همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق چت آنلاین و ایمیل در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
تیوال جشنواره تئاتر فجر، ‌دوره سی و هشتم
S3 : 12:08:22
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
قبلا هم عرض کرده‌بودم، اگر به کاهدان می‌زنیم دست‌کم کاه بدزدیم نه تاپاله. و دست‌کم‌تر وقتی در جشنی آن‌را سرو می‌کنیم، با یک پر جایزه تزئین‌اش نکنیم. به‌هرصورت این گرم لذید، نوش‌جان میزبانان.
وحید جان
سلام..
نظرت روی دریم لند را گم گردم..
این رونمایی از فیلم دریم لند چی شد؟
۰۶ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از مهم‌ترین جایزه نوید محمدزاده تا اشک شوق کریم اکبری‌مبارکه | عکس
برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند؛
» از مهم‌ترین جایزه نوید محمدزاده تا اشک شوق کریم اکبری‌مبارکه
... دیدن متن »

برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در آیین اختتامیه این رویداد هنری معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، آیین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر عصر دوشنبه ۲۱ بهمن ماه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران، با اجرای محمد سلوکی در تالار وحدت برگزار شد.

سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حمید قبادی( شهرام کرمی(مدیرکل هنرهای نمایشی)، نادر برهانی مرند (دبیر جشنواره)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی)، حمیدرضا افتخاری، علیرضا تابش، مسعود فروتن، اسماعیل خلج، ناصر آقایی، احترام برومند، ایوب آقاخانی، فریدون محرابی، ایرج راد، نوید محمدزاده، علی شادمان، امیر جدیدی، رضا بهاروند، ناصر آقایی، مهران رنجبر، مهدی لزیری، حسین عاطفی، حسین پارسایی، بهروز بقایی، کریم اکبری مبارکه، شهریار کرمی، حسین مسافرآستانه، مهرداد رایانی مخصوص، سپیده نظری پور، رحمان سیفی آزاد، مجید رحمتی، رضا بهرامی، عزت الله رمضانی فر، حمید نیلی، سعید اسدی، خیام وقار کاشانی، سیامک زمردی مطلق، مسعود دلخواه و جمعی از مهمانان بین الملل در این مراسم حضور داشتند.
نادر برهانی‌مرند: هنرمندان و اهالی رسانه ما را تنها نگذاشتند.

در ابتدای این مراسم نادر برهانی مرند ضمن خیر مقدم به حضار گفت: همه اقلام تبلیغاتی ما در دسترس دوستان است و می توانند گزارش های دقیق جشنواره را نظاره کنند، من به رسم ادب خدمت رسیدم تا سلام کنم. خدمت مسئولان محترم و عزیز که در طول ده ماه اخیر ما را همراهی کردند، به هنرمندان عزیز تئاتر کشور، چه آن ها که در سالن هستند و چه آن ها که نیستند سلام عرض می کنم.
وی ادامه داد: همچنین خدمت اهالی رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی سلام می کنم، امسال به یمن حضور این عزیزان ما در جشنواره ای که با جشنواره فیلم فجر همزمان بود، تنها نبودیم. خدمت تمامی مهمانان خارجی عزیز و همکاران عزیزم که تلاش کردند این روز فرخنده به ثمر بنشیند سلام می کنم و در نهایت سلام جانانه ای دارم به دوستان خوبم در دبیرخانه، همچنین مدیران و همکاران تماشاخانه ها و سالن های خصوصی.
در ادامه کلیپی برای پاسداشت رشادت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی پخش شد.
در بخش بعدی این مراسم نوبت به اهدای جوایز رسید و به همین بهانه علی اصغر جعفری، مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس برای اهدای جایزه این بنیاد روی صحنه حاضر شد.
لوح تقدیر این بنیاد و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حسین مسافرآستانه برای نمایش «برگشتن»، رضا کرمی زاده برای نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» و جواد صداقت و الهام ابنی برای نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» تعلق گرفت.

برگزیدگان مسابقه عکس:
سپس نوبت به اعلام برگزیدگان دو بخش مسابقه و نمایشگاه عکس، پوستر و اقلام تبلیغاتی تئاتر رسید و اسماعیل خلج، ابراهیم حسینی و سیامک زمردی مطلق برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه حاضر شدند.

برگزیدگان بخش مسابقه عکس جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شرح زیر معرفی شدند:
رتبه اول: «کیارش مسیبی» برای عکاسی از نمایش «لولتیا نسخه ۱۲»
رتبه دوم: «مریم قهرمانی زاده» برای عکاسی از نمایش «شهرما»
رتبه سوم: «علی اصغر اظهاری خوش کار» برای عکاسی از نمایش «گورخواب ها»
همچنین هیات داوران از «مرجانه حسین پور» برای عکاسی از نمایش «آی راک» و «مهدی مصباحی» برای عکاسی از نمایش «عشق جلاد» تقدیر کردند.
برگزیدگان بخش مسابقه پوستر نیز به شرح زیر معرفی شدند:
رتبه اول: «مریم برادران»  برای طراحی پوستر نمایش «کنتر باس»
رتبه دوم: «مهدی رایگانی» برای طراحی پوستر نمایش «به وقت پازولینی»
رتبه سوم: «مهدی دوایی» برای طراحی پوستر نمایش «تالار 448»

برگزیدگان بخش مسابقه اقلام تبلیغاتی نیز در ادامه به شرح زیر معرفی شدند:
رتبه اول: «محمدباقر کشاورز کرمانی» برای تیزر نمایش «برف»
رتبه دوم: «ایمان ارضی» برای (پک کامل تبلیغاتی) نمایش «شاه کشی»
رتبه سوم: «سهیل دانش اشراقی» و «پیام قربانی» برای تیزر نمایش «قحطی زدگان»
هیات داوران همچنین از «مصطفی قاهری» برای مجموع تیزرهای ارسالی و «سجاد انتظار مهدی» برای تیزر نمایش «خانواده محترم اردکانی» تقدیر کرد.
در ادامه کلیپی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حاضران پخش شد.

برگزیدگان مسابقه رادیوتئاتر:
بخش بعدی این مراسم به معرفی برگزیدگان مسابقه رادیوتئاتر اختصاص داشت و ایوب آقاخانی، فریدون محرابی، امین رهبر و حمیدرضا افتخاری برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه حاضر شدند.

برگزیدگان مسابقه رادیوتئاتر جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شرح زیر اعلام شدند:
در بخش افکت زنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «نرگس موسی¬پور» به نمایش رادیویی «عروس فراه» از تهران اهدا شد.
در بخش تهیه کنندگی دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «امیر هوشنگ کریم نیا» برای تهیه کنندگی نمایش های رادیویی «کسوف» و «آهسته با گل سرخ» از تهران رسید.
در بخش بازیگری زن، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «اُم البنین کوهستانی» برای بازی در نمایش رادیویی «گروهبان» از بیرجند تعلق گرفت.
در بخش بازیگری مرد دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «بهرام سروری نژاد» برای بازی در نمایش رادیویی «رهایی در بند» از تهران رسید.
در بخش نمایشنامه نویسی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «سمیه محسنی نیک» برای نگارش نمایشنامه رادیویی «گروهبان» از بیرجند تعلق گرفت.
در بخش کارگردانی، لوح تقدیر به «حمیدرضا سلحشور» برای کارگردانی نمایش رادیویی «گروهبان» از بیرجند اهدا شد.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی هم به «داریوش شهبازی» برای کارگردانی نمایش رادیویی «کسوف» از تهران رسید.
در بخش رادیوتئاتر برگزیده، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش رادیویی «آهسته با گل سرخ» از تهران به کارگردانی «شیرین سپهراد» تعلق گرفت.

بزرگداشت چهار هنرمند باسابقه تئاتر
در بخش بعدی آیین اختتامیه، نوبت به بزرگداشت چهار چهره باسابقه حوزه تئاتر؛ آندرانیک خچومیان، حسین عاطفی، کریم اکبری مبارکه و مهدی لزیری رسید و کلیپ معرفی این هنرمندان برای حاضران پخش شد.

سپس سیدعباس صالحی، حمید قبادی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند برای تجلیل از این هنرمندان روی صحنه حضور پیدا کردند.
حسین عاطفی متنی را به این شرح قرائت کرد: «نه آبان، نه آذر، نه دی بلکه زاده مهرم، پس از مدت ها دوباره روی صحنه ایستادم، اینبار برای جشن تئاتر؛ تئاتری که از صلح و عشق می گوید و زندگی بهتری را می طلبد. از جهان هستی سپاسگزارم که با ودیعه گذاشتن کمی خلاقیت هنری در من امکان این را فراهم آورده تا بتوانم در تئاتری کار کنم که از دروغ بیزار است، از فریب بیزار است، از تک جنسیتی، تک صدایی و تبعیض بیزار است. در تمامی سال های فعالیت ام از همه آموختم از استادان، دانشجویان دانشکده هنرهای دراماتیک، از مردمان میدان شهدا. با بازی در دو نمایش به همراهی دو کارگردان شریف ایران، دو دوره تاریخی را تجربه کردم که در زندگی من بسیار تاثیرگذار بود، با «محاکمه ژاندارک» در کنار رکن الدین خسروی و «گالیله» زنده یاد حمید سمندریان اما هیچکدام مجوز اجرا نگرفت.
حسین عاطفی هستم، نه آبان، نه آذر، نه دی، زاده مهرم. امیدوارم زنده مانده تا ببینم سالنی به نام بانوی تئاتر این سرزمین، عصمت صفوی نامگذاری شود و دیگری بانو لرتا و یکی دیگر به نام بانو جمیله شیخی. این جشن، جشن تئاتر تمامی هنرمندان تئاتر این کشور است اما جای بسیاری از هنرمندان خالی است.
امشب شاید بهترین شب زندگی من تلقی شود، این هدیه ای است که شما به من تقدیم کردید. اجازه می خواهم این هدیه ارزشمند را با تمامی هنرمندان فراموش شده کشورم شریک شوم.»

اشک شوق بازیگر پیشکسوت روی صحنه تئاتر فجر
درادامه کریم اکبری مبارکه در حالی که اشک شوق می ریخت، گفت: من خودم را مدیون هنرمندانی چون استاد سمندریان، گلشیری و حسین پرورش هستم که امشب در بین ما نیستند، من به راحتی به اینجا نرسیدم، ۵۰ سال زحمت کشیدم و امشب جزو یکی از بهترین شب های زندگی من است.
مهدی لزیری هم در سخنانی گفت: امشب همه خاندان تئاتر با پدر خانواده کنار هم هستند، ما از آغاز خاکمان را با آردبیز ریختند و با روح ملکوتی اندود کردند و کوزه ای ساختند که این کوزه آب گوارا، صاف و پاک را می طلبد اگر کوزه ترک بردارد، نه آب می ماند نه آبرو. باید همواره باهم باشیم.
آندرانیک خچومیان هم بیان کرد: من از دوستانی که جشنواره تئاتر فجر را برگزار کردند تشکر می کنم، من در طول روزهای برگزاری جشنواره شاهد بودم بسیاری از جوانان فعال و علاقه مند کار می کردند و خیلی علاقه مند بودم تا در مراسم حضور داشته باشم و بتوانم برایشان دست بزنم.
وی افزود: واقعیت این است که در سال های اخیر بسیاری از جوانان به حوزه تئاتر وارد شده اند، این جوانان عاشق تئاتر هستند و از مسئولان می خواهم امکانات لازم را در اختیار آن ها بگذارند چون آن ها هستند که فردا را می سازند.
سیدعباس صالحی: اتفاقات خوبی در حوزه تئاتر در حال رخ دادن است.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: به همه جوانانی که پا در مسیر پیشکسوتان گذاشته و چشم اندازی ارزشمند از هنر ایران را رقم می زنند دست مریزاد می گویم، اتفاقات خوبی در حوزه هنرهای نمایشی در حال رخ دادن است و ایران به حوزه تئاتر ایران نگاه می کند.
وی افزود: از همه عزیزانی که مقدمات برگزاری این رویداد هنری را فراهم کردند بسیار قدردانم و به طور ویژه از دبیر جشنواره و داوران که این فرصت را فراهم کردند تا زیر چتر تئاتر، خانواده این حوزه که از ایران گفته اند و می گویند و آینده ایران را با عزت رقم می زنند، بگویم بسیار سپاسگزارم.

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی:
در ادامه مراسم نوبت به معرفی برگزیدگان بخش مسابقه نمایشنامه نویسی رسید و سعید اسدی و ناصر آقایی برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.
برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:
رتبه اول: «محمد صادق گلچین عارفی» برای نگارش نمایشنامه «سی زیف»
رتبه دوم: «مرضیه شاه دادی» برای نگارش نمایشنامه «ابراهیم»
رتبه سوم: «مهدی افشار قهرمانی» برای نگارش نمایشنامه  «راهبان مجسمه گچی»

برگزیدگان مسابقه «به علاوه فجر»:
سپس مسعود فروتن، بهروز بقایی، اتابک نادری و خیام وقار کاشانی برای معرفی برگزیدگان مسابقه آثار بخش به علاوه فجر روی صحنه آمدند.
برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به «مهدی کیهان نژاد» و «فردین افشار فر» به نمایندگی از گروه نمایش «مانداب»، فرانک فروتن» به نمایندگی از  نمایش «مثل خاراندن زخم بعد از خوب شدن» و «متین اوجانی» به نمایندگی از گروه نمایش «رهایی از شائولین» رسید.
همچنین هیات داوران این بخش، عمارت نوفل لوشاتو و خانه نمایش دا را شایسته تقدیر دانستند.
در ادامه آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کلیپی برای یادبود هنرمندان درگذشته حوزه تئاتر پخش شد.

برگزیدگان مسابقه نمایش‌های خیابانی:
در ادامه مراسم نوبت به معرفی برگزیدگان بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی رسید و حسین مسافرآستانه، علیرضا استادی، مجید صالحی و سامان خلیلیان برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.
برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:
در بخش موسیقی، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «احمد صمیمی» و «امیرمحمد انصافی» برای موسیقی نمایش «دست... کاری» رسید.
در بخش طراحی فضا، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «سمیه مهری» برای طراحی فضای نمایش «سیرک» تعلق گرفت.
در بخش بازیگری مرد، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «سامان شکیبا» برای بازی در نمایش «سیرک» و «میمون کشی» اهدا شد.
سامان شکیبا پس از دریافت جایزه خود گفت: من سه کار در جشنواره داشتم و از هر سه کارگردان سمیه مهری، سعید خیراللهی و جلال حسن وند تشکر می کنم اما هیچ وقت یادم نمی رود، همسرم بسیار تلاش کرد تا من بتوانم در حوزه تئاتر فعالیت کنم، از او بسیار سپاسگزارم.
در بخش بازیگری زن، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «مرجان آقانوری» برای بازی در نمایش «میمون کشی» رسید.
در بخش طرح و ایده پردازی، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «مارال ایزدبخش» و «رضا بهرامی» برای نمایش «قهرمان کیست؟» اهدا شد.
در بخش کارگردانی، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایز نقدی به «سمیه مهری» برای کارگردانی نمایش «سیرک» تعلق گرفت.
سمیه مهری پس از دریافت جایزه گفت: من بسیار هیجان داشتم چون ۲۲ سال برای رسیدن به امروز زحمت کشیدم، از آقای شهرام کرمی، نادر برهانی مرند، سامان خلیلیان و همه بچه های گروهم تشکر می کنم.
دیپلم افتخار و جایزه ویژه هیات داوران به نمایش «قهرمان کیست؟» تعلق گرفت.
همچنین جایزه بزرگ و دیپلم افتخار این بخش به نمایش «سیرک» به کارگردانی سمیه مهری اهدا شد.
ستاد برگزاری جشنواره هم از اثر «تنها یک زمین داریم»، یکی از آثار مهمان بخش نمایش های خیابانی تقدیر به عمل آورد.

برگزیدگان مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای:
در ادامه مراسم هادی مرزبان، رضا مهدی زاده، الهه منصوریان، حمید نیلی(رییس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس) و وحید فخرموسوی (رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی) برای اهدای جوایز بخش مسابقه نمایش های صحنه ای روی صحنه آمدند.
برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:
در بخش طراحی حرکت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «مجتبی رستمی فر» برای نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز رسید.
در بخش طراحی نور، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «رضا خضرایی» برای طراحی نور نمایش‌های «بیگانه در خانه» و «کریم لوژی» از تهران رسید.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «ایمان نخلستانی» برای طراحی نور نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز تعلق گرفت.
در بخش طراحی صدا و آرایه¬های صوتی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «آرمین خیردان» برای طراحی صدای نمایش «شاه ماهی» از تهران رسید.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «علیرضا اکبریان» برای طراحی صدای  نمایش «بیگانه در خانه» از تهران تعلق گرفت.
در بخش طراحی گریم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «ماریا حاجیها» برای گریم نمایش «کریم لوژی» از تهران اهدا شد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «فاطیما حزباوی» برای گریم نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز رسید.
در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشاد دهنوی برای نمایش «مارلون براندو» از تهران اهدا شد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «بهفر کایدی» برای نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز رسید.
در بخش طراحی لباس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «سارا حسین پور» برای نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز اهدا شد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی هم به «مقدی شا میریان» برای نمایش های «مارلون براندو» و «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها لانه می کند اتللو» تعلق گرفت.
در بخش طراحی صحنه، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «روحان امامی» برای نمایش «شاه ماهی» از تهران رسید.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «مجتبی رستمی فر» برای نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز اهدا شد.
در ادامه احترام برومند، مسعود دلخواه، کیومرث مرادی، نادر برهانی مرند و شهرام کرمی برای اهدای سایر جوایز بخش مسابقه آثار صحنه ای روی صحنه آمدند.
در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «آرزو عبدالهی» برای نمایش «باق وحش» از شهر کرد و «یلدا عباسی» برای نمایش های «مارلون براندو» و «کمیته نان» از تهران اهدا شد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «رومینا مومنی» برای نمایش «بیگانه در خانه» از تهران رسید.
در بخش بازیگری مرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی شادمان برای نمایش «شاه ماهی» از تهران و «مجید رحمتی» برای نمایش «کریم لوژی» از تهران تعلق گرفت.
شادمان پس از دریافت جایزه گفت: تک تک عوامل نمایش «شاه ماهی» اگر نبودند و زحمت نمی کشیدند این جایزه نصیب من نمی شد، این جایزه را به تمامی هم نسلان خودم تقدیم می کنم که در این روزها ناامید هستند، ایران وطن ماست و ما این سرزمین را می سازیم.
مجید رحمتی پس از دریافت جایزه گفت: من 19 سال پیش برای یک مونولوگ به کارگردانی سوسن پرور در جشنواره فجر کاندید شدم اما خوشحالم که امسال در جشنواره برای نمایش «کریم لوژی» تقدیر شدم، اما می خواهم از پسرم که چندین ماه است من را با این گریم در خانه دیده است، تشکر کرده و این جایزه را به او تقدیم کنم. من برای این نمایش بسیار زحمت کشیدم و از نوید محمدزاده برای حمایت از این اثر ممنونم.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر مرد به امیر جدیدی برای نمایش «شاه ماهی» از تهران رسید.
جایزه ویژه هیات داوران در بخش بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نوید محمدزاده برای بازی در نمایش «بیگانه در خانه» از تهران رسید.
نوید محمدزاده: فرزند تئاتر هستم
محمدزاده پس از دریافت جایزه گفت: نزدیک ۳۰ جایزه سینمایی دارم اما فرزند تئاتر هستم. بعد از حدود ۱۷ سال کار، اولین جایزه ام را از جشنواره تئاتر فجر دریافت می کنم، فکر می کنم مهم ترین جایزه ای که گرفتم نیز همین جایزه است، حتی برایم از جایزه ونیز مهم تر است. بسیار افتخار می کنم که از آقای دلخواه، کیومرث مرادی و رضا مهدی زاده این جایزه را می گیرم. همچنین دبیری آقای برهانی مرند و حضور شهرام کرمی و سرکار خانم احترام برومند روی این صحنه برای من بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: من تئاتر را از آموزشگاه سینمایی هفت هنر کرج، دانشگاه سوره، دانشگاه تهران، دانشگاه سینما و تئاتر، تالار استاد سمندریان و ناظرزاده و... و همچنین اساتیدم یاد گرفتم که بسیار قدردان شان هستم.
وی خطاب به مسئولان جشنواره و بعد از آن محمد مساوات کارگردان «بیگانه در خانه» گفت: هر وقت جایزه سینمایی می گرفتم، می گفتم پسر تئاتر ایران هستم، ممنون که حرف من را تایید کردید. جایزه ام را برای دینو زمام حدده می گیرم نه نوید محمدزاده، محمد مساوات تو خالق این نقش بودی و جایزه برای توست. ما سال ها پیش هم با یکدیگر کار می کردیم و نمایش هایمان مملو از تماشاگر بود، زمانیکه من شهرت نداشتم و چهره ام را کسی نمی شناخت. بسیار خوشحالم که برای نمایشی به کارگردانی محمد مساوات این جایزه را می گیرم، مساوات نعمتی برای تئاتر ایران است و قطار او آنقدر سریع حرکت می کند که هیچ وقت متوقف نمی شود. همچنین از گروه تئاتر تازه که سال هاست باهم کار می کنیم بسیار سپاسگزارم.
در بخش نمایشنامه نویسی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به «عماد الدین رجب لو» برای نمایش «متساوی الساقین» از گرگان و احمد سلگی و رضا بهاروند برای نمایش «شاه ماهی» از تهران رسید.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به محمد مساوات برای نمایش «بیگانه در خانه» از تهران رسید.
در بخش کارگردانی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا بهاروند برای نمایش «شاه ماهی» از تهران و مجتبی رستمی فر برای نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز تعلق گرفت.
رستمی‌فر پس از دریافت جایزه گفت: از تمامی عوامل نمایش «همه فرزندان مکبث» بسیار تشکر می کنم که من را تحمل کردند، اگر صبر و حوصله شان نبود، نمی توانستم این پروژه را به سرانجام برسانم. همچنین از همسر و فرزندم بابت تمام سختی هایشان سپاسگزارم.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیدمحمد مساوات برای نمایش «بیگانه در خانه» از تهران رسید.
محمد مساوات پس از دریافت جایزه گفت: جای برخی از دوستان ما در این جشنواره بسیار خالی بود.
وی خطاب به رضا بهاروند گفت: رضا بهاروند اثر تو بسیار خوب بود، بهترین کاری من امسال دیدم نمایش «شاه ماهی» بود.
جایزه ویژه هیات داوران در این بخش، شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «ژنتیک» به کارگردانی مهسا غفوریان از مشهد اهدا شد.
جایزه بزرگ این بخش به نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات از تهران اهدا شد.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند به پایان رسید.

غزال م و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر وظیفه رسانه ملی است | عکس
معاون صدای رسانه ملی در حاشیه حضور در جشنواره تئاتر فجر:
» پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر وظیفه رسانه ملی است
... دیدن متن »

