تیوال جشنواره تئاتر فجر، ‌دوره سی و ششم
S3 : 07:12:32
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
8 بهمن 96: در این روز برفی زیبا به دیدن نمایش محیطی "نادیدنی یا هر طور شما بخواهید" در عمارت روبرو رفتم و واقعاً لذت بردم! نحوۀ اجراش جدید بود! جذاب بود! ضمن اینکه من کلاً از نمایش هایی که مخاطب توش به نحوی سهیمه خیلی خوشم میاد. خلاصه خیلی بهم خوش گذشت، ممنونم از آقای حجازی و گروهشون. و با لبخندی به پهنای صورت پس از این اجرا، جشنواره تئاتر امسال هم برام تموم شد!
با آرزوی اینکه این "جشن گفتگوی تئاتر ایران" در سال های آینده از همه نظر بتونه پیشرفت و بهبود پیدا کنه، تا جایگاه هنر و تئاتر بین مردم پر رنگ تر بشه و اوقات خوبی برای همه رقم بخوره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش صد سال تنهایی!!!
چرا اینجوری بود؟؟؟ حالا خوبه رمانش رو خونده بودم...
کسالت آور... بازیها متوسط رو به ضعیف...شاید فقط بازی ستاره پسیانی از همه بهتر بود!
نوید محمد زاده خیلی مصنوعی بازی میکرد!!! آقا چرا اینجوری بود این نمایش؟؟؟؟
این همه ذوق برای خرید بلیط این نمایش، توی این هوای سرد و برفی و بارونی رفتن به تئاتر...
جالبه وقتی می خواستیم وارد سالن تئاتر بشیم گفتن صندلی ها شماره بندی نیست و هرکس بلیط داره بیاد و هرجا دلش خواست بشینه!!!!!
و همین باعث شد همه هجوم ببرن داخل تا جای بهتر بشینن!!! اون سیل جمعیت منو یاد حرم امام رضا انداخت!!!
حالا همه اینها به کنار....واقعا چی بود این نمایش؟؟؟
موافقم..اصلا نمایش نبود در واقع..خواندن رمان در 70 دقیقه بود
به نوعی رکورد محسوب میشد :)))
۰۸ بهمن ۱۳۹۶
کاملاً موافقم با همۀ بخشای نظرتون! بعد اون تذکرهای عصبی گونه آقای آتیلا پسیانی مبنی بر خاموش نگه داشتن گوشی ها هم خیلی تو ذوق من زد! آقا شما حرفت درست ولی نباید تا حد یه ناظم مدرسه دبیرستان شأنت رو بیاری پایین و هی بری مخاطبات رو چک کنی و مچ بگیری که! برا ... دیدن ادامه » خودت زشته! هنرمند باید هنرمندانه سعی کنه فرهنگ سازی کنه!
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
خانم محمدی عزیز باهاتون موافقم ، من تو یه نمایشی که این آقا به عنوان مهمان حضور داشتن پشت سر ایشان بودم و جدن از نوع برخورد ها و رفتار ایشان متعجب شدم ...
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
دوستان من دو عدد بلیت همکف برای نمایش ملانکولی ساعت ۲۱ دارم تماس:09123030769
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
امکان حضور برای اجرای تئاتر ملانکولی (مالیخولیا) روز جمعه ساعت 21 برام مقدور نشد. دو عدد بلیت بالکن اول، روبروی صحنه نمایش موجود است. (قیمت هر بلیت 50 تومان) تلفن تماس 09124866239
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
4 بهمن 1396: نمایش "فهرست مردگان" کاری از رضا ثروتی
نمایش قابل قبولی بود. با وجود اینکه خیلی طولانی بود، ولی گذر زمان حداقل تا 2 ساعتش حس نمی شد. تم موسیقایی، نسبتاً خوب داستان سورئال نمایش رو جلو می برد. ازون گروه کُر مردگان خوشم اومد گرچه بعضاً آوازهای جلف هم می خوندن که یه کم تو ذوق میزد. طراحی صحنه و لباس هم قابل تقدیر بود.
نیلوفر، مریم زارعی، امیرمسعود فدائی و امیر این را خواندند
محمد رحمانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان من یک بلیط شنا در آتش به کارگردانی رضا صابری پنجشنبه 5بهمن ساعت 9شب رو دارم که به قیمت خرید علی رغم میلم واگذار می کنم به دوستان30تومن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
آیا برای اجراهای جشنواره اگه حضوری بریم، بلیط خارج از ظرفیت در گیشه فروخته میشه؟
بعنوان مثال سالن ایرانشهر
farhad riazi این را دوست دارد
سلام فرزاد جان.
نه متاسفانه...
روندی که دلیلش رو هیچ وقت متوچه نشدم. سالن ها بسیاری شون صندلی خالی دارند اما..
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام. ممنون آقا امیر
والا تماس گرفتم سالن ایرانشهر گفتش ما بلیط فروشی جشنواره نداریم و با توجه به نظارت خودشون حتی اگه سالن جا داشته باشه ما نمیتونیم به عرصه بلیط فروشی ورود کنیم
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
منظورم این بود که در حالت سوم اگر میتونید قبل از نمایش مد نظرتون دم در سالن باشید با درصد ریسکی ممکنه بتونید بدون هزینه وارد شید و نمایش رو ببینید. البته به میزان مخاطبین نمایش و سرعت عمل:) هم بستگی داره. پیروز باشید.
۰۶ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام دوستان
سوالم شاید خنده دار باشه ولی خب من وارد نیستم !
ممکن ه نمایش های فجر تمدید هم بشن ؟
دوست عزیز خیلی از این نمایشها در طول سال اجرا رفتن , تعدادی هم دوباره بعد جشنواره اجرا خواهند شد , برای مثال تئاتر عروسکی خیام همین الان قابل خرید هست یا" اگه بمیری " یا " هنر ".البته در مورد کارهای وطنی
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
ممنون ؛ اجراهای خارجی چی ؟
راستش ریموت - تهران رو خیلی دوست داشتم ، یکی از دوستانم خواست براش بلیت تهیه کنم که تموم شده بود و هیچ راه ارتباطی هم با تیمی که در ایران هدایت این نمایش رو بر عهده دارن پیدا نکردم که ازشون سوال کنم
معمولا این شکل نمایش ها محدود ... دیدن ادامه » به همین دوره فجر هست یا ممکن هست ادامه پیدا کنه ؟
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
رفیق, شاید انگشت شمار گروه های خارجی در طول سال اجرا برن ولی امیدوارم این مورد اتفاق بیفته در مورد کار مورد اشاره شما.
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام امسال تو جشنواره یکسری پلن گذاشتن ، میخواستسم ببینم کسی این پلن های خارجی و رفته و اطلاعات دقیقی راجبشون داره ؟
متاسفانه من بخاطر ساعتاش نتونستم هیچکدومو برم :(
شاهین این را خواند
سلام منظورتون کدوم بخش ها هست ؟
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
همین کنفرانسایی که تو ایرانشهر گذاشته ان
۰۶ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دهن گنده. بی نظیر بود؛ آنچه از نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و موسیقیِ نمایش دیده شد بدون تردید بیانگر نبوغ و استعداد والنتاین دایننسه. اگر قیاسِ اشتباهی نباشه نمایش از لحاظ فرم نزدیک بود به ماتریوشکای پارسا پیروزفر البته با محتوایی کاملاً متفاوت و چند وجهی. در کل قدرت کلمه (زبان) و استفاده (یا سوء استفاده) از اون در مدیریت جوامع نشون داده میشد و در هر سخنرانی (یا بخش) موضوعی خاص که پر بود از پیچیدگی های اخلاقی.
ای کاش فضا و شرایط طوری باشه که این نمایش و نمایش هایی اینگونه بتونه به طور معمول و نه صرفاً برای دو سه روز جشنواره در کشور برگزار بشه.
انشالله
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
بله متاسفانه؛ بازخوانی بخشی از بیانیه ستاد جشنواره در انتخاب سایت بلیط فروشی هم جالب توجهه:
..... اعلام می‌دارد که سایت «ایران نمایش» با شرایط توافقی زیر، سایت برگزیده جشنواره برای فروش بلیت خواهد بود:........ 2) تولید محتوا و ساخت ویدئو و عکاسی و توزیع آن ... دیدن ادامه » در شبکه‌های مجازی به نفع جشنواره به رایگان ....
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
ایران کنسرت سر جشنواره رو هم شیره مالیده رسماً!!!
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره فیلم سرو زیر آب i
۰۳ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان علاقه‌مند به تئاتر فیزیکال و هنر رقص، نمایش کورئوگرافی(رقص‌آرایی) "پکیج" رو از دست ندن. به‌شدت پیشنهاد میشه. امشب دو اجرای آخرش هست. من واقعا لذت بردم و تشکر میکنم از این انتخاب عالی برای جشنواره. و متاسفانه باز هم گله از بی‌لیاقتی مسوولان برگزار کننده! چون دیشب، نصف صندلی‌های همکف تالار وحدت (که برای مهمانان و خبرنگاران در نظرگرفته شده و غیرقابل‌فروش هست) خالی بود و ما مجبور بودیم از گوشۀ بالکن اول، به تماشا بنشینیم.
میتونستید بیاید پایین..ما فکر کنم ده ردیف جلوتر از اونچه که خریده بودیم نشستیم..
۰۳ بهمن ۱۳۹۶
برداشت اولیه این بوده که مهمانان پر میکنند سالن رو
کما اینکه برای خیلی از اجراها مثل هملت، سالن حتی مازاد بر ظرفیت پر شده بود
بی لیاقتی اصلی برای مسئولان تالار وحدته که همچین وضعیتی رو نمیتونن مدیریت کنن
مثلا بالکنی ها رو به سالن پایین و ردیف های عقب ... دیدن ادامه » تر رو به جلو دعوت کنن و از همه مهمتر مشتاقان پشت در مانده که به هر دلیل بلیت ندارند رو به سالن راه بدن، تالار وحدت مصداق بارز بی کفایتیه مدیریت دولتیه
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
من شب آخر کار رو دیدم. قبل از اجرا یه آقایی از راهنمایان سالن بهمون گفت بهتره طبقه بالا بشینید! تماشاگران روزهای قبل اینو بهش گفته بودند اول مقاومت کردیم و از ردیف چهارم دیدیم بعد از ده دقیقه رفتیم بالا و به حقانیت تجربه تماشاگرهای قبلی پی‌بردیم. آخر ... دیدن ادامه » اجرا طبقه بالای همکف تقریبا کامل پرشده بود و همکف خالی‌تر از شروع اجرا به چشم می‌اومد.
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هملت. متخصصان محترم جشنواره وقتی نود درصد یه نمایش مونولوگ و دیالوگ آلمانیه! مقداری، کمی، ذره ای، ... اون فیتیله بالانویس رو زیاد کنید که اون آدم هایی که مجبورشون کردین فقط امکان خرید بلیط دو سه ردیف آخر رو داشته باشند، بتونن بخونند. از موضوع معیارهای انتخاب نمایش و نحوه جادهی مخاطبان قبل از اجرا هم فاکتور میگیرم.
امیر گرامی باهاتون موافقم... این مساله بالانویس و فونت ریز و ناخوانا مثل اجازه انتخاب و خرید ردیف های آخر سالن برای تماشاگران بود......بدون کوچکترین توجه به رفاه حال تماشاگران ایرانی....اختصاص ردیف هایی برای هنرمندان و خبرنگاران طبیعی است ولی بقیه صندلی ... دیدن ادامه » ها و اغتشاش هایی برای جای های خالی ردیف های میانی و پارتی بازی و ... واقعا تاسف برانگیز است..
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
مهدی گرانقدر واقعا درست می فرمائید... ناهماهنگی ها و بی نظمی های آزاردهنده ای وجود دارد همیشه... ولی بعضی از کارهای خارجی هم دیدنی است البته نه همه شان...
خیلی ارادتمندم رفیق هنردوستم
۰۳ بهمن ۱۳۹۶
چه قدر ناراحت شدم از این عدم مدیریت .یعنی خیلی هنره شما بتونید با ضعفتون یک کاری کنید که لذت بخش ترین کارها برای یک نفر عذاب آور ترین بشه .که مسعولین و مدیران توش خیلی موفقن
۰۳ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره فیلم جشن دلتنگی i
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
امیرمسعود فدائی، میترا شریفی، اعظم م، صدف اسمعیل پور و سپیده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز تجربه شرکت در نمایش خارج از صحنه (گردشی) ریموت - تهران کاری از کمپانی ریمینی پروتکل آلمان رو داشتم
با پژوهش، نویسندگی و کارگردانی «یورگ کارنبوئر» کارگردان ثابت کمپانی «ریمینی پروتکل»
کار متفاوت و جالبی بود
به دوستانی که کارهای نوآورانه رو دوست دارن به شدت توصیه می کنم
در خصوص این پروژه که در شهرهای مختلفی در جهان به اجرا در اومده میتونید در لینک زیر اطلاعات بیشتری بخونید و همچنین دو ویدئو از اجراهاشون رو ببینید که میشه گفت تقریبا به همون شکل در تهران هم اجرا شد ؛ البته با کمی اصلاح ! و بومی سازی برای محل اجرا که قسمت دوم انصافا عالی بود :
http://www.rimini-protokoll.de/website/en/project/remote-x
Concept, Script and Direction: Stefan Kaegi
Script and Direction on Location: Jörg Karrenbauer
- سایت مشکلی داره ؟! یکبار این رو نوشتم و پست کردم ولی نیست امیدوارم دوباره تکرار نشه ! -
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکشنبه 1 بهمن 1396: تئاتر «هفت عصر روز هفتم پاییز» دیالوگ های خیلی خوبی داشت که منطقاً از قلم قوی «ایوب آقاخانی» همین هم انتظار می رفت! در مورد بازیگران باید بگم که مطمئنم که خانم لیلا بلوکات به خاطر بازی شون در این نمایش نامزد دریافت جایزه خواهند شد و حتی امکان داره جایزه ببرن! خوشحالم که پای این نمایش نشستم.
در ضمن واقعاً متأسفم برای اون دسته از تماشاگرانی که هنوز درک و شعور درستی از تئاتر بینی ندارن، خوراکی می خورن، حرف می زنن، گوشی چک می کنن یا در حالیکه تو سالن جای سوزن انداختن نیست تصمیم به رفتن می کنن! خوب نیست، زشته!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شنبه 30 دی 1396: امروز رفتم کار "تنهایی پر هیاهو" رو در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر دیدم. تک بازیگره بود ولی همون یه بازیگر خوب صحنه رو در دست داشت! فضاسازی خوبی با استفاده از عناصر نور، صدا و حرکات بازیگر صورت گرفته بود. کار به صورت پرفورماتیو اجرا شد و اگه درست درک کرده باشم، به نظرم در مورد تجربۀ مهاجرت بود و نسبتاً خوب داستان رو منتقل کرد. خسته نباشید فراوان به تک بازیگر این نمایش که یه جاهایی واقعاً نگرانش می شدم که نکنه از حال بره اونهمه حرکات پشت سر هم و بی وقفه انجام می داد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پنجشنبه 28 دی 96: سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر رو با دیدن نمایش "این یک پیپ نیست" شروع کردم و باید بگم افتتاحیه خیلی خوبی بود برام! طراحی صحنه، میزانسن بازیگرا، مسیر داستان و همه هنر به کار رفته در این نمایش خیلی چشمم رو گرفت و واقعاً لذت بردم! نمایش به طور ماهرانه ای منِ تماشاگر رو با حرکات بازیگرا بین فضاها حیرت زده و نسبت به روند داستان کنجکاو می کرد. و اون مفهوم و ایدۀ کار یه جوری برای من درونی سازی شد، که فک نمی کنم هیچوقت یادم بره! از آقای مساوات تشکر می کنم که یک نمایش فراموش نشدنی رو برامون رقم زدن!
سلام
من نمایشهای زیادی رو دیدم ولی هیچ وقت خودمو یه آدم تئاتری یا هنری نمیدونم چون کارم چیز دیگست ولی میخواستم یه نکته ای رو بگم.
هروقت تصمیم میگرفتم نمایشی رو ببینم، میومدم تو سایت تیوال، بالاخره کلی اطلاعات جمع میکردم، از نقدهای شما عزیزان و خیلی چیزای دیگه. من از چند ماه پیش منتظره تئاتر فجر بودم ولی خیلی متاسف شدم.
الان من از کجا بفهمم ۱۹۸۷ چیه؟ یا چه بازیگرایی داره؟ یا شاید من نمایش با داستانه سیاسی یا عاشقانه خوشم نیاد، حداقل سبکه نمایشو که میشه نوشت.
از اینا هم که بگذریم چرا فقط ردیف های آخر موجود بود؟ البته چرای اینو‌دیگه میشه حدس زد.
خیلی ممنونم از سایت تیوال
۱۹۷۸ نمایشی است درباره‌ی کلیسای مردم و فرمانروای اون،جیمی جونز.بسیار کار دوست‌داشتنی‌ای هست،درباره‌ی ردیف آخر متأسفانه رویه‌ی جشنواره سال‌هاست که همینه،کوچک‌ترین ارزشی برای تماشاگران عادی قائل نیستند.
۲۶ دی ۱۳۹۶
ایران کنسرت هیچی از نمایش ها ارائه نکرده. حتی اسامی بازیگرا رو نزده. دریغ از یه عکس از نمایش
۲۹ دی ۱۳۹۶
ایران کنسرت فقط دلاله! می دونید!
۲۹ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتربین های عزیز سلام! اول اینکه از تیوال تشکر می کنم که این صفحه رو برامون ایجاد کرد تا بتونیم در مورد همون چارتا (!) کاری که اون ته مَه ها (!) بلیتاشون گیرمون اومده، اینجا با هم صحبت و تبادل نظر کنیم و یه دورهمی صمیمی از مخاطبین بی تکلف سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر داشته باشیم! می دونم که احتمالاً همه مون موفق نشدیم بلیت یه سری کارها رو بگیریم و ناراضی ایم ولی خب چه میشه کرد! یه روزایی م بود که کیلومترها جلوی تئاتر شهر صف می کشیدیم و نوبت می گرفتیم تا شاید شاید بلیت یکی دوتا کار گیرمون بیاد! خلاصه می خوام بگم که حواشی همیشه هست، فقط از شکلی به شکل دیگه تغییر پیدا می کنن! ما هم یه جورایی باید کنار بیایم دیگه! پس بیاین نیمه پر لیوان رو ببینیم! ما همدیگه رو داریم، تیوال رو داریم و الانم یه دیوار تیوالی برای تعریف کردن تجربیات تئاتریمون در جشنواره 36 م! ... دیدن ادامه » بگیم و بشنویم و خوش باشیم!
چرا تیوال در​​ جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال غایب است​​

مخاطبان محترم هنر به ویژه تئاتر، این متن برای شما نوشته‌شده که این روزها می‌پرسید: علت غیبت تیوال در سی‌وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ​با وجود مرجعیت در کشور و تجربه موفق دو دوره گذشته چیست؟​
روابط عمومی تیوال وظیفه خود می‌داند برای رفع ابهامات و ایجاد شفافیت در اذهان اعضای بزرگ خانواده هنر ایران که سرمایه اصلی تیوال هستند، دلایل دوری از خدمت به تئاتر ایران در این رویداد مهم را توضیح دهد. بدون شک هدف این متن تنها ارائه گزارش به مخاطبان است، تا روشن شود که تیوال در این راه کوتاهی نکرده‌است.

۱. سرقت ایده‌ها
سازوکار منتشرشده انتخاب سایت فروش بلیت این دوره جشنواره، که به انتخاب یک سایت کم‌سابقه در حوزه تئاتر منجر شده، به دور از قضاوت، تداعی‌گر فرآیندی ناسالم و شبهه‌ناک در انتخاب سایت است که با سرقت ایده‌های تیوال و وانمود کردن آن‌ها به عنوان کارهایی جدید از سوی سایت منتخب، انجام شده‌. عمده اموری که به عنوان عوامل مهم در این انتخاب عنوان‌شده، ایده‌هایی‌است که از سال‌ها پیش از سوی تیوال طراحی و در خدمت جامعه هنری بوده و در دو دوره پیشین جشنواره تئاتر فجر عملیاتی بوده‌است. مهم‌ترین مصادیق عبارتند از:

الف: در دو دوره پیش با هم‌اندیشی و راهبری فنی تیوال و دبیرخانه محترم آن زمان، به منظور ساماندهی روال سنتی و غیرشفاف تقسیم بلیت‌ها میان خبرنگاران، الگوی کوپن‌های الکترونیکی هوشمند مطابق روش‌های روز دنیا برای رزرو منصفانه سهمیه‌ از سوی خود خبرنگاران، و خیلی جامع‌تر برای دانشجویان، میهمانان گروه، ستاد و... با قابلیت‌های پیشرفته تنظیم قواعدی همچون تشخیص محدوده سالن، تعداد بلیت در روز، تعداد بلیت در کل دوره و اعتبار الکترونیکی معادل آن بدون نیاز به دخالت یک بانک اجرا شد که به آسانی قابلیت چاپ آن روی یک کارت هم وجود داشت و در طرح تیوال برای این دوره نیز مکتوب موجود است.

ب: تولید محتوا​،​ ساخت ویدئو و عکاسی و توزیع آن در شبکه‌های مجازی به نفع جشنواره به رایگان، نه تنها در طرح تیوال برای این دوره به صراحت موجود است، بلکه از پنج سال پیش به عنوان یکی از تمایزات کلیدی تیوال با دیگر سایت‌های محترم که صرفا به فروش بلیت می‌پردازند با سه تیم مجزای عکاسی، رادیو اینترنتی و ویدیویی‌است. ۶۰۰۰ آلبوم عکس، ۴۰۰۰ برنامه صوتی و ۴۰۰ برنامه ویدیویی بخشی از سابقه تولیدی تیوال است. مهم‌تر آن‌که کیفیت، یک اصل بوده و ویدیوها با تکیه بر همکاری تیوال و آپارات (پربازدیدترین سایت کشور) علاوه بر شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده و خاص تبلیغ و نشر می‌شود. نمونه و کیفیت تولید محتوای تیوال برای جشنواره تئاتر دوره‌های پیشین در آرشیو آپارات به نشانی http://aparat.com/fajrtheaterfestival موجود است. آیا حتی یک مورد نمونه و سابقه تولید محتوا از سایت منتخب در هر زمینه‌ای موجود است؟

۲. چالش تشریفات
در متن منتشر شده، این ادعا مطرح شده‌ که جشنواره صراحتا امور تشریفات را از سایت خواسته و​ اعلام‌نموده​ هیچ هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نمی‌کند. همین که این بند -که ادعا شده شرط مهمی در انتخاب سایت بوده- در استعلام کتبی از سایت‌ها موجود نیست، شبهه بر این ادعاست. در جلسه حضوری با تیوال که از محتوای آن بیشتر تصویر انتخاب قطعی تیوال و برنامه‌ریزی اجرایی به نظر می‌رسید تا جلسه بررسی بیشتر و البته با تخلیه اطلاعاتی هم همراه بود، تنها در حد یک سوال کوتاه پرسیده‌شد اگر امور چک بلیت و تشریفات هم به تیوال سپرده شود شرایط چیست، که عرض شد مشکلی از بابت اجرا و برپایی تیم تشریفات نیست و پیش از این نیز در دیگر جشنواره‌ها اجرا کرده‌ایم اما منطقی‌است هزینه حقوق نیروها را بدون هیچ سودی جشنواره به عهده بگیرد، و به هیچ‌وجه به عنوان یک شرط اعلام نشد. جالب اینکه پس از آن جلسه غیرصادقانه، بارها از سوی مدیریت تیوال به روابط عمومی اعلام شد که تیوال منعطف و آماده مذاکره روی هر خدمات افزوده‌ای‌ است که پاسخ‌های مبهم و سربالا دریافت می‌شد.

۳. ... دیدن ادامه » توافق دورهمی
در طرح توافقی با سایت منتخب که رسما از سوی خود دبیرخانه محترم منتشر شده، خبری از بندهای مهم زیر که در طرح مکتوب تیوال درج شده ‌بود، نیست و گویا مصلحت بر مسکوت نگاه داشتن آن‌ها بوده:

- اسپانسرینگ اپراتور ایرانسل از طریق تیوال با ارسال میلیونی پیامک.
- اسپانسرینگ اسنپ با تخفیف ویژه جشنواره، برای تسهیل رفت و آمد تماشاگران، خبرنگاران و میهمانان با شیوه‌ای سیستماتیک که مدت‌هاست در تیوال جاری است.
- طراحی اپلیکیشن موبایل اختصاصی جش​​نواره با قابلیت خرید بلیت و کد دانشجویی، برای کاربران که در دو دوره پیش نیز انجام شد.
- اسپانسرینگ سایت آپارات برای انتشار گسترده ویدیوهای جشنواره در بخش‌های ویژه این سایت.

با توجه به این روند، مخاطبان، هنرمندان و اهالی رسانه خود درباره سلامت این روال قضاوت می‌کنند. گرچه هرگونه پاسخگویی شفاف از سوی مدیران بالا دستی باعت حفظ اعتبار مهم‌ترین رویداد هنرهای نمایشی در کشور خواهد بود.

با احترام
- روابط عمومی تیوال
باز هم به نظرم احتیاج به این نوشته نبود،کاربران تیوال خودشون تفاوت‌ها رو میشناسن و اینکه شأن تیوال بالاتر از فروش ده درصد صندلی‌ها در هر سانس هست.همون بهتر که کار به دست کسانی انجام میشه که اندازشون اون قدر هست.
۲۳ دی ۱۳۹۶
درسته آقای ابراهیم کارهای خارجی و به قول شما بعضا بعضی کارها بود که قیمتشون پایینتر بود اما کلا جشنواره باید قیمت پایینتری داشته باشه که بتونیم تو این دو هفته چندین کار رو ببینیم یادش بخیر زمانهای قدیم کلی کار میدیدم تو جشنواره اما متاسفانه تئاتر هم ... دیدن ادامه » تجاری شد رفت!
۲۵ دی ۱۳۹۶
#من_یک_تیوالی_هستم
احسنت این درسته ما تا اخر با تیوال همراه خواهیم بود.
خبر رسانه ها از عدم استقبال مردمی به جشنواره تئاتر فجر 96 مهر تاییدی بر ناکارامدی سایت مذکور می باشد.
زنده باد#تیوال#هنر
۲۸ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید