست و غلط
2. دروغ گفتن برای منافع شخصی و استفاده از دیگران
3. بی‌عاطفه بودن، بدبین بودن و بی‌احترامی به افراد
4. سوءاستفاده از زیبایی‌های ظاهری و اخلاقی برای فریب دیگران و سود و لذت شخصی
5. متکبر بودن و گستاخ بودن
6. احساس برتری نسبت به دیگران
7. مستبد و خودرأی بودن
8. مشکلات مکرر با قانون
9. انجام اعمال مجرمانه
10. تعرض به حقوق دیگران و تحدید آن‌ها
11. تحریک‌پذیری و شکست در رسیدن به اهداف
12. زود رنجی، خشونت و عصبانیت سریع
13. بی‌عاطفگی و عدم همدلی با افراد
14. عدم پشیمانی از آسیب رساندن به دیگران
15. ریسک‌پذیری غیرضروری
16. رفتارهای پر خطر، بدون توجه به امنیت خود و دیگران
17. ارتباط ضعیف با دیگران
18. عدم عاقبت‌اندیشی و نتایج منفی اعمال خود
19. درس نگرفتن از اشتباهات
20. عدم پذیرش مسئولیت و ناتوانی در کار کردن و مدیریت مسائل مالی
افراد و بزرگسالانی که دچار اختلال شخصیت ضداجتماعی هستند، پیش از رسیدن به سن پانزده سالگی، معمولاً نشانه‌هایی از اختلالات رفتاری از خود نشان می‌دهند. این اختلالات می تواند مشکلات رفتاری جدی و دائمی به‌وجود آورد مانند:
خشونت علیه انسان‌ها و حیوانات / آسیب به اموال عمومی / فریبکاری / دزدی / نقض شدید قوانین"
اگر بزرگ‌نمایی نباشه از 20 مورد بالا دست‌کم 15 مورد رو در خودم می‌بینم. تلاش بسیاری کردم بروز این مسائل رو در مراودات کنترل کنم، ولی نهادینه شدن این موضوعات یک بحثی جداگانه است.
اما موضوعی که به شدت برای من ملموسه زندگی کردن با متولدین 65: کسانی که به‌شدت "غیرعادی" هستند، افرادی نظم‌گریز، دچار رفتارهای هیجانی، جامعه‌ستیز و...
حالا سؤالم از دوستان اینه:
من نمی‌دونم چه اتفاقی در کائنات رخ داده که در این سال این حجم از افراد نابهنجار در این قسمت کره خاکی قابل رؤیت شدن ولی تقصیر منِ نوعی چیه که با این موضوع غیرنرمال متولد شدم؟ چه کار باید بکنم که متوجه این موضوع که شماها طبیعی هستید و من غیرطبیعی نمی‌شم؟
برای روشن‌تر کردن: شما اگر چشم نرمالی داشته باشید می‌تونید رنگ‌های منطبق رو به‌درستی تشخیص بدید ولی کسی که انواع کوررنگی رو داره تا زمانی که تست نداده متوجه این موضوع نمی‌شه (مثال سینمایی: برادر دختر بچه در Little Miss Sunshine).
اینکه من چطوری متوجه شدم من اوکی نیستم و بقیه اوکی هستن خودش قصه پرغصه‌ایه.
محسن جان، سلام و ارادت
از اونجایی که قبلا چند بار بهم گفتی میتونم باهات راحت باشم، منم راحت حرفم رو میزنم.
متنت رو با دقت خوندم و کیف کردم. اما هر چی متن رو دوست داشتم، سوالت رو دوست نداشتم. به نظرم گاز بی صدای معده ناله اومد 😂
اگه میخوای کل کاینات و جامعه و همه ی عوامل بیرونی رو مقصر شرایط زندگیت بدونی. من اصلا این رو نیستم. به نظرم هر کدوم ما ویژگی های منحصر به فردی داریم که با عده ای مشابهه و با باقی، متفاوته. اینکه یه عده ی زیادی ویژگی های مشابه بیشتری با هم دارن، اون هم طبیعیه. میشه همون نمودار نرمال که معمولا ۸۰% افراد یک جامعه رو شامل میشه. این به این معنی نیست که اون ۸۰% با ویژگی های نرمال بوجود اومدن، نه. به این معنیه که ... دیدن ادامه ›› ۸۰% افراد این ویژگی ها بطور مشترک دارن. نرمالی وجود نداره، تشابهات نرمال رو بوجود آورده. امیدوارم تونسته باشم منظورم رو بیان کنم. البته همون ۸۰% هم ویژگیهای غیرمشابه با هم دارن.
همه ی اینها رو گفتم که بگم هممون تنها و فرد هستیم. این نرمال ها برای سهولت اندازه گیری بوجود اومده و ارزش دیگه ای هم نداره. تک تک ما برای تجربه ی خوشبختی، نیاز به تلاش داریم، تلاش زیاد، خیلی زیاد، خیلی خیلی زیاد. برداشتم اینه که متفاوت بودنت با نرم جامعه، مانع احساس راحتی و خوشبختیت شده. اون اینفوتینمنت(۱) های بی بی سی هم جنبه سرگرمی داری و هیچ ارزش علمی نداره. در واقع همه ی اونچه به عنوان مستند و داکیومنتری بهمون میدن، مهندسی شده س و از واقعیت دوره. می تونه ایده بده‌ولی نمیتونه به عنوان واقعیتِ مستند بهش ارج داده بشه. مثل خشونت بین حیوانات که تا همین اواخر سانسور میشد و هنوزم میشه. و باعث شده خیلی ها فکر کنن حیوانات در صلح و صفا و بدون غرض و مرض زندگی می کنن. و حسرت زندگی اونها رو بخورن.
در نهایت اینکه ما یه سری ویژگی داریم و یه سری شرایط محیطی. یه مدتم زمان داریم. و دیگر هیچ. این تمام چیزیه که داریم. کل ورق هایی که دیلر بهمون داده همینه. حالا تو اون فرصت، باید دید با دستی که داریم می تونیم چه کنیم و جه چیزهایی رو تجربه کنیم. لذت؟ خوشبختی؟ حسرت؟ نشئگی؟ خشم؟ چی؟ این اما دست ماست.

____________
(1)infotainment - واژه ای که اولین بار توسط بی بی سی ارائه شد و به معنی تولید مستندهای لذت بخشه تا اطلاعات رو جوری ارائه بدن که در قالب لذت، مطالبی که میخوان رو به عنوان واقعیت به خورد مردم بدن.
(2)dealer - کارت پخش کن بازی
محمد کارآمد
http://sabzosalem.com/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B2%DB%8C--%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%BE%D8%AA--%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%9F/59 دوستان ...
محمد جان، چه خوب که این رو گذاشتی. سپاس.
از وقتی این پست محسن جوانی رو خوندم، کوشه ی ذهنم رو درگیر کرده. و اینکه هیچ وقت به این شکل باهاش مواجه نشده بودم واطلاعات خیلی کمی از وجود همچین موضوعی داشتم.
اگه این تست معتبر باشه، من:
"بدون جامعه ستیزی" امتیاز شما در این آزمون نشان میدهد که بطور کلی فرد جامعه ستیزی نیستید.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اگه می تونستم کاری کنم همه چی رو فراموش کنی، بعدش کاری می کردم عاشقم بشی

نمایش «فقط چهل روزه بودم»

اثری از مسعود طیبی
به قلم مسعود هاشمی نژاد
تهیه کننده: سمیه طیبی
بازیگران : ایمان‌میرهاشمی - آرزو صفی‌یاری
دستیار کارگردان: حامد جبارزاده، کامران حاجی علی اکبر
مدیر صحنه: مریم فرجاد- حسین ابراهیم نیا
منشی صحنه: ... دیدن ادامه ›› بهناز نادری
طراح صحنه: سعید آرین مجد
طراح نور: مجتبی گیویان
طراح لباس: متین کی‌منش
طراح گریم: بتسابه نعیمایی
موسیقی: یونس عبدالله‌پور
مجری طرح: صادق زارعی
مدیر تولید: داود زارع گاریزی
مدیر اجرا: سعید امینی
دستیاران صحنه: محسن اله بخش غیاثوند – حسین علی طلب
عکاس: نازنین طلوعی - صادق زارعی - بیتا حمزه
روابط عمومی و تبلیغات: سمیه طیبی
طراح پوستر و بروشور: امیر رجبی
طراح تیزر: امیر حسین رکنی
تیزر: معین جورابچی- غلامحسین احمدی
همکاران روابط عمومی: (سعید امینی -نازنین طلوعی-مریم فرجاد-حسین ابراهیم‌نیا)
سالن سایه -مجموعه تئاترشهر
مرداد و شهریور 99
ساعت19
قاصدک!
دست بردار از این در وطن خویش غریب

قاصدک! هان، ولی ... آخر... ای وای!
راستی آیا رفتی با باد؟
با توام، آی کجا رفتی؟ آی...!

بُرشی از «قاصدک» مهدی اخوان ثالث
‌ از من نپرسید حال زخمامو
آمارشون در رفته از دستم
اصلا نمیدونم چیکار کردم
اصلا نمیفهمم کجا هستم

از بس که گفتیم جا کم آوردیم
شب پشت شب رسم سیاهی شد
ما سر براه زندگی بودیم
هر کی رسید دزدید و راهی شد

فردا و فرداها فقط ... دیدن ادامه ›› وهمه
امروز و از دیروز دزدیدن
دزدای مادرزاد بی‌ریشه
تا خواب فرداهامونم دیدن

من خسته‌ام حال دلم خوش نیس
من خسته‌ام جونم پر از درده
آیندمون پیشکش ، یه کاری کن
حالم به حال قبل برگرده

ما آدمای صاف خوش باور
باید خوراک دارها باشیم
آقا اجازه میدی از اول؟
دلخوش به اون مقدارها باشیم

امشب پر از ابرم دلم تنگه
یه هیجده دی تو گلوم مونده
صد تا سوال سخت بی‌باور
صد تا معما روبروم مونده

از لابلای خاک و اشک و خون
هی تیکه تیکه آدم آوردن
مادر ، پدر، بچه ، عروسک...عشق
غیر از وقاحت چی کم آوردن؟

لطفا به فرداها بگید ،اینجا
پرواز تنها حق موشک بود
من ، این خوره تو جونم افتاده
تو آسمون چند تا عروسک‌ بود؟

تو سرزمین کاوه و آرش
داریم خوراک کدخدا میشیم
اینجا سوال آدما اینه
ما کی از این کابوس پا میشیم؟

{#}حسین_تقوی
سپهر
‌ از من نپرسید حال زخمامو آمارشون در رفته از دستم اصلا نمیدونم چیکار کردم اصلا نمیفهمم کجا هستم از بس که گفتیم جا کم آوردیم شب پشت شب رسم سیاهی شد ما سر براه زندگی بودیم هر کی رسید ...
جدا از حس محزون این شعر دمت گرم که تقریبا همیشه شعرهای مناسب پیدا می کنی. خیلی مرسی💚
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کابوس پرواز می بینم....

پی نوشت
کم نبوده فاجعه تو وطنم ... اما بعد این یکی دیگه هیچ وقت مثل قبل نشدم ...
موهای لغزیده بر پیشونیمو با سرانگشت کنار زدم و خطاب به پدربزرگ ادامه دادم: بابابزرگ! دنیای بدی شده واقعا، دیگه هیشکی به فکر کمک به همدیگه نیس؛ همه تو فکر خودشونن و سپس با حالتی خشم‌آلود مشتی کوبیدم سر زانومو، سرمو تکون دادم و گفتم: بابابزرگ اصلا...
بابابزرگ حرفمو قطع کرد و با صدای مرتعشی گفت: پسرم اون عصای منو واسم میاری؟ قربون قدت
با بی‌میلی پاشدم و رفتم از رو تختش عصاشو برداشتم و آوردم گذاشتم کنار دستش، نشستم و خواستم بحثو ادامه بدم که پدربزرگ دوباره گفت: دیروز دو تا سطل خاک الک کردم، قربون دستت شم، اینارو بکش بالا، پخش کن تو درز و مرز و ترک‌های پشت بوم، تا بارون که می‌گیره سقف چکه نکنه.
با اخم پاشدم و غرولندکنان گفتم: بابابزرگ! شما هم وقت گیرآوردینا، الان چه موقع اینکاره، باید کارگر بگیرین، من دارم میرم، فعلا خدافظ.
تو راه همش به خودمو جدوآبادم بدو بیراه می‌گفتم، آخه من خرو بگو اومدم پش کی دردودل! پیرمرد همیشه‌‌ی خدا یه کاری داره، نشد یه بار...
یه مرتبه یادم افتاد که، سقف خونه پدربزرگ اصلا گلی نیست تا ترک برداره، پارسال قیرگونیش کردیم که!
پیش خودم گفتم بذار برگردم بهش حالی کنم چقدر حواس‌پرت و خل‌مغز شده.
دور زدم برگشتم، تا در زدم درو وا کرد، مث اینکه منتظرم بود. پریدم داخل و با صدایی بلند ... دیدن ادامه ›› و حق به جانب گفتم: بابابزرگ واقعا دیگه حافظتونو از دست دادینا! اصلا سقف خونتون که گلی نیست، پارسال قیرگونی شد؛ یادتون نیس؟!
پدربزرگ لبخند تلخی زد و گفت: پسرم دو ساعته نشستی و از عالم و آدم گله‌مندی که کسی کاری واسه کسی نمی‌کنه، اما دیدی خودتم حاضر نشدی کمک کوچکی حتی واسه پدربزرگ پیرت انجام بدی، دیدی اونقدر ناراحت شدی که نیمه راه دور زدی که بهم یادآوری کنی چقدر خرفت شدم تا لااقل تلافی کرده باشی.
انگار پارچی آب یخ پاشیدن روم، از حرفهای پدربزرگ لرزم گرفته بود، از خجالت داشتم آب می‌شدم. به پدربزرگ نزدیکتر شدم، دستهای لرزانشو محکم گرفتم، خم شدم بوسیدمو گفتم: پدربزرگ غلط کردم، حالا اون سطل‌ها کجاست تا بپاشم رو پشت‌بوم؟
پدربزرگ قاه‌قاه خندید و در همان حال گفت: دیدی خودت آلزایمر داری، حافظت ضعیف شده پیرمرد! ما که پشت‌بوممون گلی نیست! سرمو بلند کردم و چشم در چشم پدر بزرگ غش‌غش شروع کردم به خندیدن

★صمیم ع اسمعیلی
سمانه این را خواند
celine، امیر مسعود و پویا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
داوران بخش دیجیتال آرت جشنواره «هنر زنده است» معرفی شدند | عکس داوران بخش دیجیتال آرت جشنواره «هنر زنده است» معرفی شدند
با پیشنهاد محمود کلاری دبیر بخش دیجیتال آرت، ابراهیم حقیقی، کامبیز درم بخش، سیف الله صمدیان و آزاده اخلاقی  به عنوان داوران بخش دیجیتال آرت جشنواره آنلاین «هنر زنده است» معرفی شدند.به گزارش روابط عمومی جشنواره «هنر زنده است»،  با پیشنهاد محمود کلاری دبیر بخش دیجیتال آرت و تأیید شورای سیاست‌گذاری جشنواره، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک و عکاس) کامبیز درم بخش (کاریکاتوریست و طراح گرافیک)، سیف الله صمدیان (عکاس و فیلمساز)، آزاده اخلاقی (عکاس و فیلمساز) به‌عنوان اعضای داوری بخش دیجیتال آرت جشنواره «هنر زنده است» انتخاب شدند.این بخش به شکل ...
دیدن ادامه ››

با پیشنهاد محمود کلاری دبیر بخش دیجیتال آرت، ابراهیم حقیقی، کامبیز درم بخش، سیف الله صمدیان و آزاده اخلاقی  به عنوان داوران بخش دیجیتال آرت جشنواره آنلاین «هنر زنده است» معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره «هنر زنده است»،  با پیشنهاد محمود کلاری دبیر بخش دیجیتال آرت و تأیید شورای سیاست‌گذاری جشنواره، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک و عکاس) کامبیز درم بخش (کاریکاتوریست و طراح گرافیک)، سیف الله صمدیان (عکاس و فیلمساز)، آزاده اخلاقی (عکاس و فیلمساز) به‌عنوان اعضای داوری بخش دیجیتال آرت جشنواره «هنر زنده است» انتخاب شدند.

این بخش به شکل رقابتی در ده عنوان برگزار می شود و بنا به تشخیص هیئت داوران آثار مختلف شرکت کننده در بخش مسابقه و نگاه نو قرار می گیرند.

فراخوان اولین جشنواره آنلاین «هنر زنده است» در چهار بخش فیلم به دبیری کمال تبریزی، تئاتر به دبیری بهروز غریب‌پور، موسیقی به دبیری فردین خلعتبری و دیجیتال آرت به دبیری محمود کلاری بیست‌ونهم آذرماه منتشر شد و علاقه‌مندان جهت شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره آنلاین «هنر زنده است» می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی  https://portal.aafestival.ir به مطالعه متن فراخوان  و ثبت اثر بپردازند.

نخستین دوره جشنواره آنلاین «هنر زنده است» را مؤسسه فرهنگی هنری «برداشت آخر» و مجموعه فرهنگی هنری «مربع ۱۱» برگزار می‌ کنند. این جشنواره به صورت رقابتی و غیررقابتی در شبکه‌های اینترنتی با حمایت مادی بخش خصوصی و حمایت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۰ لغایت ۲۰ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود

 اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری وسکه | عکس اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری وسکه
با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان رضوانشهر اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری وسکه با شعار #درخانه‌بمانیم با همت هنرمندان شهرستان رضوانشهر به دبیری سرکار خانم دکتر میترا تقی نژاد و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر و شهرداری پره‌سر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید. در پایان این مراسم از عوامل اجرایی و برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل بعمل آمد. جوایز سایر برگزیدگان به آدرسی پستی آنها ارسال خواهد شد. این جشنواره ها در راستای بهبود فضای خانواده های ایرانی در بحران مقابله با کرونا ویروس و به منظور بالا بردن روحیه هنرمندان و جوانان ...
دیدن ادامه ››

با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان رضوانشهر اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری وسکه با شعار #درخانه‌بمانیم با همت هنرمندان شهرستان رضوانشهر به دبیری سرکار خانم دکتر میترا تقی نژاد و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر و شهرداری پره‌سر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

در پایان این مراسم از عوامل اجرایی و برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل بعمل آمد. جوایز سایر برگزیدگان به آدرسی پستی آنها ارسال خواهد شد.
این جشنواره ها در راستای بهبود فضای خانواده های ایرانی در بحران مقابله با کرونا ویروس و به منظور بالا بردن روحیه هنرمندان و جوانان در ایام قرنطینه ،با شعار در خانه بمانیم برگذار شد. جشنواره های ملی آنلاین وسکه با انتشار فراخوان در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ از طریق خبرگزاریها و صفحه رسمی جشنواره، اولین جشنواره خود با نام آوای وسکه را برگزار کرد این جشنواره شامل بخش‌های: دکلمه، گویندگی، شعر و دلنوشته و خوانندگی بوده است.
این جشنواره با اعلام نتایج از طریق دوازده داور و انتخاب ۱۶ برگزیده از بین ۱۱۵۳ اثر ارسالی به دبیرخانه در تاریخ ۲۵ فرودین ماه ۱۳۹۹ به کار خود پایان داد.
جشنواره دوم با عنوان سینمایش، دومین جشنواره ملی نلاین وسکه در بخش های بازیگری، تئاتر، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویسی و فیلم کوتاه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شد. این جشنواره به داوری ۱۶هنرمند پیشکسوت ملی با انتخاب ۲۲ اثر از بین ۸۷۶ اثر ارسالی در تاریخ ۳۰ ام تیرماه به کار خود پایان داد.

//ریاست جمهوری زنان، پوپولیسم نوین برای جلب عوام الناس های حامی حقوق زنان//

فرض کنیم اول خرداد ۱۴۰۰ است، و یک کاندیدای زن حتی با فرض اینکه از عموم مردم انتخاب شده باشد‌ و وابستگی خاصی نیز به حاکمیت نداشته باشد مثلا عضو شورای شهر مثل فاطمه دانشور که حتی چادر بسر ندارد، در بین کاندیدهای تایید صلاحیت شده به چشم بخورد، واکنش های احتمالی حقوق زنان چه خواهد بود؟
احتمالا به جز چند آخوند و آیت الله ها و غیره، به عنوان روزی پر افتخار، روز پیروزی آزادی بر مذهب، روز شکستن تابو، نامگذاری می شود مثل آرژانتین که سقط جنین آزاد شد زنان به پایکوبی بر می خیزند.. شاید هم جشنی بزرگ ( زنانه) در جاهای غیر مذهبی تهران برگزار شود و احتمالا فیلم های موبایلی از این مراسم در شبکه های اجتماعی پخش شود و شاید هشتک اولین رئیس جمهور زن، بالاترین ترند را بیابد...
و شاید هم در خیلی از شهرها مردها در کنار زنان و رای اولی های سن و سال دار هم به کمپین رای به اولین رئیس جمهور زن بپیوندند.... و شعار اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا تبدیل بشود به " هَمه باهم و حَدت کلمه در کنار بانو"
و احتمالا اتحادیه اروپا و دیده بان حقوق بشر از این اتفاق خشنود و بیانیه ای در حمایت صادر کند...

فرض کنیم این بانو در انتخابات پیروز شد، تنفیذ هم شد ... دیدن ادامه ›› و کابینه هم معرفی کرد و کابینه دلخواهش نیز رای اعتماد گرفت..
این اتفاق حداکثر تا پایان مهر ۱۴۰۰ می افتد...
اکنون دی ماه سال ۱۴۰۰ هست ( دقیقا سال آینده همین موقع) و شوهر این بانو تصمیم می گیرد که همسرش به هر دلیلی سرکار نرود، به ایشان اجازه سفر خارجی که هیچ، به این بانو اجازه خروج از خانه را نمی دهد، حتی به ایشان اجازه نمی دهد ویدئو کنفرانسی در جلسه هیئت دولت شرکت کند...
با این جمله:
" زنم هست نمی خوام بره سرکار"
مگه خلاف شرع کردم..، ناراحتی؟ برو شکایت کن!
تا روزی که زن من هستی باید از من تمکین کنی...
( فکر کنم کامل موضوع روشن شده باشد و نیازی به توضیح تمکین به معنای رابطه جنسی و سلب حقوق زوج با نبود زوجه در قوانین جاری کشور نباشد)

می خواهم پیامدهای اجتماعی و سیاسی این اتفاق را بررسی کنم..
واکنش مردم: احتمالا جُک سازی و ایجاد سرگرمی به خصوص جُک های با محتوای رابطه زناشویی و تمسخر رئیس جمهور زن کشور...
واکنش های بین المللی:
محکوم شدن این اتفاق توسط اتحادیه اروپا و آمریکا و واکنش تند سازمان حقوق بشری در این زمینه..

واکنش کشورهای اطراف:
موضع رسمی خاصی نخواهند داشت، ولی در دل شان به ما می خندند.. و می گویند رئیس جمهوری که از پَس شوهر خودش برنیاید، چطور می تواند به تعهداتش (در قبال ما ) اعتماد کنیم
و این یعنی تضعیف جایگاه یک کشور..‌
اسم این اتفاق محتمل را " بحران تمکین برای ایران در عرصه بین المللی" نامگذاری می کنیم...

فرض کنیم شوهر همچنان بر نظر خود باقی بماند، رئیس جمهور یا باید از همسرش جدا شود و یا اینکه نظر شوهر خود را بپذیرد، پس باسد مراحل قانونی انتخابات زودهنگام در کشور مهیا شود یعنی اولین بحران سیاسی به خاطر این موضوع در کشور..

می خواهم راهکاری ارائه دهم برای حل این موضوع:
شورای نگهبان در هنگام نامنویسی کاندیدای زن، رضایتنامه کتبی و غیرقابل بازگشتی از تاریخ ۱۵ اردیبشهت ۱۴۰۰ تا ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۸ به شورای نگهبان مبنی بر عدم احقاق حق تمکین در این مدت..
به عبارت ساده تر شوهر قول دهد جلوی سرکار حاضر شدن زنش را در ۸ سال احتمالی نمی گیرد و در این ۸ سال نمی تواند نظرش را عوض کند..
شاید ظاهری خنده دار باشد ولی تنها راه ممکن و قانونی است..

کاندیدا شدن زنان بهانه ای شد تا حماقت حامیان عوام الناس حقوق زن را به یاد دوستان بیاورم... البته می دانم نگارش متن بالا موجب خشم و رفتارهای عوام الناسانه دیگری علیه من می شود.. اما امیدوارم نوشته ام انسانهای خواب را بیدار و انسانهای آگاه را متذکر شود نسبت به پوپولیسم ریاست جمهوری زن در ایران...
و همچنان امید دارم با نگارش این متن انسانهای آگاه بیشتری را بیابم و آنان در کنارم در مقابل این پوپولیسم نوین بایستند...
پوریا صادقی این را خواند
کاوه علیزاده، AMAZING AND BLESSING 2021 و محمد مجللی این را دوست دارند
چه خوب شروع کردی ولی به چه صحرای بزرگ آفریقایی زدی یهویی!
محمد حسن موسوی کیانی
چرا؟
مثل اصغر فرهادی باز بزار خودمون نتیجه گیری کنیم.
قلمت طنز خوبی داره بشین بنویس نشرچشمه چاپ کن بخریم
من چون تو تیوال کشف شدم...
تو تیوال به رایگان می نویسم..
من متعلق به تیوالی ها هستم...
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محکومم همچنان خموش باشم و برحــذر باشم از ذکر حقیقت و شکر مصیبت را فاش‌تر تلاوت کنم بر جماعت یاوه پسند؛ که خردورزی کفر مطلق است از دید امتی که نادانی را صـلاح خود می‌دانند؛ و اصرار دارند بر ذلالت جهل‌شان!
هم‌آنانی که در وادی معصیت، دروغ، فساد، ربا، ریا، فحشا، و... دست و پا زنان در رقصند؛ اما از تابعینِ دین مبینند و بری از شیطان لعین؛ و فصاحت زبانشان حول انسانیت و نیکی و پاکی در چرخش است؛ و همواره بیـم دهنده، ستیزه‌جو از تو خواهانند که: پندار و رنجت را به خـدا وا گذار، که چاره‌گشایی بس توانا و مهربانست!

همیشه اما، در تردیدم! که اینان از کــدام خــدای مهربان سخن می‌رانند!؟
همان خدایی که، از وقتی عیان شد، عبادت، تضرع و قهرش را در رخ ضعیفان جلوه داد و اوج عظمت و شکوه و قدرت و برکت و جمال و کمالش را، در سیمای اغنیاء و مستکبران تجلی بخشید!
همان خـدایی که از ترس مباح دانسته شدن خونم توسط مبلغان دروغینش مجبور به قبـولش ... دیدن ادامه ›› گشته‌ام؟

یا آن آفریدگاری که از ازل در فطرتم مشهود بوده و پرورشم داده تا عاشقانه گرداگرد وجودش در گردش و پرستش باشم!؟
همان معبودی که، وقت انکارش نیز، روی از من برنتابد! و در پی عتابم نباشد و عنانم نگیرد.

★صمیم ع اسمعیلی
محمد کارآمد این را خواند
فرزاد جعفریان و محمد مجللی این را دوست دارند
بجز دو خط آخر نوشته ای جذاب و خواندنی بود، ممنون از اشتراک گذاری
محمد کارآمد
بجز دو خط آخر نوشته ای جذاب و خواندنی بود، ممنون از اشتراک گذاری
ممنونم از توجه و لطفتان، 🌹🌹🙏درود
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فصل‌ها دیگر...
با هر نسیم صبح
می‌وزند و می‌گذرند
و من خیس‌تر از دیروز
از پشت غروبِ پلک‌هایم
می‌چکم
و رو به آسمان بی‌باران
دست تکان می‌دهم
برای کلاغ‌هایی که
در موسم بغض‌هایم
خطی سیاه می‌کشند

★صمیم ع اسمعیلی
استاد بهرام بیضایی، نه کلمه ای بیش و نه کلمه ای کم..
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برگزاری دومین جشنواره ادبی هنری حیات در دانشگاه تربیت مدرس | عکس برگزاری دومین جشنواره ادبی هنری حیات در دانشگاه تربیت مدرس
دومین دوره جشنواره ادبی هنری حیات در چهارچوب مسئولیت اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس و در چهار بخش داستان کوتاه بزرگسال، داستان کوتاه کودک، داستان کوتاه نوجوان و نقاشی دیواری برگزار خواهد شد‌.داوطلبان شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره به نشانی http://www.hayatfest.ir ضمن مطالعه فراخوان آثار خود را از همین طریق به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند
دیدن ادامه ››

دومین دوره جشنواره ادبی هنری حیات در چهارچوب مسئولیت اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس و در چهار بخش داستان کوتاه بزرگسال، داستان کوتاه کودک، داستان کوتاه نوجوان و نقاشی دیواری برگزار خواهد شد‌.
داوطلبان شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره به نشانی http://www.hayatfest.ir ضمن مطالعه فراخوان آثار خود را از همین طریق به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند

سلام. عرض ادب . با آرزوی سلامتی و موفقیت برای تک تک شما عزیزان .