حمید شاه آبادی در حاشیه تماشای رادیوتئاتر «سردار عشق» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به حمایت رادیو از این رویداد هنری گفت: پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر از وظایف رسانه ملی است. اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز باید به نیازهای مجموعه شبکه‌های رادیویی در زمینه تولید و تامین رادیوتئاتر توجه کرده و متناسب با آن حمایت‌های لازم انجام شود.
به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در آخرین روز از اجراهای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به تماشای رادیو تئاتر «سردار عشق» به کارگردانی بهرام ابراهیمی نشست.
وی در حاشیه حضور در این رویداد هنری درباره تولید آثاری با محوریت رشادت‌های سردار سلیمانی گفت: این رادیوتئاتر هشداری است برای تامل بر داشته‌های معنوی مان. اگر باران رحمت خدا در این کشور نازل می‌شود به برکت شهیدانی چون سردار قاسم سلیمانی است که با تمام وجود خود را وقف مردم کردند.
وی افزود: این رادیوتئاتر مسیر حاج قاسم سلیمانی شدن را به ما نشان داد، شهید قاسم سلیمانی نماد افرادی است که زندگی شان توام با فداکاری سپری شده است. این اشخاص در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و وقتی پس از آن که ما سرگرم زندگی خود شدیم، راه فداکاری را ادامه دادند و به اصطلاح ما خواب بودیم که آن‌ها جنگیدند و شهید شدند. حاج قاسم پیوند دهنده نسل‌ها بود و خوشبختانه «سردار عشق» این نسل را که برای آرمان‌ها و اعتقادات‌شان زندگی می‌کنند، به تصویر کشید.
شاه‌آبادی درباره پوشش رسانه ای جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: وظیفه رسانه ملی پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر است، ما در حوزه رادیونمایش به این وظیفه خود عمل کردیم و اگرچه نگاه انتقادی به آثار وجود داشته و دارد و ما با تولید آثاری در تراز دهه فجر فاصله داریم اما رسانه ملی این رخداد را به شکل ویژه پوشش داد و این رویه را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.
معاون صدای رسانه ملی درباره علت کمتر پرداختن به گونه نمایشی رادیوتئاتر ادامه داد: جامعه تئاتر مخاطبان تخصصی دارد، در میان این حوزه تخصصی، گونه رادیوتئاتر مهجوریت بیشتری هم دارد و برای مردم تا حدی ناشناخته است، به همین دلیل در حوزه تئاتر وظیفه ما سنگین‌تر است. بنا داریم نمایش را در حوزه صدا محدود به نمایش های رادیویی نکنیم و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز باید به نیازهای مجموعه شبکه‌های رادیویی در زمینه تولید و تامین رادیوتئاتر توجه کرده و متناسب با آن نیاز حمایت‌های لازم انجام شود.
شاه‌آبادی تاکید کرد: مهجوریت و گمنامی رادیوتئاتر را قبول دارم و تلاش ما بر این است که همه شبکه‌ها را درگیر نمایش کنیم و سپس اجرای رادیوتئاتر را جدی بگیریم که این امر خود به توسعه و رشد این حوزه کمک می‌کند.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نامزدهای مسابقه آثار صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند | عکس
» نامزدهای مسابقه آثار صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
... دیدن متن »

نامزدهای مسابقه آثار صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در ۱۱ رشته طراحی حرکت، طراحی نور، طراحی صدا و آرایه های صوتی، طراحی گریم، موسیقی، طراحی لباس، طراحی صحنه، بازیگری زن، بازیگری مرد، نمایشنامه نویسی و کارگردانی معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، هیات داوران مسابقه آثار صحنه ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از مسعود دلخواه ، کیومرث مرادی  و رضا مهدی زاده پس از مشاهده، ارزیابی و کارشناسی ۲۲ اثر حاضر در این بخش، نامزدهای دریافت جوایز را به شرح زیر و به ترتیب حروف الفبا در رشته‌های مختلف معرفی کردند:

طراحی حرکت
مجتبی رستمی فر  برای طراحی حرکت نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز
سعید اسد سنگابی برای طراحی حرکت نمایش «ننه مده آ » از فسا
محمدرضا فرجی برای طراحی حرکت نمایش «در دهانم حرف بزن» از بندر دیر

طراحی نور
رضا خضرایی برای طراحی نور نمایش های«بیگانه درخانه»و «کریم لوژی» از تهران
احسان طاهری برای طراحی نور نمایش «چند روایت نامعتبرازآنچه نمی دیدیم» از ارومیه
علیرضا میرانجم برای طراحی نور نمایش«است»  از تهران
ایمان نخلستانی برای طراحی نور نمایش«همه فرزندان مکبث» از اهواز
فرشاد نصیری برای طراحی نور نمایش «شازده احتجاب»  از تهران

طراحی صدا و آرایه های صوتی
علیرضا اکبریان برای طراحی صدای نمایش «بیگانه در خانه» از تهران
بهرام بهاری برای طراحی صدای نمایش «رسن های گور» از بیجار
مهرداد حبیبیان  برای طراحی صدای نمایش «باق وحش» از شهرکرد 
آرمین خیر دان برای طراحی صدای نمایش «شاه ماهی»  از تهران

طراحی گریم 
ماریا حاجیها برای طراحی گریم نمایش «کریم لوژی  » از تهران 
فاطیما حزباوی برای طراحی گریم نمایش «همه فرزندان مکبث » از اهواز  
مریم رخام برای طراحی گریم نمایش «چند روایت نا معتبرازآنچه نمی دیدیم» از ارومیه
عباس قنبری برای طراحی گریم نمایش «در دهانم حرف بزن» از بندر دیر

موسیقی  
حسین اصیلی برای موسیقی نمایش « دست هایت کو مم حسن» از یاسوج
امیرحسین الله دادی برای موسیقی نمایش «بیگانه در خانه» از تهران 
بهزاد بختیاری برای موسیقی نمایش «شازده احتجاب» از تهران 
فرشاد دهنوی برای موسیقی نمایش «مارلون براندو» از تهران 
بهرنگ عباس پور  برای موسیقی نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه هاخانه می کند اتللو » از تهران 
مهرداد علی پور  برای موسیقی نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» از گچساران
بهفر کایدی برای موسیقی نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز

طراحی لباس 
پگاه ترکی برای طراحی لباس نمایش «کریم لوژی» از تهران 
سارا حسین پور  برای طراحی لباس نمایش «همه فرزندان مکبث » از اهواز
عماد الدین رجبلو برای طراحی لباس نمایش «متساوی الساقین» ازگرگان
افشین زمانی برای طراحی لباس نمایش «شازده احتجاب» ازتهران
مقدی شامیریان برای طراحی لباس نمایش های«تنها خرچنگ خانگی لای ملافه هاخانه می کند اتللو» و «مارلون براندو » از تهران
شیما میرحمیدی برای طراحی لباس نمایش «شاه ماهی» از تهران 

طراحی صحنه  
پوریا اخوان  برای طراحی صحنه  نمایش «است» از تهران  
روحان امامی  برای طراحی صحنه  نمایش «شاه ماهی» از تهران
ابراهیم پشت کوهی برای طراحی صحنه نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند اتللو» از تهران
عماد الدین رجبلو  برای طراحی صحنه  نمایش  «متساوی الساقین» از گرگان 
مجتبی رستمی فر برای طراحی صحنه  نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز  
مهرداد علی پور  برای طراحی صحنه نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» از گچساران
مریم کلانتری  برای طراحی صحنه  نمایش «چند روایت نامعتبر ازآنچه نمی دیدیم» از ارومیه 

بازیگری زن
الناز حبیبی برای بازی در  نمایش «شاه ماهی» از تهران 
شیرین دژاگاه  برای بازی در  نمایش«همه فرزندان مکبث» ازاهواز
الهام شعبانی برای بازی در  نمایش «کمیته نان» از تهران 
یلدا عباسی برای بازی در نمایش‌های «کمیته نان» و «مارلون براندو» از تهران 
آرزو عبدالهی برای بازی در  نمایش«باق وحش» از شهرکرد
رومینا مومنی برای بازی در  نمایش « بیگانه در خانه» از تهران 

بازیگری مرد
امین ابراهیمی برای بازی در  نمایش «قزل حصار » از کوهدشت
امیر جدیدی برای بازی در  نمایش «شاه ماهی» از تهران 
مجید رحمتی  برای بازی در  نمایش «کریم لوژی » از تهران
علی شادمان برای بازی در  نمایش «شاه ماهی » از تهران 
مهرداد فلاحی برای بازی در  نمایش «ژنتیک ...» از مشهد
علی پویا قاسمی برای بازی در  نمایش های «شازده احتجاب » و «مارلون براندو » از تهران 
نوید محمد زاده برای بازی در  نمایش «بیگانه در خانه» از تهران 

نمایشنامه نویسی 
عماد الدین رجبلو  برای نگارش نمایشنامه «متساوی الساقین» از گرگان
مهران رنجبر برای نگارش نمایشنامه «کریم لوژی» از تهران
احمد سلگی و رضا بهاروند » برای نگارش نمایشنامه «شاه ماهی» از تهران
مهسا غفوریان  برای نگارش نمایشنامه «ژنتیک ... » از مشهد
سیدمحمد مساوات  برای نگارش نمایشنامه «بیگانه در خانه» از تهران

  کارگردانی  
رضا بهاروند برای کارگردانی نمایش «شاه ماهی» از تهران
رضا بهرامی برای کارگردانی نمایش «کریم لوژی» از تهران
عماد الدین رجبلو  برای کارگردانی نمایش «متساوی الساقین » ازگرگان
مجتبی رستمی فر  برای کارگردانی نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز
افشین زمانی  برای کارگردانی نمایش « شازده احتجاب» از تهران
مهسا غفوریان برای کارگردانی نمایش «ژنتیک ...» از مشهد
سیدمحمد مساوات  برای کارگردانی نمایش «بیگانه در خانه» از تهران

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

آیدا طاهرزاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره نهم | عکس
» روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره نهم

‮شماره نهم مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر

درباره نمایش: مارلون براندو

۲۳ بهمن ۱۳۹۸
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
می خواهم چند سوال بیشتر از اقای مساوات بپرسم، اون سر و صداهای پیرزن به چه کار نمایش می امد، دروغ نمی گویم اگر بگویم انگار یبوست داشت! چرا؟
آقای مساوات این همه صحنه مبهم گرفتن و حتی توی در و دیوار رفتن دوربینِ شخص سوم برای چه بود، اگر کسی دوربین نصب کرده باشد می داند تصاویر به راحتی واضح دیده می شوند، و اگر هدفتان بیان غریبگی بود ، کمی فیلم هالیوودی ببینید تا شیوها القای ابهام را بهتر بدزدید. در هر حالت دوربین حتی اگه متحرک‌هم باشد صحنه ها واضح دیده می‌شوند.
اگر فرض کنیم حالت درونی یک فرد در خانه می‌چرخد که همان حالت شک و بددلی باشد، باز هم دلیلی بر محو و فلو بودن صحنه‌ها نبود، چون خانه اشناست، با فرد بیگانگی دارد، اما این بیگانگی با فرد است نه با فضای اطراف، کتاب گریز از سرزمین امن را بخوانید تا دریابید منظور من از وحود فردی بیگانه در درون هر ... دیدن ادامه » کدام از ما چیست!
خیلی زمان از دیدن نخستین اجرای این اثر شما گذشته است، خدا رو شکر بیشتر از این به یاد نمی اورم
لینک کپی بودن کار "بیگانه در خانه" در اینستاگرام، به نقل از یک حقوق‌دان
https://www.instagram.com/p/B8bF_wypDfh/?igshid=14wer1qr4j54t
من صبر میکنم تا پاسخ خود مساوات رو بشنوم.
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
نفیسه من عاشقتم. خوب؟؟
۲۳ بهمن ۱۳۹۸
:))))))))
زهره ⁦❤️⁩
[به قول آقای عبداللهی، بلاشینگ]
۲۳ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱.کاری به این ندارم که پیش از جشنواره، ۱۴ گروه اصلی در مسابقه انصراف داد و این نمایش ماند و نمایش های شهرستان و رقابت خودش با خودش. و احتمالا آقای خاص به خودش گفت گور پدر عزای عمومی و اعتراض جمعی.
۲. کاری به این هم ندارم که از ۳ داور جشنواره دو نفر آقای دلخواه که همین چند ماه پیش با آقای خاص و نوید محمدزاده داور جشنواره دانشگاهی بود و آقای مرادی که هم با آنها همکاری کرده.
۳. کاری هم حتی به کپی کاری و سرقت هنری این نمایش ندارم. و این خودبزرگ بینی آقای خاص که همه احمقید.
ولی سئوالم اینجاست که با کدام منطق و استدلال علمی و هنری، این نمایش جایزه نمایشنامه و بازیگری زن گرفته است؟؟ آیا حقیقتا جشنواره امسال جز این بود که با جایزه دادن به آقای مساوات و محمدزاده و جدیدی خواست اعلام کند که ما اینیم و اخبارش بپیچد که چه جشنواره بزرگی بود؟

پ.ن: این لحظه دردناک ... دیدن ادامه » و البته تاریخیست. و به آن میگویند سقوط اخلاقی و هنری آقای خاص. آقای مساوات، با جوایزت لذت ببر. آیا انقدر این جوایز ارزش داشت که به همه دوستان و همکاران و مردمت پشت کنی؟ گرچه مشکل از شما نیست. مشکل از ما تماشاگران است که شدیم رهروان چشم بسته. حیف از آن همه عاشقی که با شما داشتم.
به نظرم بی‌خودی داریم بزرگش می‌کنیم!! اصل این جشنواره پشیزی ارزش نداشت که حالا جایزه به یه آدم کوچولو ارزشی داشته باشه.
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
کارآمد جان..
موضوعی هست، محکوم کردن دیگران به خاطر تمجید..
محکوم کردن دیگران به خاطر اظهار نظر...
با مساوات حرفی هست، بزند.. نه با مخالفان و موافقان..
این بار یکبار دیگر هم یادآوری کردم که به سبک خودم
رادیکال نوشتم‌‌.. اما اسمی از کسی نگفتم...
موضوعی هست ... دیدن ادامه » که خصوصی بهت میگم بیرون تیوال...
۲۷ بهمن ۱۳۹۸
جناب آقای کارآمد
خیلی ممنونم از نظر شما، پای پیج اینستاگرام بسیاری از اساتید تاتری رو یک مرور بفرمایید و اونوقت بیشتر این ناراحتی رو لمس می کنید، وقتی استاد نظر دانشجوی خودش رو درخصوص جایزه پاک می کنه و ایشون انتقادش رو در کامنت به استادش می نویسه و ... دیدن ادامه » عکسش رو برای من فوروارد می‌کنه، چه لفاظی‌ها و قدرشناسی‌ها از اقای برنده جایزه نکردن اون استاد، ای کاش دزدی نبود و نوش جانش، این حرف من را یکی پای حسادت میگذارد یکی مثل شما اصل مطلب را درک می‌کند، یکی دیگر از رفیق جانی‌اش حمایت می‌کند، من از نظری که دادم ناراحت نیستم، از نقدی که از برخی بزرگواران داشتم ناراحت نیستم ، از این که به من گفتند حلالیت بطلب و بنده پاسخشون رو با ایه قران دادم، هم ناراحت نیستم، از این که به من گفتند متوسل به قران نشوم هم ناراحت نیستم، چون در هر صورت من متوسل به روابط بیرون از تیوال هم‌نمی‌شوم، البته نفهمیدم حلالیت بحث دینی است ، بالاخره من متوسل بشوم یا نشوم
۲۸ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جدابترین تجربه من این بود که اجرای شب نخست بعلت تنوع صحنه و دکور سخت نواقصی داشت / و ابراهیم پشتکوهی در چند ساعت اصلاح چنان نمایش را موجز و ریتمیک کرد که اجرای شب بعد سه کاندید و یک جایزه در یافت کرد
امیرمسعود فدائی، Leily Leily، امیر مسعود و زینب بابایی این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
محمد عسگری، امیر مسعود، پرند محمدی، مریم حسینی، آیدا طاهرزاده و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
محمد عسگری، امیر مسعود، پرند محمدی، آیدا طاهرزاده و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
محمد عسگری، امیر مسعود، سپیده، آیدا طاهرزاده و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش ارواح i
گفتگوی تیوال با آنجات استوکلین | عکس
» گفتگوی تیوال با آنجات استوکلین

گفتگوی تیوال با آنجات استوکلین / کارگردان

۲۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش تسلا (یونان) i
گفتگوی تیوال با میخاییل گیگنتیس  | عکس
» گفتگوی تیوال با میخاییل گیگنتیس

گفتگوی تیوال با میخاییل گیگنتیس / کارگردان

۲۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای رومینا مومنی
جایزه ویژه بازیگری برای نوید محمد زاده
جایزه بهترین نویسندگی برای محمد مساوات
جایزه بهترین کارگردانی برای محمد مساوات

چند پرسش:
1. وقتی مساوات می بیند داوران جشنواره اصلی تئاتر مملکت، برای ضعیف ترین، بلاتکلیف ترین و تقلیدی ترین کارش این طور سنگ تمام می گذارند، چرا از موضع قدرت، ما را تهدید به بی نصیب کردن از هنرش! نکند؟
آهای داوران جشنواره فجر! آهای التماس کنندگان به نرفتن استاد! آهای رفقای مجیزگویش! شما در سقوط امروز او سهیم اید!
آقای مساوات! شما امروز برای من و خیلی های دیگر یک هنرمند تمام شده اید!
2. وقتی بازیگران جوان مستعد دور از مرکز، می بینند اصلی ترین جشنواره تئاتر مملکت به اسم و شهرت محمد زاده و جدیدی جایزه می دهد، وقتی می بینند بازی فریب کارانه و نمایشگرانه پوچ آقای سوپراستار ... دیدن ادامه » لایق جایزه ویژه بازیگری جشنواره می شود، وقتی می بینند بازی سرد و بی روح رومینا مومنی به واسطه ارتباطش با این گروه، جایزه می گیرد، دیگر چه انگیزه ای برای ادامه دادن این مسیر دشوار برایش می ماند؟
حالم بد شد حالم بد شد
چقدر این مملکت اوضاعش خرابه
با چه سرعتی داریم به قهقرا میریم
دیگه هیچی برامون نمونده
همه چیزمان را گرفتند همه چیز
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
به همه اینهایی که برشمردید لحن باسمه ای بازیگر مرد بیگانه در خانه رو هم اضافه کنم که خوشبختانه ایشون دیگه جایزه نگرفتند!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
غزال م
درباره نمایش کریملوژی i
از اول اسفند در هامون اجرا خواهد داشت!
تا این بنده خدا رو به نابینایی سوق ندن دست بر نمی‌دارن!!
۲۱ بهمن ۱۳۹۸
آقای فدائی :)))))
کاش در نسخه ی جدید تیوال بشه نظر کاربران رو هم لایک کرد
۲۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره هشتم | عکس
» روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره هشتم

‮شماره هشتم مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر

گفتگو با هنرمندان: کریم علی خواه، مجتبی رستمی فر، مقدی شامیریان، علی فتوحی

درباره نمایش های: چند روایت نامعتبر از آنچه ...، همه فرزندان مکبث، تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو، باغ آلبالو

 

۲۰ بهمن ۱۳۹۸
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بیگانه در خانه یک اثر اقتباسی است یا نمایشی با برش هایی کپی شده از آثار هیچکاک ؟؟؟؟
سید علی تدین صدوقی، منتقد درباره این نمایش می‌نویسند: در نمایش «بیگانه در خانه» شاهد هستیم که در نهایت زن و مرد به نوعی استحاله و دچار از خود بیگانگی می‌شوند. نمایش «بیگانه در خانه» از همان ابتدا یعنی از عنوان اثر یادآور فیلم‌های هیچکاک است و در روند نمایش و در جای جای آن هم به بعضی فیلم‌های هیچکاک مانند «روانی» و... اشاره می‌شود .شاید برخی معتقد باشند که کار اقتباس گرفته از یک فیلم سینمایی کلاسیک از آثار هیچکاک باشد و برخی سکانس‌های کار از جمله سکانس حمام هیچکاک نیز در این نمایش تکرار شده است حتی اگر اینطور هم باشد باز هم برای تماشاگر نمادساز و جریان ساز است.
کار برش نیست کاملا کپیه
https://www.instagram.com/p/B8bF_wypDfh/?igshid=14wer1qr4j54t
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امین حق شناس
درباره نمایش برگشتن i
سلام . نمایش شریفی بود و نمیدانم چرا در بخش مهمان بود . خدا قوت
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و خداقوت . متاسفانه من کار رو اصلا دوست نداشتم و غرور و تکبر بیش از حد کارگردان در اجرای این نمایش باعث شد من از ابتدا گارد بگیرم . در ابتدای نمایش کارگردان به تماشاچیان گفت : به جهنم خوش آمدید . این جهنم زمانی برایمان تداعی شد که نمایش با ریتم کند و کسالت بار گویی قصد تمام شدن نداشت و تماشاگر در جهنم در انتظار اتمام نمایش میسوخت و می ساخت .
اخ که با همه ی وجودم میفهمم چی میگین
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام .اجرای این کارو در جشنواره فجر دیدم و بنظرم یکی از ضعیف ترین آثار در جشنواره بود . نمیدانم چرا همه متن های آقای گشتاسب شبیه یکدیگر هستند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امین حق شناس
درباره نمایش کریملوژی i
سلام و خدا خسته نباشید عرض می کنم . من اجرای داوری این نمایش رو در جشنواره فجر دیدم . به نظرم کار متوسط رو به بالایی رو دیدم . بازی آقای رحمتی خوب بود اما متن و کارگردانی متوسط بود . متاسفانه بازهم نمایش نامه آقای رنجبر یک بیوگرافی در رابطه با شخصیت و صرفا روایت و شرح وقایع بود و هیچ نشانی از درام ، تعلیق ، قصه ، کشمکش و ... وجود نداشت . کارگردانی هم با ضعف هایی همراه بود و میزان سن و قاب ها بسیار دم دستی طراحی شده بود . در کل خسته نباشید عرض می کنم و میدانم کار تک پرسناژ بسیار سخت است . خدا قوت
با درود..
رنجبر (( ویکی پدیا)) نویس هست...
۲۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار جذاب و پر شوری بود . واقعا تاثیر نورپردازی و صدا و حرکات بازیگران و جمع خوانی ها فوق العاده بود برای من. لذت بردم و تمام . و حرکات خانمی که با اسکوتر حرکت میکرد هم فوق العاده بود .
امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تلفیق رئالیسم و کمیک فانتزی گونه بجا ،نقش آفرینی های هنرمندانه،کارگردانی دقیق،موسیقی بکر،اوج و فرودهای متناسب که تقابل غم و شادمانی زندگانی روزمره را به وضوح نمایان کرده،از عواملی ست که توانایی لذت بردن مخاطب از تماشای یک اثر هنری را همراه خود به دنبال دارد ،از تمامی عوامل ،کارگردان گرامی،هنرمندان محترم،و تمامی عوامل پشت صحنه سپاسگزارم برای خلق این اثر،خسته نباشید.
امیر مسعود، امیرمسعود فدائی و امین حق شناس این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره هفتم | عکس
» روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره هفتم

‮شماره هفتم مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر

گفتگو با هنرمندان: مهدی تقی زاده، سعید محسنی

درباره نمایش های: جایی برای هیچ کس، کلاغ ها

۱۹ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام گروه محترم
اما
این بار مخاطبم گروه محترم نیست
مخاطبم منتقدان محترم هستند
بعد از خواندن مطلب شباهت کار آقای مساوات با کار کیتی میچل، اول برای من هم جالب و دردآور بود اما بعدا متوجه مساله شدم.
قبلا عرض کنم که هنوز براساس نقد قبلی خودم عقیده دارم این کار برای همه مناسب نیست و درصد قابل توجهی که اطلاعات فلسفی و ادبی و تجربیات روزمره منطبق با آنها را دارند از دیدن این کار لذت نخواهند برد
اما
کار آقای مساوات سینمای لایو است که کیتی میچل و دیگران هم انجامش داده اند.
من هر چه فکر کردم نتوانستم این ایراد را بپذیرم که برای اجرای سینمای لایو، راه دیگری بجز قرار دادن پرده بالای صحنه وجود داشته باشد ( ممکن است راه دیگری باشد اما ذهن من یارای پیدا کردن آن را نداشته است) و بدین ترتیب اگر کسی بخواهد اجرایش را بر اساس سینمای لایو بگذارد، آنگاه چاره ای نیست جز استفاده از همین فرم و ساختار صحنه ای که دیدیم و همه نمایش های این ژانر، احتمالا، به جبر شبیه به هم خواهند بود و تنها فرق هر نمایش با نمایش دیگر در نوع دکوپاژ/میزانسن دادن و محتوای نمایش خواهد بود.
و این به خودی خود ایرادی نیست.چون ما هزاران نمایش داریم که در بلک باکس و شبیه به هم اجرا می شوند یا میلیونها نمایش داریم که در صحنه قاب عکسی از زمان یونان باستان تا بحال انجام شده اند یا صدها پرفورمنس دیدیم که مثلا در گالری ها برگزار می شوند و چون جایگاه و نوع فرم اجرایی شبیه به هم هستند دلیلی بر تقلب نیست.
حالا مساله نوع میزانسن/دکوپاژ و محتوای داستان(یا ضد داستان) و بازی بازیگران و طراحی طراحان هست که به نظر من در این نمایش چیزی برای دیدن از این لحاظ وجود نداشت.
اما
با اطمینان می توانم مساله تقلب یا کپی برداری را نفی کنم
پی نوشت:
همه ما رانندگی را مجبوریم در جاده ها انجام بدهیم با یک شکل یکسان.اما بعضی ویراژ می دهند و بعضی دنده عقب می گیرند و بعضی بنز سوار می شوند و پز می دهند و بعضی هم موتور.
پی ... دیدن ادامه » نوشت دیگر:
از دوستانی که با مطرح کردن قضیه کیتی میچل مخصوصا جناب آقای متاجی، باعث و بانی تحقیق برای من شدند بسیار سپاسگذارم و بخاطر آنها به اطلاعاتم افزوده شده.
جناب آقای خان احمدی
من به شخصه با این که کارگردانان ما می روند اجرای خارجی یا فیلم آن ها را در جشنواره های خارجی می بینند و از آن عناصری یا ایده هایی را برمی دارند و در نمایش هایشان به ما نشان می دهند، مشکلی ندارم، دستشان هم درد نکند که لااقل برای کارشان ... دیدن ادامه » قدری تلاش می کنند!
با این هم مشکلی ندارم که اسم طرف صاحب ایده را در صفحه نمایش نمی نویسند، به هر حال این مورد در کشور ما عرف نیست، نه آن ها وظیفه خودشان می آیند نه ما مخاطبین از آن ها به اندازه مطالبه گری کرده ایم!
مشکلم با زرنگ بازی و جوگیری بعضی از آن هاست. دوستان در مصاحبه ها و اظهار نظرهایشان طوری از مراحل تولد و زایش هنرمندانه متن و فلان ایده اجرایی حرف می زنند و ژست آرتیستی می گیرند که مخاطبی که تیاتر روز جهان را دنبال نمی کند بگوید وووو چه آرتیست نابغه و خفنی! بعدش هم به این نتیجه می رسند که آنقدر خفنند که دارند در تئاتر این مملکت حیف می شوند، فلذا تصمیم می گیرند ما از حضورشان محروم کنند! مشکل دقیقا همین حوالی است!
۱۹ بهمن ۱۳۹۸
جناب مهجوری عزیزم
ممنونم از توضیحات
مطالعه میکنم و بیشتر یاد می گیرم
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
این اقتباس زمانی اشکال نداره که به اقتباسی بودنش اشاره می کرد.
حالا دایما آسمون و ریسمون ببافیم و بگیم خب چه اشکالی داره اجراش، اشکالش اینه دوست گرامی که همه این کار رو بلدن، یعنی ردیابی نمایش‌های روز دنیا، برداشتن عینی از بخش یا کل اثر فرقش اینه رضا ... دیدن ادامه » بهرامی، کوروش شاهونه و ... به یک چیز دسترسی ندارند مقداری پررویی، توهم خلاقیت، لابی برای کسب تهیه کننده قدر و پولدار .. بی‌اخلاقی جهت عدم اشاره به اقتباس ... اقای مساوات شما خلاق، حالا وقتش رسیده برید به سینما و چند اثر دزدی انجا بسازید و پول مخاطب ساده، هیجان زده و بیسواد را به جیب بزنید ... دست مریزاد "سید"
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره ششم | عکس
» روزانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، شماره ششم

‮شماره ششم مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر

گفتگو با هنرمندان: حسین مسافر آستانه، اکبر آیین

درباره نمایش های: برگشتن، دست هایم کو مم حسن

۱۹ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه داستان ساده که به طور بی مورد پیچیده شده بود.درسته که نباید کارهای آوانگارد و کلاسیک مورد قیاس واقع بشن ولی من فکر میکنم که حتی غیر منطقی ترین اثر هم مستلزم تبعیت از یه سری قرارداد هاست که مهمترینش خلاقیت و نوآوریه و به نوعی میشه گفت همونطور که از اسمش (پیشرو) پیداست نباید کار دیگه ای رو مقلد خودش قرار بده.
مدت زمان نمایش ،کشش های کلامی نقش پیرزن و ریتم یکنواخت دلایلی کافی بودن برای رنجوندن و خستگی تماشاگر.بطوریکه این داستان قابلیت خلاصه تر شدن درش دیده میشد و البته نمایش هایی از قبیل لانچر۵ هم هستن که تماشاچی در هر صحنه آرزوی تداوم داستان و نمایش رو داره.راجع به کشش های حوصله سر بر نقش خانوم همسایه هم باید بگم شاید در یکی دو مورد تکرار بامزه به نظر برسه ولی تکرار و تکرار این موضوع واقعا آزاردهنده بود.
در پایان جایزه این مطلب رو اعلام کنم که ... دیدن ادامه » زحمات کارگردان و تیم اجرایی ملموس و قابل درک هستش ولی نه در جهت رضایت مخاطب و خلق یک اثر بی نقص.
موفق و پایدار باشین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خطاب به مدیریت تئاتر شهرزاد

نمایش با 40 دقیقه تاخیر شروع شد!
از شمایی که مدیریت مجموعه فرهنکی را به عهده دارید انتظار میرود "عذر خواهی" از مخاطب را سر لوحه ی کارهاتون قرار دهید.


برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از تک تک عوامل محترم نمایش شاه ماهی کما ل تشکر و دارم
ممنون که برای شعور و وقت مخاطبین ارزش قائل هستید ،از تک تک لحظه های نمایش بسیار لذت بردم .
بازی بازیگرا بی نظیر ،موسیقی عالی،طراحی صحنه زیبا و متن خاص و بسیار جذاب بود.
بازی اقای امیر جدیدی هم شگفت انگیز بود.

خداقوت به همه ی عزیزان نمایش شاه ماهی
تا احمق در جهان هست مفلس در نمی ماند!
اینطور بنظر میرسه در اطرافمون علاقمند هنر بیشتر و بیشتر شده ، اینطور بنظر میرسه اثار مهم هنری بیشتر دیده میشن مثلا آخرین داستانهای روز دنیا بسرعت ترجمه و چاپ میشن، فیلم ها که همزمان با اکران توی لپ تاپهامون دانلود میشن و سالنهای تاتر هم خدارو شکرپر هستند ، اما پس چرا سلیقه ها انقدر افت کرده ؟ چرا اینقدر جسارت انتقاد کم شده؟چرا فقط میبینیم چرا عکسالعمل نداریم؟

جناب نراقی در کتاب جامعه شناسی خودمانی نقل میکنند که بزرگترین مشکل ما ایرانی ها عافیت طلبی و انطباق پذیری شدیدمونه که ترجیح میدیم بجای اعتراض و مقاومت در برابر پدیده ای برای فرار از مشکلات و عوارض ثانویه اش خودمون رو باهاش هماهنگ کنیم و از ترس قضاوت دیگران بجای اظهار نظر و نقد و درخواست اصلاحش، براش هورا بکشیم و هر جوری هست بپذیریمش و خودمونو اینجوری قانع کنیم که لابد این پدیده در خودش چیزی داشته که من نفهمیدم یا ارجاعی به مفهومی داره که در تخصص من نیست!
نه عزیز من نه جان من اگر میخونی اگر میبینی و اگر میشنوی و متوجه میشی یکجای کار میلنگه پس حتما میلنگه! اخه تعارف تا کجا؟ تعارف با کی؟ تعارف برای چی؟ اگر هنرمندت اینروزها مثل سابق نیست و مزخرف میسازه وظیفه داری بهش بگی ، اگر از سالن ناراضی میایی بیرون چرا فکر میکنی مشکل از توست؟ انقدر ماها مماشات و همراهی دروغین و تعارف کردیم که سینمامون به فنا رفت و تیاترها هم هر روز بدتر از دیروز! چرا اجازه میدید بنام هنر گوشتون رو ببرن و به شعورتون توهین کنن؟ مگه غرور و شخصیت آدم چیز کمیه که بشه مضحکه دست یک خودخواه خودشیفته متوهم، که هر مزخرفی رو بخوردمون بده تازه دوقورتو نیمشم باقی باشه؟! اینروزها دیگه نمیتونم مردم رو درک کنم، امشب تو اجرای اخر این نمایش تقریبا هر چند دقیقه یکنفر از سالن خارج میشد و دیگه برنمیگشت، اکثرا موبایلها روشن بود و مسیج ها چک میشد، صدای حرف زدن و پچ پچ و خمیازه زیاد بگوش میرسید و کسالت از درو دیوار میبارید اما در آخر اجرا صدای دست زدن یک لحظه قطع نمیشد؟ آخه واصه چی آخه واصه کی؟ صدای زوزه مدام و لهجه افتضاح آلمانی دست و تشویق داشت؟! یا اون داستان بی کشش و خسته کننده و کسالت آور؟ یا افراط در ترکیب سینما و تیاتر که نه راه رفتن کبک بود نه چیزی از حرکات کلاغ باقی گذاشته بود؟ از پارسال تا امسال حداقل بیستا نمایش با موضوع روابط زوجین اجرا شده که هر کدوم گوشه ای از این بیگانگی رو به نمایش گذاشتن بدون ادا اطوار و بدون پیچاندن لقمه! دوست خوبمون مالهالند رود و جاده گمشده لینچ رو دیده و گفته چه ایده نابی! به به حضور دوربین ناشناس رو از اون میگیرم و عوض شدن جای شخصیتها رو از این و به اسم خلاقیت از برند مساوات استفاده میکنم و یا علی که رفتیم اما یهو یادش میره که دیوید لینچ چنان تعلیقی تو کارهاش داره که بیننده تا یکساعت بعد از فیلمهاش هنوز هاج و واجه که چی شد! کی به کی بود، و این هیجان و راز و رمز کلید کشش فیلمهاشه نه کار شما که از ثانیه اول آخرش مشخصه و جز کسالت و خستگی چیزی نداره، ارجاع به هیچکاک اونم با این جمله که سینمای کلاسیک پر از اشکاله اما همه چیزش بر مبنای داستان و فیلمنامه قوی بنا شده و اون سینما میخواست جا پای ادبیات بذاره خیلیم عالیه پس چرا شما سعی نمیکنی تو نمایش مدرنتون اون اشکالات رو برطرف کنید و از یک نمایشنامه قوی و محکم و خلاق استفاده کنید؟! ایده استفاده از زبان المانی با هنرپیشه فوق ستاره ای که صدای مرغ کرچ میده و از تکرار حرکات تکراری آزاردهنده اش خسته نمیشه عجب شاهکاریه!؟ برای آزار دیگران نمیتونم بهتون خرده بگیرم چون روانپزشک نیستم اما مطمنم کسی که از اذیت دیگران لذت میبره لایق دلسوزیه و امیدوارم مشکلتون حل بشه اما نه با پول تماشاگر نجیب تیاتر.

برام یک سوال پیش آمده و اونم اینکه حماقت پادشاهی که به خیاط شیاد اعتماد میکنه و لخت میره جلوی رعایاش بیشتره یا حماقت مردمی که این لختی رو میبینند و از سر ترس یا نداشتن حرمت نفس سکوت میکنند؟! و آیا اون شیاد واقعا برنده است؟البته که سود خوبی برده و البته منفعت زیادی نصیبش شده اما آیا این روش شیادی تا ابد میتونه ادامه داشته باشه؟! آیا بالاخره کودک صادقی پیدا نمیشه که بانگ برداره که پادشاه لخته؟! و آیا اونروز جایی برای فرار از این بی آبرویی هست؟
روی در یخچال چندتا عکس بود که فکر کنم مربوط به فیلم (دیگران) بود ، باشگاه مشت زنی هم در لفافه حس میشد و هیچکاک و روانی هم مورد اشاره مستقیم بودند و لینچ هم که استوار وسط میدان بود و فیلم ماهی گربه هم شاید تاثیراتی بر کارگردان داشته و من رد پای فیلم دختر گمشده فینچر رو هم در چند دیالوگ دیدم به همه اینها کپی جز به جز یک نمایش آلمانی رو هم اضافه میکنیم ، حاصل اگر کلاژی مفهوم ، پیشرو ، خلاقانه میشد چه باک؟ ماهم لذتشو میبردیم اما درحال حاضر متریالی چنین غنی چیزی پدید آورده که جز بدترین تجربیات تیاتری من و عده زیادی از دوستانم شده و در بهترین حالت فقط میتونم بپرسم خب که چی؟ این همه ادعا و بگیر و ببند و پیچاندن لقمه برای گفتن داستانی کم فروغ و نخ نما ! چشمه خلاقیت با مطالعه و تلاش دوباره میجوشد نه با ادعا و مخالفت و باد غرور و تکیه بر نامهای بزرگ ستاره ها و دوستان قدرتمند.
نوید خان محمد زاده اگر در این نمایش نبودند و بجای ایشان فقط یک صدا شنیده میشد آیا فرقی در ماجرا میکرد؟ آیا حضور طولانی و بی منطق و پرسروصدای ایشان بجز پر کردن گیشه که با مسخره بازی ترکیب حروف نام نوید به دینو همراه بود که همه هم از آن اطلاع داشتند چیزی جز احمق انگاری مخاطب البته از نوع خیاط باشی پادشاه لخت بوده؟ چه بازی از محمد زاده در نمایش سر زد که بازیگری کم توان و تازه کار نمیتوانست آنرا اجرا کند؟
ژانر تعلیق و دلهره و فلسفی و روانشناختی و روایت تلخ بیگانگی این زوج چطور و جرا باید به جمله فاک یو! یا پاره کردن زنجیر در، آنهم توسط پیرزنی ناتوان برسد؟!
صحنه بالا زدن دامن پیرزن خیلی طنازانه بود و در کلیت نمایش گره گشا که دوبارهم تکرار شد؟یا جای فرو رفتگی عصای پیرزن و ضربه های ممتد و اعصاب خرد کنش به در بنظرتان در حد تیاترهای آزاد نبود؟
راستی ۴ دقیقه و ‌۳۰ ثانیه سکوت و تاریکی و پوزخند به مخاطب ناآگاه، کوچک کردن و تحقیر خودشماست جناب کارگردان که تلاش میکنید کارنابلدیتان را در پوششی آوانگارد بخورد خلق بدهید اما مطمنا هستند کسانی که میفهمند و شجاعت ابراز آنرا هم دارند. هر ایده ای ارزش امتحان کردن ندارد گاهی بعضی تستها تف سربالا میشوند.

در کل نمایش بیگانه در خانه نه از نظر فرم (که میتوانست نقطه قوت کار باشد اما بخاطر افراط در استفاده از ایده حضور دوربین در همه لحظه ها و سهم بیشتر سینما تا تیاتر) و نه از نظر نمایشنامه که (کل مفهوم اصلی ده خط هم نبود) و استفاده نکردن از داستانهای فرعی برای پیشبرد داستان و چه از نظر بازیها که بخاطر حضور دوربین به نوعی اگزجوره و مصنوعی بودند و البته بازی فاجعه بار و افتضاح و بی منطق و مسخره و آزار دهنده نوید محمد زاده در نقشی کاملا اضافی و نچسب و غیرضروری، از نظر بنده لایق کمترین امتیاز ممکن است و بجای لحظاتی لذت بخش باعث دوساعت عذاب کابوسوار برای من شد.


خدا رو شکر که بالاخره دیدین و برامون نوشتین.
۱۹ بهمن ۱۳۹۸
جناب مجللی ممنون
من نقدی نکردم برادر
سعی کردم اعتراضم رو اعلان و اعلام کنم
۱۹ بهمن ۱۳۹۸
کارآمد خان..
عزیزی..
۱۹ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا
درباره نمایش بیگانه در خانه i
اگر میدونستم قراره یک تاتر رو بر پرده سینما ببینم هرگز نمیرفتم. زمانش هم نیاز نبود انقدر طولانی شه. من که واقعا خسته و کلافه شدم و منتظر بودم زودتر تمام شه از سالن بزنم بیرون...