تیوال امیرمسعود فدائی | دیوار
T1:21:44:01
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گقت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی محصولات و برنامه‌های جالب هر زمینه به هم‌دیگر و پیش نهادن دیدگاه و آثار خود برای دیگران. برای نوشتن و فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
بنده به جهت اختصاص صندلی‌های بسیار بسیار نامناسب و کم تعداد به تماشاگران عادی عطای جشنواره‌ی تئاتر فجر رو به لقایش بخشیدم با وجود اینکه حداقل ۱۰ نمایش رو می‌خواستم ببینم!!
حال و هوای جشنواره و شور و هیجانش اینقدر جذاب و لذتبخشه که با صندلیهای نامناسب و کم تعداد هم می سازیم! شما هم تجدید نظر کنید بنظرم... حداقل درباره نمایشهای خارجی که ممکنه دیگه فرصت دیدنشون رو پیدا نکنیم :))
۳ روز پیش، سه‌شنبه
من هم با جناب فدایی موافقم
بنظرم این جور اختصاص دادن صندلی توهین به مخاطبه
نمی دونم تعدادی از بقیه صندلی های باقی مونده قراره گیشه بفروش بره یا نه کلا برای مهمون هاست
آخه منطقی نیست مثلا سالن اصلی فقط ۴ ردیف داره فروش میشه یعنی اون همه صندلی مونده ... دیدن ادامه » برای مهمون هاست؟؟؟
آخه با این وضع بخواد پیش بره عملا جشنواره خصوصی میشه و بهتره از سال دیگه کلا بلیت فروشی نباشه !
۳ روز پیش، سه‌شنبه
اینقدر شعور ندارن که بفهمن این تماشاچی تئاتر و کاربر تیوال هست که تئاتر رو زنده نگه داشته. اونم با این بلیت‌های گرووون. اگر کاربران تیوال بعد از جشنواره، دوماه تمامِ نمایش‌ها رو بدون استثنا تحریم کنند؛ اونوقت درست میشه!!!
۲ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق‌العاده بود!...
فقط شیب سیر علاقه‌مندیِ من به کارهای روشن‌فکرانه به قدری تند شده که خودم دارم می‌ترسم...اجرای مجدد نمایش «سوراخ» َم آرزوست!!!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینکه ۱۰۰ دقیقه-و نه ۶۵ دقیقه-نمایشی ببینی که علی‌رغم متن دشوارش حتی یک تپق یا اشتباه و هم‌چنین یک ناهماهنگی بین بازیگران و گروه موسیقی اتفاق نیفته از اتفاقات نادر در بین تئاترهائی است که دیدم و صدالبته شایسته‌ی تحسین و تشویق و مسلّماً حاصل تمرینات خیلی زیاد؛اما اثر از نمایشنامه‌ای که فقط قصدش شعرگوئی است و هیچ سخن درست و متقنی رو نمی‌خواد یا نمی‌تونه انتقال بده ضربه خورده.نمایش کمدی و موزیکال ما تبدیل یک تراژدی کندِ بی‌محتوای صرفاً ریتمیک شده که بازیگرانش و نوازندگانش و خوانندگانش بسیار خوب از پس ادای الفاظِ اشعارش و سامان دادن موسیقیش براومدند اما افسوس که خانه از پای‌بست ویران است.طراحی لباس رو دوست داشتم ولی طراحی صحنه رو نه؛ و اینکه نورپردازی هم خیلی مناسب نبود.و کلام پایانی اینکه این‌گونه نمایش‌ها باید خیلی راحت‌تر فهمیده بشه ... دیدن ادامه » اما دیوان تئاترال این‌گونه نبود.
امیر همتی این را خواند
رضا تهوری ، سارا_ز و هاشمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این سیر سریع افزایش بهای بلیت‌ها باعث میشه کسانی که به تئاتر به چشم تفریح و سرگرمی نگاه می‌کنند،قید تماشای تئاتر رو بزنند و علاقه‌مندان این هنر هم کمتر به دیدن تئاتر بروند.
شاید باورت نشه اما بعد از مونولیزر نتونستم هیچ نمایش دیگه ای ببینم. درحالی که حداقل ده نمایش رو دوست داشتم تماشا کنم. واسه منی که یک سال هست ازدواج کردم و تو این مملکت زندگی میکنم و احاره های سرسام اور میدم، و عاشق تئاتر هستم، خیلی سخته که برای هر نمایش ... دیدن ادامه » از هفتاد تا هشتاد تومن(با احتساب دو نفر) هزینه بلیط بدم. ای کاش حرکت فرهنگی گروه نمایش شازده کوچولو اپیدمی تر شود
۱۵ دى
شاید باورت نشه اما بعد از مونولیزر نتونستم هیچ نمایش دیگه ای ببینم. درحالی که حداقل ده نمایش رو دوست داشتم تماشا کنم. واسه منی که یک سال هست ازدواج کردم و تو این مملکت زندگی میکنم و احاره های سرسام اور میدم، و عاشق تئاتر هستم، خیلی سخته که برای هر نمایش ... دیدن ادامه » از هفتاد تا هشتاد تومن(با احتساب دو نفر) هزینه بلیط بدم. ای کاش حرکت فرهنگی گروه نمایش شازده کوچولو اپیدمی تر شود
۱۵ دى
شاید باورت نشه اما بعد از مونولیزر نتونستم هیچ نمایش دیگه ای ببینم. درحالی که حداقل ده نمایش رو دوست داشتم تماشا کنم. واسه منی که یک سال هست ازدواج کردم و تو این مملکت زندگی میکنم و احاره های سرسام اور میدم، و عاشق تئاتر هستم، خیلی سخته که برای هر نمایش ... دیدن ادامه » از هفتاد تا هشتاد تومن(با احتساب دو نفر) هزینه بلیط بدم. ای کاش حرکت فرهنگی گروه نمایش شازده کوچولو اپیدمی تر شود
۱۵ دى
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عمارت «رو به رو» رو خیلی دوست داشتم...حتماً شبی از شب‌ها به کافه‌اش سر خواهم زد...
پرند محمدی و کیوان نامجو این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حسن تئاتر اینه که همیشه بعد از چند کار نه چندان خوب که حال آدم رو بد می‌کنن،یهو یه کار خیلی خیلی خوب می‌بینی که بدها رو می‌شوره و می‌بره.

«در» فوق‌العاده بود...
پرند محمدی ، لیلی ، علیرضا و هانیه شکری این را خواندند
سیداحسان عرفانی و رضا تهوری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب و بعد از تماشای این نمایش که خیلی برام خوشایند و لذت‌بخش بود و بسیار دوستش داشتم به این فکر فرو رفتم که اگر الآن-که تعداد بیشتری تئاتر دیدم و مثل قبل اونقدر بی‌تجربه نیستم-نمایش سوراخ رو می‌دیدم اونقدر ناراحت و عصبانی می‌شدم و اونقدر پرخاش می‌کردم؟!؟دارم فکر می‌کنم با معیار‌های الآنم اتفاقاً سوراخ نمایش خوبی بود،نه اینکه دوستش داشته باشم ولی دیگه اونقدر هم از دیدنش آزرده نمی‌شدم!!!حداقل بعد از انتخاب گزینه‌ی دیدم از کنارش رد می‌شدم!!و آدم‌ها در گذر زمان چقدر تغییر می‌کنن...
منو یاد مقدمه یکی از کتابهای مهدی اخوان ثالث احتمالا از این اوستا انداختی
به این مضمون که زنده یاد اخوان نوشته : دیگر در مورد موضوعی اظهار نظر قطعی نمیکنم چون ممکن است در گذر زمان نظرم تغییر کند
سپاس از این تلنگرت و دعوت به سعه صدر
۰۲ دى
عالیه که شهامت اعتراف به اشتباه رو داری
۰۴ دى
درسته با گذشت زمان ما از ایده آل هامون می گذریم شاید،دیگه نظرات و توقع هامون نسبی می شه ،به نسبت تیاتر هایی که دیدیم
۰۶ دى
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان بعضی وقتا انتقادات تند ما از نمایشی که دوستش نداریم باعث میشه کسانی که ممکنه اون کار رو دوست داشته باشن از دیدنش محروم بشن،اینو برای همه من‌جمله خودم عرض می‌کنم:در تحسین یا انتقاد از یک اثر هنری یک مقدار خویشتندارتر باشیم!ممنون...


پی‌نوشت:من کار رو خیلی دوست داشتم.
دست کم اگر اکاری رو خیلی بد خطاب میکنیم معیارهامون رو هم روشن بیان کنیم چون خیلی وقتا کاری که با بعضی معیارها ضعیف هست با معیارهای دیگه ای خیلی خوب محسوب میشه
۲۳ آذر
جناب فدایی، من همین جمعه کار رو خواهم دید. در حال حاضر که حس بسیار خوبی نسبت به نمایش دارم امیدوارم راضی سالن رو ترک کنم :))
۰۱ دى
سرکار خانم محمدی امیدوارم از کار لذت ببرید و بهتون خوش بگذره.
۰۱ دى
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید