تیوال سینما
S3 : 18:06:44
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

۴ ساعت پیش
حدیث امین، محمد لهاک و امیرمسعود فدائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا
درباره فیلم گرگ بازی i
فیلمی با موضوع جدید در سینما ایران و جذاب
بلاخره بعد از فیلمهای خوب ولی با موضوع های تکراری پس از ظهور و موفقیت فرهادی و دنباله روهای ایشان و حضور همیشگی فیلمهای خالتور ژانر عطارانی!، یکی جرات و جسارت کرد و یه فیلم با موضوع و طرح جدید ارایه کرد که تا همینجاش جای تقدیر و تشکر داره. ظهور کارگردانای جوونی مثل نظام دوست و مکری و بقیه، آدم رو به آینده سینمای داغون و فاسد امیدوار میکنه.
از همون اول و تیتراژ خلاقانه فیلم میشه فهمید که با فیلمی متفاوت مواجه ایم. بازی همه بسیار خوب و بدون نقص بود. فیلمبرداری و تدوین بسیار عالی فیلم هم جای دستمریزاد داشت.
و اما در مورد فیلمنامه هم باید اضافه کنم که با کمی تغییر و شاید اقتباس از فیلمهای هم سبک خارجی و یا حتا حذف 1-2 سکانس اضافه که نیازی به نمایش نداشت و مخاطب آگاه خودش در طول فیلم به طور واضح متوجه اونا میشد ... دیدن ادامه » و تغییرات کوچک دیگر، میتونست یک فیلم موندگار رو بسازه اونم تو شرایطی که اینروزها حضور این نوع فیلم ها رو کمتر تو سینما شاهدیم.
یه توصیه هم به دوستانم دارم که نکات و نقدهای ریزبینانشون رو میخوندم، اونم اینکه ما لزومن همیشه هم نباید دنبال جواب سوالهایی که تو ذهنمون ایجاد میشه از زبان کارگردان باشیم تو سینما و نتیجه گیری خودمون و درگیرشدن در فیلم خودش نشونه موفقیت فیلم میتونه باشه (نه البته همیشه) هرچند که در سکانس یکی مونده به آخر هم یکی از کارآگاه ها میگه : شاید ما باید خودمون هم بازی کنیم تا بفهمیم ...
در آخر هم نظرم اینه که اگر این امیدواری به آینده سینما رو از شروع نوپا همین جریانات اخیر سینمایی میبینید، باید حمایت کنیم تا بقیه هم جرات حضور و ظهور و سرمایه گذاری پیدا کنن وگرنه سینما روز به روز در مرداب خالتورها بیشتر فرو میره.
من هم این فیلم رو دوست داشتم.
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من در اولین روز اکران فیلم رفتم اولا اصلا ننوشته بود که این فیلم کمدی نیست دقیقا بعد دیدن گروه اول و نوشتن اعتراض تو صفحه آقای فرخ نژاد این واژه اضافه شد ، به نظر من اینهمه هزینه و رفتن به تایلند و ...... چی رو میخواست برسونه ؟ که مردها دوست دارن برن تایلند و از یه موجود خیالی به اسم خانم یایا میترسن !!!!! نه عزیز من کسی که بخواد گناه و خطا کنه از هیچ موجود غیر خیالی هم نمیترسه از خدا هم نمیترسه ، به نظر من واقعا سه هنرپیشه که دوتاشون برام خیلی ارزشمند هستن بخصوص آقای فرخ نژاد واقعا با بازی تو این فیلم سابقه هنرپیشگی شونو زیر سوال بردن گروهی میگن خواسته مفهوم های سیاسی رو تو این فیلم نشون بده !!!! چند درصد متوجه شدن ! آیا نشون دادن اعتراض باید بی سر و ته و مبهم باشه ؟ چرا ایشون اینقدر قدرت نداشته که مثل خیلی از کارگردانهای دیگه اعتراضشو واضح نشون بده ؟؟؟؟ ... دیدن ادامه » چند درضد مردم اینقدر با اینهمه مشکلات میتونن عمیق به قضیه نگاه کنن به نظرم فیلمش بسیار خسته کننده ، لج در آور و اتلاف کننده پول و وقت مردمی بود که میخوان یکساعت دور از هیاهوهای اجتماع شاد باشن .......................
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به تمام دوستانی که دغدغه مسائل اجتماعی دارند توصیه می کنم حتما فیلم هرمز و هندی را ببینند.
در خصوص فیلمنامه، فیلم برداری، بازی ها، موسیقی و سایر موارد تکنیکی فیلم نظر خاصی ندارم، همه چیز در حد و اندازه رسالت فیلم بود و نیازی به بیشتر از این نداشت، لطفا موقع تماشای فیلم در نظر داشته باشید که این فیلم با بوجه کم و برای سینمای هنر و تجربه ساخته شده. اما در خصوص مسئله اجتماعی که فیلم روی آن انگشت گذاشته بود. این فیلم در خصوص ازدواج کودکان و نوجوانان است و سویه انتقادی نسبت به این موضوع مهم دارد و البته همان طور که از ابتدای فیلم پیداست کارگردان برای تاثر گذاری اجتماعی فیلم انتهای فیلم را با یک فاجعه به پایان خواهد رساند.
اما در یک سطح عمیق تر فیلم در خصوص آدم هایی است که به دلیل نظام ارزشی حاکم بر جامعه در زمان نامناسب و در موقعیت نامناسب قرار می گیرند. ... دیدن ادامه » نوجوان هایی که بجای سرخوشی و شیطنت های قبل از بزرگسالی به دلیل نظام ارزشی که خودشان نقشی در پیدایش آن نداشته اند مجبور به نقش آفرینی به عنوان یک بزرگسال هستند و جالب تر آنکه همان اجتماع و نظام ارزشی که نوجوان ها را وادار به بازی در نقش بزرگسال ها می کند آنها را به عنوان یک بزرگسال نمی پذیرد و این درست همانجایی است که فاجعه اتفاق می افتد. نوجوانی درگیر مناسبات بزرگسالانی می شود که او را نمی پذیرند. این فیلم انتقادی به اجتماع و نظام ارزشی است که از انسانها انتظار خارج از توانایی هایشان دارد و البته خودش هم این خواسته را به رسمیت نمی شناسد (تضادی مسخره زاییده از استبدادی اجتماعی و نهادینه) و همه ما کم و بیش در مراحل مختلف زندگی در چنین موقعیت هایی بوده ایم...
علی عبداللهی، امیر، سما، امیرمسعود فدائی و محمد لهاک این را خواندند
farhad riazi و سمانه زارعی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این فیلم تاثیری در جامعه میتونه داشته باشه که سال های سال کار فرهنگی نمیتونه
عباس امینی‌ نشون داد میتونه، واقعا فوق العاده بود
محمد لهاک و ستاره دهقانی این را خواندند
محمد مهدی فتحیان، امیر، farhad riazi و سمانه زارعی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، شماره دوم | عکس
» روزانه چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، شماره دوم

شماره دوم مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد

گفتگو با داوران جشنواره رشد: گانگ لیان فنگ، فدی ابی سمیر، الیف ارگوزن، استفان مازوویچ

گفتگو کننده: محمد عسگری

محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 پایان فیلمبرداری فیلم
» پایان فیلمبرداری فیلم "اتاق روشن"
... دیدن متن »

فیلمبرداری فیلم "اتاق روشن" (lightroom) به نویسندگی و کارگردانی پویا عاقلی زاده، یکشنبه 20 آبان 97 در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسید. این فیلم که فضای ذهنی یک فیلمساز را بر اساس آثار ادوارد هوپر، نقاش آمریکایی به تصویر می کشد، با نگاهی سوررئال به سینما سعی دارد فیلمی نو برای سینمای ایران را به ارمغان آورد. پویا عاقلی زاده، کارگردان این فیلم، پس از موفقیت های بین المللی فیلم قبلی اش ("اتاق شماره 4") و برگزاری جلسات تحلیل فیلم "یکشنبه های سوررئال" و "شنبه های سینما و فرهنگ" این بار قصد دارد تجربه ی جدیدی را در آفرینش سینماتوگرافی داشته باشد. عوامل فیلم "اتاق روشن" عبارتند از:
تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: پویا عاقلی زاده
سرمایه گذار: نازنین باستانی
مدیر فیلمبرداری: منصور عبدرضایی
طراح صحنه: مائده جزی زاده
دستیار برنامه ریز: سمیرا غلامزاده
مدیر تولید: حیدر شیرزاد
طراح لباس: زهرا مرزبان
گریم: نفیسه فرض اللهی
منشی صحنه: آیدا پالیزگر
عکاس: علی مرزبان
فیلمبردار پشت صحنه: امین نجاری
بازیگران: بهزاد خلج، ادمون اوراحی، محمدرضا آبانگاه، الهه کشرانی، مینا حسنلو، فرزانه قاسمی، شیوا شعبانی، فاطمه ایوبی و سام ناظمی (بازیگر خردسال)

محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برگزاری نشست خبری داوران جشنواره بین المللی فیلم رشد | عکس
» برگزاری نشست خبری داوران جشنواره بین المللی فیلم رشد
... دیدن متن »

داوران خارجی و ایرانی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در قالب یک نشست خبری دستاوردهای داوری آثار حاضر در جشنواره را تشریح می کنند.
به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم، پنج داور خارجی و سه داور ایرانی حاضر در جشنواره بین المللی فیلم رشد سه شنبه ۲۹ آباه ماه نشست تشریح آثار حاضر در جشنواره را برگزار می کنند.
این نشست از ساعت ۱۵ و در سالن محل برگزاری نشست های جشنواره فیلم رشد در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.
«علیرضا رضاداد»، «مهوش شیخ‌الاسلامی» و «مهدی خرمیان» اعضای ایرانی هیات داوران جشنواره بین المللی رشد هستند. 
«استفان مازوویچ» از صربستان و «فلیپ آرالتینکی» از لبنان، «گانگ لیان فنگ» از چین و «الیف ارگزن» از ترکیه و همچنین «ماتیا میلیچ» از کروواسی داوران حاضر در این نشست خبری هستند.
بیش از چهار هزار فیلم خارجی متقاضی حضور در بخش رقابتی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شدند که در نهایت از این تعداد، ۴۷ فیلم پویانمایی، ۱۸ فیلم مستند و ۳۵فیلم داستانی برای شرکت در بخش مسابقه ی بین الملل این جشنواره انتخاب شده است.
آثار انتخابی در سه بخش فیلم های داستانی، پویانمایی و مستند (شامل مستند علمی ـ آموزشی و مستند به مفهوم عام) به رقابت خواهند پرداخت.
این فیلم ها از ۲۸ کشور از ۵ قاره در مسابقه ی بین الملل حضور خواهند داشت که از میان آنها ایتالیا با  ۱۱ فیلم، هند با ۸ فیلم و فرانسه با ۷ فیلم، دارای بیشترین نماینده در این جشنواره هستند.
همچنین از میان ۷۴۰ فیلم ایرانی متقاضی شرکت در چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد، ۱۱۰ فیلم برای شرکت در بخش مسابقه ی بین المللی برگزیده شده اند که شامل ۸ فیلم بلند داستانی،  ۳۸ فیلم کوتاه داستانی، ۲۲ فیلم مستند و ۴۲ فیلم پویانمایی هستند.

محمد لهاک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقد و بررسی فیلم‌های آموزشی عباس کیارستمی در جشنواره رشد | عکس
» نقد و بررسی فیلم‌های آموزشی عباس کیارستمی در جشنواره رشد
... دیدن متن »

 

به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ نشست نقد و بررسی فیلم های آموزشی زنده یاد عباس کیارستمی؛ دوشنبه بیست و هشتم آبان در سینما فلسطین برگزار می شود. 
در این نشست ابراهیم فروزش (کارگردان)؛ وحید نیکخواه آزاد( دبیر جشنواره چهل و هشتم فیلم رشد)؛ محمود امانی (مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی) و سعید پور اسماعیلی (کارگردان سینما) حضور دارند. 
این نشست ساعت 18 و 30 بعد از نمایش فیلم های زنگ تفریح؛ من هم می توانم؛ دو راه حل برای یک مسئله؛ رنگ ها و دندان درد که ساعت 17 در سالن شماره 2 سینما فلسطین نمایش داده می شود؛ برگزار خواهد شد. 
زنده یاد عباس کیارستمی این فیلم ها را در دهه 50 و اوایل 6 ساخته است. 
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 25 آبان تا 2 آذر در سینما فلسطین در حال برگزاری است.

محمد لهاک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 کتاب «هستی آیینه» در موزه سینما رونمایی می‌شود | عکس
سیزده روز با اصلانی؛
» کتاب «هستی آیینه» در موزه سینما رونمایی می‌شود
... دیدن متن »

 

کتاب «هستی آیینه»؛ محمدرضا اصلانی در گفتگو با آرش سنجابی، رونمایی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موزه سینمای ایران، مراسم رونمایی از کتاب گفتگوی «آرش سنجابی» با «محمدرضا اصلانی با عنوان «هستی آیینه» سه‌شنبه 29 آبان‌ماه ساعت 17 در سینماتمدن موزه سینما برگزار می‌شود.
این کتاب محصول بیش از شصت ساعت گفتگو در مکان‌ها و زمان‌های مختلف با «محمدرضا اصلانی»؛ نقاش، شاعر، منتقد، فیلمساز، مستندساز، فیلمنامه‌نویس و تئوری‌پرداز است.
در این مراسم که با حضور «محمدرضا اصلانی» و «آرش سنجابی» برگزار می‌شود، «خسرو دهقان»، «اکبر عالمی» و «حامد هاتف» سخنرانی می‌کنند. 
فهرست مطالب کتاب «هستی آیینه» در سیزده روز (روز یکم تا روز سیزدهم) آورده شده و توسط نشر اختران به‌ چاپ رسیده‌است. همچنین طرح جلد این کتاب را «ابراهیم حقیقی» طراحی کرده‌است.

محمد لهاک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رقابت 12 فیلم سینمایی در بخش بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت/ حضور فیلم‌های 7 کشور در این بخش | عکس
» رقابت 12 فیلم سینمایی در بخش بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت/ حضور فیلم‌های 7 کشور در این بخش
... دیدن متن »

عناوین فیلم‌های سینمایی بخش بین‌المللی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت اعلام شد. فیلم‌هایی از ترکیه، بوسنی، اروگوئه، هند، سوریه،اسپانیا، روسیه و ایران در بخش رقابت خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ عناوین فیلم‌های سینمایی راه یافته دربخش مسابقه بین‌الملل این رویداد سینمایی به این ترتیب است: 

- هیچوقت ترکم نکن/ ایدا بژیک از ترکیه و بوسنی

- مسیری به سپیده دم/ اندرو کاسترو از اسپانیا

- ماجرای نیمروز / محمدحسین مهدویان از ایران

- شب دوازده ساله/ الوارو برچنر از اروگوئه

- سرو زیر آب / محمدعلی باشه آهنگر از ایران

- پدر/ باسل الخطیب از سوریه

- زندان حلب/ نجدت انزور از سوریه

- تیک آف/ ماهش نارایان از هند

- تنگه ابوقریب/ بهرام توکلی از ایران

- تایگر زنده است/ علی عباس ظفر از هند

- باران حمص/ جود سعید از سوریه

- 28 سرباز پانفیلو/ کیم دروزینین، آندری شالوپا از روسیه

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف از  ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

محمد لهاک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
معرفی داوران فیلم‌های سینمایی مسابقه بین‌الملل جشنواره مقاومت | عکس
» معرفی داوران فیلم‌های سینمایی مسابقه بین‌الملل جشنواره مقاومت
... دیدن متن »

مجید مجیدی و احمدرضا درویش به همراه سه سینماگر از بنگلادش، آرژانتین و تانزانیا
داوران فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، پنچ چهره سینمایی از ایران و کشورهای استرالیا، بنگلادش و آمریکا ترکیب هیات داوری فیلم‌های سینمایی بخش بین‌الملل جشنواره را تشکیل می‌دهند.
در این خبر اسامی این هیات داوری به این ترتیب آمده است: مجید مجیدی از ایران، احمدرضا درویش از ایران، مارتین مهاندو از استرالیا، غلام ربانی بیپلوب از بنگلادش، رودریگو ویلا از آمریکا.
این هیات قرار است 12 عنوان فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه این رویداد سینمایی را داوری نمایند. 
در این خبر کارنامه اعضای هیات داوری این بخش به این شرح آمده است: 
مجید مجیدی: متولد 1338 تهران/ وی کارگردانی فیلم‌های سینمایی بدوک، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون، آواز گنجشک‌ها، محمد رسولا لله(ص) و .. را بر عهده داشته است. مجیدی همچنین، در فیلم‌های سینمایی «توجیه»، «مرگ دیگری»، «تیر باران»، «قاصد»، «در جستجوی قهرمان»، «شنا در زمستان»، «تا مرز دیدار» و .. نقش آفرینی کرده است. وی همچنین، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و رئیس پیشین و گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر است.
احمدرضا درویش: متولد مرداد 1340 تهران/ وی فعالیت هنری خود را از سال 1361 با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد اما پس از آن در سال 1368 با نویسندگی و کارگردانی «آخرین پرواز» در سال 1368وارد سینمای حرفه‌ای شد. درویش پسا ز آن فیلم های «ابلیس» ، «آذرخش»، «کیمیا»، «سرزمین خورشید» ، «متولد ماه مهر»، «دوئل» و «رستاخیز» را ساخت که دو فیلم آخر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد. وی در سال ۱۳۹۳ به پاس یک عمر فعالیت هنری، نشان Ahmadreza Darvish افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.
غلام ربانی بیپلوب: در سال ۱۹۷۴ در بنگلادش به دنیا آمد. وی به عنوان برگزار کننده جشنواره فیلم شناخته می‌شود. بیپلوب بنیانگذارجشنواره بین‌المللی فیلم بنگلادش است. او دبیر کل سابق و نای برئیس فدراسیون بین‌المللی فیلم در بنگلادش است. وی نویسنده و کارگردان فیلم‌های Swopnodanay و Britter Bairey و فیلم کوتاه Shohozatry می‌باشد. ‌ بیپلوب موفق‌ترین فیلمساز بنگلادشی در سطح بین‌المللی ست. 2 فیلم سینمایی او در بیش از 50 فستیوال بین‌المللی برگزیده شده است. وی جزو هیئت داوران بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی بوده است.
رودریگو ویلا: تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مطرح بین‌المللی‌ست. او در سال 1988 شرکت تولید فیلم Cinema 7 Films با دفاتری در بوینس آیرس را تاسیس کرد و تاکنون مدیر آن است. فیلم‌های وی در بسیاری از جشنواره‌ها برگزیده شده و جایزه دریافت کرده‌اند. او همچنین مهمترین جایزه صنعت فیلم آرژانتین، Condor de2014 Plata برای بهترین مستند سال را دریافت کرد. رودریگو ویلا محتوای اصلی بسیاری را در سراسر جهان تولید کرده است. او در بسیاری از جشنواره‌ها، مراسم‌ها، کلاس‌های آموزشی وزارت صنعت، فرهنگ و موسسه فیلم ملی آرژانتین به عنوان سخنران صحبت کرده است. او همچنین در بسیاری از جشنواره‌ها جزو هیئت داوران بوده است.
مارتین مهاندو: دکتر مارتین مهاندو از تانزانیا، محقق دانشکده رسانه، ارتباطات و فرهنک دانشگاه مرداک استرالیا است. او همچنین، دبیر Journal of African Cinemas است که در بریتانیا توسط انتشارات Intellect منتشر می شود. او رییس جشنواره بین‌المللی زنگبارZanzibar است. او در اغلب جشنواره‌ها جزو هیئت داوری بوده است. از دستاوردهای او دریافت جایزه ZIFF در سال 2012و جایزه Zeze در تانزانیاست به دلیل نقش مهم او در کمک به هنر در تانزانیاست. وی برنده جایزه Paul Robeson برای فیلم Maangamizi برای برتری در فیلمسازی مستقل است. Maangamizi اولین فیلم تانزانیایی و آفریقایی می‌باشد که در سال 2001 نامزد بخش بهترین فیلم خارجی اسکار شد. دیگر فیلم‌های وی شامل ، Liyarn Ngarn Yombayomba، Australia, Finding a Place و Mama Tumaini است.

محمد لهاک این را خواند
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حدیث امین، امیرمسعود فدائی، محمد عسگری و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درباره فیلم مکان به کارگردانی سید مهدی احمد پناه ...
همه ما جایی، روزی، ساعتی در زمان گم می شویم، لحظه ای که نوجوانیمان پایان پیدا می کند و زندگی اجتماعی آغاز می شود، آنجا که پیکرمان زیر وزن اجتماع تسلیم می شود و آخرین بقایای انسان بودنمان بخار می شود. نوجوانی زندگیست، پهنه ای بیکران از می توانم ها و رویاها که نه در افق بلکه در همین حوالی پرسه می زنند.
این فیلم نوستالژی نوجوانیست، کارگردان زندگی چهار انسان را که در آستانه ورود به جوانی و درگیر شدن در زندگی اجتماعی قرار دارند با دوربین مستند و فیلم نامه ای ساده به تصویر کشیده است. با دیدن این فیلم و در گیر شدن در فیلم برداری مستند فوق العاده آن و بازی های نسبتا خوب بازیگرها ناخودآگاه احساس نوستالژی نوجوانی در بیننده بیدار می شود، حس خوب من زنده ام، حس خوب شوخ و شنگی نسبت به هر آن چیزی که دیگران ... دیدن ادامه » جدی تلقی می کنند و در آخر حس غم انگیز تسلیم شدن در مقابل فشار اجتماع و درد اجتماعی شدن.
این فیلم را شب گذشته در سالن فردوسی موزه سینما دیدم و دیدن آن را به تمام علاقمندان سینمای هنر و تجربه توصیه میکنم هر چند مدت ها از اکران آن می گذرد و روزهای پایانی اکران را پشت سر می گذارد.
امیرمسعود فدائی، امیر و سید حامد حسینیان این را خواندند
mahaal این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این فیلم بی نظیره همین
r 0 y a و محمد لهاک این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، شماره نخست | عکس
» روزانه چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، شماره نخست

شماره نخست مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد

گفتگو با هنرمندان: احسان کمالی، پدیده برومند تهرانی، داریوش اسکویی، ابوالفضل حسینی پور

درباره فیلم های: قارلاواج، بدون غلط، انیمیشن باربر، پناه

گفتگو کننده: محمد عسگری

۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر فیلمهایی درین زیر-ژانر سراغ دارین لطفا معرفی کنین ....نمونه ایرانیش سعادت‌اباد تو ذهنم هست و فرانسویش دروغهای سفید و یدونه هم رومانیایی کارگردان فارغ‌التحصیلی داره و......و قطعا هم در هالیوود و هم اروپا فیلمهای زیادی با این حالو‌هوا ساخته شده
محمد، رضا بولو و محمد لهاک این را خواندند
سایه *، سید حامد حسینیان و ماهرو رستمی این را دوست دارند
دانش‌جان، از movie-map.com استفاده کن. هرچه بیشتر ازت cookie بگیره راهنمایی‌هاش دقیق‌تر می‌شه.
۲ روز پیش، یکشنبه
August: Osage County نمونه هالیودی این ژانره (روابط خانوادگی و متکی بر دیالوگ) نمونه مهمتر و تاریخیش هم گربه روی شیروانی داغ وشاید بتونیم شاهکار سینمای هالیوود یعنی (چه کسی از ویرجینیا وولف میترسد) رو هم به این لیست اضافه کنیم که اگر کسی این فیلم رو ندیده فکر میکنم ... دیدن ادامه » یکی از بهترین فیلمهای دنیا رو از دست داده.
فیلم غریبه های تمام و کمال هم جزو بهترینهای ژانر خودشه که خیلی خیلی ارزش دیدن داره
Chinese Puzzle و RUSSIAN DOLLS و The Spanish Apartment از سینمای فرانسه هم در همین حال و هوا هستن
۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» "میز خدمت" بنیاد رودکی راه اندازی شد
... دیدن متن »

به منظور ارائه خدمات بهتر و تکریم از ارباب رجوع میز خدمت بنیاد رودکی فعال گردید .

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، نظر به دستور دولت با هدف تسهیل در ارائه خدمات به ارباب رجوع و توسعه فعالیت‌ها میز خدمت و دبیرخانه این بنیاد در قسمت در ورودی تالار وحدت راه اندازی و اتصال به سیستم مکاتبات دولت (سیماد) برقرار شد .
میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات در سازمان است که تنها نقطه تماس میان سازمان و گیرندگان خدمت به شمار می‌رود و هدف این میز ارائه خدمات به‌هنگام و کارآمد به ارباب رجوع است.
از این پس هنرمندان و مراجعین محترم جهت بهره برداری از اطلاعات مورد نیاز و ارائه نامه ها و درخواست های خود می توانند به میز خدمت بنیاد رودکی واقع در در ورودی تالار وحدت مراجعه نمایند.

۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲ روز پیش، یکشنبه
حدیث امین، محمد لهاک، سایه * و محمد عسگری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با توجه به دیالوگ های فیلم قطعاً با سانسور مواجه هست درسته؟
نه...اگه لازم باشه ترجمه نمیکنن یا پاستوریزه ترجمه میکنن زیرنویسش رو....خوشبختانه درین مورد البته،عالمان اخلاق و باتربیت‌ها صرفا به زبان فارسی حساسیت دارن و حتی به انگلیسی هم هر چه گفته بشه هر چقدر کش‌دار! باشه هم مشکلی ندارند...این که زبانش ایتالیایی ... دیدن ادامه » هست و اصلا مشکلی نیست
۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وحید سکوت
درباره فیلم خانم یایا i
«یایای ما رو دزدیدند،دارن باهاش پز میدن.»

نگاه دیگر به فیلم خانم یانا ،

تصور کنیم خانم یایا را دولتی است (احتمالا جناب کاهانی هم چنین هدفی داشته اند) که با تبلیغاتی خاص، مخاطبینش را فریب داده و حالا هم که در جایگاه خود نشسته، در همه کارها دخالت می‌کند و واهمه‌ای بین مردم راه انداخته است.
دولتی که حرف‌هایش انگاری از زبان دیگری ادا می‌شود و نه فارسی و مانند بیگانه با مردمش رفتار می‌کند و همچنین آنها را ممنوع الخروج می‌کند و در صورت اعتراض، کارشان را به زندان هم می‌کشد. خانم یایایی که نفس کشیدن را از مردم گرفته و آنها را حتی مجبور می‌کند که ماهانه پولی دهند تا او بتواند با یک شخص دیگر، یک خانه ماساژ در جای دیگری به جز ایران راه اندازی کند (که می‌تواند تعبیری از انتقاد به ساخت و ساز در کشورهای دوست و همسایه باشد)

حتی در سکانسی از فیلم که ناصر ... دیدن ادامه » و مرتضی در شهر در حال گشت و گذار هستند، با جشن آب بازی مردم روبرو می‌شوند و این سکانس آب پاشی با افکت‌های صوتی و صداهای تیراندازی همراه می‌شود، موضوعی که سالهاست در ایران قدغن شده و آب بازی دختران و پسران را به مثابه عملی قبیح می‌دانند و دو ایرانی داخل فیلم نیز نمی‌توانند در این جشن و شادی شرکت کنند، چرا که عادت کرده‌اند آب بازی را چیز خوبی ندانند. اصولا دو ایرانی داخل فیلم، با اینکه در شهر توریستی پاتایا هستند، یادشان رفته چگونه تفریح کنند و با خوردن مالشعیر و یا سر تکان دادن در دانسینگ‌ها، فکر می‌کنند که در حال تفریح کردن هستند.

خانم یایا از منظر روانشناختی هم می‌تواند همان اعتماد و باور مردم باشد که از دست رفته و وجدانیست که دیگر خوابیده و قصد بیدار شدن هم ندارد.
علی ایهالحال کمتر کسی است که خانم یایا را به مسائل اجتماعی و سیاسی ربط دهد و در صورت ربط دادن هم فیضی از این کار نمی‌برد چرا که همین پیام‌ها و صحبت‌ها می‌توانست خیلی شفاف‌تر و جسورانه‌تر بیان شود، مثل کاری که دیگر کارگردان خوب کشورمان، کمال تبریزی که در مارموز کرده (این فیلم 30 آبان اکران میشه) و اتفاقا بستر درست کمدی را نیز برای کارش انتخاب کرده است.



تمام این صحبت ها درست و میشه این رو برداشت کرد اما سکانس پایانی نشون میده اونها حتی از اطاقشون هم بیرون نیومدن و تمام اتفاقات خیالی و در ذهنشون بوده در واقع تمام ترس ها و خط قرمزهاشون بود . به نظر به غیر از سکانس اب بازی که طعنه زد زیاد هم سیاسی نبود بیشتر ... دیدن ادامه » تو لایه های شخصیتیه چند قشر خاص که بهتر بگم خاص نما بودن در حال نفوذ بود در کل کار بدی نبود اما خب قبول دارم که بعد از اسب حیوان نجیبی است توقع ها بالا رفت . به نظرم کارهای اقای کاهانی رو اینجور بگیم بهتره
قبکاهانی قبل از اسب حیوان نجیبی است و بعد از آن .
۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من قبل از دیدن این فیلم چندین بار اومدم و نظرات رو خوندم تا به یه جمع بندی برسم.
ولی هر بار گیج تر شدم و دیروز نهایتاً تصمیم گرفتم که خودم برم و فیلم رو ببینم.
موضوع فیلم رو خیلی دوست داشتم و بازی ها هم خیلی عالی و روان و باورپذیر بود.
فیلمنامه چند جای سوال اساسی داشت که البته به تعدادی از اون ها توی فیلم هم اشاره می شد و اگه می شد اون چند تا ایراد رو از توش درآورد واقعاً حرف نداشت.
1- اگه مرتضی و هما و دکتر برای این بچه ها نقشه ریخته بودن چه زمانی وقت کردن برن و طبقه بالا رو درست و مرتب کنند؟ چون توی فیلم اینطوری گفت که نگار جواهریان تازه کلید اینجا رو گرفته و در جایی از فیلم داشت آدرس می داد به دکتر.
2- اصلاً دکتر از کجا می دونست که قراره چه بازی بکنند؟ نگار جواهریان تو سکانس ملافات با دکتر نتونست منظورش رو به دکتر برسونه و به خاطر همین ازش خواست که بیاد ... دیدن ادامه » و نمایش رو از نزدیک ببینه. یعنی دکتر توی اون بچه ها خبرچین داشت و از قبل می دونست برنامه چیه؟ چون یه جای فیلم نگار جواهریان گفت اون منو پیدا کرد.
3- چرا سعید گم شد؟ سعید خودش رفت؟ اگه سعید رو همون شب کشتن چطور بقیه نفهمیدن؟
4- چرا آخر فیلم هما نبود؟
به نظرم بهتر بود این کار یه سریال جنایی می شد که بیشتر بشه توش کند و کاو کرد و آدم به جواب سوال هاش برسه.
با همه این ها من از این فیلم خوشم اومد. به نظرم برای شروع ساخت فیلم های جنایی قدم اول خوبی بود.
علی عبداللهی، مریم زارعی، سایه *، جهان و سیما لواسانی این را خواندند
نیلوفر، محمد لهاک و امیر این را دوست دارند
تا حد خیلی زیادی با شما موافقم :)
۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
[In reply to Farhad Riazi]
"زیست‌هایِ تیز و سویه‌های خاموش"
یکی از بزرگترین دستاوردهایِ سینما، این رفیقِ از گذشته تا هنوز، برای من در طی چند سال اخیر، شناخت لحن‌ها و تصویرهای متفاوت از مفهومی به نام "انسان" بوده که باعث شده تصور کلیشه‌ای و تک‌بعدی این ساحت در درون من بشکنه و قرائت‌های مختلف این موضوع را با احترام بیشتری دنبال کنم(این رو سینما به من یاد داده ولی اینکه چقدر من تونسته‌ام این آموزه رو به تجربه زیسته تبدیل کنم، نمی‌دونم و طبعا دیگران باید درباره‌اش نظر بدند.)
من در "جدایی نادر از سیمین"(اصغر فرهادی) با زیبایی‌شناختی دروغ و عدم بیان حقیقت برای بقای زندگی در روزهایی روبرو شدم(دروغ نادر پیش روی دخترش)، در"آسمان زرد کم عمق"(بهرام توکلی)، زیبایی شناختی مفهوم دیریاب و پیچیده «انتهای زیبایی کجاست؟» را تجربه کردم(ذهن فاجعه ... دیدن ادامه » ساز غزل)، در "ابد و یک روز" به زیبایی‌شناختی لحن انسان‌ها و تاثیر معنادارش در کیفیت رابطه‌های انسانی برخورد کردم(شیوه رابطه دیگر اعضای خانواده با محسن/ برادر معتاد)، در "شعله ور"(حمید نعمت‌الله) به زیبایی‌شناسی نادیده‌انگاشته‌شدن یک انسان که منجر به رسیدن او به سطح تصور ناپذیری از رذالت می‌شه رسیدم(نگاه فرید به انسان‌های پیرامونش) و...همه این‌ها با آشنایی‌‌زدایی از مفاهیمی پذیرفته شده در ذهنم، اون‌ها رو شکوند و من رو به ساحت دیگری از اون‌ها آشنا کرد که نتیجه بلافصل‌اش، واژه‌های تازه و کشف جنبه‌های دیده‌نشده از درون خودم برای خودم بود. تعبیر برادرم مرتضی از این فیلم‌ها، "آثار گوشه دار"ئه که مثل لبه‌های تیز اجسام در مکانیک که فیلِت زده نشده و به خاطر همین آدم رو دچار تمرکز تنش می‌کنند، تو رو با لبه‌های تیز و صیقل‌داده نشده از خودت، دیگران و جهان هستی روبرو می‌کنند.
"خانم یایا"، فیلم جدید و غیرمنتظره عبدالرضا کاهانی، فیلمساز زیرک و حیله‌گر سینمامون برای من، برگ جدید و تازه و بدیعی از این قصه بود. کاهانی، بعد از فیلم «استراحت مطلق» که یک سکته در شیوه بیانی معمول و منحصر به فردش برای من بود، دوباره به خودش برگشته و نگاه تیز و گوشه‌دارش. اون تو فیلم جدیدش داستان مبهم و کمینه‌گویی از دو باجناق، مرتضی و ناصر رو روایت می‌کنه که به پاتایای تایلند رفتند. کاهانی زیرکانه روایت رو مبهم و کم‌گو باقی می‌ذاره. ما نمی‌فهمیم این دو نفر اینجا چیکار می‌کنند، چرا این‌ها در فیلم فارسی حرف می‌زنند و دیگران تایلندی جواب‌شون رو می‌دند و هر دوشون حرف هم رو می‌فهمند!، خانم یایا اصلا وجود خارجی داره یا نه و شخصیت عظیم دقیقا چی داره می‌گه و اصلا لحن این فیلم بالاخره طنزه یا جدیه(و یا چندلحنیه) ولی یک باره از وسط فیلم، تو با لایه بعدی اون روبرو می‌شی. اینکه آدم‌ها با گذشته‌ها و لایه‌های پنهان خودشون چطور روبرو می‌شند؟ اینکه این خانم یایایِ درونمون کجاست که اجازه خیلی کارها رو به ما نمی‌ده؟(شاید قرائتی از مفهوم نفس لوامه). مثلا یک فرد مذهبی در پاتایای تایلند، مثلا سواحل آنتالیای ترکیه احتمالا چطور برخورد خواهد کرد؟ اون جاهایی که تو مجبوری یک سری تصاویر رو ببینی اونجا اون آدم، چطور رفتار خواهد کرد؟ آیا ما، به واسطه زیست در یک جامعه استبداد زده که تصویر کلیشه‌ای و تک بعدی‌از همه افراد را درخواست می‌کنه و همه رو به مشابه‌سازی در نظام آموزشی و ارزشی دعوت می‌کنه(که نتیجه تلخ‌اش، ریاکاری و پنهان‌سازی درون خودمان در بسیاری از بخشهای ساعت‌های زندگی و جامعه‌مونه) اصلا اون جنبه‌های پنهان از خودمون رو دیدیم؟(مثلا اینکه بخش‌های بازیگوش وجودِ ما مردها که مثلا زیبایی و جذابیت‌های زنانه رو چطور می‌بینه و احیانا قضاوت می‌کنه). و زمانی که اون بعدهای خاموش رو پیدا کنیم، شیوه برخورد خودمون و اطرافیان‌مون با اون چیه؟ آیا اون فردِ جدید رو می‌پذیرند؟ در اینجا و از این دریچه چقدر این فیلم شبیه ایده درخشان فیلم "تاریخچه خشونت"(دیوید کراننبرگ، 2005) می‌شه که یک فرد آرام را نشون می‌ده که با خانواده‌اش ارتباط خوبی داره ولی یک گروه به سراغش می‌یان و هی گذشته‌اش رو به یادش می‌آرند که بعدتر متوجه می‌شیم چه انسان جانی و خطرناکی بوده ولی الان تغییر کرده و این سوال رو مطرح می‌کنه که آیا جامعه، این فردِ آرامِ جدید را می‌پذیره یا هی بهش به خاطر گذشته‌اش بهش سرکوفت می‌زنه؟
[In reply to Farhad Riazi]
فیلم "خانم یایا" این روزها بر پرده سینماهاست و متاسفانه از یک بعد اساسی در ارتباط با تماشاگر به نظرم مورد آسیب جدی قرار گرفته اینکه به دلیل شیوه غلط متولیان تبلیغاتی اون، این فیلم داره با اسم "فیلم کمدی" به مخاطبین معرفی می‌شه و تماشاگران با این ذهنیت آماده دیدنش می‌شند، در حالی که این فیلم اصلا کمدی نیست و این شیوه اشتباه پرزنت و معرفی، مخاطبین رو به سمت مسیری دیگر برده. کلا همیشه به نظرم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارها در برخورد با لحن‌های متفاوت آدم‌ها و گونه‌های غیرمعمول تجربه زیستی، شیوه پرزنت و معرفی کسیه که داره اون فرد/ اثر رو به تو پیشنهاد می‌کنه. اون زاویه دید پیشنهادی، می‌تونه به کل شیوه نگاه به فرد یا اثری رو در زندگی به نظرم عوض کنه. من مشتاقانه منتظر تماشای دوباره فیلم جذاب عبدالرضا کاهانی هستم و اینکه بتونم به لحن غیرمنتظره و جدید و گوشه‌دارش دل بیشتری بدم و با آدم‌هاش همراه بشم و خودِ بیشتری از این فرهاد ریاضی رو پیدا کنم. حتما پیشنهاد داشتم شما هم تجربه جهانِ پیشنهادی "خانم یایا" رو از دست ندید..
خود ترکیب "زیبایی‌شناسی نادیده‌انگاشته‌شدن" زیبایی غریبی داره :))

چقدر خوشحالم که این چند روز اخیر بالاخره نوشته‌ها، تحلیل‌ها، توصیف‌ها و نقدهای روشنگرانه مثبت در مورد تجربه‌اندوزی تازه کاهانی می‌خونم.
به سیاق شهود شما، این فیلم برای من ... دیدن ادامه » حاوی و حاکی "زیبایی‌شناسی اجتناب، خودداری و طفره‌رفتن" بود؛ با اون لبه‌ها و گوشه‌های تیز فراوان. مدام لب‌ تر می‌کرد که چیزی رو که نوک زبونش هست بگه ولی، نمی‌گفت.
۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بی نظیر بود.
زحمت و تفکر کارگردانی در لحظه لحظه فیلم قابل مشاهده و تجربه بود.
فیلم اغلب مولفه‏ های یک اثر هنری بین المللی و موفقیت در جشنواره های جهانی رو داشت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم خوبی بود و بازی بازیگر ها خیلی خوب بود جمله اول و آخر فیلم (میگن اگه چوپان نباشه گوسفندا تلف میشن یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن چون مغز ندارن، هرکسی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز) منو یاد کتاب کتاب نوجوان ابدی انداخت که تحلیل روانشناسی کتاب شازده کوچولو هست پیام خوبی داره فیلم کاش همه درک کنند و بهش توجه کنند خسته نباشید به اقای سیدی و همکارانشون
امیرمسعود فدائی، رضا غیوری و امیر این را خواندند
farhad riazi و سایه * این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

- من نمیخوام محصول محیط اطرافم باشم، بلکه می خوام محیط اطرافم محصول من باشند.

رفتگان | مارتین اسکورسیزی
پاینده باشید جناب لهاک
۳ روز پیش، شنبه
جناب اهورایی ممنونم از لطفتون⁦❤️⁩
۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جدول برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتشر شد | عکس
» جدول برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتشر شد
... دیدن متن »

جدول برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، این رویداد سینمایی که طی روزهای 5 تا 9 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود و ده روز مانده به زمان برگزاری؛ جدول کامل فیلم‌ها و برنامه‌های بخش‌های مختلف آن شامل: زمان بندی نمایش فیلم‌های سینمایی، مستند، جلوه گاه نور، روایت نو و مسابقه بین‌الملل، همچنین، برنامه بخش‌های «انتقال تجربه»، «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب»، « گفتمان فرهنگی انقلاب» و سایر برنامه‌های جانبی ان منتشر شد.
علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل جدول برنامه‌ها به سایت جشنواره به نشانیhttp://moqavematfilmfest.ir/ مراجعه نمایند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف از  ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیام سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد | عکس
» پیام سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد
... دیدن متن »

اسناد بالادستی بر ضرورت رسانه فیلم آموزشی صحه می گذارد
به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طی پیامی به این جشنواره بر اهمیت برگزاری این رویداد، توجه به رسانه ی سینما و لزوم گنجاندن آن در بسته آموزشی تاکید کرد.
تورانی در پیام خود آورده حفظ میراث فرهنگی جشنواره بین المللی فیلم رشد بر دوش ما سنگین تر می شود آنگاه که اسناد بالادستی بر ضرورت توجه به رسانه فیلم آموزشی را در بسته آموزشی بیش از پیش صحه می گذارد و ایجاد فرصت گفتمان ذوق ورزانه در خصوص این رسانه جذاب، شوق انگیز و موثر را به خواستی تازه و بدیع اما در چهل و هشتمین دوره (جشنواره بین المللی فیلم رشد) مبدل می سازد.
وی در ادامه پیام خود آورده است: روند آموزش با ظهور تکنولوژی های نو و ظرفیت های تازه ارتباطی در حال تغییر است، مسیری که جشنواره دیری است آن را باور کرده و با کشف هنرمندان و دغدغه مندان این حوزه، یاری گر و توسعه دهنده ی این روند شده است.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از این پیام؛ به کاربرد آموزشی محصولات نمایشی اشاره کرده و آورده است: فرآیند آموزشی با حضور فیلم؛ چنان شوق و انگیزه ای را در ساخت ارتباط معلم و شاگرد ایجاد می کند که گویی سینما با توان بالای تجسم رویاها، وقتی کاربرد آموزشی می یابد قدر و جلوه ای دیگر به خود می گیرد.
وی ادامه داده است: این گونه است که یک اثر شاخص می تواند نسلی را مرهون خود کند. زبان هنر به انسان می آموزد چگونه معبود خود را زیبا و بهتر دوست بدارد و شکرگزار او باشد.
حیدر تورانی در پایان این پیام اظهار امیدواری کرده  این دوره از جشن دانش در آینه تصویر؛ نقطه عطفی در همراهی مهرانگیز فیلم سازان و هنرمندان ملی و بین المللی برای توسعه جشنواره و اثر بخشی بیشتر آن باشد.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به دبیری وحید نیکخواه آزاد از ۲۵ آبان تا ۲ آذر  در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.

۳ روز پیش، شنبه
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیام وزیر آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد | عکس
» پیام وزیر آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد
... دیدن متن »

جشنواره فیلم رشد؛ رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی
به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه برگزاری چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ طی پیامی این جشنواره را دیرپاترین جشنواره فیلم آموزشی خواند که به عنوان یک رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی بیش از پیش می تواند در بسته های آموزشی متاثر از تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برانگیختن ارزش های فطری زیباجویی؛ حقیقت دوستی و کنجکاوی دانش افزا؛ ایجاد تنوع در محیط یادگیری؛ تسهیل و تعمیق محتوا و ملموس نمودن مفاهیم از انتزاعات تا مشاهدات و تجربه موفق انتقال ارزشهای اخلاقی و معارف دینی در فیلم آموزشی این رسانه ی موثر را برای تربیت نسلی سرافراز در اولویت قرار می دهد؛ از تجربه فیلم دیدن به مثابه گستردن تجربه زیسته فراگیران نام برده است.
سید محمد بطحایی در ادامه این پیام آورده است: خواندن فیلم آموزشی با لایه های معنا؛ مشارکت توام با تفکر؛ تخیل و خلاقیت می طلبد و تاثیر شگفت انگیزی بر بافت ارتباطی آموزش دارد.
وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور پرنشاط فیلمسازان فرهنگی و فرهنگیان فیلمساز از همراهی آنها در به ثمر نشاندن چهل و هشتمین شکوفه این درخت پر سایه؛ قدردانی کرده است.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به دبیری وحید نیکخواه آزاد از ۲۵ آبان تا ۲ آذر  در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.

۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ششمین حضور بین المللی فیلم «امیر» در جشنواره مراکش | عکس
» ششمین حضور بین المللی فیلم «امیر» در جشنواره مراکش
... دیدن متن »

فیلم سینمایی «امیر» ساخته نیما اقلیما به تهیه کنندگی سید ضیا هاشمی بعنوان  تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم رِبات مراکش حضور خواهد داشت.
به گزارش مشاور رسانه ای فیلم؛  جشنواره بین المللی فیلم رِبات مراکش از جشنواره های معتبر آفریقایی است که به  سینمای هنر و اندیشه می پردازد.
فیلم سینمایی «امیر» در بیست و سومین دوره از این جشنواره به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه با ١٣ فیلم دیگر از کشورهایی چون، فرانسه، اسپانیا، سوریه، عراق، صربستان، تونس، لبنان ، بلژیک و گرجستان به رقابت می پردازد.
«امیر» فیلمی در ژانر اجتماعی است و در خلاصه داستان آن آمده: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن، فقط راهاشون فرق می‌کنه.
میلاد کی‌مرام، هادی کاظمی، بهدخت ولیان، مصطفی قدیری، روشنک سه قله‌گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، مونا قاسمی، کسری محبوبی، آرتین گلچین و سحر دولتشاهی بازیگران این فیلم هستند.
جشنواره بین المللی  فیلم رِبات امسال از ١٦ تا ٢٢ نوامبر در مراکش برگزار می شود.
پخش بین‌المللی فیلم امیر بر‌عهده کمپانی الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است.

۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کانون فیلم خانه سینما با نمایش فیلم کیانوش عیاری آغاز به کار کرد | عکس
» کانون فیلم خانه سینما با نمایش فیلم کیانوش عیاری آغاز به کار کرد
... دیدن متن »

 

کانون فیلم خانه سینما با نمایش فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری  سه شنبه 22 آبان ماه در تالار سیف اله داد خانه سینما دوره جدید خود را آغاز کرد.
در این نشست ناصر صفاریان دبیر کانون فیلم و کیانوش عیاری کارگردان فیلم خانه پدری و مهرزاد دانش منتقد و نویسنده حضور داشتند.
ناصر صفاریان دبیر این کانون ضمن خوشامدگویی به اهالی سینما در این نشست عنوان کرد: در این سلسه نمایش فیلم ها که قرار است هر سه شنبه برگزار شود، بنا برایستادگی بر موضوع سینما ست و از ورد به حاشیه ها جلوگیری کنیم،  اما در مورد برخی از فیلم ها این حاشیه ها هستند که متاسفانه به عدم نمایش فیلم ها کمک کردند.
کیانوش عیاری کارگردان فیلم خانه پدری ضمن تشکر از دعوت در پاسخ گفت:  چیزی که در مورد فیلم گفته شده یک سوء تفاهم محض و بیهوده است و فقط از روی تنگ نظری می تواند سرچشمه گرفته باشد داشت.
من معتقدم که آن دو الی سه دقیقه ی اولیه فیلم اگر هم حذف شود فیلم کماکان از نظر کسانی که همیشه دلواپس هستند غیر قابل نمایش است و آن صحنه بهانه ای است برای اعتراضاتی است که می خواهد شکل بگیرد اگر من آن صحنه را در می آوردم این ها باز می گفتند خوب دیگر فیلم قابل نمایش نیست.
فیلم های دیگری وجود دارند که به مراتب از این صحنه سهمگین تر دارند فقط یک صدایی است که این اوضاع را خراب کرده است برخورد دسته ی سنگ با جمجمعه آن دختر غیر از این هیچ چیز مشمئز کننده ای نیست و من این را شوخی می گیرم که به دلیل این صحنه فیلمم توقیف شده است و این رو نمی فهمم و سر در نمیاورم و شما که این فیلم را دیدید الان تعجب می کنید که چرا این فیلم هشت سال درمحاق توقیف قرار بگیرد.
عیاری ادامه داد : واقعیتش من اهل تمثیل نیستم نمی فهمم چیست نه استعدادش را دارم نه در شأن سینمای ایران می دانم که بخواهیم با تمثیل کار کنیم و این تمثیل قراردادن یک فیلم و یک ساخته وجه رایج در سینمای جهان است و این حق مخاطب است که این صحنه را تعمیم دهند به آنچه در جامعه است و احتمالا این فیلم مینیاتوری است از جامعه ایران بر اساس استنباط های که هست. 
در سال 92 این فیلم در بخش خارج از مسابقه ی جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد در برنامه نشست این فیلم سوالی از من پرسیده شد که این کدام کشور است که مردمش دارند به زبان فارسی صحبت می کنند و مطمئناً دلواپسان هم این سوال در ذهنشان وجود دارد که آیا واقعا اینجا ایران است که درونش چنین اتفاقی می افتد ، درست سه سال پیش چنین اتفاقی در شهرک غرب رخ داد و من این موضوع را مورد تحقیقی انجام دادم که بدانم آیا این خانواده که برای قتل دخترشون دادگاه خانوادگی تشکیل دادند جز کدام قومیت هستند که متوجه شدم اصالتاً تهران هستند اگر این اتفاق در آن زمان افتاده بود می توانستم جواب اون سوال را بدهم.
کارگردان فیلم افزود:  ایده فیلم برگرفته از یک داستان واقعی در اهواز سال 1354 که در مجله اطلاعات جوانان خواندم که دختری توسط پدر و عمویش به قتل رسید بود برای تحقیق در این مورد در سالهای بعد به اهواز سفر کردم و این داستان را در تمام مکانی های که در داستان بود در ذهنم ساختم به مرور زمان این داستان تغییرات زیادی کرد و این فیلمی که الان مشاهده کردید آخرین دستاورد آن داستان است. 
کیانوش عیاری توضیح داد،  در تمام فصول این فیلم هیچ چیزی وجود ندارد نه گره ای ایجاد می شود که حل شود نه هیچی چیز دیگری لاجرم تماشاگر با فیلمی برخورد می کند که اگر آن آغاز را نداشته باشد ،"میگه که چی"  صحنه قتل در فیلم حذف شود هیچ چیز دیگری وجود ندارد وجود صحنه قتل یک مسئله ی فنی است ما در فیلمسازی مجبور هستیم گاهی اوقات صحنه هایی را بگیریم که بتواند بخشی از معایب و یا کاستی های دیگر را پوشش دهد مثل همین صحنه ای آغازین که تا پایان فیلم همراه شما هست و نمایش عریان صحنه ی قتل به من کمک می کرد که بتوانم فیلمی را که داستان آنچنانی ندارد و گره ای افکنده نمی شود و قرار نیست گره ای هم در پایان باز شود را سرپا نگه دارد و این را می خواستند به آسانی از فیلم حذف کنند ومن مقاومت کردم به دلیل این است که چیزی از فیلم باقی نخواهد ماند.
یکی از مهم ترین  مواردی که من به آن توجه داشتم این بود که نکته هایی ممکن بود نمادگذاری تصور  شود را از روی فیلم حذف کنم مثلا قصد داشتم در ابتدای هر فصل سال آن را ذکر کنم اما به دلیل همین تعمیم گرایی و نمادگذاری ها آن را حذف کردم که اگر قرار است کسی بعد از دیدن فیلم بگوید من دریافت کردم نشانه های عیاری را برای من چندش اور است.  فیلم ساخته میشود تا شما بتوانید از آن لذت ببرید 
الان که می شنوم که با این فیلم خسته نمی شوید برایم دلچسب است و این برای من یک پیروزی و موفقیت است و اگر این فیلم بتواند روی فکر شما تاثیر اندکی هم بگذارد من نیز راضی تر هستم.
 مهزاد دانش منتقد و نویسنده فیلم درمورد تعمیم پذیری فیلم خانه پدری چنین گفت: این تعمیم گرایی ، یک بیماری برای نقد و تحلیل فیلم امروز ماست  بعضی از فیلم ها خودشون و منطق درون آنها به گونه ای هست که بیایید و نمادهای من را کشف کنید و تعمیم بدهید به چیزهای دیگر اما فیلم خانه پدری و خیلی از فیلم های دیگر سینمای ایران این ویژگی را قاعدتاً ندارد و کسانی که با کارنامه آقای عیاری آشنایی داشته باشند می دانند که در سبک و سیاق نمادگرایی و تعمیم گرایی فیلم هایشان قرار نمی گیرد ولی کلاً این نوع نگاه یک نگاه از مد افتاده است نماد گرایی و تعمیم گرایی اگر کسی امروزه بخواهد این نوع فیلم ها را بسازد خیلی از مد افتاده است .
این موضوع خود ناشی از  ادبیات چپ قبل از انقلاب بود که سعی می کرد این نمادگرایی را در حال و هوای انقلابی و ضد رژیمی گسترش دهد که به فضای بعد از انقلاب هم به نوعی منتقل شد . 
به نظر من بحث خانه پدری تن به تعمیم نمی دهد داستان ساده ی خانواده ایی است که از حدود 70 سال پیش با حکایت قتل دختر خانواده شروع می شود و این در بستر زمان  تکرار و تکثیر می شود تا مقطع زمانی 1378 و مشخصاً بحث نمادگرایی هم به همین صورت است که عده ای عنوان کرده اند که خانه نماد ایران است و پدر نماد مردان ایرانی است و از این نوع قبیل و بنظرم اشتباه است فیلم بحث نمادگرایی را دنبال نمی کند فیلم خارجی وجود دارد که حتی نامش عنوان خانه ی امریکایی است و درون این فیلم با صحنه ای دلخراش روبرو میشیم ولی حتی یک نفر هم این را بعنوان نماد امریکا عنوان نمی کند و بگوید تو علیه امریکا فیلم ساخته ایی 
می توان گفت این بیماری تحلیل برخی از تحلیل گران ما است که آشنایی چندانی با سینما ندارند و سبقه حضور در فضاهای دیگر، را بیشتر دارندتا منتقد بودن و یا شاید فیلم کم می بینند و علاقه ای به سینما ندارند و سینما ابزار و محملی برای آنهاست ، برای رسیدن به مقاصد دیگر کسی که فیلم خانه ی پدری را با تعمیم گرایی و نمادگرایی سعی می کند تحلیل کند بنظر من شناختی از سینما ندارد.
مهرزاد دانش درمورد خصوصیات و ویژگی های درخشان فیلم خانه پدری به عنوان تحلیل کننده این فیلم گفت: فیلم خوب فیلمی است که زمان را درونش احساس نمی کنی و مرتب به ساعت نگاه نمی کنی  و من را در دنیای خودش غرق می کند، این فیلم این ویژگی را داشت.
فیلم واجد یک روایت هندسی است که هم در فضای دیداری و فضای شنیداری و فضا سازی های موقعیتی خودش را بروز می دهد و این فرم دقیقا منطبق با درون مایه اثر است، آقای عیاری از یک داستان پر و پیمان در این ماجرا استفاده نکرده است یک داستان پرتنش و کنش نیست و با یک لوکیشن محدود روبرو هستیم ولی با استفاده از این فضا های محدود و با استفاده از یک خط داستانی کم رنگ ایده را چنان پیش می برد که شما این صد دقیقه را مبهوت پرده سینما هستید با اینکه خیلی از جزئیات زندگی را روایت می کند.
شاید اگر در یک فیلم دیگر بود خسته می شدیم و گاهی اوقات ادم فکر می کند به عمد دارد این جزئیات تکرار میشود و رویش تاکید و مکث می شود که بخشی از اون اتفاقی که در اول فیلم دیدم در این  رسوبات حل شود و تماشاگر یکدفعه دچار سنگ کوب نشود . صحنه قتل دختر صحنه ی تکان دهنده ای است نه به دلیل خشونت، اون صحنه مرعوب کننده است  و فیلم ساز دنبال خشونت نیست و نمی خواهد تماشاگر خودش را با یک صحنه خشنی  دچار وازدگی بکند این نوع صحنه خیلی تکان دهنده است به دلیل مرعوبیت ناشی از اینکه خشونت بروز پیدا نمی کنه و تکرار جزئیات در ادامه این صحنه می خواهد یک جور عادی سازی را بروز دهد بعد از قتل این دختر و در اپیزودهای بعدی ما نیز باز جزئیات و تکرارها می بینیم و اون تکان دهنده گی صحنه اول را در این فیلم امتداد می دهد. 
این فیلم در پنج  مقطع جاسازی شده است و هر مقطع با در ورودی شروع می شود و با پنجره ای مشبک زیر زمین تمام می شود و با وجود فضای متحرکی که وجود دارد ، این فضاهای هندسی در حال تکرار و تکثیر است . درون مایه وفرم خیلی منطبق است و ادا بازی نیست و تحمیل و الصاق نشده است ایده اصلی فیلم پنهان کاری است یک قتل رخ داده هم جسد پنهان می شود هم رویداد قتل از نظر دیگران پنهان می شود و به تدریج چیزهای دیگر پنهان می شوند.
در ادامه این نشست تماشاگران و مخاطبان سوالات خود را از کیانوش عیاری کارگردان فیلم پرسیدند. خسرو معصومی، مجید مظفری، روانبخش صادقی، عزیزاله حاجی مشهدی، طهماسب صلح جو، محمد موفق، کاوه ایمانی، داوود امیری و ...از حاضران در این نمایش فیلم بودند. 
برنامه آینده کانون بزودی اعلام می شود. 

۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاهین پارسی
درباره مستند ایراکو i
این فیلم که واقعا ارزش دیدن دارددتوصیه میکنم حتما اایراکو را ببینید
*مریم* این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۳ روز پیش، شنبه
محمد عسگری و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از فیلم هایی که از دیدنش لذت بردم و از اون فیلمایی که علی رغم فهمیدن داستانش بازم علاقمندم ببینم
بازی ها واقعا عالی بود، تدوین و تلفیقی تقریبا کم نظیر توی سینمای ایران
و یه داستان درست و حسابی و روایتی زیبا از اون

شروع فیلم عالی، پایان فیلم جالب تر از آغاز و همه المان های فیلم هم دوست داشتنی بودن

گرچه با فیلم های دیگه مانی حقیقی مشکل داشتم ولی واقع دست مریزاد بابت این فیلم و اون پدربزرگ دوست داشتنی :)
خیلی خفن بود:))
ولی من خییییلی مانی حقیقی رو دوست دارم
۳ روز پیش، شنبه
فداتون بشم من :* جناب عبداللهی نازنین
دیروز
:))))
دیروز
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به یاد شهرزاد

شهرزاد : سلام
شیرین : بیا ! بیا جلو ! اومدی منو ببری پیش آقاجونم ؟
شهرزاد : کاش می تونستم این کارو بکنم ولی اینم مثل خیلی چیزای دیگه دست من نیست . نمی دونم حرفامو چقدر متوجه می شی الان ؟ ولی حسی منو امروز به اینجا کشوند که از وقتی فهمیدم این اتفاق ‌واست افتاده ، با منه . شیرین ! من و تو انتخاب نکرده بودیم که کنار هم قرار بگیریم . انتخاب ما نبود که بشیم عامل زجر و عذاب و کابوس های شبونه همدیگه . من لااقل طعم عشقو چشیده بودم وقتی اون اتفاقا افتاد ولی حالا فکر می کنم تو هم کم سختی نکشیدی . این وسط هر روی ما نقش قربانی و مظلوم به خودمون گرفتیم ، تو اینکه هر دو قربونی هستیم هیچ شکی نیست . ولی من اینجام چون به اینکه هر دو مظلومیم شک کردم . گیرم من باملاحظه تر . گیرم هیچ وقت در عمل سعی نکردم قضاوت کنم در حقت . ولی ته ته دلم منم یه جاهایی دوست داشتم یه ... دیدن ادامه » آبی بریزه رو اون آتیشی که اونجور داشت وجود منو می سوزوند . آتیشی که تو بعد از اون همه زخم خوردن ،هر روز و هر روز می ریختی تو جونم . تصمیم من نبود اون مرد دوست نداشته باشه تورو ولی راستش دلم آروم می شد از این که دوستت نداشت . این اذیتم می کنه . منو ببخش . اومدم که بهت بگم : هیچ وقت ، هیچ وقت نمی خواستم که تو اینجا باشی . نمی خواستم جایی باشم که دلم خنک شه از بغض کسی . چه تو شیرین . چه اون طفل مارگزیده قباد.
شیرین : بیا ! بیا جلو !
شهرزاد : شیرین !!!!!!!
شیرین : می کشمت ! کثافت ! می کشمت ! مگه نمی دونین من کیم ؟ من دختر بزرگ آقام .........
ستاره دهقانی ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
*مریم*، محمد لهاک و امیر این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 گفتگوی تیوال با thomas hirgorom  | عکس
» گفتگوی تیوال با thomas hirgorom

 گفتگوی تیوال با thomas hirgorom / کارگردان.

گفتگو کننده:  مهشاد حجتی

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری و پریچهر ژیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیلوفر ثانی، محمد عسگری، پریچهر ژیان، امیرمسعود فدائی و سید حامد حسینیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری، نیلوفر ثانی و پریچهر ژیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سمانه زارعی
درباره فیلم برف i
فیلم برف رو برای زمان خودش دوست داشتم.
قصه آدم های خاکستری که هر کدوم به تنهایی می تونستن دوست داشتنی باشند.
وقتی یه بدبختی میاد باقی بدبختی ها رو هم پشت سر خودش صدا می کنه.
یکی از فیلمهای کم سر و صدا و بی ادعای ایرانی که قطعا ارزش دیده شدن بیشتر رو داره
۲۳ آبان
دوست داشتنی بود
تنها ایرادش کوچیک بودنش بود
۲۳ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم سد معبر به زعم من فیلم خوب و قابل دفاعی هستش.
زوج حامد بهداد و باران کوثری درسته که تکراری بودن و بازی هر دوتاشون هم مثل بازی های قبلی ولی خوب از عهده فیلم براومدن.
بیچارگی و درماندگی که حامد بهداد نشون داد و این گیر کردنش بین اینکه روی اصول خودش پایبند بمونه و جاهایی که از زیر اصول خودش درمیره خیلی خوب بود.
بازی باران کوثری با وجود تکراری بودن ولی یه حرفای جدیدی هم داشت. بازی آرومتر نسبت به فیلمهای دیگه. اون حس سرکشی که خیلی جاهای فیلم کنترل شده بود رو دوست داشتم.
نمایش وضعیت نابسامان افرادی که توی این جامعه تو مشاغل مختلف دارن کار می کنند اونم افراد قراردادی که توی همه اداره ها هستن و باهاشون مثل عروسک خیمه شب بازی رفتار می شه خیلی برام قابل درک و لمس بود و کارگردان خیلی خوب نشون داده بود.
به هر حال من دوست داشتم.
امیر و محمد لهاک این را خواندند
علی جباری، سید حامد حسینیان و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی عبداللهی
درباره فیلم کوتاه بچه خور i
این یکی از بهترین فیلم کوتاها بود..هرکی ندیده حتما ببینه یه روزی اقلا :)
کار محمد کارت عزیز فوق العادس

البته من تو جشنواره جهانی دیدم این کار رو
بهترین فیلم کوتاهی بود که دیدم
۲۲ آبان
فیلم کوتاه رو متاسفانه بعدا تو نمایش خانگی نمیارن و تو سینما هم انقدر بهش اهمیت نمیدن.حیف کاش میشد ببینم
۲۳ آبان
تو پاتوق فیلم کوتاه می شه دید احتمالا
۶ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید