تیوال سینما
T1 : 02:34:00
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
چهل چراغ
» فراخوان دومین دوره جشنواره بین المللی "چهل چراغ" با موضوع امام حسین (ع) + پوستر
... دیدن متن »

آن‏چه که به عنوان موضوع این رویداد بزرگ فرهنگی، یعنی جشنواره بین المللی چهل‏چراغ و مشتقات آن انتخاب گردیده، عبارت است از امام حسین(علیه السلام). مقصود از این عبارت، همانا فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشوراست و منظور از فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا، مجموعه مفاهیم، سخنان، اهداف و انگیزه‏ها، شیوه‏های عمل، روحیات و اخلاقیات والایی است که در نهضت کربلا گفته شده یا به آنها عمل شده یا در حوادث آن ‏نهضت، تجسم یافته است. این ارزش‏ها و باورها هم در کلمات سید الشهدا(علیه السلام) و اصحاب و فرزندان ایشان متجلی است، هم در رفتارشان در جریان آن قیام. فرهنگ عاشورا را باید از کسانی ‏آموخت که دست و دلشان، و فکر و عملشان در کار عاشورا بوده است. پیش از آن‏که‏ دیگران و نسل‏های بعدی و تحلیل‏گران پس از واقعه بخواهند فرهنگ عاشورا را معرفی‏ کنند؛ در سخنان و اهداف خود نقش‏آفرینان حماسه کربلا، این فرهنگ، به وضوح مطرح ‏شده است و بی‏واسطه آن را نشان می‏دهد. این فرهنگ را از خلال زیارتنامه‏ها، مقتل‏ها، رجزها، خطبه‏ها و نیز بررسی حوادث و رخدادهای عاشورا می‏توان استخراج کرد و همین فرهنگ است که در هر جا و در میان هر قومی باشد، کربلا آفرین می‏گردد و انسان‏ها را مبارزانی با ستم و مدافعانی نسبت به حق تربیت می‏کند.

حورها و موضوعات آثار:
پیام عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فکری است که در امام حسین (علیه السلام) و شهدای‏ کربلا و اسرای اهل بیت(علیهم السلام) بود و سبب پیدایش آن حماسه و ماندگاری آن قیام شد. از این‏رو دبیرخانه جشنواره از میان مفاهیم سترگ عاشورا و نهضت کربلا موارد زیر را جهت دریافت آثار معرفی می‏نماید:

- عزت و شرافت انسان
- فتوت و جوانمردی حتی در برخورد با دشمن
- نفی سازش با جور یا رضایت به ستم
- اصلاح طلبی در جامعه
-ایثار
-وفا
 -لبیک گویی به فریاد استغاثه مظلومان

بخش‌ها و قالب‌های ارائه آثار:
 -فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند در قالب‌های داستانی، مستند و انیمیشن
-سریال و مجموعه تلویزیونی
-طرح فیلم سینمایی و فیلمنامه فیلم کوتاه
-کلیپ و نماهنگ
-فیلم موبایلی
-تک عکس آماتور، تک عکس و مجموعه عکس حرفه ای
-پوستر و تصویرسازی
-موسیقی

بخش ویژه مدافعان حرم:
-مستند کوتاه، عکس(تک عکس) و پوستر

بخش ویژه حضرت علی اصغر(علیه السلام):
-عکس(تک عکس)، تصویرسازی

آخرین مهلت ارسال آثار:

۳۰ آذر ۱۳۹۶

www.chehelcheragh.ir

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عکس
از فیلم کوتاه مرضیه و مارلون
۴ روز پیش، شنبه
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» بهنوش بختیارى، پزشک قصه‌ای که «پاسیو» روایت مى‌کند
... دیدن متن »

بهنوش بختیاری در نقش یک پزشک در فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی ایفای نقش می‌کند. این دومین همکارى بهنوش بختیارى با یک کارگردان خانم است. او پیش از این در فیلمی به کارگردانی مهشید افشارزاده نیز حضور داشته است.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده به زودی کلید می‌خورد و علاوه بر بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی و بهنوش بختیارى؛ یاسمن ترابى، سحر غمخوار و حسین ملکى نیز بازیگران نخستین فیلم مریم بحرالعلومى هستند.
یاسمن ترابى از هنرجویان کارگاه بازیگرى هومن سیدى است که «پاسیو» اولین تجربه جدى بازیگری او خواهد بود. سحر غمخوار منشى صحنه با سابقه و بازیگر است که این روزها تئاتر «ماتیک قرمز» را در سالن استاد انتظامى روى صحنه دارد و حسین ملکى مدیرفیلمبردارى باتجربه سینماست که سال گذشته براى ایفای نقش اصلى فیلم «حبیب آقا» به کارگردانی محمد حمزه اى جوایز متعددی را دریافت کرد.
«پاسیو» که قصه‌اى زنانه را در بستر شهر روایت مى‌کند،  بر اساس فیلمنامه‌ای با عنوان «زنگ پشت بام» نوشته حامد قاسمى ساخته خواهد شد.
عوامل «پاسیو» عبارتند از: کارگردان: مریم بحرالعلومى، نویسنده فیلمنامه: حامد قاسمی، مدیر تولید: روح‌اله مهاجرى، مدیر فیلمبردارى: مسعود امینى تیرانى، مدیر صدابردارى: على کیان ارثى، طراح گریم: امید گل زاده، طراح صحنه: عباس حاجى درویش، طراح لباس: فرحناز نادرى، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مجید مافى، عکاس: حسن هندى، مشاور رسانه‌اى: مریم قربانى نیا، سرمایه‌گذار: مریم بحرالعلومى، تهیه‌کننده: سید امیر سیدزاده.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» مسعود جعفری جوزانی و حسین علیزاده سفیران هنر ایران در فستیوال هنر دهلی
... دیدن متن »

فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت»، جدیدترین ساخته مسعود جعفری جوزانی در 22 آبان در فستیوال بین المللی هنر دهلی که مطرح‌ترین و مهم‌ترین فستیوال‌ چند رشته‌ای هند است و از ۱۹ آبان تا ۴ آذر برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.
همچنین حسین علیزاده با گروه موسیقی «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری 20 و 21 آبان در این فستیوال قطعاتی را برای دوستداران هنر موسیقی اجرا نمودند.
فستیوال بین‌المللی هنر دهلی یک جشنواره غیررقابتى است که هر سال دست‌چینى از کارهاى هنرى استثنایى جهان را ارائه مى‌کند و سالانه از ٩٠٠ هنرمند در رشته‌های مختلف هنری چون موسیقی، نقاشی، سینما، تئاتر، ادبیات و غیره را در بیش از چهل سالن رو باز و سرپوشیده، دانشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس و نمایشگاه‌ها میزبانی کرده و توجه میلیون‌ها هنردوست را به خود جلب می‌کند.
هنرمندانی از کشورهای آرژانتین، آمریکا، لائوس،‌ کانادا،‌ تایلند، مجارستان،‌ انگلیس، بنگلادش، اتریش،‌ اندونزی، آفریقای‌جنوبی، ایرلند، نروژ،‌ ویتنام و فیلیپین در این فستیوال شرکت دارند.

امیرمسعود فدائی این را خواند
Prudence این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مادرانگی مدرن بدون زایش دغدغه نسل جدید دختران ایرانی
» در نشست نقد و بررسی "پرسه در حوالی من" مطرح شد
... دیدن متن »

نشست نقد و بررسی پرسه در حوالی من عصر یکشنبه 21آبان ماه در چهارصد و پنجاه و چهارمین برنامه باشگاه فیلم تهران  با حضور غزاله سلطانی نویسنده و کارگردان، آنتونیا شرکا منتقد سینما و کورش جاهد کارشناس و مجری در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدای این برنامه کورش جاهد درباره محور زن در فیلم های سینما براساس موضوع "پرسه در حوالی من" گفت: در 20 سال اخیر فیلم های زنانه رشد داشته و این در حالی است که فیلم های تاریخ سینما همواره مردسالارانه بوده است و اگر به زن پرداخته می شد هم معمولا در نقش همسر، معشوقه یا نقشی حاشیه ای بود. در بیست سال اخیر همه چیز شکل و نشانه های ریز تصویری دلالت بر جهان زنانه دارد و "پرسه در حوالی من" هم همین ویژگی را دارد.
غزاله سلطانی درباره روند تولید اثر اظهار کرد: دنیای زنانه دغدغه ذهنی من بوده است و تقریبا از بهار سال 94 روی طرح "پرسه در حوالی من" کار کردم. در روز های ابتدایی درگیر بحران سی سالگی بودم و تنهایی ها و فضای تنهایی سایه شخصیت فیلم از دنیای خودم می آمد. زمستان 94 فیلم ساخته شد و در خرداد 96 در هنر و تجربه اکران شد.
آنتونیو شرکا منتقد این برنامه درباره پرسه در حوالی من توضیح داد: این فیلم بدون این که اثری فمنیستی در بعد اجتماعی و سیاسی باشد زن محور است و تمایلات زنانه دارد. وجه زنانه فیلم در دو موضوع قابل بررسی است؛ یک بخش بازنمایی تصویری است که جزئیاتی در لحظه های خلوت یا اجتماعی این دختر را به تصویر می کشد که در فیلم های دیگر با این ریزبینی و ظرافت نمی بینیم. ما می دانیم نشان دادن مو ممنوع است اما وقتی از کوتاه کردن یا رنگ کردن مو تصویر داشته باشیم قابل نشان دادن است اما شاید کسی به فکرش نمی رسد که این گونه به تصویر بکشد و این شکل کارگردانی می تواند در به تصویر کشیدن لحظه های خصوصی و تنهایی یک زن کمک کند. تعلقات خاطر و ظرافت های زن ها اعم از لاک زدن، آرایش کردن و غیره که شاید به فکر کسی نرسد که نشان داده شود و این نشانه ها تنها به ذهن یک فیلمساز دغدغه مند رسیده است.
وی ادامه داد: وجه دیگر در موضوع فیلم است، من فکر می کنم ما یک تاریخ نسبتا طولانی از موضوع زن در سینمای ایران را سپری کردیم. فیلم های بعد از انقلاب مراحل متنوعی را طی کرده است و کارگردانان زن چون رخشان بنی اعتماد، پوران درخشنده و تهمینه میلانی فیلم های زنانه با وجهه اجتماعی دارند اما "پرسه در حوالی من" نگاه مدرنی دارد و زنی است که بدون مشکل معیشتی و بدون به هم خوردن امنیت خود به تنهایی زندگی می کند و هیچ مشکلی به لحاظ اجتماعی و اقتصادی ندارد بلکه دغدغه هایش شخصی و درونی است و او را آزار می دهد و ما نیز با اشارات به آن ها پی می بریم. در سینمای ایران تا کنون به چنین موضوعی پرداخته نشده است که در فیلم زنی بدون این که مشکل داشته باشد به دنبال بچه دار شدن بدون شوهر است و این که چنین حقی به زن های تنها داده نمی شود یا به سختی داده می شود به مسائل حقوقی کشور ما بر می گردد.
این منتقد سینما درباره جزئیات این اثر بیان کرد: فکر می کنم "پرسه در حوالی من" سکوت های زیادی دارد که البته قابل درک است چون عنوان فیلم نشان از لزوم این سکوت ها دارد و فیلمی درونگراست که لحظه های خلوت این زن را دنبال می کند. همچنین از جایی که سایه تصمیم می گیرد به دنبال مادر بچه بگردد ریتم فیلم شکل دیگری پیدا می کند و نسبت به روند پیش از آن تغییر می کند در نتیجه فیلم دوپاره شده و در آخر ریتم  به هم می ریزد. این یک نقیصه است و فیلم ناتمام می ماند یعنی مسئله نیاز به مادر شدن و سرنوشت بچه مبهم می ماند و  نمی توانیم درست بفهمیم که کسی که دغدغه بچه دارد برنامه اش چیست و آیا با توجه به زمان فیلم می توانست به یک سرانجام برسد؟
در ادامه برنامه جاهد درباره کارکرد موسیقی در آثار سینمایی اظهار کرد: در سینمای ایران مسئله ای که  مطرح می شود و در سینمای غرب نیست این است که گفته می شود از موسیقی برای حس صحنه استفاده می شود چون کارگردان نمی تواند حس آن صحنه را در آورد، این اتفاقا بد نیست و موسیقی جزئی از بافت فیلم است. هر کس فیلمی را به عنوان ایده ال خود دارد اما قرار نیست اگر فیلمی ایده الش نبود آن را کنار بگذارد بلکه وقتی با یک اثر جدید روبرو شدند نباید با کلیشه ذهنی خود مقایسه کنند  و آن را خوب ندانند یا بد بدانند بلکه فیلم باید پیام  و حرف  خود را به مخاطب منتقل کند. 
سلطانی درباره حضور "پرسه در حوالی من" در جشنواره های خارجی نیز توضیح داد: در دو جشنواره ماربلا و یونان شرکت کردیم. در جشنواره یونان کاندید تصویر و تدوین شدیم وجایزه کسب کردیم و در جشنواره ماربلا هم مهراوه شریفی نیا کاندید شد. در این جشنواره ایرانیان آن قدر برای دیدن فیلم آمده بودند که جمعیت دوستان دعوت شده به جشنواره کم تر بودند، خانم ها بیشتر با فیلم ارتباط برقرار کردند اما هنوزنمایش گسترده در خارج از کشور نداشته ایم. یک فیلم مستند درباره عزت الله انتظامی ساخته ام و این دومین اثر من است.
شرکا به تفاوت نسل جوان و نسل گذشته مادران در این فیلم اشاره  کرد و افزود: برای زنان نسل قدیم بچه دار شدن و مادر شدن مسئله مهمی است اما نسل جدید که دختر این فیلم نماینده آن است مادر شدن مهم نیست و بچه دار شدن مثل  بزرگ شدن یا پرورش یک حیوان است که هر وقت می تواند آن را کنار بگذارد و وجدانش هم نارحت نیست. با توجه به ذهنیتی که دارد فکر نمی کند که رسالت اجتماعی در به سرانجام رساندن کودک دارد و خود  ایده فیلم هم به درستی در نیامده است یعنی وقتی به یایان فیلم می رسیم متوجه نمی شویم که در ذهن سایه چه می گذرد و از این موضوع ناراحت است یا فکر می کند با رساندن این بچه به مادرش کار خوبی کرده است و  فکر می کند که سراغ کودک دیگری برود .
وی ادامه داد: درست نبود که این ابهام در پایان فیلم باقی بماند. مخاطب در طول فیلم با این شخصیت همراهی می کند و در پایان در خلا رها می شود، باید در مورد اقدامات و تصمیات بعدی او  حدس بزند، حیف شد که این ابهام باقی ماند.
شرکا درباره ارتباط این فیلم با آثار مشابه اظهار کرد: "پرسه در حوالی من" لحظات نابی دارد که مخاطب با آن ارتباط برقرار می کند، فیلمبرداری و موسیقی بسیار خوب دارد  البته ممکن است از برآیند همه این ها نتوانید با کل فیلم ارتباط برقرار کنید. با توجه به فیلم رگ خواب که روی پرده اکران است "پرسه در حوالی من" می تواند آن روی سکه رگ خواب باشد. در این اثر سایه بیشتر نگاه لوکس به بچه دارد و چون احساس و اراده اش جدی و درست نبود به راحتی نیز از بچه دل کند.
سلطانی در پاسخ به اظهارات منتقد برنامه بیان کرد: بالاخره هر آدمی وقتی یک اثر هنری خلق می کند چیزی از خود در آن می گذارد. سایه و دنیایش از خود من برآمده است و فکر می کنم یک زن در 30 سالگی به زایش و بچه بسیار فکر می کند و این قضیه در من نیز وجود داشت اما این که به بهزیستی بروم مربوط به قصه بود. معتقد به گفتن پیام  توسط اثر به مخاطب نیستم.
جاهد همچنین از این برنامه به عنوان یکی از بهترین برنامه های باشگاه فیلم یاد کرد و گفت: خانم سلطانی نقدها را قبول می کند در حالی که فیلمسازان دیگر در بعضی از جلسات کمتر نقدی را قبول می کنند، فیلمسازی جواب دادن به یک مجموعه پرسش هاست که در ذهنت ایجاد شده و فیلم می سازید که به آن ها جواب دهید. نقش های مذهبی و سنتی در سینمای ما و همچنین در سینمای غرب به جهت مذهب و سنت این گونه بوده است که زن باید نقش همسر را بازی کند و در برابر یک مرد تعریف شود. 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» « پناه» کاندید دریافت جایزه ویژه جشنواره مدیترانه ای کن شد
... دیدن متن »

 فیلم سینمایی « پناه» ساخته  احمد بهرامی  کاندید  دریافت جایزه ویژه جشنواره مدیترانه ای کن شد.  
به گزارش مشاور رسانه ای فیلم ،جشنواره مدیترانه‌ای کن ماه نوامبر در  فرانسه  برگزار می شود و هدف آن نمایش با کیفیت ترین آثار مستقل هنری جهان است . 
گروه سازنده «پناه» در شرایط بسیار سخت آب و هوایی در کویر مرکزی ایران (روستای مصر) این فیلم را تولید کرده اند. از ویژگی خاص این فیلم ، ثبت تصاویر بکر کویر با استفاده از لنز آنامورفیک است که زاویه گسترده این لنز قابلیت به تصویر کشیدن پلانهای کویر را دارد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پسری جوان بنام پناه در یک روستای کوچک در دل کویر کمک حال خانواده و اهالی روستا است. او میان رفتن و ماندن مردد است… 
بهرامی تا کنون ساخت چند فیلم کوتاه و همچنین تهیه و کارگردانی فیلم های بلند داستانی را در کارنامه خود داشته است؛ همچنین موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم بخش ترافیک جشنواره فیلم پلیس برای فیلم «عبور» و دیپلم افتخار و لوح تقدیر بهترین کارگردانی فیلم ویدیویی از جشنواره دفاع مقدس 1395 برای فیلم «تونل» شده است.  
حسین براتی، هدی آهنگر، ندا کوهی، کامبیز قوام زاده، مجتبی قربانی و مریم داوری بازیگران «پناه» هستند. 
این جشنواره از تاریخ 23 تا 27 نوامبر(2 تا 6 آذرماه) به دبیری الکساندر هایتن برگزار می شود و بلال طاهری فیلمساز بین المللی به عنوان دبیر بخش جایزه ویژه این جشنواره حضور دارد. 
عوامل تولید «پناه» عبارتند از: 
نویسنده وکارگردان: احمد بهرامی، مدیر فیلمبرداری: مهدی اصلانی، تدوین: باران علائی، صدابردار: هادی ساعد محکم، برنامه ریز و دستیارکارگردان: بیژن حجازی، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، طراح صحنه و لباس: ناهیدعزیزی ، طراح پوستر : مهدی هاشمی، اجرای صحنه و لباس: عباس بحری، مدیرتولید:کامبیزقوام زاده، گریم: مرجان سلمانیان، تصحیح رنگ:سهراب نوربخش، امور فنی صدا: استودیو مون، جلوهای ویژه بصری: سلمان اربابون، منشی صحنه: ندا عزیزی، دستیاران کارگردان: بهنام داوری، اهورا بهرامی، گروه فیلمبرداری: رضا گلکرمی، محسن دبیریان، عرفان قبادی بیگوند، میلاد اصلانی، دستیاران صداگذاری: ایمان عزیزی، میلاد سرچمنی، متصدی دوربین: محسن هادوی، عکاس:حمید جغتایی، عنوان بندی و زیرنویس : مرتضی حاج محمدی ، مترجم: صدف صدری، تدارکات: محمد براتی، مهدی حشمت، حمل ونقل: مجید رحمانی، هماهنگی امور فرانسه : سید علیرضا میرزایی، هماهنگی و مدیریت تور: فرشته کرمعلی، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، مشاور کارگردان: صالح غربی جوان، مشاور پروژه: تورج اصلانی، مجری طرح: محمود بهرامی، تهیه کنندگان: ناهید عزیزی ، احمد بهرامی، تهیه شده درخانه فیلم پارسیان

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» اکران ویژه «14 جولای» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی در جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج»
... دیدن متن »

منصور جهانی ـ فیلم سینمایی «14 جولای» با مدیرفیلمبرداری تورج اصلانی فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران، محصول کشورهای آلمان و ترکیه؛ در بیست و پنجمین جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج» لهستان به نمایش درمی‌آید.
فیلم سینمایی «14 جولای» (14 تیرمه Tîrmeh) 14 July به کارگردانی هاشم آیدمیر Hashim Aydemir، به تهیه‌کنندگی ممد حسام‌الدین یورک Mehmet Husamettin Yurek از کمپانی سینمایی «یاپم 13» Yapim 13 و با مدیرفیلمبرداری تورج اصلانی فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران و با فیلمبرداری حسن اصلانی؛ محصول کشورهای آلمان و ترکیه؛ در دومین حضور بین‌المللی خود در یک اکران ویژه در بخش «سینما جهان» در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج» CAMERIMAGE جشنواره تخصصی فیلمبرداران سینمای جهان در کشور لهستان روی پرده می‌رود.
جشنواره بین‌المللی «کمرایمیج» که معتبرترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیا به شمار می‌رود؛ هر ساله با حضور فیلمبردان مطرح و باتجربه سراسر دنیا در شهر لودز در کشور لهستان برگزار می¬شود و مسئولان این جشنواره براساس نوع فیلمبرداری، بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند و به سه فیلمبردار برتر جوایز «قورباغه طلایی»، «قورباغه نقره‌ای» و «قورباغه برنزی»؛ معتبرترین جایزه فیلمبرداری جهان را اهدا خواهند کرد.
تورج اصلانی در سال 2012 در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی «کمرایمیج» لهستان برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «فصل کرگدن» جایزه «قورباغه برنزی» این جشنواره معتبر و تخصصی فیلمبرداران سینمای جهان را از آن خود کرد و همچنین با فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان تندیس نامزدی بهترین فیلمبرداری را نیز دریافت کرد. 
اصلانی در سال 2009 نیز با فیلم مستند «چه سرسبز بود دره ما» به کارگردانی فرشته جغتایی کاندید دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری بخش مستند هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کمرایمیج» بود.
بیست و پنجمین دوره این جشنواره با حضور فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان در چندین بخش از جمله؛ بخش اصلی فیلم‌های سینمایی، بخش ویدئویی، بخش مستند، بخش موسیقی، بخش تبلیغاتی، بخش دانشجویی، کارگاه‌های تخصصی در روزهای 20 تا 27 آبان ماه جاری (11 نوامبر تا 18 نوامبر 2017) در شهر لودز در کشور لهستان برگزار می‌شود. 
فیلم سینمایی «14 جولای» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای کُردی» در پنجمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و همچنین مرکز سینمایی «مازی مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق روی پرده رفت و جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره به خاطر فیلمبرداری بسیار چشمگیر و استایل تصویری برجسته؛ به تورج اصلانی اهدا شد و همچنین مجموعه بازیگران این فیلم نیز به طور مشترک جایزه بهترین بازیگری این دوره از جشنواره را به‌دست آوردند.
فیلم سینمایی «14 جولای» همزمان با اکران در بیست و پنجمین جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج» لهستان مدت سه ماه است که در 145 سالن سینمایی در کشورهای مختلف اروپایی روی پرده رفته و مورد استقبال علاقمندان به سینما قرار گرفته است. 

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» محدثه حیرت و کریم امینی به «پاسیو» پیوستند
... دیدن متن »

محدثه حیرت و کریم امینی با انجام تست گریم به مجموعه بازیگران فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی پیوستند. 
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده به زودی کلید می‌خورد و محدثه حیرت و کریم امینی در کنار بهناز جعفری که یکی از نقش‌های اصلی این فیلم را دارد بازیگران نخستین فیلم مریم بحرالعلومی خواهند بود.
علاوه بر این سه نفر به زودی بازیگران دیگری نیز به مجموعه عوامل این فیلم اضافه و معرفی خواهند شد.
«پاسیو» که قصه‌اى زنانه را در بستر شهر روایت مى‌کند، بر اساس فیلمنامه‌ای با عنوان «زنگ پشت بام» نوشته حامد قاسمى ساخته خواهد شد.
مریم بحرالعلومى، تحصیلکرده رشته سینما و عضو انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان خانه سینماى ایران است که بعد از ساخت چند فیلم کوتاه داستانى و تجربى، «پاسیو» را به عنوان اولین تجربه بلند مستقل می‌سازد و خود، سرمایه‌‌گذاری آن را نیز بر عهده دارد.
محدثه حیرت بازیگر اصلى فیلم ائو (خانه) به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد است که در جشنواره جهانی فیلم فجر خوش درخشید وسیمرغ زرین بهترین فیلم را دریافت کرد. 
کریم امینى کارگردان فیلم کوتاه و  بازیگر، به طور جدی با نقش اصلی فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» در سال ۱۳۹۴ به کارگردانی حسین فرحبخش بازیگرى در سینما را آغاز کرد. او چندی پیش سریال «عقیق» را روی آنتن تلویزیون داشت و هم اکنون مشغول ایفاى نقشى اصلى سریال بیژن میرباقرى است.
علاوه بر این دو بازیگر امید گل‌زاده، عباس حاجی درویش و فرحناز نادری نیز به تازگی به عوامل فنی این فیلم پیوسته‌اند.
امید گل‌زاده که طراحی چهره‌پردازی «پاسیو» را بر عهده دارد، طراحى گریم آثاری همچون سریال خانگى «عاشقانه»، فیلم‌هاى سینمایی «گشت ۲» و «من سالوادور نیستم» را در کارنامه دارد.
عباس حاجی‌درویش، طراح صحنه فیلم «پاسیو» است که طراحى فیلم‌هاى سینمایى همچون «فاصله»، «تولدی دیگر»، «کارناوال مرگ» و سریال «عقیق» را برعهده داشته است.
فرحناز نادری نیز به عنوان طراح لباس در این پروژه حضور دارد که در آثاری همچون فیلم سینمایی «من»، «بی خود و بی جهت» و «آبجى» فعالیت داشته و این روزها طراحی لباس سریال «گلشیفته» بهروز شعیبی را بر عهده دارد. 
بر این اساس عواملى که تاکنون حضورشان در پاسیو قطعی شده، عبارتند از: مدیر فیلمبردارى: مسعود امینى تیرانى، مدیر صدابرداری: على کیان ارثى، طراح گریم: امید گل زاده، طراح صحنه: عباس حاجى درویش، طراح لباس: فرحناز نادرى، عکاس: حسن هندى و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

پرند محمدی و پونه همایونی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» نمایشگاه تازه های کتاب های سینمایی در خانه سینما
... دیدن متن »

 

به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب، از روز سه شنبه 23 تا 25 آبان ماه نمایشگاهی از تازه های کتاب های سینمایی با تخفیف ویژه در محل کتابخانه خانه سینما واقع در خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، پلاک29 برگزار می شود.
ناشرانی که تاکنون برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند عبارتند از: افراز، آواژ، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، ثالث، چشمه، دیبایه، ساقی، سوره مهر، شوند، قطره و ققنوس.
برابر اعلام کتابخانه خانه سینما، ناشرانی که تمایل به ارائه عناوین سینمایی خود در این نمایشگاه دارند می توانند 5 نسخه از هر عنوان کتاب خود را به صورت امانی به این نمایشگاه تحویل دهند. حضور علاقمندان به سینما و فرهنگ کتابخوانی را در این نمایشگاه مغتنم می دانیم.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» موسیقی «کامیون» آغاز شد/ «آینور» خواننده سرشناس کُُرد ترکیه برای «کامیون» می‌خواند
... دیدن متن »

 ساخت موسیقی فیلم سینمایی «کامیون» جدیدترین اثر کامبوزیا پرتوی توسط میلاد موحدی آغاز شد و احتمالاً «آینور دوغان» خواننده سرشناس کُُرد ترکیه اجرای قطعاتی از آن را بر عهده داشته باشد.  
صداگذاری فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی که بر عهده پرویز آبنار بود؛ هفته گذشته به پایان رسید و بعد از اتمام این مرحله، میلاد موحدی ساخت موسیقی «کامیون» را بر اساس فضای داستان، حال و هوای فیلم و همچنین لوکشین‌های آن شروع کرد و هم اکنون بر روی آن کار می‌کند و احتمالاً «آینور» Aynur ستاره سرشناس موسیقی کُردی از کشور ترکیه در این اثر سینمایی به خوانندگی بپردازد.
سال گذشته آلبوم «هاونیاز»  HAWNIYAZ به آهنگسازی و نوازندگی موسیقیدان سرشناس ایرانی کیهان کلهر با ساز شاه کمان با صدای «آینور دوغان» و با هنرنمایی سلمان قمبرف (پیانو) و جمیل گوچگیری (تنبور) توسط انتشارات «هارمونیا موندی» در سراسر دنیا منتشر شد و مورد استقبال علاقمندان به موسیقی قرار گرفت و این گروه موفق، کنسرتهای متعددی را نیز در کشورهای مختلف اروپایی برگزار کردند.  
فیلم سینمایی «کامیون» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی در مرزهای سوریه و عراق، در روستاهای اطراف منطقه «سیلوانا» در استان آذربایجان غربی، در شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله؛ آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و ... فیلمبرداری شده است.   
در فیلم سینمایی «کامیون»، سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.
تعدادی از عوامل اصلی فیلم سینمایی «کامیون» جدیدترین اثر سینمایی «کامبوزیا پرتوی» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، فیلمبردار: مهدی اصلانی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رامین راستاد، صدابرداری و صداگذاری: پرویز آبنار، طراح گریم: بابک اسکندری، طراح صحنه: بابک صبحی، موسیقی: میلاد موحدی، مجری طرح: هومن احمدی توفیقی، عکاس: کسری پرتوی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، تهیه‌کننده: کامبوزیا پرتوی، محصول: موسسه سینمایی خط سوم.

Prudence این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» «زیر سقف دودی» درخشنده و «دوئل» خردمندان بهترین‌ آثار بلند و کوتاه جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن
... دیدن متن »

فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده و فیلم کوتاه «دوئل» ساخته محمدرضا خردمندان جایزه بهترین فیلم بلند و کوتاه جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن را دریافت کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بلند هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی شد، پخش بین‌الملل آن را سازمان سینمایی حوزه هنری برعهده دارد.
همچنین فیلم «دوئل» ساخته محمدرضا خردمندان برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن، محصول باشگاه فیلم سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری است.
هشتمین دوره‌ جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن از تاریخ 5 الی 14 آبان ماه برگزار شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» 30 درصد از فیلمبرداری جشن دلتنگی انجام شد
... دیدن متن »

فیلمبرداری فیلم سینمایی جشن دلتنگی به کار گردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی علی قائم مقامی  که ابتدای آبان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد 
به گزارش مدیر روابط عمومی ، فیلمبرداری فیلم سینمایی  جشن دلتنگی همچنان در تهران ادامه دارد و تاکنون 30 درصد فیلمبرداری این فلیم انجام شده است .
فیلم  سینمایی جشن دلتنگی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن  با فضای مجازی است  وسازندگان فیلم  تلاش دارند تا اولین نمایش فیلم درسی و ششمین دوره  جشنواره فیلم فجر باشد.
بابک حمیدیان،محسن کیایی،بهنام تشکر،مینا ساداتی،پانته آ پناهی ها، ساغر قناعت به عنوان بازیگران فیلم جشن دلتنگی هستند
عوامل فیلم سینمایی جشن دلتنگی عبارتند از:
کارگردان: پوریا آذربایجانی، نویسنده فیلمنامه: پوریا آذربایجانی و مونا سرتوه، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: آرش برومند، تدوینگر : خشایار موحدیان  صحنه‌آرا: مرتضی فربد، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده، مسوول لباس: مرضیه حبیبی، دستیار دوم کارگردان: مهیار اسلامی، مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی، مدیر تدارکات: حسین روزبهانی، دستیار تدارکات: اسماعیل شاهیوند، منشی صحنه : آرزو نیکپور، عکاس: مونا سرتوه، مدیر روابط عمومی و تبلیغات : علی زادمهر، تهیه‌کننده: علی قائم‌مقامی

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در نشست‌های فیلمکوتا «‏‎۱۶ شب، ۱۶ کارگردان» در گالری «آس» تهران؛
» فیلم‌هاى کوتاه عباس نظام‌دوست در گالری «آس» تهران نقد و بررسی می‌شود
... دیدن متن »

منصور جهانی ـ فیلم‌هاى کوتاه عباس نظام‌دوست در جدیدترین برنامه گالری «آس» تهران تحت عنوان سلسله نشست‌های فیلمکوتا «‏‎۱۶ شب، ۱۶ کارگردان» در ساعت ١٩ فردا شنبه 20 آبان ماه جاری نقد و بررسی می‌شود.
در جدیدترین برنامه گالری «آس» تهران؛ تحت عنوان سلسله نشست‌های فیلمکوتا «‏‎۱۶ شب، ۱۶ کارگردان» آثار کوتاه کارگردانان ایرانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و در چهارمین شب نیز، فیلم‌هاى کوتاه عباس نظام‌دوست از جمله؛ «اکسیدان» و «زندگى معمولى آقاى مظفرى» در ساعت ١٩ فردا شنبه 20 آبان ماه جاری با حضور این کارگردان سینما، در کافه گالری «آس» تهران به نمایش درمی‌آید و پس از آن، جلسه نقد و بررسی برگزار می‌شود؛ حضور در این نشست برای همه‌ علاقه‌مندان به سینما آزاد و رایگان است.
فیلم کوتاه «اکسیدان» تاکنون در چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی از جمله؛ در بخش کرنر شصت و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن در سال 2016، هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی «یاری» در سوئد، سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شهر و ... به نمایش درآمده است.
«گرگ بازی» نخستین ساخته بلند عباس نظام‌دوست با بازی علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان و ... هم اکنون آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.
گالری «آس» تهران در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ واقع شده است.
برای اطلاع بیشتر:
https://telegram.me/acegallerytehran
مدیریت روابط عمومی گالری «آس» تهران.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» «خاطرات پاییزی» برنده دو جایزه از جشنواره ونزوئلا
... دیدن متن »

فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» در یازدهمین حضور بین‌المللی‌اش در هشتمین جشنواره بین‌المللی پنج قاره ونزوئلا موفق شد جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی را برای علی فخرموسوی و جایزه هیات داوران در بخش موسیقی را برای رمان کروتین از ایتالیا به ارمغان بیاورد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، دو جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی و موسیقی در هشتمین جشنواره بین‌المللی پنج قاره ونزوئلا در حالی به «خاطرات پاییزی» تعلق گرفت که فیلم‌هایی از 23 کشور جهان در 7 بخش این جشنواره با هم رقابت می‌کردند.
فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم، عاشقانه‌ای ضد جنگ است که در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.
این فیلم اولین تولید مشترک سینمای ایران و  جمهوری چک و اکراین است که با هزینه شخصی و بدون کمک دولتی ساخته شده است. 
«خاطرات پاییزی» پیش از این جایزه ارکیده طلایی، بهترین فیلم جشنواره Aab هند و نشان یادبود قربانیان جنگ سازمان ملل و اتحادیه اروپا را از آن خود کرده بود و تاکنون در 12 جشنواره بین‌المللی شرکت داشته و در نوبت اکران آذر ماه سینماهای هنر و تجربه است. 
این فیلم تماما در مرز اکراین و اسلوواکی با بازیگران مطرح اروپای شرقی فیلم‌برداری شده و تمام مراحل فنی آن در اروپا انجام شده است. 
«خاطرات پاییزى» قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.
در فیلم «خاطرات پاییزی» نازنین احمدى شاهپورآبادى به عنوان بازیگر نقش اول زن در کنار بازیگران مطرح اروپاى شرقى ایفاى نقش مى‌کند.
دیگر عوامل فیلم «خاطرات پاییزی» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طنز
» کیم کارداشیان‌ پنداری ایرانی
... دیدن متن »

پایگاه خبری گُلوَنی، رضا ساکی: نمی‌دانم شما در روز چقدر کار می‌کنید و چه قدر دل‌مشغولی دارید و چه قدر ذهن‌تان درگیر است و چه قدر قسط می‌دهید اما یقین دارم که اگر شش صبح از خواب بیدار بشوید و بعد از یک و ساعت نیم ماندن در ترافیک به محل کار برسید و تا هفت شب کار کنید و زحمت بکشید وقتی به خانه می‌رسید نهایت وقت کنید که شام بخورید و بعد بخوابید. نهایت بتوانید چهارتا صفحه را ببینید و چند تا کامنت درست تا چند فحش زیر پست آدم‌های معروف یا پول‌دار بگذارید. نهایت بتوانید قبل از خواب مسواک هم بزنید. کار بیشتری از دست‌تان برنمی‌آید چون خسته‌اید و اگر خسته نبودید الان دست‌کم دو تابچه داشتید اما ندارید چون فرصت ندارید و کار سخت اداره فرصت هر کاری را از شما گرفته است. یک آخر هفته هم می‌ماند که یا خواب هستید یا برای خودتان توی ماهواره می‌چرخید و یا ته مانده حساب‌تان را در هایپرمارکت‌ها و مگامال‌ها خرج چیزهای الکی اما لاکچری می‌کنید.

عرضم این است که این تب بدل شدن در جامعه ناشی از بی‌کاری جوانان است. یعنی شما اگر شبیه‌ترین آدم جهان به خانم کیم کارداشیان (جسدها رائع) باشید اما سر کار بروید، هیچ وقت به فکر استفاده از ظرفیت‌های بدنی‌تان به عنوان بدل خانم کارداشیان نمی‌افتید. چرا؟ چون کار می‌کنید و شب‌ها نا ندارید حتی یک استوری از خودتان بگذارید.

همین حالا بسیاری بعد از خواندن متن رفته‌اند جلوی آینه ایستاده‌اند ببینند برای تبدیل شدن به بدل کیم کارداشیان چه قدر راه دارند. عزیزان فقط آنن پایین را نبینید چشم و ابرو هم باید شبیه باشد.

باقی بقای‌تان

پایان پیام

 

محمدرضا دانش این را خواند
لیلا پناهی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طنز
» شنا کردن مجری زن در ویلای شمال
... دیدن متن »

پایگاه خبری گُلوَنی، محسن فراهانی: به تازگی سبک جدیدی از جذب مخاطب در میان برخی سایت‌ها و پیج‌های اینترنتی مشاهده می‌شود. به عنوان مثال در این روش، مخاطب یک تیتر بزرگ و رنگی را مشاهده می‌کند که نوشته شده: «عکس جنجالی بازیگر زن معروف در حال صخره‌نوردی» و زمانی که مخاطب روی این تیتر کلیک می‌کند با عکس یکی از بازیگران زن مواجه می‌شود که اطراف دربند و درکه بالای یک تخته سنگ کوچک رفته و عکس گرفته است.

یا مثلاً یک پیج در شبکه‌های اجتماعی تیتر زده است: «تصاویر بازیکن فوتبال معروف در حال خوردن نوشیدنی جنجالی در یکی از کافه‌های شمال تهران» و زمانی که مخاطب بر روی این پست کلیک می‌کند، عکس دفاع چپ تیم خوشه طلایی ساوه را می‌بیند که در یک بستنی‌فروشی نشسته، یک نی داخل دهانش گذاشته و در حال خوردن آب‌زرشک است.

یا به عنوان مثال مخاطب تیتر بزرگ و قرمزرنگی را در تصویر اول یک ویدیوی کوتاه می‌بیند که نوشته است: «فیلم لو رفته از شنای مجری زن صدا و سیما در ویلای شمال» و زمانی که مخاطب له‌له زنان و با اشتیاق فراوان ویدیو را باز می‌کند، می‌بیند یکی از مجری‌های زن تلویزیون گرمکن ورزشی به تن کرده و در حیاط خانه‌شان شنای سوئدی می‌رود.

نکته‌ی جالب و البته تاسف‌بار این است که چنین مطالبی در فضای وب صدها هزار بار توسط مخاطبان مشاهده می‌شود و دست به دست می‌گردد، در حالی که یک مطلب کوتاه علمی یا آموزشی از یک مقاله‌ی فوق‌تخصصی تنها چهار بار مشاهده می‌شود: یک بار توسط خود نویسنده، یک بار توسط نویسنده با یک موبایل دیگر، یک بار توسط مادر نویسنده به اجبار خود نویسنده و یک بار هم توسط فرد ناشناسی که کامنت گذاشته است: «افزایش طول، تنها در دو هفته. از پیج ما دیدن کنید.»

پایان پیام

نقد
» خفگی، داستان زندگی تیره و تار آدم‌ها
... دیدن متن »

پایگاه خبری گُلوَنی، نسیم نوحه‌خوان: فریدون جیرانی بعد از کارهای ضعیف و متوسط با خفگی مجدداً به جمع کارگردانان موفق بازگشت. خفگی همچون فیلم­‌های قرمز و پارک­ وی از دیگر کارهای جیرانی، فضایی رمزآلود دارد و مخاطب را وادار به فکر کردن می‌کند.

جیرانی با کمک فضاسازی تیره‌وتار و تصویربرداری سیاه‌وسفید درصدد نشان دادن فضای خفقان و رازگونه داستان بوده است، رنگی نبودن فضای داستان را می‌توان این‌گونه توجیه کرد که کارگردان خفگی را در دو شرایط سفید و سیاه می‌بیند، مرگ و زندگی، زندگی میانه و خاکستری در دل داستان تعریفی ندارد. از نقاط قوت فیلم جهت نشان دادن فضای متفاوت و بیمارگونه افکار بازیگران داستان استفاده از ساختمان­‌های قدیمی، نوع پوشش پرستارها و بارش اغراق‌آمیز برف بود. ساختمان‌­های تاریک و لباس پرستارها نوعی یادآور شرایط دل­مرده و تنهایی­‌های تلخ است و زمستان که روایتگر خواب­ و توقف طولانی است و جریانی از غم و افسردگی را در دل داستان جای می‌دهد.

بازی و گریم متفاوت الناز شاکردوست به نزدیک کردن روال فیلم به شرایط خفقان کمک شایانی کرده است. در خفگی نیز همانند بسیاری از فیلم‌­های دیگر شاهد نیازهای زنانه سه زن هستیم، سه زن با درماندگی­ های متفاوت را می‌بینیم. زهره بی‌­پول، صحرای تنها و نسیم بی‌پناهی که با نامردی و فکر پلید مردانی مواجه می‌شوند که از در عشق و علاقه به آن‌ها نزدیک شده‌­اند و بعد تمام شدن تاریخ انقضایشان آن‌ها را به هر نحوی که شده از سر راه خود برداشته­‌اند. نوید محمدزاده این بار نقشی آرام ولی با فکری آشفته را ایفا می‌کند. مردی به‌ظاهر عاشق که برای رسیدن به ثروت هنگفتی یک فیلم را به خفگی مبدل ساخته است. خفگی داستان زندگی تیره‌وتار خیلی از آدم­‌هاست که این بار دوربین جیرانی آن را به تصویر کشیده است.

خفگی فیلمی روان‌شناسانه و جنایی است. تحت تاثیر سینمای کلود شابرول فیلمساز مهم موج نوی فرانسه و آثار هیچکاک و شاید هم کمی هم سینمای نوآر. فیلمی متفاوت در سینمای ایران.

پایان پیام

 

پرند محمدی و مریم زارعی این را خواندند
به شخصه معتقدم که اگر باران و برف نبود (فصل دیگری برای فیلم انتخاب میشد)و فیلم سیاه و سفید ساخته نمیشد قطعا بازتاب و تاثیر گذاری این فیلم این چنین نبود.من با پیربودن الناز کنارنیومدم.ولی خروجی فیلم رادوست داشتم.
۲۰ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید