تیوال | دیوار
T1 : 04:50:30
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

اگر دغدغه‌ی گمشده‌های جنگ رو دارید و یا حداقل در مواجهه با شهدای گمنام و یا مفقودالاثر به فکر فرو می‌رید و به داغ دل نزدیکانشون فکر می‌کنید، اگر صرف نظر هر نوع عقیده‌ای، دفاع از حق و کشته شدن در این راه رو مقدس می‌دونید، اگر گاهی دلتنگ کسانی می‌شید که رفتند تا حرف زور زورگوها به کرسی ننشینه، این نمایش رو ببینید. در رثای عزیزانی که گاهی حتی هیچ نام و نشونی هم از اونها باقی نمونده و این داغ رو هیچ‌کس بهتر از بازماندگانشون نمی‌فهمه.
بازی‌ها به نظرم همه خوب و یکدست بود؛ درسته که گاهی صدای خنده تماشاچی‌ها بلند می‌شد اما کل داستان درام بود و حتی به دلیل موضوعی که داشت، به راحتی مخاطب رو متاثر کرده بود. دیالوگ‌های خوبی هم در اپیزودهای نمایش مطرح شد، از اپیزود خانواده ترک‌زبان که دلخوش بودند به داشتن شهیدی تا دردشون رو درمون کنن، مرد مسیحی که ... دیدن ادامه » گله داشت از تفاوت قائل شدن برای شهید مسلمان و مسیحی و حتی زبون بی‌زبونی مردی که گویی فراموشی گرفته‌ بود و تنها چیزی که به خاطر داشت، انتظار برای برگشت پسرش از جنگ بود.. درکل سپاس از این گروه بیست و چند نفره
+ دوم خرداد نمایش رو تماشا کردم که علاوه بر سالروز دوی خرداد ۷۶ که نمایش توسط کارگردان به این روز تقدیم شد، تولد آقای آذرنگ نویسنده‌ی متن هم بود.
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه پوچ خیالیست فکر آرامش....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هر کلامی عواقبی داره
همونطور که هر سکوتی


سارتر
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بزرگتر از احساساتت باش
این رو من از تو نمیخوام
زندگی میخواد
وگرنه احساسات مثل سیل تورو از جا میکنه و میبره.

فیلیپ راث
به بهانه ی درگذشتش
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از من
هزار خاطره می گذرد
هر خاطره
هزار بار تو

مادام ماری
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سخنی که نیست طاقت که ز خویشتن بپوشم
به کدام دوست گویم که محل راز باشد

سعدی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شب عاشقان بی‌دل چه شبی دراز باشد
تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

سعدی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هله عاشقان بکوشید که چو جسم و جان نماند
دلتان به چرخ پرد چو بدن گران نماند

دل و جان به آب حکمت ز غبارها بشویید
هله تا دو چشم حسرت سوی خاکدان نماند

نه که هر چه در جهانست نه که عشق جان آنست
جز عشق هر چه بینی همه جاودان نماند

ره آسمان درونست پر عشق را بجنبان
پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند

تو مبین جهان ز بیرون که جهان درون دیده‌ست
چو دو دیده را ببستی ز جهان جهان نماند

تو ... دیدن ادامه » ز لوح دل فروخوان به تمامی این غزل را
منگر تو در زبانم که لب و زبان نماند

تن آدمی کمان و نفس و سخن چو تیرش
چو برفت تیر و ترکش عمل کمان نماند

دیوان شمس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
‌ﻓﯿﻠﻢ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺟﻠﻮﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﯼ ﻫﻤﻪ ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪ؟
ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻡ، ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ و با همسرم ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻡ؟
ﺍﮔﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺘﯽ. ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﺍﺳﺖ،
یعنی ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎﻟﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﺕ ﺑﮕﺬﺍﺭﯼ ﻭ ﺑروﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭ، ﺩﻭﺭﯼ ﺑﺰﻧﯽ ﻭ ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﻧﺸﻮﯼ...

دکتر اﻟﻬﯽ قمشه ای
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو چنان زی که بمیری برهی
نه چنان چون تو بمیری برهند

سنایی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنده ی چیزی نباش تو زندگیت
بنده بودن هیچ وقت خوب نیست....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دلش به ناله میازار و ختم کن حافظ
که رستگاری جاوید در کم آزاریست
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام چرا نمیشه بلیط خرید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تنها انتقادم به متن بود که می‌توانست پیوندی بین طنز نمایش و هموطنان آذری برقرار نکند. متاسفانه مردم ما به خندیدن به لهجه‌ی ترکی شرطی شده‌اند ولی متن می‌توانست این فاصله را ایجاد کند زیرا به شخصه فکر می‌کنم ما در دوران گذار از این مساله هستیم و با دلسوزی هنرمندانمون می‌تونیم این قسمت از فرهنگ غلطمون رو اصلاح کنیم.
به غیر از این یک انتقاد آقای آذرنگ واقعا متن شاهکاری نوشتند. به خصوص اون قسمتی که پدر کرد میگه «این جلو نمیره، فقط عقب میره» این یک جمله توی جای درست خیلی استادانه طراحی شده بود.
نمایشی همه چیز تمام. بازی، متن، کارگردانی، آرایش صحنه، طراحی لباس، موسیقی. تحقیقی که پشت این نمایش شده بود به وضوح حرف از واقعی بودن دقدقه‌ی سازندگانش می‌زد. این نمایش رو به شدت توصیه می‌کنم چون واقعا حسی است که همه باید آنرا تجربه کنیم.
امیرمسعود فدائی و حامد ادوای این را خواندند
ممنون از نگاه و لطفت به ما
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آروین شاه حسینی بازیگر نمایش راس ساعت یازده وقتی منو شگفت زده کرد که سه سال تموم منتظر وایساد و دم نزد و با تموم ناملایمتی های مسئولین ساخت ولی در نهایت بعد از سه سال اجراش رو رفت...
ای کاش استعداد های این مرز و بوم به این راحتی نادیده گرفته نشن
راس ساعت یازده رو بخاطر بازی درخشان و حرفه ای این بازیگر جوان ببینید حتما...

نمایشی برای لذت بدون چهره های مطرح
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیشتر یاد نمایش کرگدن میافتادم تا یرما
امیرمسعود فدائی، ابرشیر و فرزاد این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شدیدا توصیه میشه. یه نمایش جانانه از الهام پاوه نژاد عزیز.. همراه با کاراکتر نمایش از ته دل میخندین و همینطور اندوهگین میشین. من برای دومین بار قصد دیدنشو دارم. خسته نباشید خانم پاوه نژاد . قابلیتها و تواناییهاتون مثال زدنیه
نیلوفر، امیرمسعود فدائی و فرزاد این را خواندند
ماهرو رستمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای زهرماری رو برای بار دوم دیدم ولی حس میکنم بازیگرا خسته بودن و انرژی اجرای اول رو توی اجرا ندیدم ، کمی افت در روند اجرا حس کردم . یکی از اتفاقات بد اجرای شب گذشته بین تماشاگرا رقم خورد که متاسفانه بخشی از عزیزان فکر میکنم برای اولین بار بود صحنه تئاتر اومده بودند و رفتارهایی درخور سینماهای قبل انقلاب ( شور و هیجان هایی که بعداز دیدن یک صحنه شورانگیز فیلم فارسی از خودشون منعکس میشد ) مشاهده کردیم و دست زدن های بی مورد سر هر صحنه ای که کمی حرف داشت واقعا آزاردهنده شده بود و گاها توی چهره برخی بازیگرا هم این حس میشد . تاثیر مستقیم تبلیغ توی شبکه تلویریونی رو توی این اجرای دومی که رفتم کاملا حس کردم ، سطح برخورد مخاطبان با جریانه اجرا خیلی مشهود بود که شدیدا کنترل نشده است و لحظاتی انگار وسط استادیوم آزادی برای دیذن فوتبال بودم و این جریان برای ... دیدن ادامه » مخاطب های تئاتری که به سکوت و تمرکز در طول اجرا عادت دارند اذیت کننده بود . بازیگرا و کارگردان محترم علی احمدی عزیز دمتون گرم و خسته نباشید در هر شرایطی .
امیرمسعود فدائی این را خواند
نیلوفر این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید